מבט על מגדלי דיור בפתח תקווה

מתכננים לקנות דירה חדשה בפתח תקווה? קבלו 300 אלף ש"ח הנחה

מי שתכנן לרכוש את הדירה הראשונה שלו בעיר, ישמח בוודאי לשמוע שמועצת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), אישרה השבוע את תכנית משרד השיכון גם עבור פתח תקווה, לפיה דירה בתכנית תימכר לזוג צעיר ב- 20% פחות ממחיר השוק, או עד 300 אלף שקלים.

"מחיר מטרה 2.1" הוא שם התכנית, במסגרת ישווקו דירות חדשות במסלול דיור במחיר מטרה מוזל. התכנית אמורה לכלול רק ערים שבתחומן מחיר למ"ר דירתי ממוצע הינו עד 20 אלף ש"ח ובמדד הכלכלי-חברתי הן בציון 4 ומטה. 

המשמעות היא שאם תרצו להיכנס לתכנית ולרכוש דירה חדשה בפתח תקווה, שעולה לפי מחיר השוק 1.5 מיליון ש"ח ומעלה, תקבלו הנחה של 300 אלף ש"ח. יש לציין כי ערים סמוכות הנחשבות יקרות יותר כמו רעננה, הרצליה והוא השרון – לא נכנסו לתכנית.

דירות חדשות בפתח תקווה
היכן ייבנו הדירות החדשות בפתח תקווה?

מחיר למטרה עדיף על מחיר למשתכן?

לפי התכנית, קבלנים ויזמים יוזמנו למכרז בהם יתבקשו לתת את המחיר הגבוה ביותר על הקרקע, ללא מחיר מינימום, תוך התחייבות למכור את הדירות לפי שיעור ההנחה שנקבע במכרז. יש לציין כי שיעור ההנחה אמור להיות משמעותי יותר, ביחס לתכנית "מחיר למשתכן". 

השינוי המשמעותי הנוסף ביחס ל"מחיר למשתכן" הוא העדיפות שתינתן למי שמוגדר תושב פתח תקווה בבואו לרכוש את הדירה. 25% מהדירות יימכרו לתושבי העיר, לעומת 20% בלבד בתכנית "מחיר למשתכן".

התכנית הזאת אמורה, יחד עם פרויקטים נוספים חדשים של מגורים, לקרב את פתח תקווה ל- 300 אלף תושבים ולמקום ה-3 בדירוג העיר המאוכלסת ביותר במדינה – ובכך לעבור את חיפה וראשון לציון המדורגות כיום מעליה.

מעיריית פתח תקווה טרם נמסרה תגובה על התוכנית וכרגע לא ידוע כמה יח' דירות יוקצו והיכן.

דירות חדשות בפתח תקווה
דירות חדשות בפתח תקווה

עוד ב-נדלן

וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »
דירות חדשות למכירה בפתח תקווה

מתפתחת: על פי נתוני הלמ"ס – בפ"ת נמכרו 668 דירות מפרוץ המלחמה. רק 22 פחות מת"א

לפי הנתונים, רק בתל אביב (690) נמכרו יותר דירות בין אוקטובר לנובמבר. גם במדד הדירות החדשות פתח תקווה צמודה לתל אביב עם 339 דירות חדשות, לעומת 358, שנמכרו בעיר הגדולה. פתח תקווה, בכלל, נמצאת בין ארבעת הערים בהן נמכרו הכי הרבה דירות חדשות – לצד ירושלים, אשדוד ותל אביב. מעל ל-45% מהדירות שנמכרו הן דירות חדשות, עלייה של 25.3% בהשוואה לאוגוסט עד אוקטובר.

המשך קריאה »
ילין 5 פתח תקווה הרב בלוי 1 פתח תקווה

מתחדשים במרכז ומזרח העיר פתח תקווה: ילין 5 והרב בלוי 1 קיבלו היתר הריסה

אפשר להגיד מזל טוב לדיירים, שהשלימו את השלב הראשון בדרך לדירה חדשה בבנייני מגורים מודרניים, במקום הישנים הקיימים היום, במסגרת פרויקט תמ"א 38/2. ביחד, מדובר בפרויקטים שיאכלסו יחד 63 דירות חדשות, כש-20 מתוכן יהיו שייכות לדיירים הותיקים ו-43 למכירה בשוק החופשי. "אנו צופים שהבנייה תסתיים תוך 30 חודשים", מסר עורך דין הדיירים, שי פרטוש.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading