אורלי גלבוע אצל ניב רסקין

אורלי גלבוע על בתה החטופה דניאלה: "יש לסיים את הפעימות ולהחזיר את כל הבנות" (וידאו)

האמא המודאגת מפתח תקווה, התראיינה הבוקר לתכניתו של ניב רסקין בערוץ 12, לאחר מספר שבועות בהם היא שמרה על שתיקה. מה שהביא אותה להתראיין, היא אינדיקציה חדשה כי הבת דניאלה, שנחטפה ב-7 באוקטובר לעזה – נמצאת בחיים. "אנחנו לא ישנים, לא עובדים. החיים שלנו נעצרו כמו החיים של כל המשפחות", סיפרה. "המחשבות על השהיה שלה בשבי – מאוד מטרידות".

במשך חודשיים אנחנו עוקבים במתח וחרדה על גורלה של דניאלה גלבוע הפתח תקוואית – אז אפשר רק לתאר מה אמה, אורלי גלבוע, תושבת העיר, עוברת בימים אלה. לצד גילויי תמיכה רבים שהיא מקבלת ובשורות מעודדות בנוגע לגורלה של דניאלה והתקוות להמשך ניהול המשא ומתן בנוגע לחטופים – הדאגה אליה היא עצומה, בטח בעקבות העדויות על האופן בו חמאס מתייחס לנשים שעוד נשארו – אחרי ביצוע הפעימות בחודש הקודם.

צפו בתקציר הראיון של אורלי גלבוע, אמה של דניאלה (מתוך TIKTOK פתח תקווה NEWS , באדיבות קשת)

@ptnews.tiktok אורלי גלבוע אמה של דניאלה גלבוע מספרת לניב רסקין בחדשות הבוקר של ערוץ 12 על הקשיים שהיא חובה כאמא לילדה שנמצאת בשבי החמאס #דניאלהגלבוע #ניברסקין #חדשות12 #חטופות @חדשות הבוקר ♬ צליל מקורי - פתח תקווה NEWS

"זו רכבת הרים. מנסה להחזיק את עצמי מעל המים"

דניאלה גלבוע, יחד עם ענבר הימן, גם היא מפתח תקווה, נמצאות בין 17 הנשים, שעדיין מוחזקות בשבי החמאס משבת הזוועות של ה-6 באוקטובר. "אני מנסה להחזיק את עצמי מעל המים ומקווים כל יום שתהיה עסקה נוספת והילדים יחזרו", סיפרה גלבוע בראיון. "זו רכבת הרים. כשהתחילו הפעימות הייתי אופטימית, כל יום החזקתי את עצמי. כשהגיע יום שישי ב- 7 בבוקר, יום הפעימות האחרון – זה התפוצץ לנו בפנים".

למרות הקשיים, גלבוע גילתה בראיון אופטימיות. "מאתמול אני קצת מחזיקה באופטימיות, שהנה, אוטוטו נראה משהו חדש שיקרה ואני מחזיקה לכך אצבעות. גלבוע סיפרה איך תפס אותה ה-7 באוקטובר: "אנחנו גרים בפתח תקווה. שמענו אזעקות ונכנסנו לממד. שלחתי לדניאלה הודעה "מה קורה", כשבתוכי ידעתי שאם פה יש בלגן – גם שם יש בלגן. היא ענתה לי אחרי כמה דקות שהם שומעים בומים ופיצוצים".

מחזירים את דניאלה גלבוע

"המחשבות על הנשים שנותרו בשבי מאוד מטרידות"

ומה קרה אחר כך? 

"אחר כמה דקות היא שלחה לי הודעה שיש חדירה ותתפללו עלינו", ממשיכה אורלי. "ניסיתי ליצור איתה קשר באמצעות הודעות וטלפון. בסביבות 8:00 בוקר היה רק V אחד בוואטסאפ. רק בערב כשהבנתי שהאיזור בשליטה ועדיין לא שמעתי שום דבר מהבת שלי  – וחשבתי על הגרוע מכל. למחרת , ביום ראשון בערב, ראינו סרטון חטיפה ואת הראש שלה מבצבץ. לשמחתנו, עד כמה שזה נשמע מוזר, שמחנו שהיא חטופה ולא הרוגה – ומאז עושים כל מה שאפשר כדי להחזיר אותה". 

