סייברארק: בקרוב יוקם מרכז בפתח תקווה שייתן מענה למתקפות סייבר בבינה מלאכותית

CyberArk, חברת הסייבר הישראלית-בינלאומית, שמשרדיה הראשיים נמצאים בקריית אריה, מדווחת כי הצורך להקמת המיזם, אליו מגייסת החברה בימים אלה מדעני נתונים, נולד בעקבות כך ש-93% מאנשי אבטחת המערכות, צופים כי בשנה הקרובה יותקפו באמצעים של בינה מלאכותית. פרץ רגב, מנהל מוצר ראשי (בתמונה): "תחום ה-AI – שלב טבעי באסטרטגיית המוצרים שלנו".

חברת סייברארק (CyberArk), המתמחה באבטחת זהויות, פרסמה אתמול פרטים ראשונים על מרכז המצוינות החדש שלה בתחום הבינה המלאכותית. מדובר במיזם שיתבצע בתוך המשרדים הקיימים של סייברארק פתח תקווה וילוו אותו אנשים שמומחים בבינה מלאכותית. כולנו מכירים את הצדדים החיוביים של ה-AI, אך יש לו גם צדדים שליליים – כמו מתקפות סייבר, שמבוצעות על ידי בינה מלאכותית – מה שמייצר אתגר חדש לחברות כמו סייברארק.

משרדי סייברארק פתח תקווה Google Street View
משרדי סייברארק פתח תקווה Google Street View

סייבר בינה מלאכותית - האתגר כבר כאן

"הודות לשנים רבות של ניסיון עם טכנולוגיית בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה (ML) ברכיבים שונים של פלטפורמת אבטחת הזהות", נמסר מסייברארק. "החברה מרחיבה את משאבי הפיתוח המוצרי שלנו, כדי לקדם את השימוש בבינה מלאכותית לחיזוק יכולות האבטחה של מעל 8,000 לקוחותינו ברחבי העולם". המרכז החדש והחדשני יפתח במטה של סייברארק בפתח-תקווה והחברה מגייסת בימים אלו משרות מדעני נתונים שיעבדו בו.

על פי דו"ח איומי האבטחה של סייברארק לשנת 2023, שפורסם לאחרונה, 93% מאנשי אבטחת הסייבר צופים כי איומים מבוססי בינה מלאכותית ישפיעו על הארגון שלהם בשנת 2023. תוכנות זדוניות מבוססות בינה מלאכותית דורגו על ידי המשיבים כמקור הדאגה המשמעותי ביותר. מרכז המצוינות יפעל בשיתוף פעולה הדוק עם CyberArk Labs, החוקרת את ההשפעה של בינה מלאכותית ג'נרטיבית (GenAI) על חדשנות אצל תוקפים, כדי לסייע בפיתוח הגנות מבוססות AI.

מסייברארק נמסר כי בעזרת צוות מגובש של מדעני נתונים, אדריכלי תוכנה ומהנדסים, מרכז המצוינות יבחן הזדמנויות להטמיע בינה מלאכותית במוצרים הקיימים של סייברארק. בינתיים, סייברארק ממשיכה להוציא לפועל את מפת הדרכים המקיפה שלה לטווח ארוך, המתבססת על יסודות הבינה המלאכותית שפיתחה ועל מחויבותה לחדשנות.

משרדי סייברארק בפתח תקווה
משרדי סייברארק בפתח תקווה

שינוי יסודי באיומי אבטחת הזהות

למרות שסייבר AI הוא דבר די חדש, בסייברארק אומרים כי כבר הוכיחו את הערך האסטרטגי של בינה מלאכותית ולמידת מכונה – בשיפור יכולות הזיהוי והתגובה לאיומי אבטחת הזהות בפלטפורמת אבטחת הזהות שלה. החברה הודיעה לאחרונה על אוטומציה חדשה של תהליכי יצירת המדיניות, המבוססת על בינה מלאכותית ומשלבת את מומחיות ניהול הגישה מבוסס ההרשאות וכלי ההרשאות המינימליות (Least Privilege) שלה, כדי לעבד באופן אוטומטי את הנתונים הנאספים על ידי CyberArk Endpoint Privilege Manager, וכך ליצור הפחתת סיכונים מיידית.

סייברארק, לדבריה, רותמת את יכולות הבינה המלאכותית ולמידת המכונה כדי להביא לשינוי יסודי בגישות אבטחת הזהות, וזאת במספר דרכים, ביניהן: תמיכה בניתוח סיכוני זהות, תוכניות להפחתת סיכונים והמלצות אחרות; שימוש באוטומציה לפישוט משימות שונות הדורשות מעורבות משתמש גבוהה; וכן מתן אפשרות למשתמשים לשוחח עם המערכת בשפה טבעית, מתן גישה קלה לתיעוד, ועוד.

