הלמ"ס: פתח תקווה נמצאת במקום העשירי במדד איכות החיים בערים הגדולות

לפי נתוני הדו"ח השנתי של 2022, המודד את איכות החיים ב-18 הערים הגדולות בישראל, העיר שלנו, ירדה מקבוצת הערים בעלות ציון גבוה לערים בעלות ציון בינוני – ונמצאת באמצע הטבלה, אחרי בית שמש ולפני ערים כמו חולון, באר שבע ותל אביב. ממה התושבים בעיר מרוצים? בעיקר מתחושבת הביטחון והניקיון. ממה פחות? בעיקר מהמיחזור וממפגעי רעש. גרינברג: "העשייה נמשכת כל העת".

האם טוב לכם לגור בפתח תקווה? תלוי איך מסתכלים על זה. בדו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתקבלים נתונים גבוהים ביחס לממוצע הארצי בתחומים מסוימים ואילו בתחומים אחרים אנחנו נמוכים יותר. באופן כללי, 90% מהתושבים שנשאלו מרוצים מהחיים בעיר וכ-80% שנשאלו הביעו שביעות רצון מתחושת הביטחון בה והעידו כי הם מרגישים בטוח ללכת לבד בשעות החשיכה.

CyberArk פתח תקווה
איכות חיים פתח תקווה

בנוסף מהנתונים עולה כי מעלה מ-85% מתושבי פתח תקווה מרוצים מאזור המגורים ומהדירה בה הם גרים ולמעלה מ-92% בעיר שבעי רצון מעבודתם. התחום בו המדד עם הנתונים המרשימים ביותר ביחס למדד הארצי – הוא הניקיון. למעלה מ-70% העידו כי הם מרוצים מהניקיון באזור מגוריהם בפתח תקווה – כשנתון דומה נרשם גם בשביעות הרצון מהפארקים והשטחים הירוקים בעיר.

למעשה, מתוך 56 מדדים הזמינים עבור פתח תקווה, ב-29 מדדים מצבה טוב יותר מהממוצע הארצי, וב-27 מדדים מצבה פחות טוב מהממוצע הארצי. מצבה של פתח תקווה היה פחות טוב מהממוצע הארצי במדדים של מִיחזור (9.9% לעומת 24.3% בארצי) ורעש חיצוני המפריע בדירה באזור המגורים של התושבים (43.5% לעומת 32.6%).

מדד שביעות הרצון של תושבי פתח תקווה בהשוואה למדד הארצי

"העשייה נמשכת כל העת, בכל תחום והיא מוחשית בכל פינה בעיר", מסר ראש העיר, רמי גרינברג בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. "נמשיך לקדם את פתח תקווה ולשפר את איכות החיים בכל פרמטר".

עוד ב-מהנעשה בעיר

צפו: פיצוץ רכב ברחוב דגל ראובן בכפר גנים פתח תקווה. הרקע – פלילי. אין נפגעים

אם לא מספיק סף החרדה הנמוך של הפתח תקוואים, נוכח המתיחות הביטחונית, עולם הפשע בעיר, לא מפסיק לנוח והלילה, אחרי חצות – קיבלנו הוכחה לכך עם "בום" חזק שנשמע עד רמת גן וקרית אונו. למרבה המזל, או שאולי לפי התכנון, אף אחד לא נפגע, חוץ מהרכב המופצץ, שעלה באש לעיני השכנים ההמומים, שמצאו את עצמם שוב כתפאורה של מלחמת עבריינים, שלא נגמרת בפתח תקווה.

המשך קריאה »

מישהו ראה את נאוד סיהבאטו? תושב פתח תקווה בן 16 נעלם מיום רביעי

דוברות המשטרה פרסמה היום בקשת סיוע מהציבור לאיתור נעדר בסיכון תושב העיר. מדובר בנאוד סיהבאטו, רק בן 16, שנראה לאחרונה ב-16.10 ברחוב שטמפפר במרכז העיר ובדקות אלה ניתן אישור לפרסם את דבר היעדרותו. כל היודע על דבר על מקום הימצאו, מתבקש להתקשר למוקד 100 של משטרת ישראל או לתחנת משטרת פתח תקווה, בטלפון: 039393444. תיאורו:

המשך קריאה »
10 אירועי סוכות פתח תקווה

מסדרים לכם את החג: 10 אירועים בולטים ששווה לבדוק – בסוכות 2024 פתח תקווה

בצל רוחות המלחמה שעדיין מנשבות, עם אזעקה שלשום (מספר 37 בעיר מה-7.10), שהזכירה לנו את המציאות המטורפת בה אנחנו חיים – רוב האירועים המתוכננים לסוכות תשפ"ה – צפויים להתקיים כמתוכנן. האירוע הגדול ביותר שתוכנן – פסטיבל יאסו עם אתניקס ועדן חסון, שאמור היה להתקיים בפארק אוחיון – בוטל, אבל יש לא מעט אירועים קטנים יותר, שיכולים להעביר לפתח תקוואים את החג בנעימים.

המשך קריאה »
ילדה נפלה למותה בגיסין

ילדה בת 8 נהרגה מנפילה מהקומה התשיעית בבניין מגורים בגיסין פתח תקווה

הילדה הובהלה לבית החולים בילינסון במצב אנוש – ושם נקבע מותה. לדברי משפחתה, היא מעדה ונפלה מהגובה הרב. כוחות ההצלה והמשטרה הגיעו מיד למקום וביצעו פעולות החייאה בילדה, שסבלה מפגיעה רב מערכתית. עדיין לא ברורות הנסיבות המלאות של המקרה, שממשיך להיחקר על ידי המשטרה גם בשעות אלו.

המשך קריאה »

השאירו פרטים וקבלו עדכונים שותפים על תכנים שעולים לאתר

Loading