אהרון דינוביץ על רקע פתח תקווה

יו"ר ארגון קבלני פתח תקווה: העירייה צריכה להאריך ב-3 שנים נוספות את תמ"א 38

לדברי אהרון דינוביץ, שנשא דברים בכנס מקצועי שקיים הארגון, לא ניתן לקיים שוק דיור תקין בעיר, אם נדרשות בין 7 ל-8 שנים לקבלת היתר בנייה. ועל כן, תכנית התמ"א, שבאופן פורמלי הסתיימה באוקטובר 2022, צריכה להיות מוארכת לפחות עד שנת 2025. "צריך לעשות הכל כדי להמשיך את התמ"א", קרא לקבלנים. גרינברג בתגובה: "פתח תקווה בין המובילות במתן היתרים ובהיקפי בנייה".

למרות שעל פניו, ההתחדשות העירונית בפתח תקווה לא עוצרת, קיים חשש בקרב בכירים בענף הנדל"ן בעיר, שעצירת תכנית התמ"א, תביא לעיכוב פרויקטים במבנים ישנים הזועקים לחידוש, בעיקר במרכז ובמזרח העיר. את החשש הזה הביע בכנס בצורה תקיפה דינוביץ, יו"ר ארגון קבלני פתח תקווה, שביטא מה שרבים מיזמי הנדלן בעיר חושבים.

"לא ניתן לקיים שוק דיור תקין, אם לוקח 7-8 שנים לקבל היתר בנייה

"יש קיפאון במכירות, סביבת ריבית גבוהה, שמייקרת עבור הרוכשים את המשכנתא ועבור היזמים מייקרת את הוצאות המימון ומרחיקה. תוסיפו לזה חוסר ודאות כללית שיוצרת המהפכה המשפטית וממשלה שלא ממש מתפקדת", הסביר בדבריו דינוביץ את הסיבה לכך ששוק הנדל"ן בפתח תקווה נמצא בתקופה מאתגרת מאוד.

על כן, לדבריו, על הרשויות לדאוג להורדת חסמים ובראש ובראשונה להאריך את תקופת התמ"א. "לא ניתן לקיים שוק דיור תקין, אם לוקח 7-8 שנים לקבל היתר בנייה. קבלנים לא יכולים להתנהל אם הם לא יודעים מתי יוכלו להתחיל לבנות וכמה היטל השבחה יצרכו לשלם". לדברי דינוביץ, בפתח תקווה מדיניות ההתחדשות העירונית וחוסר הוודאות מקשה מאוד על העבודה של הקבלנים, במיוחד כשהמערכת שמה אותם על המוקד בטענה כי הם רק מחפשים רווח כלכלי.

מגדלי דירות בפתח תקווה (נווה גן)

"לא לעצור את התמ"א. גם אם צריך לפצות את הרשויות"

"עיריית פתח תקווה קיצצה במידה ניכרת את אישורי פרויקטי ההתחדשות והיא מפנה את הקבלנים ל"חלופת שקד", שעדיין לא יושמה בשטח, אין לה שום סימוכין ושום רקורד של הצלחה", אמר דינוביץ. "על כן, העירייה צריכה להאריך בשלוש שנים נוספות את תמ"א 38. זה הפתרון היעיל כיום לחידוש ומיגון הדירות בעיר מפני רעידות אדמה כמו שראינו בטורקיה". דינוביץ הוסיף כי "בוני הארץ לעשות הכל כדי להמשיך את התמ"א, גם אם יהיה צריך לשלם היטל השבחה או לפצות את הרשויות", אמר דינוביץ.

בתגובה לדבריו אמר ראש העיר רמי גרינברג כי "פתח תקווה היא בין הערים המובילות בישראל במתן היתרים ובהיקפי הבנייה, אבל מתפקידנו לדאוג שיגורו במבנים החדשים אנשים שנוכל לספק את צרכיהם להם אנחנו מחויבים – כמו גני ילדים, תחבורה, פארקים ושאר שירותים. זה נכון שהתפקיד שלכם, כקבלנים, הוא למקסם את הרווח, אבל לא יקרה כלום אם תרוויחו רווח ריאלי ולא רווח עודף, כדי שלתושבים יינתנו גם השירותים העירוניים".

עוד ב-מהנעשה בעיר

יש טיול לשבת: נחל שילה נפתח הבוקר למטיילים באירוע בהשתתפות השרה סילמן

במסגרת האירוע הושק באופן רשמי השביל למטיילים, לאחר פעולות שיקום שביצעה עיריית פתח תקווה בתוואי נחל שילה. לפי הדיווח של העירייה, היא שמה לה למטרה לפתח את מקטע הנחל העובר בתחומה כאתר טבע עירוני, עשיר ומגוון, אליו ניתן להגיע ברגל או ברכיבה.באירוע השתתפו תושבים רבים מפתח תקווה, ביניהם גם ראש העיר רמי גרינברג והשרה לאיכות הסביבה.

המשך קריאה »
חגי יהודה בש

שבוע לאחר שטבע בבריכה בצימר: נקבע מותו של חגי יהודה בש מפתח תקווה

במשך ימים ארוכים נלחמו בבית החולים פוריה בטבריה על חייו של הילד בן ה-5, אבל הלילה (בין חמישי לשישי) כוחו לא עמד לו והוא נפטר. חגי, שהתחנך בתלמוד תורה ברכת יעקב, הוא בנו של הרב אריאל שלמה בש, רב ידוע בעיר מקהילת חברון היכל יחזקאל שבעיר ושל אשתו תמר – טבע במהלך חופשה משפחתית. בשעה זו הוא מובא למנוחות בבית העלמין סגולה.

המשך קריאה »
דריה קוניוך פתח תקווה

תעלומה: איפה הילדה דריה קוניוך בת ה-11 שנעלמה לפני 24 שעות במרכז פתח תקווה?

הילדה נראתה בפעם האחרונה אתמול בבוקר (רביעי, 17.4.24) ברחוב האחים שטרייט, סמוך לרחוב פינסקר. הדאגה לגורלה גבר מאוד, עקב הזמן הרב שחלף מאז היעלמותה והאיזור בו נעלמה – בו יש רבים של עוברים ושבים של אנשים שמגיעים ממקומות שונים לעיר. המשטרה מבקשת מהציבור לפנות אליה מכל מי שיודע דבר על מקום הימצאה. גובה: 1.5 מ', רזה, שיער ארוך, חלק ושחור.

המשך קריאה »
גן ילדים אם המושבות פתח תקווה

הפתעה נעימה: גני הילדים נפתחו הבוקר בפתח תקווה. חוזרים לשגרה גם בצהרונים

ההורים תושבי העיר התעוררו הבוקר עם ההודעה המפתיעה של פיקוד העורף, על כך שחוזרים לשגרה יממה מוקדם יותר, לאחר שבמוצאי שבת נקבע כי כל המוסדות החינוכיים, הקייטנות והטיולים יתבטלו ל-48 שעות, בעקבות המתקפה האיראנית. לפיכך, רוב גני הילדים בעיר של העירייה והפרטיים פתחו את השערים כבר ב-8:30 בבוקר וילמדו בהם עד 13:00. בצהרונים הילדים ישהו עד 16:00.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading