סניף לנדוור גיסין פתח תקווה במצב חמל מלחמה

למשך שבועיים הפך סניף לנדוור פתח תקווה במרכז רום ממסעדה לחמ"ל תרומות למלחמה

ב-7 באוקטובר, התכונן הצוות של הסניף במרכז רום, שכונת אם המושבות, לעוד משמרת שבת רגילה, אליה היו צפויים להגיע סועדים רבים, לסיים את תקופת החגים עם ארוחת בוקר וקפה. אלה שהאזעקות ואחרי כן הדיווחים מהדרום – שינו את כל התכניות. המקום נסגר לסועדים, אבל נפתח לכל מי שרוצה לתרום חבילות מצרכים לחיילים. עומר שם-טוב, הזכיין: "הבאנו מהר מאוד, שזה מה שצריך לעשות".

סניף המסעדה-בית קפה לנדוור, ברח' יעל רום 8 פתח תקווה, הוא אחד מהעסקים היציבים והמצליחים בעיר, שפועל כבר כ-12 שנים. כמעט אף פעם לא תמצאו אותו ריק ובהרבה משעות ה'פיק' הוא מלא עד אפס מקום. המיקום המרכזי שלו, יחד עם השם של הרשת, תרמו להצלחתו ובעיני רבים הוא נחשב אטרקטיבי יותר מאשר הסניפים הנוספים בפתח תקווה – בקניון הגדול ובסיבים.

צפו: אנשי ולקוחות לנדוור אם המושבות פתח תקווה מספרים (מתוך TIKTOK פתח תקווה NEWS)

@ptnews.tiktok סניף לנדוור גיסין פתח תקווה הפך ממסעדה לחדר מלחמה. #bringthemhome #פתחתקווה ♬ צליל מקורי - פתח תקווה NEWS

"היה לנו מיד ברור שנפתח את המקום לתרומות"

עסקי מסעדנות רבים נסגרו בפתח תקווה מה-7 באוקטובר. רובם, בעיקר בתי הקפה והאוכל המהיר, התאוששו תוך מספר ימים ופתחו את שעריהם שוב ללקוחות, גם אם בשעות מצומצמצות יותר. לנדוור גיסין פתח תקווה היה סגור לגמרי ורבים מהתושבים לא ידעו שבפנים מתבצעת פעילות מאומצת ואינטנסיבית של איסוף תרומות, אריזה ושינוע החבילות לחיילים הפרוסים במקומות השונים.

הבעלים-שותף של הסניף, עומר שם-טוב, הבין מיד שצריך לסגור את הסניף ללקוחות ולהפוך את לנדוור גיסין פתח תקווה למשהו אחר. "ברגע אחד פשוט החלטנו לסגור", הוא משחזר את מה שקרה באותה שבת נוראית. "היה לנו ברור שיום אחרי זה נפתח את המקום לתרומות – כי מאוד מהר הבנו את המצב. במשך שבועיים ארזנו וחילקנו מאות חבילות לחיילים".

ממסעדה לחדר מלחמה - לנדוור פתח תקווה

התשובה של לנדוור אם המושבות פתח תקווה

היוזמה של שם-טוב אינה מובנת מאליה. ראשית, הוא החליט עליה באופן עצמאי, בלי קשר לרשת – שכ-60 סניפיה, הפזורים בארץ נשארו סגורים. שם-טוב בן ה-23, תושב שכונת מרום נווה, הצליח תוך זמן קצר לארגן עשרות תורמים ומתנדבים, בעיקר דרך קבוצות וואצאפ של שכנים, חברים, בתי ספר. בנוסף, הוא גם עורר מודעות בקרב בעלי עסקים אחרים באיזור – שגם הם תרמו ציוד.

"ההירתמות הייתה גדולה", מספר שם-טוב. "התושבים התגייסו והביאו לפי מכל הבא ליד – ציוד, אוכל, מצרכים. וידאנו שהכל ארוז ונשלח לאן שצריך להישלח".

רק השבוע התבשרנו על כך שמפגינים פרו-פלשתינים הפגינו מחוץ לסניף לנדוור בטורונטו קנדה, תוך הנפת דגלי פלסטין והטרדה של לקוחות שהגיעו למקום. התקשורת והפוליטיקאים בקנדה גינו את המעשה ועל הדרך גם פירגנו ללאנדבר, אבל היוזמה של שם-טוב בסניף לנדוור פתח תקווה שבגיסין, היא אולי התשובה האמיתית לכל מי שתומך בדרך הטרור ושואף להשמיד אותנו.

עומר שם-טוב, בעלים שותף - לנדוור גיסין פתח תקווה

בינתיים לא ידוע אם יתקבל פיצוי

"הקימו פה חמ"ל מטורף", מספרת בת-אל, תושבת פתח תקווה, לקוחה קבועה, שפגשנו אותה בסניף, שנפתח אתמול (רביעי) ללקוחות לראשונה מפתיחת המלחמה. "היו פה מלא אנשים שבאו לעזור, לתרום. גם אני והבן זוג שלי באנו לפה והבאנו דברים לחיילים". חלק מהמתנדבים היו הלקוחות הקבועים של סניף לנדוור גיסין פתח תקווה – ויש רבים כאלה.

הצד הפחות נעים בעניין הוא ההפסד הכספי שצפוי לסניף, בעקבות השבועיים בהם היה סגור. "מדובר בנזק של עשרות עד מאות אלפי שקלים", אומר שם-טוב, בשבינתיים לא יודע אם יקבל פיצוי – לא מרשת לנדוור ולא מהמדינה. "הכי חשוב לי שהפרנסה של העובדים שלי לא תיפגע. שהמדינה תיתן תפצה אותם על חל"ת. מקווה שהיא גם תדע לתת מענקים".

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

אדווה דדון בקניון הגדול

לא מדברים על נוכלים: אדווה דדון תגיע לעופר הקניון הגדול פתח תקווה ל"ערב אישי"

כתבת החדשות המובילה מחדשות 12, הידועה בכתבות התחקיר שלה, תעביר ב-(28.7את הרצאתה "סיפור על גבורה וחודש" במקום הכי מסחרי בפתח תקווה, במתחם הקולנוע "הוט סינמה". במסגרת ההרצאה, היא תחשוף את הסיפורים של הגיבורות והגיבורים מהשבת השחורה של ה-7 לאוקטובר ואת סיפורה האישי שלה ושל בן זוגה, השחקן ידין גלמן, לוחם ביחידה מובחרת, שנפצע בקרב.

המשך קריאה »
מיכל פרנקל ביטון בעמי בסר סיטי פתח תקווה . משמאל מאיה ביטון ואלירן מזרחי

"נורו מחובקים": אמה של מאיה ביטון ז"ל מספרת על בתה בתערוכה שנפתחה בפ"ת (וידאו)

מתחם ב.ס.ר סיטי אירח אתמול אימהות שכולות במסגרת "חיבוק אחרון" – מיצג שנפתח לאחרונה ומספר את סיפורן של 25 מהן שאיבדו את ילדיהן במלחמת "חרבות ברזל". מיכל פרנקל ביטון, אמה של מאיה הפתח תקוואית, שעבדה במסעדת קפאו במתחם ונרצחה במסיבת הנובה יחד עם בן זוגה, אלירן מזרחי, סיפרה על רגעיה האחרונים. "שבוע לפני הרצח, הם אמורים היו להתארס".

המשך קריאה »
חיבוק אחרון - תערוכת צילומים בעמי ב.ס.ר סיטי

"חיבוק אחרון" – תערוכת צילומים חדשה של אימהות שכולות מוצגת בעמי ב.ס.ר סיטי

אלפי העוברים והשבים במתחם המסחרי ומרכז העסקים הכי פתוח בפתח תקווה, כבר הבחינו במיצג התערוכה שהוצב לפני כשבוע בין בניין ב.ס.ר Y ל-ב.ס.ר T, סמוך לסניף מקדונלד'ס. התערוכה מציגה צילומים של הצלמת יפעת פאר, יחד עם סיפוריהם של האמהות, שאיבדו את ילדיהן במתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר. מחר, צפוי להתקיים טקס במקום, בנוכחות ראש העיר רמי גרינברג.

המשך קריאה »
מירי מסיקה משטרת פתח תקווה ממ"ד שלום פתח תקווה

צפו: משטרת פתח תקווה בית חינוך ממ"ד שלום שרים לזכר דור מנגדי ז"ל (וידאו)

היום יצא לאור קליפ מרגש של "שיר תקווה" אותו שר אנשי המשטרה בעיר ותלמידי החינוך המיוחד משערייה, בליווי הזמרת מירי מסיקה. הביצוע הוקדש לרב סמל דור מנגדי ז"ל, לוחם במשטרת ישראל, שנפל בקרב בקיבוץ בארי ב-7.10, ולכל הגיבורים שנפלו בהגנה על המולדת. הקליפ צולם על רחבת תחנת המשטרה ברח' שטמפפר. מיכאל וקנין כתב את המילים ושמעון בוסקילה את הלחן.

המשך קריאה »