מה האינדיקציות שקיבלתם לגבי מצבה כעת? 

 

קיבלתי אינדיקציה שמישהו ראה אותה. לא דרישת שלום, אבל כן שמענו ממקור שני שהיה איתה ושהיא בסדר במידת האפשר. יש לנו סימן חיים מלפני שבוע וחצי. אני אמא ואישה ומבינה את המשמעויות של אישה בחורה צעירה שנמצאת בשבי זה מחשבות מאוד מאוד מטרידות. אני קוראת לסיים את הפעימה שהייתה אמורה להחזיר את כל הבנות שעוד נשארו שם". 

גלבוע, לה גם שני בני דודים חטופים, יוסי ואלי שרעבי, אמרה לרסקין כי היא בטוחה שאם היו שואלים אותם – גם הם היו אומרים שקודם כל יש לשחרר את הבנות. "הסיכון של הבנות בשבי הוא הסיכון הגבוה ביותר", סיכמה גלבוע.

אורלי גלבוע משמאל ובתה דניאלה מימין עם בן הזוג (צילום מסך מתוך ערוץ 12)
אורלי גלבוע משמאל ובתה דניאלה מימין עם בן הזוג (צילום מסך מתוך ערוץ 12)

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

עוד חלל מפתח תקווה: סמל עירא יאיר גיספן נהרג אתמול בדרום רצועת עזה

יומיים אחרי יום הזיכרון, התבשרנו כי החלל הראשון במבצע צה"ל ברפיח, הוא בן העיר. גיספן, בן ה-19, לוחם בגדוד 75 בחטיבת השריון 7 (עוצבת "סער מגולן"), נהרג בתקרית קשה בה גם נפצעו שלושה חיילי צה"ל נוספים. זהו החלל/נרצח/חטוף ה-31 של העיר. מתחילת המלחמה נהרגו 621 חיילי צה"ל, בהם 273 בתמרון בעזה. גיספן הוא הנופל ה-25 מעוצבת "סער מגולן" מ-7 באוקטובר. פרטים נוספים בהמשך

המשך קריאה »
צחי גלילה ונדב סגל בפסגת הדר יום הזיכרון 2024

צפו: עשרות תושבי פסגת הדר נכחו בטקס יום הזיכרון שהתקיים במתנ"ס השכונתי (וידאו)

הטקס החל עם הישמע הצפירה ולאחר שירת התקווה עלה לשיר הזמר נדב סגל הפתח תקוואי, שלאחרונה התבשר על מותו על אחיינו, אליקים ליבמן, שהיה נחשב חטוף במשך שבעה חודשים. לפני מספר ימים התגלו שרידי גופתו בקיברה של אחת מהנרצחות במסיבת הנובה, אותה איבטח.

המשך קריאה »
בית הקברות בסגולה - החלקה הצבאית - יום הזיכרון 2024

צפו: כ-7000 אנשים פקדו את החלקה הצבאית בסגולה בטקס יום הזיכרון 2024 (וידאו)

נחילי אדם הגיעו בצהרים לבית הקרות, עד שאי אפשר היה להכניס סיכה בין האנשים. לפני תחילת הטקס, אחד מהבאים מחה בקריאות רמות נגד הממשלה. השר בוסו נאם ולמעט קריאה אחת "לך הביתה", שנשמעה בתחילת נאומו, לא נרשמו הפרעות נוספות. גרינברג השאיר נר בשם עיריית פתח תקווה. אלון ודינה גרש, הוריו של משה ז"ל, שנפל לפני ארבעה חודשים, הניחו זר בשם המשפחות השכולות.

המשך קריאה »

נזכור את כולם: 30 פתח תקוואים שנפלו/נרצחו/נחטפו מאז ה-7 באוקטובר

מאז שפרצה המלחמה, פתח תקווה, כעיר הרביעית בגודלה בישראל, ספגה אבידות רבות וקשות מנשוא. אלפים מתושבי העיר ילוו את הנופלים בבתי העלמין בעוד יומיים – כשרבים מהם יפקדו קברים טריים, ביום הזיכרון שיהיה כנראה הכואב והעצוב ביותר מאז קום המדינה. הרשימה כוללת נרצחים ונופלים בשבת השחורה, חללים שנפלו בקרבות, חטופה שנרצחה וכן שני חטופים שעדיין בחיים ומקווים שישובו במהרה.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading