רמי גרינברג עם יוצאי אתיופיה בהנחת אבן הפינה למוזיאון יוצאי אתיופיה בפתח תקווה

צפו: טקס הנחת אבן פינה למוזיאון החדש של מורשת יהודי אתיופיה בפתח תקווה

ראש העיר, רמי גרינברג וראשי הקהילה האתיופית בעיר, חנכו היום את תחילתו של פרויקט הקמת המוזיאון, שאמור להיבנות בשנים הקרובות בשטח החווה החקלאית ברח' קפלן 34. בטקס נכחו כעשרות מאנשי העדה בעיר, ביניהם קייס מלאקו פקדו והרב משה מנדפרו, יחד עם מנהלי אגפים, פעילים, נציגי המחלקה לעבודה סוציאלית, צוות החווה החקלאית ונציגי אגף הקליטה.

פתח תקווה היא אחת מהערים המובילות בישראל באחוז יוצאי אתיופיה מכלל האוכלוסיה. לפי הנתונים, רק בנתניה, ראשון לציון ובאר שבע, יש ריכוז גבוה יותר של אנשי העדה, שההערכות הן כי מספרם בעיר כבר חצה את ה-10,000, כ-3.5 אחוז מאנשי העיר. לכן, זה היה אך טבעי לפעול להקמת מוזיאון מורשת. "המוזיאון צפוי להצטרף לעשייה הרחבה שאנו מקדמים לטובת הקהילה ולשימור המסורת שלה", אמר גרינברג באירוע.

צפו בחשיפת השלט של המוזיאון

רק לאחרונה נפתח מוזיאון לעליית יהודי אתיופיה באגף הקליטה שברחוב חובבי ציון והמוזיאון הנוסף הוא המשך של תכנית העירייה של "חזרה לשורשים", בה היא יוזמת ומקיימת טיולים לבני הקהילה, קורס מנהיגות לתושבים מקרב הקהילה, סדנאות, אירועים ועוד. המוזיאון, ברח' קפלן 34, יוקם על שטח החווה החקלאית, בסמוך לגידולים החקלאיים המסורתיים, אותם מגדלים חברי הקהילה.

מרכז המורשת  צפוי לתאר את חיי הקהילה באתיופיה, יציג מנהגים ויספר את סיפורי עלייה. הוא יתפרש גם על השטח הפתוח סביב, שם יוצגו כלי עבודה מסורתיים לקחלאות וכלים מסורתיים למלאכת יד ובישול. יש לציין כי לפני כחמש שנים נפתח מרכז המורשת הרוחנית של יוצאי אתיופיה בעיר, הממוקם בשכונת שעריה, ברחוב עובדיה.

עוד ב-מהנעשה בעיר

יש טיול לשבת: נחל שילה נפתח הבוקר למטיילים באירוע בהשתתפות השרה סילמן

במסגרת האירוע הושק באופן רשמי השביל למטיילים, לאחר פעולות שיקום שביצעה עיריית פתח תקווה בתוואי נחל שילה. לפי הדיווח של העירייה, היא שמה לה למטרה לפתח את מקטע הנחל העובר בתחומה כאתר טבע עירוני, עשיר ומגוון, אליו ניתן להגיע ברגל או ברכיבה.באירוע השתתפו תושבים רבים מפתח תקווה, ביניהם גם ראש העיר רמי גרינברג והשרה לאיכות הסביבה.

המשך קריאה »
חגי יהודה בש

שבוע לאחר שטבע בבריכה בצימר: נקבע מותו של חגי יהודה בש מפתח תקווה

במשך ימים ארוכים נלחמו בבית החולים פוריה בטבריה על חייו של הילד בן ה-5, אבל הלילה (בין חמישי לשישי) כוחו לא עמד לו והוא נפטר. חגי, שהתחנך בתלמוד תורה ברכת יעקב, הוא בנו של הרב אריאל שלמה בש, רב ידוע בעיר מקהילת חברון היכל יחזקאל שבעיר ושל אשתו תמר – טבע במהלך חופשה משפחתית. בשעה זו הוא מובא למנוחות בבית העלמין סגולה.

המשך קריאה »
דריה קוניוך פתח תקווה

תעלומה: איפה הילדה דריה קוניוך בת ה-11 שנעלמה לפני 24 שעות במרכז פתח תקווה?

הילדה נראתה בפעם האחרונה אתמול בבוקר (רביעי, 17.4.24) ברחוב האחים שטרייט, סמוך לרחוב פינסקר. הדאגה לגורלה גבר מאוד, עקב הזמן הרב שחלף מאז היעלמותה והאיזור בו נעלמה – בו יש רבים של עוברים ושבים של אנשים שמגיעים ממקומות שונים לעיר. המשטרה מבקשת מהציבור לפנות אליה מכל מי שיודע דבר על מקום הימצאה. גובה: 1.5 מ', רזה, שיער ארוך, חלק ושחור.

המשך קריאה »
גן ילדים אם המושבות פתח תקווה

הפתעה נעימה: גני הילדים נפתחו הבוקר בפתח תקווה. חוזרים לשגרה גם בצהרונים

ההורים תושבי העיר התעוררו הבוקר עם ההודעה המפתיעה של פיקוד העורף, על כך שחוזרים לשגרה יממה מוקדם יותר, לאחר שבמוצאי שבת נקבע כי כל המוסדות החינוכיים, הקייטנות והטיולים יתבטלו ל-48 שעות, בעקבות המתקפה האיראנית. לפיכך, רוב גני הילדים בעיר של העירייה והפרטיים פתחו את השערים כבר ב-8:30 בבוקר וילמדו בהם עד 13:00. בצהרונים הילדים ישהו עד 16:00.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading