טקס 30 ל- 7 באוקטובר - בית יד לבנים פתח תקווה

מאות מתושבי פתח תקווה הגיעו לבית יד לבנים לטקס במלאת 30 יום ל-7 באוקטובר

הערב התקיים אחד האירועים העצובים ביותר שחוותה העיר בתולדותיה. לרחבה הגיעו משפחות שאיבדו את היקר להן מכל בשבת השחורה לפני חודש ושיתפו בסיפורים ובתחושותיהם הקשות. דברים נשאו משפחות העיר השכולות – מזרחי, בן יעקב וחושן וכן ענבר דדון, אם בן זוגה של דניאלה גלבוע, אחת משתי החטופות מפתח תקווה. לקראת הסוף נוצרה בהלה בעקבות אזעקה של הייתה. ראש העיר הרגיע.

מאות רבות מתושבי פתח תקווה חלקו כבוד לנרצחי וחטופי המלחמה, לרגל 30 יום מפרוץ האירועים ב-7 באוקטובר. כ-20 משפחות של בני העיר, שכלו את יקיריהם, כששתי משפחות, הימן וגלבוע – עדיין מחכות לשמוע אות חיים מבנותיהן החטופות. שכול ואובדן בסדר גודל כזה לא חוותה העיר מעולם – והדבר היה ניכר על פניהם של הנוכחים, שבחלק השני של הטקס הצטרפו לשירה נוגה עם הזמרת אילנה כץ.

בית יד לבנים כיום - עם פוסטר של כל החטופים
בית יד לבנים כיום - עם פוסטר של כל החטופים

"אנחנו לא יודעים אם חם או קר לה, אבל היא בטוח מתגעגעת"

ענבר דדון, אמו של רועי, בן זוגה מזה שבע שנים של דניאלה גלבוע הפתח תקוואית, שנחטפה לשבי החמאס, עלתה לבמה ואמרה: "אנחנו לא יודעים אם חם לה או קר לה. אם היא מרגישה טוב. אבל בטוח יודעים שהיא מתגעגעת. אנחנו רוצים אותה הלילה כבר בבית, לעטוף אותה באהבה, דאגה וטיפול".

דדון הוסיפה: "אנחנו שומעים שיש 241 חטופים בעזה ואי אפשר להבין את המשמעות של המספר הזה. מאחורי כל מספר יש סיפור של בן אדם שעבר גיהנום. חלק מהחברות הכי טובות של דניאלה התפוצצו לה מול העיניים. חלק היא לא יודעת שנהרגו. אנחנו פשוט מבקשים מכל מי שיכול בממשלה שלנו לעשות כל מה שאפשר כדי שכבר הלילה נקבל את דניאלה שלנו אלינו"

גרינברג: "ככל שנקפו הדקות והשעות הבנו את גודל הטרגדיה"

ראש העיר, רמי גרינברג, עלה לבמה ואמר: "מדינת ישראל התעוררה לבוקר של שבת שחורה, שתלווה אותנו ואת ההיסטוריה שלנו לדורי דורות. גם אנחנו, בפתח תקווה, התעוררנו לאזעקה ראשונה ברבע לשבע בבוקר ביום שאמור להיות שמחה – שמחת תורה. ככל שנקפו הדקות והשעות הבנו את גודל הטרגדיה. היום, חודש אחרי, התמונה העגומה ברורה – מכה וטרגדיה שעם ישראל לא חווה. 

למען הדורות הבאים אנחנו חייבים לצאת מחושך לאור. חייבים המשכיות שגם לדורות הבאים יהיה מקום לחיות. אנחנו נעשה את זה ביחד בעוצמה בצדקת הדרך, שמה שאנחנו עושים זה נכון מכל הבחינות – הערכי והמוסרי. נעשה את זה בעוצמה. מאוחדים ומלוכדים, תוך שנמשיך לעטוף את המשפחות השכולות ונמשיך להיאבק בעוצמה למען החטופים והחטופות".

פנייתה הנרגשת של ענבר דדון למען החזרתה של דניאלה גלבוע

@ptnews.tiktok ענבר דדון אמו של רועי בן זוגה של דניאלה גלבוע שנחטפה בשבי החמאס בפנייה לתושבי פתח תקווה #דניאלהגלבוע #פתחתקווה #חטוףישראלי ♬ עם ישראל חי - אייל גולן

בהלת אזעקה בסוף הטקס. גרינברג הרגיע

לקראת סוף הטקס, נרשמה בהלה בקרב הקהל הרב, שנדחק למקום יחסית כאן – כאשר חלק מהנוכחים קיבלו התראות באפליקצייה של פיקוד העורף – זאת למרות שלא נשמעה אזעקה בפתח תקווה. אנשים החלו לקום במהירות ממקומם ולחפש מקום מוגן. ראש העיר גרינברג עלה מייד על הבמה והרגיע. "מדובר בטעות, לא הייתה אזעקה". הטקס נמשך והסתיים בשירת התקווה.

עשרות תושבים הגיעו לטקס השכונתי בנווה עוז

במקביל לטקס ביד לבנים, ועד שכונת נוה עוז הותיקה ארגן טקס 30 שכונתי בגינת נינה. עשרות תושבים, מבוגרים צעירים וילדים, הגיעו לרחבה להדליק נרות שהונחו במבנה של מגן דוד עם הכיתוב עם ישראל חי. בטקס חולקו סרטים צהובים להזדהות עם המאבק לשחרור החטופים וכן לבבות שוקולד אדומים למסר של אהבה ונחמה, אחדות ותקווה.

את המפגש המרגש ליוו בשירה ובנגינה תלמידי מגמת מוסיקה מתיכון בן גוריון ומורתם תמר. בסיום עמד הקהל ובחרדת קודש שר את התקווה, כשעיני כולם נשואות אל הדגל הגדול שנפרש לפניהם.

תמונות מהטקס בנווה עוז
טקס האזכרה בנווה עוז. צילום: מיה גודשלק

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

צחי גלילה ונדב סגל בפסגת הדר יום הזיכרון 2024

צפו: עשרות תושבי פסגת הדר נכחו בטקס יום הזיכרון שהתקיים במתנ"ס השכונתי (וידאו)

הטקס החל עם הישמע הצפירה ולאחר שירת התקווה עלה לשיר הזמר נדב סגל הפתח תקוואי, שלאחרונה התבשר על מותו על אחיינו, אליקים ליבמן, שהיה נחשב חטוף במשך שבעה חודשים. לפני מספר ימים התגלו שרידי גופתו בקיברה של אחת מהנרצחות במסיבת הנובה, אותה איבטח.

המשך קריאה »
בית הקברות בסגולה - החלקה הצבאית - יום הזיכרון 2024

צפו: כ-7000 אנשים פקדו את החלקה הצבאית בסגולה בטקס יום הזיכרון 2024 (וידאו)

נחילי אדם הגיעו בצהרים לבית הקרות, עד שאי אפשר היה להכניס סיכה בין האנשים. לפני תחילת הטקס, אחד מהבאים מחה בקריאות רמות נגד הממשלה. השר בוסו נאם ולמעט קריאה אחת "לך הביתה", שנשמעה בתחילת נאומו, לא נרשמו הפרעות נוספות. גרינברג השאיר נר בשם עיריית פתח תקווה. אלון ודינה גרש, הוריו של משה ז"ל, שנפל לפני ארבעה חודשים, הניחו זר בשם המשפחות השכולות.

המשך קריאה »

נזכור את כולם: 30 פתח תקוואים שנפלו/נרצחו/נחטפו מאז ה-7 באוקטובר

מאז שפרצה המלחמה, פתח תקווה, כעיר הרביעית בגודלה בישראל, ספגה אבידות רבות וקשות מנשוא. אלפים מתושבי העיר ילוו את הנופלים בבתי העלמין בעוד יומיים – כשרבים מהם יפקדו קברים טריים, ביום הזיכרון שיהיה כנראה הכואב והעצוב ביותר מאז קום המדינה. הרשימה כוללת נרצחים ונופלים בשבת השחורה, חללים שנפלו בקרבות, חטופה שנרצחה וכן שני חטופים שעדיין בחיים ומקווים שישובו במהרה.

המשך קריאה »
על האש פתח תקווה

הכינו את הבשר: איפה אפשר לעשות מנגל בפתח תקווה ביום העצמאות?

קראת יום העצמאות, שיתקיים בעוד יומיים, הכנו לכם טבלה עם רשימת 30 המקומות בהם ניתן לעשות "על האש" בעיר. את הרשימה פרסמה העירייה. ניתן למיין את הטבלה לפי שכונות. חשוב לציין כי חל איסור לעשות מנגלים בפארק הגדול (פארק אוחיון). מי שמחפש לעשות על האש בפארק גדול – יוכל לעשות זאת בפארק יד לבנים. בנוסף, העירייה פרסמה מספר הוראות וכללים שיש להקפיד עליהם:

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading