9 המגרשים שיצאו למכרז בשכונת סירקין מזרח

בעוד יומיים: יינעלו 9 מכרזים להקמת 1500 יחידות דיור במתחם סירקין מזרח (רובע סירקין)

בקרב קבלנים ויזמים הפעילים בפתח תקווה עמם שוחחנו לאחרונה, גילינו סוג של דריכות לקראת סגירת המכרז בשכונה, שצפויה לייצר מהפיכה בנדל"ן המגורים של העיר. המכרז יצא על מספר מגרשים בשטח כולל של כ-55 דונם, במה שהיה פעם מחנה סירקין הצבאי. השטח מחולק ל-10 חטיבות קרקע ש-9 מהן כלולות במכרז, כשבתכנון הקמת עשרות מבני מגורים מגוונים מ-3 קומות עד 30. 

אנשי נדל"ן רבים לוטשים עיניים לבוננזת המגורים החדשה של פתח תקווה – שכונת סירקין מזרח, או בשמה הנוסף, שהוא גם שם התכנית: רובע סירקין.  מדובר בשכונה ענקית, שתיבנה בשנים הקרובות, על השטח של המחנה הצבאי הישן. לפי התכנית, השכונה תיבנה על שטח כולל של 2440 דונם, שנפרש ממחנה סירקין עד לשכונות יוספטל וקריית אלון.

מתחם מחנה סירקין
מחנה סירקין כיום. משטח צבאי - לשכונת מגורים

מכוונים ל"מחיר מטרה"

לפי התכנית הכוללת, השכונה תכיל כ-8500 יחידות דיור בצפיפות ממוצעת של כ-29 יחידות דיור לדונם. מתוך זה יוקצו כ-300 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה וכן שטחים נרחבים לצרכי חינוך וציבור כלל-עירוניים ובהם גם שטחים פתוחים נרחבים: פארק עירוני הכולל שטחי ספורט, פארק לאורך נחל שילה ועוד. חזון התכנית הינו יצירת רובע עירוני חדש המחובר פיזית, חברתית וכלכלית לטבורה של פתח תקווה. 

המכרז, שנפתח לפני שנה ו-3 חודשים, ייסגר בעוד יומיים (28.12), ממוקד על תשעה מגרשים שונים, בשטח כולל של 55 דונם, עליהם צפויים לקום כ-1500 יחידות דיור (מתוך כ-8500 של כל השכונה). 80% מיחידות הדיור יוקצו לרוכשי דירות במסגרת "מחיר מטרה". מחירי הדירות נקבעו האלה נקבעו ל-14.5-16 אלף שקל למ"ר, מהם יקבלו המגרילים הנחות של 20% ועד 300 אלף שקל.

כפי שדיווחנו בעבר, תכנית סירקין מזרח (רובע סירקין) עוררה ועדיין מעוררת התנגדויות רבות, בעיקר בגלל שהיא  מוסיפה כמות אדירה של יחידות דיור, מבלי שנותנת פתרון ממשי לפקקי התנועה העצומים שכבר היום מגיעים לתל אביב מכיוון מזרח.

מחנה סירקין פתח תקווה
מחנה סירקין פתח תקווה

בעיה תחבורתית? בעירייה מרגיעים

הגורמים המקדמים את התכנית, ביניהם עיריית פתח תקווה, פחות מודאגים וטוענים כי תכנית "רובע סירקין", נשענת על שני צירים ראשיים בהם תעבור תחבורה ציבורית, שיאפשרו כיסוי שירות מלא. בנוסף, התכנית נותנת עדיפות להולכי רגל ושבילי אופניים, על מנת לייצר הפחתה משמעותית של תנועת כלי רכב ברובע. התוכנית כוללת צירי רוחב שמטרתם לקשר בין העיר הקיימת לרובע החדש .

גורמים בעירייה, מודים כי הצלחת מיזם שכונת סירקין, נשענת ברובה על התבססות התושבים על תחבורה ציבורית ופיזור גיאוגרפי של אזורי התעסוקה, שאמורים לתת פתרון הולם לבעיות שצפויים לעלות. 

תכנית שכונת סירקין מזרח בפתח תקווה
תכנית שכונת סירקין מזרח בפתח תקווה

עוד ב-נדלן

יצחק שדה 1-19 פתח תקווה

מה קורה ביצחק שדה 1-19 פתח תקווה? ביקור מגלה צורך דחוף בהתחדשות עירונית

אם רציתם לראות פער מוחשי ברמת מגורים בפתח תקווה בין השכונות החדשות לשכונות הישנות של העיר, כדאי לכם לבקר בתחילת הרחוב הראשי של רמת ורבר במספרים האי-זוגיים. לטענת חלק מהדיירים, יש שם חריגות בנייה לא חוקיות, דירות מפוצלות ללא אישור, תוך הפקעת שטח ציבורי, זאת לצד הזנחה של ניקיון.

המשך קריאה »
פרויקט רח' ח"ן 8-10 פתח תקווה קטה גרופ

קטה גרופ ישקיעו כ-110 מיליון ש"ח בהתחדשות עירונית בח"ן 8-10 פתח תקווה

אירוע ההריסה בשכונת רמת ורבר, התקיים אתמול בנוכחות אנשי חברת הנדל"ן המוכרת בעיר, דיירים, תושבים ועורכי הדין המלווים את הפרויקט. במסגרת האירוע החלה הריסת 32 דירות שאיכלסו שני בניינים ישנים ומוזנחים, בני כ-50 שנה, שבמקומם צפויים לקום 2 בנייני מגורים חדישים ומודרניים בני 9 קומות כל אחד, שיאכלסו 96 דירות. צפי אכלוס: 2027. 95% מהדירות כבר נמכרו. מחירי הדירות בפנים.

המשך קריאה »
וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading