סופרטל אין, זד מרקט אאוט. גיסין פתח תקווה

סופרטל IN זד מרקט OUT. שנה מהפתיחה – וכבר חילופי סופרים ב-Giss-In

הסופר הרב-שימושי, שהיווה את העסק המרכזי והגדול במתחם והציע במקום אחד שוק איכרים, מאפייה, חנות סלולר, בית קפה וגם קצביה, ייסגר בסוף החודש הקודם ויחליף אותו מותג הקמעונאות של איש העסקים רני צים הפתח תקוואי. זה יהיה הסניף ה-4 בפתח תקווה של הסופר החדש, לאחר אחד שנפתח לא מזמן ברוטשילד. משה הופטמן, הבעלים, מבטיח: "המחירים שנציע יהיו זולים מזד מרקט".

זד מרקט (או Z-MARKET), שבהמשך גם נקרא "שוק איכרים ישראל", היה אמור להוות בשורה צרכנית לתושבי פתח תקווה בכלל ולתושבי שכונות אם המושבות החדשה, נווה גן ונווה דקלים בפרט. הסופר, שנפתח לפני פחות משנה (30.6) בקול תרועה רמה כיאה למותג חדש, הבטיח לתת מענה לכל מי שחיפש לעשות קניות אוכל ומצרכים במקום אחד – ובמרחק הליכה. אלא ששאיפות לחוד ומציאות לחוד.

סופרט טל פתח תקווה במתחם GISS-IN ברח' גיסין 15

כיום (4.6), מי שיגיע למקום, יראה כי אנשי סופרטל כבר בעלות על המקום, זאת למרות שהם עדיין לא שמו את שלט המותג. כרגע, מסך הלד, עליו התנוסס המותג של "זד מרקט", נותר חשוך ומעליו יש שלט ג'נרי בשם "סופר מרקט". 

צפו בפתיחה של זד מרקט שבישרה טובות

עירוב השימושים לה הצליח

בתחילה, הלקוחות קצת היססו לקנות בו. בכל זאת, מותג חדש ולא מוכר והם כבר היו רגילים לסופרים הגדולים בקניון אם המושבות, סגולה או ביכין סנטר. עם הזמן, זד מרקט, הפך לסופר לגיטימי מבחינת תושבי השכונות והסביבה – הרבה הודות למבצעים אטרקטיביים וסחורה טריה.

בנוסף, בניגוד לסופרים המוניים, זד מרקט, למרות שהתפוסה בו הלכה וגדלה, הציע סוג של אינטימיות וגם אדיבות בשירות שלא ניתן למצוא בחצי חינם, שפע טעמים או בשופרסל למשל. במקביל, הרשת, בבעלות צמד השותפים, אייל זכריה (שמחזיק ברוב הזכויות על מתחם Giss-In) וצחי דוד, פתחה סניף נוסף בב.ס.ר סיטי, שעדיין פועל ומשרת בעיקר את העובדים במשרדים.

אייל זכריה, בעלי זד מרקט

ודווקא כשהרשת הייתה במגמת עלייה, התגלו קשיים בזד מרקט גיסין. המבצעים פסקו, התגלו חוסרים בסחורה, במיוחד זאת הטרייה – חלב, לחם, ירקות. בנוסף, מערך משלוחים אונליין, שאמור היה להיות חלק מהמסחר בסופר – בסופו של דבר לא יצא לפועל. לבסוף בית הקפה, גם המאפייה, גם חנות הפיצוחים ולבסוף גם הקצביה (סניף של הקצבים מירושלים) – כולם הפסיקו לפעול, בשלב כזה או אחר.

זד מרקט בגיסין - יום הפתיחה ללקוחות
זד מרקט בגיסין - יום הפתיחה ללקוחות

"סופרטל ייפתח בתחילת יוני"

אם תרצו למצוא נחמה, אז מי שיחליף את זד מרקט, זהו סניף של הרשת המתפתחת "סופרטל", בבעלות איש העסקים רני צים, בנו טל צים (על שמו קרויה הרשת) ומשה הופטמן, השותף העסקי. לדבריו, רכישת הסניף הייתה על הכוונת מזה מספר חודשים.

משה הופטמן, מבעלי סופרטל
משה הופטמן, מבעלי סופרטל

מה היתרון שלכם יהיה על זד מרקט?

"קודם כל אנחנו מבטיחים שעות פתיחה נרחבות יותר. נהיה פתוחים מ-6 בבוקר עד חצות בלילה בימי חול ובנוסף נהיה פתוחים קבוע גם במוצאי שבת. רוב גדול של המוצרים שלנו הם בייבוא מקביל, מה שיאפשר לנו למכור בזול יותר. מדובר יהיה בסניף הדגל שלנו, גם מבחינת הגודל וגם מבחינת המבחר. יהיו ירקות ובשר טריים וסחורה באיכות גבוהה".

צפו בפתיחה של סופרטל ברוטשילד מלפני חודשיים

ניסיון והצלחה מוכחת בקמעונאות

מה לדעתך הסיבות שהובילו לסגירה של זד מרקט? 

 

"למקום יש פוטנציאל רב, עקב מיקומו על ציר מרכזי והסמיכות לשכונות. יחד עם זאת, הבעלים (אייל זכריה, פ.ת.נ), הוא איש עסקים שבא יותר מהכיוון של נדל"ן ופחות של הקמעונאות. בקמעונאות צריך ניסיון ויכולת מיוחדת כדי להצליח". 

הופטמן יודע על מה הוא מדבר, בטח כשהוא נמצא תחת המטרייה של קבוצת רני צים, בבעלות רני צים, שאת פריצת הדרך העסקית שלו עשה לפני ב-2011, אז הוא מכר, יחד עם אחיו עדי צים, את רשת "כמעט חינם" לנחום ביתן לפי שווי של 350 מיליון שקל. סכום כזה מקבל רק מי שבאמת מבין בקמעונאות. שם צים התפתח לנדל"ן, פיננסים ולבעלות על מתחמי קניות, כמו "צים אורבן", שבגני תקווה. 

רני צים, יו"ר קבוצת צים
רני צים, יו"ר קבוצת צים בפתיחת סופטל ברוטשילד

גורל העובדים

"סופרטל" היא סוג של 'בייבי' עבור צים ולא רק בגלל שהיא קרויה על שמו של בנו טל, שמנהל יחד עם הופטמן את הרשת. מדובר ברשת לה כבר יש שלושה סניפים במרכז העיר (אחד ברח' ההסתדרות, השני ברח' כץ והשלישי ברח' רוטשילד, שנפתח לפני חודשיים). הסניף שאמור להיפתח בגיסין, כמעט שווה מבחינת גודלו לשלושת הסניפים האחרים יחד. 

"אנחנו רואים בסניף של גיסין הזדמנות עסקית גדולה מבחינת סופרטל", מסכם הופטמן. "נשמח לספק את הסחורה במלוא מובן המילה לתושבים הרבים הגרים בסביבה". 

מה לגבי העובדים של זד מרקט? יישארו?

"מי מהעובדים שירצה לעבוד אצלנו, ניתן לו עדיפות, כי הם כבר מכירים את המקום. בגדול, מי שרוצה להמשיך לעבוד בסניף, נבחן את התנאים שלו ומה הוא מקבל ונחלטי על כל אחד בנפרד".

טרם הצלחנו להשיג את תגובת "זד מרקט". 

עוד ב-חנויות

בול מרקט פתח תקווה

סניף של רשת הסופרים "בול מרקט" ייפתח בספטמבר בנווה עוז במתחם יוניק סנטר

אם אתם כבר מתכננים את הקניות לקראת החגים בעוד כשלושה חודשים, אז באנו לבשר לכם שנפתחה עוד אופציה: הסופר החדש של הרשת הצעירה במרכז המסחרי החדש על רחוב דנמרק פינת דגניה, מול בית האבות "בית בלב" וממש צמוד לצמד מגדלי המגורים "ספייס". זה יהיה הסניף הרביעי של הרשת, והוא ישרת בעיקר את תושבי השכונה, אבל גם עוברים ושבים, כמו מבקרי ביה"ח בילינסון הסמוך.

המשך קריאה »
יעל שלביה ואור לוזון קניון הגדול פתח תקווה

עופר הקניון הגדול פרסם תכנית עם אירועי קיץ לילדים ונוער. וגם: יעל שלביה הגיעה לבקר

המקום הכי מסחרי בפתח תקווה מכין לימים הלוהטים של יולי מגוון פעילויות לקראת חופשת הלימודים, שתתחיל מחר (1.7) באופן רשמי. בתכנית: פעילויות יצירה לילדים (ברחבה של טויס אר אס), סדנאות לאמהות תינוקות עם ליהיא גרינר, סרטים במחיר מוזל (15 ש"ח בלבד) ומופע סטאנד אפ של הקומדי בר לראשונה לגילאי 10-15 (ב-35 ש"ח בלבד) – הכל לנרשמים דרך האפליקציה.

המשך קריאה »
לבמה פתח תקווה

לבמה פתח תקווה: חנות המוסיקה וציוד ההגברה מקריית שמונה פתחה סניף בז'בוטינסקי

מוסיקאים, די.ג'ייאים, בעלי אולפנים וכל מי שאוהב לנגן ולהאזין למוסיקה, מפתח תקווה והסביבה – ישמחו לגלות את המקום החדש שנפתח החודש, על הציר המרכזי של העיר, בז'בוטינסקי 89. לאחר שהבעלים, האחים מלכה, ביססו עצמם כמותג מוביל בתחום, הם נאלצו בעקבות המלחמה בצפון, לעבור אלינו, בתקווה שהמעבר גם ייתן להם בוסט עסקי ויחשוף אותם יותר לקהל מהמרכז. מוצרים ומחירים – בפנים.

המשך קריאה »
עמי ב.ס.ר סיטי

אחרי החג: יריד בגדי מעצבים ותכשיטים יתקיים ביום חמישי הקרוב בעמי ב.ס.ר סיטי

המתחם המסחרי הפתוח הכי גדול בפתח תקווה יזם אירוע לפתיחת הקיץ, יחד עם מרכז הצעירים של פתח תקווה "החממה" ומותג ירידי האופנה KiketMarket במטרה למשוך קהל, שמחפש מציאות איכותיות במחיר טוב, אבל גם מחפש לבלות ולעשות שופינג עם משב רוח טבעי, במקום המזגן של הקניונים. היריד ייפתח בעוד שלושה ימים (13.6) בשעה 17:00 ובב.ס.ר סיטי מצפים לקהל רב של מבקרים.

המשך קריאה »