כביש גישה חדש במזרח פתח תקווה בין 40 ל 6

עיריית פ"ת מקדמת כביש גישה חדש למזרח העיר בעלות של 100 מיליון ש"ח

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

לפי הדיווח מהמשרדים בחיים עוזר, מדובר בעוד מגה פרויקט תחבורתי, שדורש גם מגה תקציב. בתכנון ליצור כביש חדש שיחבר את השכונות במזרח העיר לכיוון כביש 6, למחלף קסם ומחלף ראש העין. זאת בנוסף לכביש 483, הממוקם במקביל. אורכו של הכביש צפוי להיות שלושה קילומטרים ורוחבו 40 מטרים. גרינברג: "הכביש ייתן דרך גישה משמעותית לכיוון מזרח, שיפחית את עומסי התנועה".

בעירייה יודעים שעל מנת לתת מענה להתחדשות העירונית המאסיבית במזרח העיר, לרבות שכונת סירקין הענקית, שאמורה להיבנות על חורבות המחנה הצבאי, הדבר מחייב היערכות תחבורתית, שצריכה לבוא לביטוי בהקמת כבישים חדשים, כמו הכביש העתידי שהיא מתכננת, שאמור לחבר בין כביש 4 ל-6, על מנת שיהיה קל יותר לתושבי השכונות המזרחיות להתחבר לראש העין, היות וידוע כי יש מעבר רב של תושבים בין הערים, לצרכים אישיים ותעסוקתיים. 

לדברי העירייה, עלות ההשקעה בפרוייקט תעמוד על למעלה מ-100 מיליון ש"ח ובמסגרתו יוקם כביש שאורכו 3 ק"מ ורוחבו 40 מטרים. "הכביש החדש יפחית את העומסים על הצירים הקיימים היום. בנוסף, אנחנו מקדמים ביתר שאת גם את התחבורה הציבורית, לרבות נתצ"ים, מתקני תחבורה, רכבת קלה, כבדה ושני קווי מטרו. המערך התחבורתי בכללותו, ישפרו את הנגישות התנועתית בתוך העיר ובכל מרחב גוש דן".

עוד ב-רכב ותחבורה

אופנוע מפגע רעש בפתח תקווה

סוף לרעש? בפתח תקווה יחלו לאכוף רעש מרכבים ואופנועים באמצעים טכנולוגיים

אחרי תלונות רבות של תושבים, במיוחד בתקופה מתוחה זו, העירייה סיימה את הפיילוט של חברת NOize ltd, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, והמיזם הטכנולוגי, המבצע ניטור רעש באמצעות מצלמות המזהות מפגעי רעש בכבישים, יוצא לדרך באופן מבצעי ובקרוב יוטלו קנסות על מפגע הרעש בסכומים של עד 730 ש"ח. פתח תקווה היא העיר הראשונה שקידמה מערכת אכיפה טכנולוגית זו.

המשך קריאה »
מטרו M2 פתח תקווה

דמיינו 2034: תוכנית רכבת המטרו M2 אושרה ע"י המדינה. איפה היא תעבור בפ"ת?

עוד לא הספקנו "להתאושש" מההשקה המאוחרת של הרכבת הקלה, בדיוק לפני חודש – והיום התבשרנו כי תכנית ה"קו הכתום", שיחבר בין פתח תקווה לחולון, דרך גבעת שמואל, בני ברק, גבעתיים, רמת גן ותל אביב – אושרה על ידי ועדת התשתיות הלאומית. בניגוד לרכבת הקלה, הקו צפוי להיות תת קרקעי בלבד, אורכו 26 ק"מ עם 22 תחנות – כשמונה מהן בעיר, כשהנסיעה תסתיים בסגולה.

המשך קריאה »
גלאי רעש בפתח תקווה

תהיו בשקט? פתח תקווה נבחרה להיות העיר הראשונה בה יותקנו גלאי רעש בכבישים

ראש העיר רמי גרינברג כינס היום פגישה עם בעירייה עם נציגים מהמשרד להגנת הסביבה וגורמי מקצוע באגף לאיכות הסביבה בעיר על מנת לקדם פיילוט, שבמסגרתו צפויים להיות מותקנים בקרוב למעלה מ-60 גלאי רעש ברחבי העיר. מתוך כל הערים שמשתתפות במיזם, פתח תקווה הראשונה – ואם הפיילוט יהיה מוצלח – צפויים להיות מותקנים גלאים נוספים. על הכוונ? מכוניות ואופנועים משופרים.

המשך קריאה »
הקו האדום של הרכבת הקלה דנקל פתח תקווה תחנת השחם ז'בוטינסקי

לידיעת הנוסעים במוצ"ש: הרכבת הקלה האחרונה מפתח תקווה תצא מעכשיו ב-00:15

שבוע מהשקת הקו האדום ולאחר שבמוצאי השבת האחרונה הרכבת פעלה רק כשעתיים, בנת"ע ומשרד התחבורה התחשבו בביקורת הציבורית והאריכו את שעות הפעילות. הערב, הרכבת הראשונה תצא מהתחנה המרכזית כבר ב-20:30 (כ-40 דקות אחרי יציאת השבת) והאחרונה תצא רבע שעה אחרי חצות מקריית אריה. הרכבת האחרונה תצא מתחנת אליפלט ת"א ב-00:30 ותגיע לפתח תקווה ב-1:00 בלילה.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading