רמי גרינברג במרכז, ראול סרוגו מימין ואהרון דינוביץ' משמאל. צילום: יח"צ

גרינברג בכנס קבלני פ"ת: "העיר צפויה לגדול ל-350 אלף תושבים בשנים הבאות"

בתמונה: רמי גרינברג במרכז, ראול סרוגו מימין ואהרון דינוביץ' משמאל. צילום: יח"צ

בכנס, שהתקיים בשבוע שעבר ואליו הוזמן ראש העיר, פורסם כי התחלות הבנייה ירדו מקצב של 80 אלף בשנה ב-2022 לקצב של 50 אלף השנה ולפי נתוני התאחדות הקבלנים בוני הארץ, בשוק חסרות בסך הכל כ-200 אלף דירות. יו"ר ארגון קבלני פתח תקווה, אהרון דינוביץ', שידר אופטימיות בהיבט המקומי ואמר: ""בפתח תקווה יש הנהגה מקומית שפועלת למען תושבי העיר בתחום הדיור".

סיום השנה העברית ותחילתה של שנת תשפ"ד. צוין בכנס השנתי של ארגון התאחדות הקבלנים בפתח תקווה, שנערך באולם "סנטרל", בו הועלו נתונים מקצועיים לגבי היקף הבנייה באופן כללי בישראל, תוך התייחסות ישירה לפתח תקווה. "המצב בשוק הנדל"ן הישראלי מורכב מאוד, אין מה לייפות את המציאות", אמר דינוביץ'. "אנחנו מתמודדים עם ירידה בהתחלות הבנייה, ירידה במכירות. הממשלה לא עושה כלום בנידון. שר השיכון דואג רק למגזר שלו – המגזר החרדי".

אהרון דינוביץ על רקע פתח תקווה
אהרון דינוביץ', יו"ר ארגון קבלני פתח תקווה על רקע פתח תקווה. "אין מה לייפות את המציאות"

"פתח תקווה שינתה את פניה לטובה ב-5 השנים האחרונות"

דינוביץ' הוסיף בכנס כי ראשי הערים מעדיפים לקדם שטחי תעסוקה שהארנונה מהם גבוהה פי 4 ממגורים. "לא משנה אם מגדלי המשרדים יישארו בסוף ריקים", ציין. "למרות זאת, בפתח תקווה, יש מנהיגות מקומית יציבה יחסית, שפועלת למען תושביה בכל הקשור לתחום הדיור. אנו .רואים כי העיר פתח תקווה שינתה את פניה לטובה בחמש השנים האחרונות בהנהגת ראש העיר רמי גרינברג, שמשקיע את כל מרצו וכוחו בקידום העיר ובדאגה לתושבים".

דינוביץ' הודה כי לארגון קבלני פתח תקווה יש מחלוקות עם ראש העיר ולא תמיד הם רואים עין בעין, בעיקר בקידום תחום ההתחדשות העירונית בפתח תקווה. "יחד עם זאת", הוסיף. "כן יש שיח, הדלת שלו פתוחה והוא מקשיב למה שיש לנו להגיד. לציבור הקבלנים ולתושבי העיר פתח תקווה, לא נותר אלא להיאחז במנהיגות המקומית ולהתנהל מולה – כי לממשלה כאמור לא נראה שיש פתרונות באופק".

"נדאג לא רק לדירות חדשות - אלא גם לאיכות חיים"

פרויקט מגורים חדש באם המושבות -רח' בראון 6

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, התייחס בכנס אל עתיד הנדל"ן המקומי ואמר כי "העיר פתח תקווה כבר נערכת לדור הבא, בתוכניות בנייה מאושרות ומקודמות, שיאפשרו לעיר להתפתח ולהתקדם. יש תוכניות בשלבים שונים לבניית אלפי יחידות דיור בעיר ומאות אלפי מ"ר בשטחי תעסוקה. בעיר גרים כיום כ-285 אלף תושבים והיא צפויה לגדול לכ-350 אלף בשנים הבאות, ואנחנו בהחלט נערכים לכך".

מרכז העיר פתח תקווה - 2021
פתח תקווה - מבט מזרחה

גרינברג הוסיף כי "יחד עם זאת, מחובתנו בעירייה לדאוג שיהיו בעיר לא רק דירות חדשות, אלא איכות חיים ושירותים עירוניים ראויים לתושבים שיגיעו ולאלה הקיימים".הרב אליהו גינת, מ"מ וסגן ראש העיר פתח תקווה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, אמר בכנס כי "אוכלוסיית הקבלנים בעיר מאוחדת תחת ארגון הקבלנים פתח תקווה, וכשקבוצה מאוחדת יש לה סגולה לצלוח משברים ותקופות קשות. אגף הנדסה בעירייה מאפשר אוזן קשבת לציבור הקבלנים בעיר, ויחד נמשיך להצעיד את פתח תקווה קדימה, כי המטרות לרוב משותפות".

רמי גרינברג- מקבל תמיכה
ראש העיר רמי גרינברג: "אנחנו נערכים לגידול"

עוד ב-נדלן

קרן ספרה רכשה מ"שיכון ובינוי" 50% מחניון שניידר פ"ת תמורת 91 מיליון ש"ח

עסקת הענק בתחום החניונים בפתח תקווה, הפכה לרשמית אתמול, לאחר שחברת קרנות הגידור המובילה בישראל הודיעה על חתימת הסכם, במסגרתו הקרן, תחת המותג PARK IN, תהיה שותפה במחצית מהבעלות על החניון החדש – השני בגודלו בעיר. העסקה בוצעה לפי שווי נכסי של 182 מיליון ש"ח לחניון, הכוללים תמורה של 31 מיליון ש"ח תמורת ההון העצמי, ו-60 מיליון ש"ח, המהווים 50% מחוב השותפות לבנקים

המשך קריאה »
נכס מסחרי להשכרה ז'בוטינסקי 105 פתח תקווה

מלך המזרנים OUT: שטח 100 מ"ר בחזית ז'בוטינסקי 105 פ"ת – מוצע להשכרה

לאחר שנים רבות, חנות המזרנים של על הרחוב הסואן, לפני הפנייה לרח' איינשטיין, פינתה את הנכס, שפעם הייתה בו חנות החיות "מלך האריות". איזה "מלך ייכנס" במקום, עדיין לא ידוע, מאחר שהשלט להשכרה נתלה רק לפני כשבוע וחצי. מדובר בלוקיישן אטרקטיבי בו חולפים עשרות אלפי אנשים מדי יום במכונית, ברגל וברכבת הקלה, שרואים היטב את המבנה בן שתי הקומות.

המשך קריאה »
אפעל 13 פתח תקווה על ציר ז'בוטינסקי צומת

בניין המשרדים אפעל 13 פתח תקווה של דמרי נפתח לשיווק: משכירים קומות שלמות

כל מי שעובר בצומת גהה בכניסה לעיר, ויש עשרות אלפים כאלה ביום, לא יכול שלא לשים לב לשלט ענקי עם מספר טלפון, המופיע על חזית הבניין, שפונה לתחילת רחוב ז'בוטינסקי. על מה שהיה פעם מוסך GMS, בנתה חברת הבנייה "דמרי בנייה וקבלנות" (לא להתבלבל עם חברת הנדל"ן י.ח. דמרי), בניין 'בוטיקי' בן 7 קומות על שטח כולל של 9110 מ"ר. השיווק כבר החל והבנייה צפויה להסתיים בדצמבר.

המשך קריאה »
נדל"ן מגורים פתח תקווה

הלמ"ס: עלייה של כמעט 50% במכירות דירה בפתח תקווה ברבעון האחרון לעומת הקודם

שוק נדל"ן המגורים בעיר מתאושש תשעה חודשים אחרי פרוץ המלחמה? עוד מוקדם לדעת, אבל הנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מראים מגמה משמעותית של עלייה בקצב מכירת הדירות (חדשות ויד שניה). למרות החששות והתחזיות הפסימיות בפתח תקווה מכרו בין מרץ למאי 24, לא פחות מ-539 דירות, לעומת 362 שמכרו בין דצמבר 23 לפברואר 24.

המשך קריאה »