"הקמת מרכז המצוינות שלנו בתחום הבינה המלאכותית היא שלב טבעי באסטרטגיית המוצרים שלנו", מסר פרץ רגב, מנהל מוצר ראשי בסייברארק. "כעת הגיע הזמן להרחיב את מאמצינו, במיוחד בעודנו ממשיכים לראות ראיות לכך שבינה מלאכותית ג'נרטיבית מגבירה את הפרודוקטיביות משני צידי משוואת אבטחת הסייבר – הן עבור התוקפים והן עבור המגינים".

פרץ רגב מוסף כי "אחת המטרות של סייברארק, היא לאפשר ללקוחות לעשות שימוש טוב יותר ביכולות מבוססות בינה מלאכותית כדי לחזק את אסטרטגיות ההגנה שלהם. אנו רואים פוטנציאל רב ל-AI וליכולתה להשפיע על מקרי שימוש בתחומים כגון אופטימיזציה של מדיניות, הפחתת סיכונים וזיהוי איומים".

עוד ב-טכנולוגיה

סטאדיקום פתח תקווה

החל מהעונה הבאה: שדרוג בחווית הצפייה במשחקי הכדורגל באצטדיון "שלמה ביטוח"

לפני מספר חודשים חברת Stadicom (סטאדיקום) החלה להריץ אפליקציה המבוססת על טכנולוגיה חדשנית, הנשענת על תשתית סלולר G5 פרטית – כשהאצטדיון העירוני של פתח תקווה נבחר לפיילוט, בדרך להיות האצטדיון החכם הראשון בישראל. הצופים יוכלו לראשונה ליהנות משירותי וידאו איכותיים, הילוכים חוזרים, זויות צילום חדשות, לשלוח ווינר – ואפילו להזמין אוכל מהמזנון. איך זה יעבוד?

המשך קריאה »
MRI בילינסון פתח תקווה

בקצב הלב: בבית החולים בילינסון פתח תקווה החלו בהקמת מתחם MRI עם מכשיר חדש

המכשיר, שנרכש מחברת פיליפס, מסוג טסלה 1.5, יתווסף למערך הדימות של בית החולים הפתח תקוואי, שכבר כולל מערכות דימות מתקדמות וחכמות רבות, שגם משלבות בינה מלאכותית. ההערכה היא כי המכשיר ייכנס לעבודה שוטפת בעוד מספר חודשים והוא צפוי להגדיל את זמינות התורים לביצוע בדיקת MRI, שעשויה להציל חיים. מכשיר ה-MRI נרכש בזכות תרומה של קרן עזריאלי.

המשך קריאה »
אירוע חברה פתח תקווה - גילת לוויני תקשורת - יקבי ירושלים פתח תקווה

צפו: גילת רשתות לווין אירחה בכירות הייטק בבוטיק היין של יקבי ירושלים בפתח תקווה לאירוע חברה

חברת תקשורת הלווינים הגלובאלית, בחרה לארח את האירוע המיוחד והאינטימי בבוטיק היין JERUZ YARD בפארק יד לבנים, מרחק 10 דקות נסיעה מהמשרדים של החברה בקריית אריה. לאhרוע הגיעו עשרות עובדות בכירות בגילת, שקיבלו במקום הרצאות ושיחות אחת על אחת, עם חברות WOMAN2WOMAN ועמותת יוצאות 8200, שמריצות תכניות מנטורינג להעצים נשים בהייטק הישראלי. צפו בביקור באירוע.

המשך קריאה »
אודי מוקדי - סייברארק CYBERARK פתח תקווה

כבוד: סייברארק מפתח תקווה רוכשת את ונאפי (VENAFI) ב-1.54 מיליארד דולר

ענקית הסייבר הפתח תקוואית, שלפי העדכון האחרון נסחרת בנאסדק בשווי של 10.2 מיליארד דולר, ובמשרדיה בקריית אריה יושבים מאות עובדים, חלקם גרים בעיר, רוכשת את חברת ניהול הזהויות הבינלאומית במיליארד דולר מזומן ועוד כ-540 מיליון במניות. "צעד נוסף במימוש החזון שלנו לבנות חברת ענק גלובלית כחול-לבן, שנותנת מענה לאתגרים בעולם הסייבר", אמר אודי מוקדי, יו"ר ומייסד.

המשך קריאה »