פארק גאון הירקון - פתח תקווה

פארק "גאון הירקון" פתח תקווה מקודם לשלב התכנון: 5.2 ק"מ בהשקעה של 11 מיליון ש"ח

העירייה דיווחה היום כי היא החלה בתכנון הפארק, שיהווה חלק מרצף "פארק הירקון פתח תקווה", שישתרע על פני כ-10,000 דונמים לאורך הירקון וצפוי להתחבר עם שכונת אם המושבות. לפי העירייה, מחצית ההשקעה תגוייס על ידי "הקרן לשמירה על שטחים פתוחים" של רשות מקרקעי ישראל. השטח נמצא מדרום לכביש 5, בין בית העלמין ירקון לאפיק הירקון. 

אם חשבתם שה"פארק הגדול" (פארק אוחיון), תמיד יהיה הפארק הגדול של פתח תקווה, דמיינו 2030, אז, אם הכל יילך לפני התכנון, האופציה לפיקניק וטיול אופניים תהיה פארק הירקון פתח תקווה, שאמור לכלול מגוון של אפשרויות פנאי ובילוי כמו נקודות תצפית, מדשאות, גשרים, מסעדות, מגרשי ומוקדי ספורט ואפילו (אולי…) פארק שעשועים. צעד פיתוחי ראשון בתכנית, היא ההכרזה של העירייה, כי החל תכנון פארק "גאון הירקון", שיהווה רק חלק מהתכנית הכוללת.

הדמיה של פארק גאון הירקון פתח תקווה (משרד מורן פיתוח וייעוץ)
הדמיה של פארק גאון הירקון פתח תקווה (משרד מורן פיתוח וייעוץ)

כמו פארק הירקון תל אביב?

לפני מה שנמסר, עיריית פתח תקווה ,בשיתוף רשות הטבע והגנים וחברה קדישא תל אביב + פתח תקווה, , מקדמת בימים אלו את פרוייקט "גאון הירקון", בהשקעה כוללת של כ-11 מיליון ₪, שמחציתה צפויה להיות מגויסת על ידי הקרן לשמירת שטחים פתוחים, של רמ"י.

התיכנון המפורט צפוי לכלול את הפארק, שעתיד לקום בשטח שמדרום לכביש 5, בין בית העלמין ירקון לאפיק הירקון, במקטע בן 5.2 ק"מ, שמצטרף לרצף עתידי של פארקים, שצפויים להיות מפותחים במרחב הירקון בצפון פתח תקוה.  

לפי התכנון, יבוצע שיקום לבריכות חורף והנגשתם לציבור (כמו בפארק הירקון תל אביב), יבוצע שיקום נופי וכן יוקמו שבילי אופניים והליכה. בנוסף נמסר כי השטח הפתוח בסביבת הנחל, ינוצל לשיפור תפקוד מסדרון הניקוז של אזור מורד נחל הירקון באירועי הצפה חריגים. פארק "גאון הירקון", עתיד להתחבר לבריכת החורף שקיימת היום מצפון לשכונת הדר המושבות (אם המושבות) וכאמור יהיה חלק מפארק מטרופוליני ענק, שישתרע על פני 10,000 דונם לאורך הירקון.

פארק הירקון פתח תקווה
תכנית פארק הירקון פתח תקווה

"המטרה למשוך מבקרים רבים וחובבי טבע

"נחל הירקון מהווה פנינת טבע ייחודית בתוך סביבה אורבנית ולכן קיימת חשיבות רבה לפתח את סביבת הנחל ולהנגישו לציבור הרחב", מסר ראש העיר, רמי גרינברג. "במסגרת זו, אנחנו מקדמים את פרוייקט גאון הירקון, המצטרף לשורה של פרוייקטים שמקודמים באזור, כמו פיתוח הפארק המטרופוליני והנחלים הסמוכים, בריכת החורף, שבילים ומבואות. פרוייקטים אלו יהוו מוקדי בילוי ופנאי משמעותיים וימשכו מבקרים רבים וחובבי טבע".

בדצמבר 2021 דיווחנו לכם כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה פתח תקווה אישרה את "התוכנית המפורטת למרחב ירקון פ"ת". לפי התכנית, מתוך כלל השטח יוקדשו 1,250 דונם לטובת פארק עירוני שיכלול שטח לנופש, 1,066 דונם לגן לאומי, 107 דונם לספורט, 642 דונם לשטח חקלאי מיוחד, וכן 639 דונם לפיתוח למגורים ותעסוקה.

עוד ב-מהנעשה בעיר

חגי יהודה בש

שבוע לאחר שטבע בבריכה בצימר: נקבע מותו של חגי יהודה בש מפתח תקווה

במשך ימים ארוכים נלחמו בבית החולים פוריה בטבריה על חייו של הילד בן ה-5, אבל הלילה (בין חמישי לשישי) כוחו לא עמד לו והוא נפטר. חגי, שהתחנך בתלמוד תורה ברכת יעקב, הוא בנו של הרב אריאל שלמה בש, רב ידוע בעיר מקהילת חברון היכל יחזקאל שבעיר ושל אשתו תמר – טבע במהלך חופשה משפחתית. בשעה זו הוא מובא למנוחות בבית העלמין סגולה.

המשך קריאה »
דריה קוניוך פתח תקווה

תעלומה: איפה הילדה דריה קוניוך בת ה-11 שנעלמה לפני 24 שעות במרכז פתח תקווה?

הילדה נראתה בפעם האחרונה אתמול בבוקר (רביעי, 17.4.24) ברחוב האחים שטרייט, סמוך לרחוב פינסקר. הדאגה לגורלה גבר מאוד, עקב הזמן הרב שחלף מאז היעלמותה והאיזור בו נעלמה – בו יש רבים של עוברים ושבים של אנשים שמגיעים ממקומות שונים לעיר. המשטרה מבקשת מהציבור לפנות אליה מכל מי שיודע דבר על מקום הימצאה. גובה: 1.5 מ', רזה, שיער ארוך, חלק ושחור.

המשך קריאה »
גן ילדים אם המושבות פתח תקווה

הפתעה נעימה: גני הילדים נפתחו הבוקר בפתח תקווה. חוזרים לשגרה גם בצהרונים

ההורים תושבי העיר התעוררו הבוקר עם ההודעה המפתיעה של פיקוד העורף, על כך שחוזרים לשגרה יממה מוקדם יותר, לאחר שבמוצאי שבת נקבע כי כל המוסדות החינוכיים, הקייטנות והטיולים יתבטלו ל-48 שעות, בעקבות המתקפה האיראנית. לפיכך, רוב גני הילדים בעיר של העירייה והפרטיים פתחו את השערים כבר ב-8:30 בבוקר וילמדו בהם עד 13:00. בצהרונים הילדים ישהו עד 16:00.

המשך קריאה »
יריד תעסוקה קניון הגדול פתח תקווה 2024

רולדין, בורגר ראנץ', גולדה ולנדוור יציעו עבודה לנוער של פתח תקווה ביריד בקניון הגדול

היריד, שמארגנת עיריית פתח תקווה, יתקיים ב-22.5, יום רביעי מ-18:00 עד 19:30 ברחבת החניה של עופר הקניון הגדול – מול הפארק הגדול. ביריד צפויים להשתתף עשרות עסקים וחברות מהעיר ומחוצה לה, שיציעו לנוער עבודה כמדריכים, מלצרים, ברמנים, מוכרים בחנות, נציגי מכירות, קופאים ועוד. גרינברג: "חיבור בין בני הנוער לחברות ולעסקים בפתח תקווה מטיב עם שני הצדדים".

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading