חב"ד פתח תקווה טובי גינזבורג תורם לחיילים

צפו: חב"ד פתח תקווה גייס תרומות וחילק מזון, מצרכים ומתנות לחיילים ולמשפחות המפונות

הרבה יותר ממסר של אחדות, מעבירים התמונות של פעילות החב"דניקים הפתח תקוואים שמה-7 באוקטובר, לא עוצרים לרגע ועסוקים באריזה ושינוע לכל הארץ במטרה קודם כל לעשות טוב – ועל הדרך, גם להעלות את המורל ולקרב ללבות. כולל להעניק 50 מזוזות בסכום של יותר מ-6000 ש"ח לבסיס ארעי חדש של מגל"ן. הרב גיזנבורג: "ההלכה היהודית קובעת שהשמירה על הארץ דוחה את לימוד התורה".

מי זוכר שרק לפני פחות מחודש, אחד מהנושאים הבוערים שהעסיקו את הישראלים זה חוק הגיוס והשוויון בנטל. היום, אנחנו בימים אחרים, קשים ומאתגרים ברמה שלא דמיינו – קשה להישאר אדיש לשיתוף הפעולה בין חב"ד פתח תקווה לצה"ל ולתרומה שהם נותנים למאמץ האזרחי-מלחמתי. "אנחנו מאמינים שהשמירה על המדינה היא הן באמצעות כוחות פיזיים של חיילים, והן באמצעות כוחות רוחניים של לימוד תורה", אמר לפתח תקווה NEWS, הרב טוביה גיזנבורג, אחד מ-15 שליחי חב"ד בעיר.

צפו: פעילות חב"ד פתח תקווה בשעת המלחמה (מתוך TIKTOK/FACEBOOK פתח תקווה NEWS)

"מאות חבילות ביום"

גינזבורג בן ה-25, תושב עין גנים, הוא שליח חב"ד של השכונה בה הוא מתגורר – עין גנים. "מיד כששמענו על מה שקרה באותה שבת לפני שלושה שבועות – פרסמנו בעיר שאנו מעבירים חבילות מזון וציוד לחיילים", הוא מספר. " מדהים לראות איזה חסד גדול מתעורר בתושבים, יום אחר יום מגיעים אלינו לבית חב"ד בעין גנים – מאות חבילות, ואנו מעבירים אותם לחיילים ולתושבי הדרום".

תאר מה עשיתם בשלושת השבועות האחרונים.

"אנו מגיעים לבסיסים, כשהחיילים נמצאים בשטחי כוננות, באמצעי מטווחי ירי וכדומה – ומביאים להם ציוד מזון ושתיה קרה, עם המון המון שמחה וריקודים. החיילים ממש מתרגשים כשאנו מגיעים, חיוך ושמחה ענקיים מתפשטים על פניהם, והמורל כמובן גובר ועולה".

גינזבורג מספר שביום חמישי האחרון, פנה אליו שכן, שגויס למילואים וחזר לביתו לכמה שעות, שיש צורך דחוף למזוזות חדשות, לבסיסים של יחידת מגל"ן ואגוז בשטח חדש בדרום. "לא חשבתי פעמיים, והענקתי לו 30 מזוזות במתנה בסכום של יותר מ6.000 ₪", מספר גינזבורג.

חב"דניקים מפתח תקווה - מבקרים בבסיסי צה"ל
חב"דניקים מפתח תקווה - מבקרים בבסיסי צה"ל

"כמה אמהות פרצו בבכי"

גינזבורג והצוות של חב"ד פתח תקווה גם השקיעו משאבים עבור עשרות משפחות שהגיעו מהדרום שפנו אליהם בבקשת עזרה למציאת דירה, עזרה עם הכנת אוכל מבושל, עזרה עם בדיקת מזוזות, הנחת תפילין ועוד. "הפעולה המדהימה ביותר שעשינו, הייתה: לחלק למשפחות שהאבא/האמא גויסו למילואים – משחקים והפתעות מיוחדות לילדים".

איך הגיעו אליכם?

"פרסמנו בשכונה, ועשרות רבות של משפחות פנו אלינו. עברתי בעצמי מבית לבית, והיה מרגש כל כך לראות – זיק של תקוה ושמחה חדשה בעיניים של הילדים. כמה אמהות אף פרצו בבכי, והתרגשו מאד על מעשה החסד. שמחנו מכל הלב לעשות את זה, ונשמח לדעת על עוד ועוד משפחות שנוכל להעביר להם את הסיוע".

איך אתה רואה את הקשר בין חרדים בכלל וחב"דניקים בפרט לצה"ל?

"ההנחה הראשונית בראש של העם, היא שהחרדים מנותקים ולא רוצים להתגייס, דבר שגורם כמובן פילוג גדול. אך האמת היא שההלכה היהודית קובעת שהשמירה על הארץ דוחה את לימוד התורה. לכן, ברגע שיש צורך מוכרח בעוד כוחות – לא מפתיע שרואים חרדים מתגייסים, כמו עכשיו במלחמה".

נציגי חב"ד פתח תקווה - בבסיס צה"ל

איך זה מסתדר עם האמונה?

"בכללי , האמונה שלנו שה' הוא זה ששומר על העם. כמו שרואים עכשיו מלא ניסים במלחמה. אלוקים אומר בתורה שהשמירה על המדינה היא הן באמצעות כוחות פיזיים של חיילים, והן באמצעות כוחות רוחניים של לימוד תורה. ולכן אף שבכללי יש חרדים, ובפרט מחב"ד, שמתגייסים לצבא – ימשיכו להתגייס. יהיו חרדים שיישארו בדעה, שאם יש מספיק כוחות לצה"ל בלעדיהם, ימשיכו בלימוד התורה – לאותה מטרה לשמור על המדינה".

האם לדעתך השתנה משהו ביחס בין הצבא לחרדים בעקבות המלחמה?

"רואים עכשיו שהחרדים אינם נגד המדינה. ראו כמה עוזרים חרדים וחב״ד לחיילים ולתושבי הדרום. חשוב שכולנו נשמור על לב ואחדות. אנו עם אחד עם לב אחד. כולנו יחד".

הרב טוביה גינזבורג עם ילדי משפחת מפונים בפתח תקווה
הרב טוביה גינזבורג עם ילדי משפחת מפונים בפתח תקווה

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

אדווה דדון בקניון הגדול

לא מדברים על נוכלים: אדווה דדון תגיע לעופר הקניון הגדול פתח תקווה ל"ערב אישי"

כתבת החדשות המובילה מחדשות 12, הידועה בכתבות התחקיר שלה, תעביר ב-(28.7את הרצאתה "סיפור על גבורה וחודש" במקום הכי מסחרי בפתח תקווה, במתחם הקולנוע "הוט סינמה". במסגרת ההרצאה, היא תחשוף את הסיפורים של הגיבורות והגיבורים מהשבת השחורה של ה-7 לאוקטובר ואת סיפורה האישי שלה ושל בן זוגה, השחקן ידין גלמן, לוחם ביחידה מובחרת, שנפצע בקרב.

המשך קריאה »
מיכל פרנקל ביטון בעמי בסר סיטי פתח תקווה . משמאל מאיה ביטון ואלירן מזרחי

"נורו מחובקים": אמה של מאיה ביטון ז"ל מספרת על בתה בתערוכה שנפתחה בפ"ת (וידאו)

מתחם ב.ס.ר סיטי אירח אתמול אימהות שכולות במסגרת "חיבוק אחרון" – מיצג שנפתח לאחרונה ומספר את סיפורן של 25 מהן שאיבדו את ילדיהן במלחמת "חרבות ברזל". מיכל פרנקל ביטון, אמה של מאיה הפתח תקוואית, שעבדה במסעדת קפאו במתחם ונרצחה במסיבת הנובה יחד עם בן זוגה, אלירן מזרחי, סיפרה על רגעיה האחרונים. "שבוע לפני הרצח, הם אמורים היו להתארס".

המשך קריאה »
חיבוק אחרון - תערוכת צילומים בעמי ב.ס.ר סיטי

"חיבוק אחרון" – תערוכת צילומים חדשה של אימהות שכולות מוצגת בעמי ב.ס.ר סיטי

אלפי העוברים והשבים במתחם המסחרי ומרכז העסקים הכי פתוח בפתח תקווה, כבר הבחינו במיצג התערוכה שהוצב לפני כשבוע בין בניין ב.ס.ר Y ל-ב.ס.ר T, סמוך לסניף מקדונלד'ס. התערוכה מציגה צילומים של הצלמת יפעת פאר, יחד עם סיפוריהם של האמהות, שאיבדו את ילדיהן במתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר. מחר, צפוי להתקיים טקס במקום, בנוכחות ראש העיר רמי גרינברג.

המשך קריאה »
מירי מסיקה משטרת פתח תקווה ממ"ד שלום פתח תקווה

צפו: משטרת פתח תקווה בית חינוך ממ"ד שלום שרים לזכר דור מנגדי ז"ל (וידאו)

היום יצא לאור קליפ מרגש של "שיר תקווה" אותו שר אנשי המשטרה בעיר ותלמידי החינוך המיוחד משערייה, בליווי הזמרת מירי מסיקה. הביצוע הוקדש לרב סמל דור מנגדי ז"ל, לוחם במשטרת ישראל, שנפל בקרב בקיבוץ בארי ב-7.10, ולכל הגיבורים שנפלו בהגנה על המולדת. הקליפ צולם על רחבת תחנת המשטרה ברח' שטמפפר. מיכאל וקנין כתב את המילים ושמעון בוסקילה את הלחן.

המשך קריאה »