צבי גולדפינגר: כך תבצעו השקעות נדל"ן בחו"ל בצורה נכונה

צבי גולדפינגר: כך תבצעו השקעות נדל"ן בחו"ל בצורה נכונה

עם ניסיון עשיר וידע מקצועי בהתנהלות פיננסית, ייעוץ משכנתאות וכמובן – השקעות נדל"ן בארץ ובעולם, היזם ואיש העסקים צבי גולדפינגר מסביר למה השקעות נדל"ן בחו"ל הן בין סוגי ההשקעות המובילים ביותר היום, וכיצד גם אתם תוכלו לעשות זאת בצורה נכונה.

מחירי הדירות הגבוהים בישראל, שרק ממשיכים ומאמירים באופן עקבי, גורמים לישראלים רבים לחפש אלטרנטיבות אחרות לרכישת דירה – חלק מהן אף מעבר לים. על אף שטכנית, מדובר בהשקעה פחות "נוחה" בשל המרחק של הנכס מהמשקיע, להשקעה בנדל"ן בחו"ל יש לא מעט יתרונות, המאפשרים למשקיע להניב תשואות גבוהה בפרק זמן קצר יחסית, כל עוד ההשקעה מתבצעת בצורה נכונה. צבי גולדפינגר, איש עסקים שמתמחה בין היתר גם בהשקעות נדל"ן בארץ ובחו"ל, מסביר קצת על התהליך, היתרונות הגלומים בו והכלים שיסייעו גם לכם לבצע השקעה נכונה וחכמה.

השקעות נדל"ן בחו"ל: לא רק בגלל המחיר

צבי גולדפינגר מסביר כי אחד היתרונות הגדולים ביותר בהשקעות נדל"ן בחו"ל, הוא שמחירן נמוך בהשוואה להשקעות נדל"ן בישראל. עם זאת, לא מדובר ביתרון היחיד של השקעות אלה ביחס להשקעות בארץ. "חשוב לזכור שישראל היא מדינה קטנה, שמתאפיינת בהיצע נמוך של נכסי נדל"ן ביחס לביקוש, ולכן נוסף למחיר הגבוה של הנכסים, לא קיימת גמישות רבה בהיצע שלהם", הוא מבהיר. "במקומות רבים בחו"ל, לעומת זאת, ניתן למצוא נכסי נדל"ן במחירים נוחים ואף נמוכים, הגמישות בהיצע הנכסים גבוהה, וגם ההון העצמי שדרוש להשקעה נמוך יחסית. בנוסף, התשואה הממוצעת מהשקעות אלה עומדת על 5%-15%".

למי זה מתאים?

צבי גולדפינגר: "השקעות נדל"ן בחו"ל מתאימות למשקיעים בעלי הון של כמה עשרות ועד כמה מאות אלפי שקלים, שמחפשים השקעה שמתאפיינת ברמת בטחון גבוהה יחסית לעומת השקעות אחרות, כמו למשל השקעה בשוק ההון. כיום יש בחו"ל אופציות מצוינות להשקעות נדל"ן, שמתאפיינות ברמת יציבות טובה. בעוד ששוק ההון יכול לסבול מתנודות שלא תמיד ניתן לצפות או להיערך אליהן בצורה טובה, שוק הנדל"ן הוא שוק יציב, שהביקוש אליו רק הולך ועולה בהתמדה. לכן, השקעה בנדל"ן בכלל ובנדל"ן בחו"ל בפרט, נחשבת להשקעה בטוחה יחסית בהשוואה לאופציות השקעה אחרות, וזו גם הסיבה שאני ממליץ לרבים מלקוחותיי לבחור באפיק השקעה זה".

האם מדובר בהשקעות נטולות סיכונים?

על אף שמדובר בהשקעות בטוחות יחסית, צבי גולדפינגר מסביר כי בדומה לכל סוג אחר של השקעה, גם השקעה בנדל"ן בחו"ל אינה נטולת סיכונים. "אחד מהסיכונים הללו הוא הפרשי המטבע. אם בחרנו להשקיע בנדל"ן באירופה, למשל, סביר להניח שההשקעה בוצעה באירו, לא בשקלים. אם האירו יורד, גם הערך של הנדל"ן שלנו יורד באופן אוטומטי, כי כעת הוא למעשה שווה פחות ממה שהשקענו בו מלכתחילה. סיכון נוסף הוא נזקי טבע. ישנם מקומות בעולם שחשופים יותר לסופות הוריקן, רעידות אדמה ועוד, והאלמנטים הללו יכולים בהחלט לפגוע בנכס שלנו. העובדה שאנו נאלצים לנהל את הנכס מרחוק, גם היא בעוכרינו, בעיקר בשל אלמנטים כמו המחסום בשפה, המנטליות השונה ועוד", הוא אומר. "עם זאת, כאשר מבצעים השקעה טובה, שמבוססת על ידע ועל הערכה נכונה של הסיכונים, השקעות נדל"ן בחו"ל מתאפיינות כאמור בסיכון נמוך, ובייחוד ביחס לתשואה הגבוהה שהן מניבות".

צבי גולדפינגר: כך תבצעו השקעות נדל"ן בחו"ל בצורה נכונה

טיפים להשקעות נדל"ן בחו"ל

ואם כבר מדברים על השקעה טובה מבוססת על ידע – ביקשנו מצבי גולדפינגר מספר טיפים להשקעה נכונה בנדל"ן בחו"ל. הנה כמה מהבולטים שבהם:

  • אל תמהרו לבצע את ההשקעה – "במדינות רבות בעולם, ישנם אנשים שגרים בשכירות עד תום חייהם, ורכישה של דירה משלהם אינה נמצאת בראש מעייניהם", הוא אומר. "בישראל, לעומת זאת, יש מעין מרדף אחר החלום לרכוש דירה, והמרדף הזה גורם לאנשים למהר לבצע השקעות נדל"ן, בין אם בארץ ובין אם בחו"ל, גם מבלי שיש להם את הנתונים ההכרחיים לביצוע ההשקעה או מספיק ידע בתחום. חשוב לדעת כי החלטות פזיזות כאלה הן בדרך כלל המתכון להפסדים גדולים, ולכן חשוב שלא למהר לבצע השקעות נדל"ן, או למעשה כל סוג אחר של השקעה, לפני שיש בידינו את הידע והנתונים ההכרחיים שיסייעו לנו לצלוח אותן".
  • הכירו את השוק המקומי – "כישראלים, אנו בקיאים בעיקר בשוק הנדל"ן בארץ, ומודעים היטב לפערים במחירים בין מרכז הארץ, למשל, לבין הפריפריה בצפון או בדרום", מסביר צבי גולדפינגר. "שוק הנדל"ן בחו"ל, לעומת זאת, הוא שוק שהישראלים פחות מתמצאים בו. לכן, חשוב מאוד להיעזר באיש מקצוע שמכיר היטב את שוק הנדל"ן במדינה שאנו מעוניינים לרכוש בה נכס, או לחילופין, לבצע מחקר שוק מקיף ביותר, שיתן לנו תמונת מצב טובה וריאלית ויסייע לנו לקבל החלטות נכונות".
  • קחו בחשבון את הבירוקרטיה והיעזרו באנשי מקצוע מקומיים – בהמשך ישיר לסעיף הקודם, צבי גולדפינגר מסביר כי לא די בהכרת שוק הנדל"ן המקומי, חשוב גם להכיר את הבירוקרטיה במדינה שבה אנו מתעתדים לרכוש נכס, בדגש על חוקי הנדל"ן. "לכל מדינה יש תרבות עסקית שונה, בירוקרטיה שונה וחוקי נדל"ן שונים", הוא אומר. "גם החוזים יהיו כתובים בשפה זרה, עניין אשר לרוב מקשה על הבנת הניואנסים ויכול להטעות את המשקיע. לכן, בתהליך של רכישת נדל"ן בחו"ל, חשוב להיעזר בין היתר בעורך דין מקומי".

לסיכום

כפי שניתן להבין, מטבע הדברים, כל השקעה שנבצע בחיינו כרוכה בסיכון כלשהו, בין אם נמוך ובין אם גבוה יותר. בהשוואה להשקעות רבות אחרות, השקעות נדל"ן בחו"ל הן השקעות שיכולות להיות משתלמות במיוחד, ובייחוד כאשר הן מבוצעות בצורה נכונה, תוך מתן הדעת על כל האלמנטים והסיכונים שעלולים להיות כרוכים בהן. אם גם אתם מעוניינים להשקיע בנדל"ן בחו"ל, חשוב מאוד להיעזר באנשי מקצוע מנוסים ומיומנים, שמבינים היטב את שוק הנדל"ן המקומי שאתם מעוניינים להשקיע בו, או לחילופין, שיוכלו להציע לכם אלטרנטיבות השקעה איכותיות וטובות יותר במקום אחר בעולם. כך או כך, מומלץ לבצע מחקר שוק גם באופן עצמאי, על מנת להיות ערים ומודעים לכלל ההיתרונות והסיכונים בהשקעה. בהצלחה!

עוד ב-בשיתוף-עם

זויה צ'רקסקי, “Let My People Go”, שנות האלפיים, אוסף לוין

עופר לוין: " לזויה צ'רקסקי ביטוי אמנותי מיוחד המתכתב עם המציאות הישראלית"

האמנית זויה צ'רקסקי עלתה לאחרונה לכותרות בעקבות תערוכה חדשה שלה במוזיאון היהודי בניו-יורק בשם "7 באוקטובר, 2023". בתערוכה מוצגות 12 עבודות המהוות ביטויים עזים למעשי הזוועה שבוצעו בידי חמאס. עבור חובבי האמנות בישראל שהתוודעו בעבר ליצירותיה של צ'רקסקי, עבודותיה הנוכחיות הן המשך ישיר לתהליך ארוך שנים של עיסוק ביקורתי בסוגיות רגישות במציאות הישראלית והיהודית.

המשך קריאה »
דניאל כהן תאטרון המסילה פתח תקווה

צפו: למעלה מ-300 צופים באולם מלא בהופעה של דניאל כהן בתאטרון המסילה פ"ת

הסטנדאפיסט הלוהט סגר במוצ"ש האחרון עוד "סולד אאוט" בעיר עם הופעה מלאה בצחוקים באולם ההופעות שבאם המושבות, שברח' האחים בכר. הרבה יותר מ"ערב סביר", כמו שהוא קורא להופעה. כהן לא חסך במילים, נגע בכל סוגי הקהלים, כשהכל מתובל בתוכן אקטואלי. כששאלנו, הוא לא התאפק לצחוק עלינו: ״פתח תקווה היא עיר שיש בה את כל מחזור החייםֿ, מתחיל בבלינסון ונגמר בבית עלמין ירקון".

המשך קריאה »

שחזור מידע נתונים בסביבות עבודה היברידיות: אתגרים ופתרונות לקראת שנת 2024

בעולם העסקי המודרני, אנו עדים למעבר משמעותי לסביבות עבודה היברידיות, שבהן נתונים ומידע נמצאים הן בענן והן במערכות מקומיות. המעבר הזה מעלה אתגרים חדשים בתחום שחזור מידע, כאשר ארגונים צריכים להתמודד עם סיטואציות בהן מידע חיוני נמצא בסכנה או אבד. במאמר זה נסקור את האתגרים שהמצב יוצר ואת הפתרונות להם – בראייה לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה

המשך קריאה »
אגריפוד-טק

גיל הורסקי: "ענף החקלאות בישראל נפגע אנושות, אך תעשיית האג-טק המקומית יכולה לסייע"

רשת המשקפיים הותיקה, שנרכשה לפני שנה על ידי סופר פארם, מוסיפה בעיר חנות שלישית בנוסף לאלו הקיימות בקניון הגדול ובקניון סירקין. מאז הרכישה, הקונספט של הסניפים מעט שנה – יותר בוטיקיים, מצומצמים, אך עדיין עם מבחר גדול של משקפי שמש ומשקפי ראיה של מותגים שונים ובמחירים מגוונים. המבצעים הבולטים במצאנו: טום פורד ב-50% הנחה ו-1:1 על כל משקפי הראייה.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading