מפונים הדלקת חנוכה פרימה לינק פתח תקווה

צפו: אירוע הדלקת נר ראשון של חנוכה לכ-150 מפונים במלון פרימה לינק פתח תקווה

בדיוק חודשיים עברו מה-7 באוקטובר והיום חגגו במלון של העיר את נר ראשון לחנוכה באירוע, שמטרתו לא רק לציין את החג, אלא גם  לרומם את רוחם של אורחי המלון הרבים, שחלק הגדול הגיעו אליו בעל כורחם. וכך, במהירות הבזק הפך המלון ממלון עסקי, המיועד בעיקר לאורחים בינלאומיים, למלון שצריך לארח משפחות מהדרום ופצועים משדה הקרב. המנכ"ל הרוש: "עשינו סוויץ' מטורף". 

יותר מ-60 יום עברו מאז השתנו החיים של כולנו ואת הביטוי המוחשי לכך אפשר היה למצוא הערב במלון פרימה לינק פתח תקווה.עשרות מפונים ופצועי מלחמה, יחד עם משפחותיהם, הדליקו נר חנוכה, כשכולם נושאים תפילה לחזרה הביתה, לשדרה, להחלמה מלאה וכמובן לשלומם של החיילים הלוחמים בעזה וחזרה מהירה של כל החטופים הביתה.

צפו: מה המפונים אומרים על המלון ופתח תקווה?

ביום אחד הכל התהפך

לא פחות מ-150 מפונים מהדרום ומהצפון מתארחים כיום בפרימה לינק פתח תקווה. אליהם גם יש להוסיף משפחות של פצועי מלחמה, שמתאשפזים בבלינסון. בפרימה לינק, שנמצא ברח' מוטה גור, סמוך לקניון הגדול של פתח תקווה, יש 119 חדרי מלון, שיכולים לאכלס כ-250 אורחים בעת ובעונה אחת. רובם, כאמור, הם "אורחי מלחמה", שהגיעו אליו החל מה-7 באוקטובר ונהנים משירותיו.

"היינו צריכים לעשות סוויץ' מטורף", מתאר מנהל פרימה לינק פתח תקווה, דניאל הרוש, את המהפך שעבר המלון בחודשיים האחרונים. "ה-7 באוקטובר תפס אותנו, כמו את כל המדינה, עם כאוס מוחלט. המלון התכונן לשבועות עמוסים עם כנסים עסקים, אורחים לאירועי ספורט וכל העבודה השוטפת שלה אנחנו רגילים. ברגע אחד, הכל התהפך".

דניאל הרוש, מנכ"ל פרמה לינק פתח תקווה
דניאל הרוש, מנכ"ל פרמה לינק פתח תקווה

מה קרה במלון ב-7 באוקטובר?

"היה כאוס ואי-בהירות", מספר הרוש על המלון ביום ה-7 באוקטובר. "במלון שכנו צוותי טיסה זרים שהתבטלו להם טיסות, אנשי עסקים שהתבטלו להם פגישות ועבודה. גם העובדים במלון, מן הסתם היו בלחץ. היו ביטולים של הזמנות כי חברות תעופה פחדו להגיע לארץ. במהלך אותו יום התחילו להגיע באופן עצמאי תושבים רבים שברחו מהדרום – בעיקר משדרות ומהישובים בעוטף. בהמשך הגיעו משפחות של פצועי מלחמה, שהגיעו הישר משדה הקרב והתאשפזו בבילינסון".

הרוש מנהל את בית המלון כבר שלוש שנים, אבל זה כמובן היה עבורו היום הקשה והמאתגר ביותר. "הקושי הגדול הוא שהמלון היה צריך להתנהל בסיטואציה בצורה עצמאית". הוא מספר. "היה צריך לקבל החלטות לבד. מה שעמד לנגד עיני המלון לקבל את המפונים ולחבק אותם. ראינו אנשים עם דיכאון אטומי על הפנים ורצינו לתת להם חיוך על השפתיים. בחלק מהמקרים קיבלנו החלטה לשלם להם על השהייה – כי הבנו שלאנשים אין כסף. בהמשך, הסברנו לאורחים איך למלא טפסים על מנת שיקבלו בחזרה כסף מהמדינה".

המוני מפונים מהדרום והצפון הגיעו לחגוג נר ראשון של חנוכה בפרימה לינק פתח תקווה
המוני מפונים מהדרום והצפון הגיעו לחגוג נר ראשון של חנוכה בפרימה לינק פתח תקווה

מאורחי המלון: ילדה מפונה עם פציעות ירי ברגל

מתי המדינה נכנסה לעניינים?

הרשויות, המדינה והעירייה ומשרד הבריאות, נכנסו לעניינים אחרי שבוע-שבועיים. התחילו להגיע עוד ועוד משפחות של מפונים. הרשויות עבדו בשיתוף פעולה איתנו. נתנו לתושבים מענה פסיכולוגי-סוציאלי. יש פה סיפורים מאוד לא פשוטים, כמו אורחים ממשפחה של פצוע אנוש, שניצל בנס, או ילדה מפונה, שסבלה מפציעה קשה של יריות ברגל".

איך המלחמה השפיעה על המלון בהיבט העסקי?

"יש כמובן חוסר ודאות גם בעניין הזה", מציין הרוש. "אנחנו בדיוק עכשיו נערכים לתקציב 2024 ואי אפשר לדעת עד כמה המלחמה תשפיע על פרימה לינק פתח תקווה בהיבט העסקי. עסקית, מקווה שנחזור מהר לפעילות רגילה. אני מאמין שהחזרה של התיירים העסקיים, תהיה מהירה יותר מהחזרה של תיירי הנופש. יחד עם זאת, נראה שהמלחמה לא עומדת להסתיים ומן הסתם אנשים זרים ימשיכו להימנע מלהגיע לארץ".

 

סיון סולטני מקריית שמונה אורחת בפרימה לינק פתח תקווה

"אין מה להשוות ביחס בין המלון בתל אביב - לפתח תקווה"

חוות הדעת של אורחי המלון מהדרום והצפון היו מפורגנות ברובן. "היינו עד עכשיו במלון בתל אביב – והיה נורא", סיפרה לנו סיון סולטני, שהגיעה לפתח תקווה עם משפחתה מקריית שמונה. "אין מה להשוות בין שם לשירות פה בפתח תקווה. ביחס, בקבלת הפנים". 

רינת פרץ מאשקלון: "כשהגענו הילדים היו מאוד מפוחדים. קיבלנו אותנו בחיוך ובחיבוק ונתנו לנו הרבה טובה וביתה הוסיפה: "העובדים של המלון מאוד חמודים. מקשיבים לנו, משחקים איתנו. בועז וקנין, גם הוא אשקלוני הוסיף "הגענו כי אין לנו ממד. ללא ידיעה הגענו לפה – והמלון הזה הכיל אותנו בצורה יוצאת מהכלל".

בועז וקנין, אשקלון: "אין לנו ממ"ד והיינו חייבים לקחת את הרגליים ולהגיע למלון"
בועז וקנין, אשקלון: "אין לנו ממ"ד והיינו חייבים לקחת את הרגליים ולהגיע למלון"

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

מרסלו עם הלב של דור זימל

צפו בסרטון המרגש: מרסלו מודה לדוד זימל ז"ל על שהציל את חייו בהשתלת לב בבילינסון

בית החולים בילינסון בפתח תקווה, המוביל בהשתלות בישראל, ממשיך לספק לנו סיפורים מרגשים עצובים-שמחים, שרק במדינה שלנו יכולים לקרות. הפעם, רגע לפני ליל הסדר, בוצעה השתלת ליבו של רב הסרן במילואים, שנפצע אנושות במתקפת הכטב"מ בצפון ונפטר מפצעיו. "התחלתי לעשות אחד ועוד אחד – והבנתי מי החייל שהציל אותי", אמר המושתל. "בטוח שאני אמשיך את הכוח של הבן שלכם".

המשך קריאה »
מקלט נייד פתח תקווה

מתמגנים: מועצת עיריית פתח תקווה אישרה תקציב של 20 מיליון ש"ח למקלטים, ממ"דים ומרחבים מוגנים

מלחמת ה-7 באוקטובר והמתקפה האיראנית במוצאי שבת האחרון, כנראה עשו את שלהם ובישיבת המועצה שהתקיימה היום אושר תקציב חריג למיגון, שבעיקר אמור לתת מענה באיזורי המגורים הישנים ובשכונות הותיקות, בהם תושבים רבים גרים ללא דיור מוגן ראוי. "התקציב יאפשר הקמת מקלטים ציבוריים חדשים שיצטרפו לעשרות הממ"דים שהוצבו לאחרונה ברחבי העיר", נמסר. עוד אושרו תקציבים לשדרוג הדר גנים, קישור פסגת הדר לכביש 4 ושדרוג פארק יד לבנים

המשך קריאה »
פתח תקווה רח' ראשון לציון

פתח תקווה מתעוררת למלחמה עם איראן: שקט בכבישים וברחובות. אירועים התבטלו

את הלילה ההסטורי, בו הופגזנו עם מאות טילים, ש-99% אחוז מהם יורטו, העבירו תושבי העיר בשקט יחסי, ללא אזעקות, אבל עם חרדה מתמדת, מהולה בעצב על תוכניות של בילוי וכיף – אותם גנזו האיראנים, בעקבות החלטת פיקוד העורף לבטל כל פעילות במוסדות החינוך, טיולים, קייטנות. אלפי הורים, תושבי העיר, נאלצו לקחת יום חופש מהעבודה להישאר עם הילדים בבתים. עיריית פ"ת קיימה הערכת מצב.

המשך קריאה »
אורלי גלבוע רמי גרינברג בטקס לו יהי למען החזרת דניאלה גלבוע

צפו: עשרות תלמידים והורים של בית ספר "נתן יונתן" שרו "לו יהי" למען דניאלה גלבוע (וידאו)

כ-150 איש נכחו בטקס המיוחד והמרגש, כששירה של נעמי שמר נשמע היטב באם המושבות החדשה, סוג תפילה המונית למען גלבוע, תושבת פתח תקווה ובעבר תושבת השכונה, שנחטפה בשביעי באוקטובר וכבר מעל לחצי שנה נמצאת בשבי. "אני מקווה שהתפילה הזאת תפתח את שערי שמיים – ודניאלה, כמו כל החטופים, יגיעו במהרה הביתה – ויוכלו לחגוג איתנו את חג החירות", אמרה לפתח תקווה NEWS, אורלי, אמה של דניאלה.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading