תמי שלח, יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל

ביקור במשרדים בפתח תקווה של ארגון אלמנות ויתומי צה"ל: 500 נוספו מתחילת המלחמה

בבניין Y בב.ס.ר סיטי פתח תקווה פועל המקום הכי שוקק בימים אלה במתחם – ולא מהסיבות הרצויות, לצערינו. מלחמת ה-7 באוקטובר, חייבה את הארגון למקד את כל מאמציו בעזרה לאלמנות והיתומים הרבים שהתווספו למעגל השכול – בתקופה כה קצרה. במשרדים פגשנו את יו"ר הארגון, תמי שלח, אלמנת יום כיפור. "המלחמה הזאת הרבה יותר טראומתית, מכיוון שמעורבים בה גם אזרחים", אמרה.

כ-500 משפחות של אלמנות ויתומים חדשים הביאה המלחמה, שעדיין בעיצומה. התקווה של כולנו כי לא יהיו יתווספו עוד משפחות כאלה – אבל זו תקווה שכנראה רחוקה מהמציאות. בין כל הארגונים שתפקידם לעזור למשפחות השכולות, בולט בראש ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, שפעיל כבר יותר מ-30 שנה (1991), שתפקידו לסייע ולשפר איכות חייהם של ציבור אלמנות ויתומי צה"ל וכוחות הביטחון.

צפו: ראיון עם תמי שלח, יו"ר הארגון

"מיד התעשתנו. דאגנו לפינוי משפחות הארגון מהעוטף"

"המלחמה תפסה, כמו את כולנו, בהפתעה", סיפרה לנו תמי שלח, יו"ר הארגון, אותה פגשנו במשרדים בב.ס.ר סיטי פתח תקווה. "מיד התעשתנו והתחלנו להתקשר לכל חברות הארגון והיתומים שגרים בעוטף. היינו בקשר עם בתי מלון ובתי ההארחה שתרמו מקומות אליהם פנינו אנשים. זה קרה הרבה לפני שמבדינה חשבו לפנות את הישובים. מפרוץ המלחמה, אנחנו מלווים מקרוב את כל האלמנות והיתומים החדשים". 

ארגון אלמנות ויתומי צה"ל עבר למשרדים החדשים בפתח תקווה בתחילת השנה, אליהם עברו מבניין ישן בגבעת שמואל. אחת מהסיבות למעבר היא הקירבה למשרדים של משרד הביטחון ולתחנת הרכבת הקלה.

המשרדים, אותם רכש הארגון, על מנת ליצור לו בית קבע, הושקו לפני כשנה בטקס חגיגי בנוכחות ראש העיר רמי גרינברג וראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, שהוא גם ראש איגוד הידידים של הארגון. אף אחד לא תיאר לעצמו שכבר ב-2023 יצטרפו לארגון עוד מאות אלמנות ויתומים.

חמ"ל ארגון אלמנות ויתומי צה"ל בפעולה מהמשרדים בפתח תקווה

50 שנים חלפו. אותו סרט.

שלח התאלמנה בדיוק לפני 50 שנה, ב-9.10.73, מבעלה הטייס סא"ל אהוד שלח, שנפל בטיל קרקע-אוויר, ששוגר לעבר מטוסו, במהלך קרבות הבלימה בסואץ. נפילתו הותירה אותה, אם צעירה, עם שני יתומים קטנים. "גרנו בבסיס חיל האוויר בתל נוף ובשבת בבוקר הורו לנו להתפנות מיד – ואז הבנתי שמשהו לא רגיל קורא".

שלח מספרת שהיא וחברתה, שגם בעלה היה טייס, שהו בתקופה זו בבית משפחתה באבן יהודה וחיכו לשמוע מה קורה עם יקיריהם. חוסר הודאות ליווה אותה כחצי שנה. תחילה בעלה הוגדר נעדר והם קיוו שהוא שבוי. "יום אחד נעצרה מכונית של אנשי צבא ליד הבית", היא מספרת. "הסתכלנו אחת על השנייה בלי לדעת למי תגיע ההודעה. בסוף ההודעה הגיע אליי".

חבילות נשלחו ליתומים ולאלמנות. בתמונות מימין: פעילות הארגון עם תושבי העוטף

"הפעם זה מרגיש יותר טראומתי"

התכנון של ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, היה לציין באוקטובר את 50 השנה למלחמת יום כיפור, אך אף אחד לא תיאר לעצמו, שהוא יצטרך לטפל בזמן אמת ב"מלחמת יום כיפור 2". "ההלם וההפתעה דומים", משווה שלח. "אבל הפעם זה מרגיש יותר טראומתי".

מדוע?

"קודם כל כי מעורבים אזרחים, ביניהם מבוגרים וילדים וחטופים רבים כל כך – מצב שישראל לא דמיינה שתגיע אליו", אומרת שלח. "זה אירוע שהוא מעבר למציאות. מעבר לכך, מחבלים חדרו לבתים, למרחב שלנו. זה טרור מול אזרחים ולא צבא מול צבא. ההפתעה היא לא רק במה שקרה, אלא במי שעשה את זה – ובאופן שזבו זה נעשה. למרות הכל, אני מאמינה שישראל תצא מזה ואין עלינו סכנה קיומית. אני מאמינה בעם ובצבא החזק שלנו".

כזכור, מלחמת יום כיפור עצמה נמשכה 19 יום. כיום, אנחנו נמצאים כמעט ארבעה שבועות מאותה שבת שחורה והסוף לא נראה באופק. בינתיים, ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, ממשיך לפעול בקדחתנות. בשבועות האחרונים הוא חילק מאות אריזות מזון, שיצאו מהמשרדים בפתח תקווה. הארגון אינו זקוק למתנדבים, שעשרות רבות שלו פזורים ברחבי הארץ ופועלים לעזור למשפחות.

חבילות שנארזו במשרדים בפתח תקווה - ונשלחו ליתומים ואלמנות החדשים
חבילות שנארזו במשרדים בפתח תקווה - ונשלחו ליתומים ואלמנות החדשים

רוצים לתרום? התקשרו ל: 036918403

מה שכן, הארגון זקוק לתרומות. למרות שהוא מתוקצב על ידי משרד הביטחון, המצב החדש מחייב היערכות ומשאבים חדשים. "ההוצאות שלנו גדלו ויגדלו לאין ערוך", מתארת שלח. "נשמח מאוד אם אם תתרמו ותעזרו לנו לקדם את כל הפעילויות, שאנחנו רוצים להעניק, לטובת האלמנות והיתומים, שאיבדו את היקר להן במלחמה הנוראה הזאת".

טלפון לתרומות: 036918403

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

מקלט נייד פתח תקווה

מתמגנים: מועצת עיריית פתח תקווה אישרה תקציב של 20 מיליון ש"ח למקלטים, ממ"דים ומרחבים מוגנים

מלחמת ה-7 באוקטובר והמתקפה האיראנית במוצאי שבת האחרון, כנראה עשו את שלהם ובישיבת המועצה שהתקיימה היום אושר תקציב חריג למיגון, שבעיקר אמור לתת מענה באיזורי המגורים הישנים ובשכונות הותיקות, בהם תושבים רבים גרים ללא דיור מוגן ראוי. "התקציב יאפשר הקמת מקלטים ציבוריים חדשים שיצטרפו לעשרות הממ"דים שהוצבו לאחרונה ברחבי העיר", נמסר. עוד אושרו תקציבים לשדרוג הדר גנים, קישור פסגת הדר לכביש 4 ושדרוג פארק יד לבנים

המשך קריאה »
פתח תקווה רח' ראשון לציון

פתח תקווה מתעוררת למלחמה עם איראן: שקט בכבישים וברחובות. אירועים התבטלו

את הלילה ההסטורי, בו הופגזנו עם מאות טילים, ש-99% אחוז מהם יורטו, העבירו תושבי העיר בשקט יחסי, ללא אזעקות, אבל עם חרדה מתמדת, מהולה בעצב על תוכניות של בילוי וכיף – אותם גנזו האיראנים, בעקבות החלטת פיקוד העורף לבטל כל פעילות במוסדות החינוך, טיולים, קייטנות. אלפי הורים, תושבי העיר, נאלצו לקחת יום חופש מהעבודה להישאר עם הילדים בבתים. עיריית פ"ת קיימה הערכת מצב.

המשך קריאה »
אורלי גלבוע רמי גרינברג בטקס לו יהי למען החזרת דניאלה גלבוע

צפו: עשרות תלמידים והורים של בית ספר "נתן יונתן" שרו "לו יהי" למען דניאלה גלבוע (וידאו)

כ-150 איש נכחו בטקס המיוחד והמרגש, כששירה של נעמי שמר נשמע היטב באם המושבות החדשה, סוג תפילה המונית למען גלבוע, תושבת פתח תקווה ובעבר תושבת השכונה, שנחטפה בשביעי באוקטובר וכבר מעל לחצי שנה נמצאת בשבי. "אני מקווה שהתפילה הזאת תפתח את שערי שמיים – ודניאלה, כמו כל החטופים, יגיעו במהרה הביתה – ויוכלו לחגוג איתנו את חג החירות", אמרה לפתח תקווה NEWS, אורלי, אמה של דניאלה.

המשך קריאה »

מרגישים בטוחים? עיריית פתח תקווה החלה להפעיל את היחידה הטקטית (וידאו)

לפי הדיווח, בכל לילה יהיו ברחבי העיר לא פחות מ-15 לוחמים חמושים, שיצטרפו לכ-30 אנשי אבטחה עירוניים ועשרות מתנדבים שפועלים בהכוונת העירייה. השדרוג מגיעה בעקבות דרישת התושבים להגביר את תחושת הביטחון, נוכח תקופת המלחמה והאירועים הפליליים הרבים שפקדו את העיר לאחרונה. בעירייה מדגישים כי לא מדובר בתחליף למשטרת ישראל, אלא רק בתגבור.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading