שומרים מקום בשיפודי ציפורה פתח תקווה

צפו ביוזמה יוצאת דופן: מסעדות ובתי קפה בפתח תקווה שומרים מקום לחטופים ולנעדרים

למרות האזעקה שנשמעה ביום שישי בצהרים (מספר 24 מתחילת הסבב), אלפי תושבים ביקרו בסוף השבוע האחרון את מרכזי הבילוי שבעיר. רבים מהם נתקלו בכיסאות תפוסים, עליהם מונחות תמונות החטופים והנעדרים. "אנחנו נשמור להם מקום עד שיחזרו", אמר לנו אחד מהעסקים. עד עתה השתתפו ביוזמה 11 בתי עסק. איתי מועלם, המתנדב שיצר את הקשר עם העסקים: "היה מצמרר להסתובב עם התמונות".

הרצון קצת לנשום ולחוות נורמליות בימים המתוחים וחסרי הודאות האלה, עושה טוב לעסקי אוכל בעיר, שמצדם – רוצים להחזיר במחווה, שתגרום לנו שלא לשכוח, שבזמן שאנחנו נהנים ומתענגים על המנה שקיבלנו, יש 239 חטופים הנמצאים במרתפים בעזה – ומי יודע בכלל מה הם אוכלים, אם הם בכלל אוכלים. היוזמה בעצם יוצרת מסר דו משמעי: לא שוכחים אותכם ומחכה לכם מקום אצלנו, כשתחזרו".

צפו ביוזמה: טיקטוק פתח תקווה NEWS

@ptnews.tiktok יוזמה יוצאת דופן של עסקי האוכל בפתח תקווה יחד עם פתח תקווה ניוז: עסקים ישמרו מקום במסעדה בבית הקפה או בבר לחטופים שנמצאים היום כבר למעלה מ 35 יום בשבי עזה. @רעבים בפתח תקווה #פתחתקווה ♬ צליל מקורי - פתח תקווה NEWS

11 עסקים בפתח תקווה השתתפו עד עתה והיד נטויה

את הפוסטרים סיפק לנו מטה החטופים והנעדרים, שקורא לעסקים נוספים בפתח תקווה, ובכלל בארץ – להצטרף ליוזמת "שומרים מקום". בין העסקים שהשתתפו עד עתה בפתח תקווה: בליקר בייקרי, BBB, פטריקס, מוצ'ה, טאבון סיטי, בולנז'רי 96, מקסיקנה, בית הפנקייק המקורי, קפה בעלמא, שיפודי ציפורה וגומבה – כולם עסקים במרכזי הבילוי של פתח תקווה: Giss-in, יכין סנטר ועמי ב.ס.ר סיטי.

"היה לי מצמרר להסתובב עם תמונות החטופים יחד עם משפחתי בין המסעדות השונות בעיר", סיפר המתנדב איתי מועלם (30), תושב נווה גן, שחילק את התמונות יחד עם אמו, חגית. "כשראיתי את שיתוף הפעולה מצד המסעדות – הרגשתי רצון להמשיך לקדם את המסר שלשמו התנדבנו: אני מאמין שהמאמץ המרכזי של מדינת ישראל צריך להיות השבת החטופים בשלום ובמהרה".

איתי מועלם (משמאל) ואמו חגית: "היה מצמרר"
איתי מועלם (משמאל) ואמו חגית: "היה מצמרר"

"כשפנו אליי עם הרעיון - הסכמתי מייד"

למרות שעסקי אוכל רבים בפתח תקווה חטפו גם הם מכה עסקית לא פשוטה ב-7.10, היה מאוד אופטימי לראות אותם נענים ברצון להשתתף ביוזמה. כולם רצו לשמור מקום לתמונות החטופים והנעדרים, כשהגדילו לעשות שיפודי ציפורה פתח תקווה, ששמרו לא פחות מארבעה  מקומות.

"מחווה מרגשת ומצמררת", תיאר ייטב לוזון, בעלים BBB 'בורגוס בורגר בר' – פתח תקווה. "זה המעט שאנחנו יכולים לעשות למען החזרת החטופים, בתקווה לראות אותם חזרה איתנו בריאים ושלמים". צחי, מבעלי פטריקס פתח תקווה, הוסיף: "כשאיתי פנה אלי עם הרעיון הסכמתי מיד. אנחנו מנסים לעבוד בשגרת מלחמה, אבל המחשבה על החטופים לא מפסיקה. זה המעט שאנחנו יכולים לעשות". 

שרון אדרי מבית הפנקייק המקורי פתח תקווה, מסר: "ליבנו עם המשפחות של הנעדרים והחטופים ותנחומנו למשפחות השכולות. ביחד ננצח". מועלם הוסיף: "כולי תקווה שהיוזמה תצליח להגביר את תחושת הסולידריות עם משפחות החטופים. אני מקווה שתמונות החטופים במקומות הציבוריים יצליחו להדהד את המסר שליבנו איתם ושאנו מקדמים מאמצים להחזיר אותם אלינו במהרה".

רוצים להשתתף ביוזמה? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

בתמונות: בתי העסק שהשתתפו במיזם עד עתה (12.11.23) - לחצו להגדלה

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

מרסלו עם הלב של דור זימל

צפו בסרטון המרגש: מרסלו מודה לדוד זימל ז"ל על שהציל את חייו בהשתלת לב בבילינסון

בית החולים בילינסון בפתח תקווה, המוביל בהשתלות בישראל, ממשיך לספק לנו סיפורים מרגשים עצובים-שמחים, שרק במדינה שלנו יכולים לקרות. הפעם, רגע לפני ליל הסדר, בוצעה השתלת ליבו של רב הסרן במילואים, שנפצע אנושות במתקפת הכטב"מ בצפון ונפטר מפצעיו. "התחלתי לעשות אחד ועוד אחד – והבנתי מי החייל שהציל אותי", אמר המושתל. "בטוח שאני אמשיך את הכוח של הבן שלכם".

המשך קריאה »
מקלט נייד פתח תקווה

מתמגנים: מועצת עיריית פתח תקווה אישרה תקציב של 20 מיליון ש"ח למקלטים, ממ"דים ומרחבים מוגנים

מלחמת ה-7 באוקטובר והמתקפה האיראנית במוצאי שבת האחרון, כנראה עשו את שלהם ובישיבת המועצה שהתקיימה היום אושר תקציב חריג למיגון, שבעיקר אמור לתת מענה באיזורי המגורים הישנים ובשכונות הותיקות, בהם תושבים רבים גרים ללא דיור מוגן ראוי. "התקציב יאפשר הקמת מקלטים ציבוריים חדשים שיצטרפו לעשרות הממ"דים שהוצבו לאחרונה ברחבי העיר", נמסר. עוד אושרו תקציבים לשדרוג הדר גנים, קישור פסגת הדר לכביש 4 ושדרוג פארק יד לבנים

המשך קריאה »
פתח תקווה רח' ראשון לציון

פתח תקווה מתעוררת למלחמה עם איראן: שקט בכבישים וברחובות. אירועים התבטלו

את הלילה ההסטורי, בו הופגזנו עם מאות טילים, ש-99% אחוז מהם יורטו, העבירו תושבי העיר בשקט יחסי, ללא אזעקות, אבל עם חרדה מתמדת, מהולה בעצב על תוכניות של בילוי וכיף – אותם גנזו האיראנים, בעקבות החלטת פיקוד העורף לבטל כל פעילות במוסדות החינוך, טיולים, קייטנות. אלפי הורים, תושבי העיר, נאלצו לקחת יום חופש מהעבודה להישאר עם הילדים בבתים. עיריית פ"ת קיימה הערכת מצב.

המשך קריאה »
אורלי גלבוע רמי גרינברג בטקס לו יהי למען החזרת דניאלה גלבוע

צפו: עשרות תלמידים והורים של בית ספר "נתן יונתן" שרו "לו יהי" למען דניאלה גלבוע (וידאו)

כ-150 איש נכחו בטקס המיוחד והמרגש, כששירה של נעמי שמר נשמע היטב באם המושבות החדשה, סוג תפילה המונית למען גלבוע, תושבת פתח תקווה ובעבר תושבת השכונה, שנחטפה בשביעי באוקטובר וכבר מעל לחצי שנה נמצאת בשבי. "אני מקווה שהתפילה הזאת תפתח את שערי שמיים – ודניאלה, כמו כל החטופים, יגיעו במהרה הביתה – ויוכלו לחגוג איתנו את חג החירות", אמרה לפתח תקווה NEWS, אורלי, אמה של דניאלה.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading