עסקים בפתח תקווה במלחמה - עמי ב.ס.ר סיטי

העסקים בפתח תקווה: מתחמי קניות גדולים סגורים. מזון ופארם נשארו פתוחים

היום השני למלחמת הפתע של החמאס השאיר את רוב העסקים בעיר נעולים, כשאין יוצא ואין בא. קניוני עופר הודיעו כבר אתמול כי הם סוגרים את הקניונים מנתניה דרומה – שזה כולל את הקניון הגדול וקניון סירקין. בב.ס.ר סיטי כל העסקים נותרו סגורים, חוץ מהסופר בסר מרקט וסופר פארם. גם ביכין סנטר פתוחים רק החיוניים, ביניהם שופרסל. גם במרכז העיר רוב העסקים לא נפתחו. תמונת מצב.

החדשות הקשות מהדרום ומעזה לא מפסיקות להגיע והתחושה ברחובות פתח תקווה היא הלם ברחובות. האפקט העסקי של המלחמה שנחתה עלינו לרעה עוד ייבחן ויילמד לטווח הארוך, אבל כרגע מצב העסקים הוא הדבר הכי פחות חשוב. למרות זאת, בדקנו את הדבר הבסיסי ביותר: אילו מהם פתחו היום. מהבדיקה עולה כי רוב עסקי הקמעונאות והאוכל, בין אם מבחירה ומבין אם לא, החליטו שזה יום בו לא כדאי לפתוח את החנות.

הקניון הגדול פתח תקווה - יריד מכוניות חשמליות
הקניון הגדול פתח תקווה - גם סופרפארם סגור היום

גם חדר הכושר פרופיט הודיעו: סגורים היום

אפשר לומר בצורה הכי ברורה: רוב עסקי הקמעונאות והאוכל נשארו היום סגורים בפתח תקווה. רשת הסטוק למשל, למרות שחלק ממוצריה מוגדרים כמוצרים חיוניים, החליטה בהחלטה רשתית להשאיר את כל הסניפים סגורים במוצאי שבת וגם היום – כולל הסניפים בב.ס.ר סיטי וביכין סנטר. בעמי ב.ס.ר סיטי, למעשה כל העסקים היו סגורים היום, חוץ מ-KSP, דבוש, טאבון סיטי, בוקאדו והסופרמרקט "בסר מרקט" (לשעבר "זד מרקט).

בשופ TIME, רוב עסקי האוכל נותרו סגורים, אך חלקם היו פתוחים כמו תמרה. לצערם, הם כמעט לא ראו לקוחות היום, היות ורוב הלקוחות שלהם מגיעים מהעובדים והמשרדים באיזור – שרובם החליטו שלא לעבוד, או לעבוד מהבית. רבים מהם, בגלל שבתי הספר היו סגורים וצריך מישהו שיישאר עם הילדים כשיש מלחמה. גם מועדון בכושר פרופיט, עם סניפים בעמי ב.ס.ר סיטי וסגולה – הודיע על סגירה עד הוא חדשה.

תמרה פתוח, בבא חלה סגור

"רוב העובדים פחדו להגיע"

אתמול דיווחנו כי הקניון הגדול וקניון סירקין הודיעו כי לא יפתחו במוצ"ש – וכך גם היה היום (ראשון). לפי הודעת רשת קניוני עופר, כל הקניונים יישארו סגורים מנתניה דרומה – עד הודעה חדשה. במידה ויהיה עדכון – נעדכן כאן. ביכין סנטר רוב החנויות ועסקי האוכל נותרו סגורים, אך כפי שדיווחנו בפייסבוק – שופרסל יישאר פתוח וכך גם הום סנטר.

 

מתחם יכין פתח תקווה
מתחם יכין סנטר פתח תקווה - שופרסל נשאר פתוח

במתחם Giss-in רוב העסקים דווקא נפתחו, ביניהם בית הפנקייק המקורי, שפועל באופן מצומצם עד 24:00. "רוב העובדים פחדו להגיע, אבל החלטנו כן לפתוח. נוכח המצב כל לובש מדים שיגיע אלינו יקבל הטבה ופינוק. מעבר לכך שלחנו מנות פנקייק לחיילים בדרום", מסר הבעלים, שרון אדרי. שווארמה יאשקה נותרה סגורה ("נפתח מחר", מסרו). סופרמרקט סופרטל נותר פתוח, כמדי יום, אך עקב מחסור בכוח אדם, כנראה ולא יהיו פתוחים עד חצות כרגיל.

בית הפנקייק המקורי - פתח תקווה
בית הפנקייק פתח תקווה - בימים אחרים

מרכז העיר דומם כמעט

במרכז העיר העסקים גם כן דוממים. רובם לא פתחו היום. אפילו חלק מעסקי האוכל המהיר ברחוב חיים עוזר נותרו סגורים. "רק אני ואולי עוד עשרה עסקים פתחנו באיזור", אמר לנו בעל חנות מהרחוב. לפי שעה נראה כי ההחלטה לגבי מחר בכל העסקית תהיה דינמית והיא תלויה גם במצב הבטחוני וגם במצב הרוח. נדאג לעדכן כאן אם כאשר יהיו שינויים.

מרכז העיר דומם

זה לא נעים לראות מקדונלדס סגור

זה לא נעים לראות אמפוריום ואנדר ארמור סגורים

זה לא נעים לראות את הסטוק סגור

הסטוק בב.ס.ר סיטי נותר סגור למרות השלט OPEN
הסטוק בב.ס.ר סיטי נותר סגור למרות השלט OPEN

זה לא נעים לראות את שום SUM סגור

דבוש פתוח - ומפוצץ

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

מרסלו עם הלב של דור זימל

צפו בסרטון המרגש: מרסלו מודה לדוד זימל ז"ל על שהציל את חייו בהשתלת לב בבילינסון

בית החולים בילינסון בפתח תקווה, המוביל בהשתלות בישראל, ממשיך לספק לנו סיפורים מרגשים עצובים-שמחים, שרק במדינה שלנו יכולים לקרות. הפעם, רגע לפני ליל הסדר, בוצעה השתלת ליבו של רב הסרן במילואים, שנפצע אנושות במתקפת הכטב"מ בצפון ונפטר מפצעיו. "התחלתי לעשות אחד ועוד אחד – והבנתי מי החייל שהציל אותי", אמר המושתל. "בטוח שאני אמשיך את הכוח של הבן שלכם".

המשך קריאה »
מקלט נייד פתח תקווה

מתמגנים: מועצת עיריית פתח תקווה אישרה תקציב של 20 מיליון ש"ח למקלטים, ממ"דים ומרחבים מוגנים

מלחמת ה-7 באוקטובר והמתקפה האיראנית במוצאי שבת האחרון, כנראה עשו את שלהם ובישיבת המועצה שהתקיימה היום אושר תקציב חריג למיגון, שבעיקר אמור לתת מענה באיזורי המגורים הישנים ובשכונות הותיקות, בהם תושבים רבים גרים ללא דיור מוגן ראוי. "התקציב יאפשר הקמת מקלטים ציבוריים חדשים שיצטרפו לעשרות הממ"דים שהוצבו לאחרונה ברחבי העיר", נמסר. עוד אושרו תקציבים לשדרוג הדר גנים, קישור פסגת הדר לכביש 4 ושדרוג פארק יד לבנים

המשך קריאה »
פתח תקווה רח' ראשון לציון

פתח תקווה מתעוררת למלחמה עם איראן: שקט בכבישים וברחובות. אירועים התבטלו

את הלילה ההסטורי, בו הופגזנו עם מאות טילים, ש-99% אחוז מהם יורטו, העבירו תושבי העיר בשקט יחסי, ללא אזעקות, אבל עם חרדה מתמדת, מהולה בעצב על תוכניות של בילוי וכיף – אותם גנזו האיראנים, בעקבות החלטת פיקוד העורף לבטל כל פעילות במוסדות החינוך, טיולים, קייטנות. אלפי הורים, תושבי העיר, נאלצו לקחת יום חופש מהעבודה להישאר עם הילדים בבתים. עיריית פ"ת קיימה הערכת מצב.

המשך קריאה »
אורלי גלבוע רמי גרינברג בטקס לו יהי למען החזרת דניאלה גלבוע

צפו: עשרות תלמידים והורים של בית ספר "נתן יונתן" שרו "לו יהי" למען דניאלה גלבוע (וידאו)

כ-150 איש נכחו בטקס המיוחד והמרגש, כששירה של נעמי שמר נשמע היטב באם המושבות החדשה, סוג תפילה המונית למען גלבוע, תושבת פתח תקווה ובעבר תושבת השכונה, שנחטפה בשביעי באוקטובר וכבר מעל לחצי שנה נמצאת בשבי. "אני מקווה שהתפילה הזאת תפתח את שערי שמיים – ודניאלה, כמו כל החטופים, יגיעו במהרה הביתה – ויוכלו לחגוג איתנו את חג החירות", אמרה לפתח תקווה NEWS, אורלי, אמה של דניאלה.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading