רטרו: צפו כ-3500 אוהדי הפועל מבנה פ"ת רואים ניצחון ראשון בליגת העל אחרי 8.5 שנים

היה שווה לחכות 100 חודשים ושבוע? שער של אבי ריקן סידר 1:0 ביתי על הפועל באר שבע וסגר מעגל עבור הכחולים-לבנים, שבפעם האחרונה בה השיגו ניצחון בליגה הבכירה היה ב-16.5.2015. ורד הורחק בדקה ה-22, בריירה הורחק 15 דקות לאחר מכן והותיר 10 נגד 10, במשחק בו צוינו 60 שנה לאליפות האחרונה. מכבי פתח תקווה עדיין ללא הפסד לאחר 1:1 בחוץ מול מ.ס. אשדוד.

המחזור הרביעי בליגת העל אתמול סיפק מיני-הסטוריה עבור הפועל מבנה פתח תקווה, שניצחה בליגת העל לראשונה אחרי 8 שנים, ארבעה חודשים ושבוע, מאז ניצחה את הפועל רעננה 3:2, במחזור הסיום של עונת 14/15, שבסיומה הקבוצה ירדה לליגה הלאומית, ממנה עלתה רק בעונת 23/24. זה לא היה קל, בטח לא מול הפועל באר שבע, שנחשבת לאחת מהקבוצות הטובות בליגה.

צפו באוהדי הפועל פתח תקווה: "השחקנים נתנו 200 אחוז"

פורצ'ן לריקן - וגול!

למרות זאת, השחקנים של עופר טסלפפה, גילו הרבה אופי ונחישות ולמרות הרחקה של עידן ורד כבר בדקה ה-22, לאחר תיקול מסוכן על שוער באר שבע, עופר מרציאנו. תחילה ורד קיבל צהוב מהשופט יגאל פריד, אבל ההחלטה השתנתה לאחר בדיקה ארוכה במערכת ה-VAR, שקרסה לדקה-שתיים. הפועל מבנה פתח תקווה התאוששה מהמכה, כשפורצ'ן באסיי (המצטיין במגרש), הוכשל על ידי מריינו בריירו, שקיבל גם הוא אדום.

 

ורד בתאקל מסוכן עם מרציאנו. בטלוויזיה זה עוד יותר נראה לא טוב

מכאן, המשחק התאזן, לא רק מבחינת מספר השחקנים בכל קבוצה, אלא גם מבחינת ההזדמנויות. אחת כזאת התממשה עבור הפועל מבנה פתח תקווה בדקה ה-53, לאחר פריצה מצוינת מצד שמאל של באסיי, שהשאיר כדור גדול לריקן, שמעשרה מטרים לא החמיץ וקבע 1:0 – תוצאה שנשמרה עד הסיום וקבעה עבור פתח תקווה ניצחון ראשון בליגת העל – לאחר לא פחות מ-8.5 שנים.

כ-3500 אוהדי הפועל פתח תקווה הגיעו למשחק

בסיום - התפרעות של אוהדי באר שבע

אוהדי הפועל לא ידעו את נפשם משמחה, שקצת התקלקלה בעקבות חפצים רבים נזרקו מכיוון יציע אוהדי הפועל באר שבע, אל עבר אוהדים שישבו ביציע הכסף, ביניהם ילדי מחלקי הנוער ואוספי הכדורים. "לצערנו ראינו מראות של ילדים צעירים, שסיימו את המשחק בוכים, במקום לחגוג את שמחת הניצחון הראשון של הקבוצה העונה בליגה", מסרו מהקבוצה. "אנו נבצע תחקיר של האירועים מהמשחק הערב ונסיק את המסקנות מול כלל הגורמים המעורבים במטרה למנוע מקרים כאלו בעתיד".

תורות עצומים לשער 6 של אוהדי הפועל באר שבע (שהביאו כ-3000 אוהדים)

לפני המשחק התקיים טקס הוקרה מרגש לשחקני האליפות האחרונה של הפועל פתח תקווה, לפני 60 שנים, בעונת 62/63. בין השחקנים שזכו לכבוד: דרור קשטן, חיים בכר, יצחק ויסוקר, שלמה נהרי, שלום בלבול, אבשלום מרכוס ועוד.

אחרי 60 שנה: שחקני האליפות האחרונה של הפועל פתח תקווה מקבלים כבוד לפני המשחק

מכבי פתח תקווה עדיין ללא הפסד - לאחר 1:1 באשדוד

בשורות טובות גם בגזרת היריבה העירונית, מכבי פתח תקווה, שממשיכה לא להפסיד מתחילת העונה בליגת העל, לאחר 1:1 בחוץ מול מ.ס. אשדוד. קלארק רוברטסון הסקוטי האלה את הביתיים ליתרון, אך בדקה ה-89, מכבי פתח תקווה השוותה מפנדל של מוחמד הינדי, לאחר יד ברחבה. המאזן של מכבי עומד על ניצחון + שלושה תוצאות תיקו.

בשבת הבאה (30.9) תצא הפועל מבנה פתח תקווה למשחק חוץ קשה בבלומפילד מול מכבי תל אביב (שבת 17:45) – כשלפי ההערכות כ-2000 אוהדים צפויים ללוות אותה למשחק החוץ. מכבי פתח תקווה, תארח באותו יום (19:30) האצטדיון "שלמה ביטוח" את בני סכנין.

עוד ב-ספורט

ניצחון אחד מגביע והעפלה לאירופה: מכבי פתח תקווה בגמר גביע המדינה לכדורגל (וידאו)

שחקניו של רן קוז'וך עשו את מה שמצופה מהם וניצחו בחצי הגמר את הפועל נוף הגליל מהליגה הלאומית 3:0 משערים של מאור לוי, לירן חזן ועצמי של אזולאי במשחק שנערך בנתניה. כ 3000 אוהדים ליוו את הקבוצה למשחק, כשחלקם חיכו להריע לשחקנים במגרש האימונים בן דרור, לאחר שחזרו העירה. הגמר ייערך בבלומפילד ב-30.5 (20:30) מול הפועל באר שבע, לה מכבי הפסידה בגמר של 2020.

המשך קריאה »
מי ייבחר ליו"ר? מימין: אלעד שונשיין, אביעד ליבוביץ' וארטיום סלוצקי (תמונות מתוך פייסבוק)

הפועל פתח תקווה ירדה ליגה באופן מעשי. את האוהדים מעניין: מי יהיה ב-ועד המנהל?

האפיזודה של הכחולים-לבנים מסירקין בליגת העל הייתה קצרה באופן טראגי, לאחר ששנה בלבד מאז עלתה מהליגה הלאומית, אתמול נקבע באופן מעשי, שאוהדי הפועל צריכים לתכנן לו"ז חדש ולסגור שוב את ימי שיש בצהרים. זה קרה אחרי הפסד 0:1 הכי כואב בחוץ למ.ס. אשדוד, שכבשה שער שאושר בהחלטה שערורייתית. בינתיים, האוהדים מתכוננים לבחירות הועד המנהל, שייערכו ביום שלישי (30.4).

המשך קריאה »

צפו: מכבי פתח תקווה הדהימה את מכבי תל אביב ברבע הגמר באצטדיון "שלמה ביטוח"

כ-8500 צופים הגיעו אמש למשחק הגביע בו אירחה מכבי את האלופה שבדרך מתל אביב. למרות פערי הכוחות, הפתח תקוואים גילו הרבה נחישות, במיוחד כאשר הצליחו להשוות בתוספת הזמן ל-2:2 ולקבוע הארכה. בהארכה הם גילו עליונות, שקיבלה ביטוי עם שני שערים של הצעירים ניב יהושוע ואלירן חזן – שקבעו 4:2 מדהים. "אחד הניצחונות הגדולים בהיסטוריה שלנו", אמרו במכבי.

המשך קריאה »

חגיגת גביע בפ"ת: מכבי והפועל צפויים לארח היום ומחר כ-16,000 צופים (יחד)

אם יש משהו שיכול לנחם אחרי האכזבה של שתי קבוצות הכדורגל הפתח תקוואיות בליגת העל, זה סיבוב רבע גמר גביע המדינה, שזימן לנו את האלופה שבדרך מכבי תל אביב, שתתארח באצטדיון שלמה ביטוח מחר (20:30) למשחק מול מכבי פתח תקווה ומחרתיים (19:30) הפועל "מבנה" פתח תקווה תארח את הפועל באר שבע. כל הפרטים על מקומות הישיבה ולינקים לכרטיסים – בפנים!

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading