דינה רווח יו"ר נעמת פתח תקווה

דינה רווח, יו"ר נעמת מרחב פ"ת: "המדינה צריכה להיערך אסטרטגית להגדלת המעונות בעיר"

יום אחרי שזכתה לאות כבוד, יחד עם שבע נשים נוספות, על פועלה לטובת קידום ועזרה לנשים בפתח תקווה, רווח מציינת את יום האישה הבינלאומי החל היום, עם תחושה אופטימית, מהולה בחשש. היא מציינת לטובה את התרומה של עיריית פתח תקווה לחיזוק מעמד האישה, אך חוששת מהשכר התקוע של המטפלות, הסייעות והגננות המסורות ימשיך להיתקע ויהיה לה קשה לגייס כוח אדם. ראיון עם אישה חזקה.

שלשום דיווחנו לכם על טקס "אות האישה" של פתח תקווה, שנערך אתמול באולם גולדה באם המושבות. האולם היה מלא מפה לפה (בעיקר בנשים, כמובן), כשעל הבמה עלו יחד עם דינה רווח, יו"ר נעמת פ"ת, גם פרופ' חפציבה בתיה ליפשיץ, דנה יגל אוזמו, יוליה קושניר דימנט, מיכל אביטל, מירב הולנדר, מרי אביטל ורינה עידן – כולן נשים פתח תקוואיות, שפועלן חיזק ועזר מאוד לנשים בעיר – במיוחד בתקופה הקשה שעברנו, מאז ה-7 באוקטובר.

דינה רווח משמאל, יחד עם ראש העיר רמי גרינברג ורחל אלון, יועצת ראש העיר לשוויון מגדרי
דינה רווח משמאל, יחד עם ראש העיר רמי גרינברג ורחל אלון, יועצת ראש העיר לשוויון מגדרי. באדיבות: דוברות העירייה

"לא סתם אומרים שנשים יודעות לעשות שני דברים יחד"

הדמות הכי מוכרת מביניהן, לפחות ציבורית, היא רווח, שזכתה באות, הודות להתנדבות ולפעילות שלה בוועד למען החייל ופעילותה למען ניצולי שואה. "פגשתי שבע נשים עוצמתיות עם לב גדול של נתינה וממגוון רחב של סקטורים ואוכלוסיות", מספרת רווח על הטקס אמש. "רובן נשים לא מוכרות, שעושות את הדברים בצניעה ומשלבות עבודה וקריירה לצד התנדבות ותרומה לחברה ולקהילת הנשים. לא סתם אומרים שנשים יודעות לעשות שני דברים ביחד".

איך היה הטקס?

"הטקס היה מרגש, אולם מפה לפה. כמובן לא שכחנו להזכיר שבכל הטוב הזה – יש לנו חטופות וחטופים וחיילים שצריך לדאוג שיחזרו בשלום – עניין שהוזכר והודגש בטקס בדברי כל מקבלות הפרס".

רווח, תושבת העיר מזה 50 שנים, מתגוררת בשכונת מחנה יהודה ומכירה את העיר לבוריה. רווח שימשה בעבר כיו"ר ועד עובדי בית חולים השרון בפתח תקווה ועד היום פעילה למען גמלאיות ההסתדרות. כיו"ר נעמת מרחב פתח תקווה, היא אחראית על 6 מעונות יום הפעילים כיום בפתח תקווה, שמטפלים במאות פעוטות תושבי העיר. משימה לא פשוטה עם אחריות גדולה.

נשים זוכות הפרס בטקס אתמול. רווח - מימין
נשים זוכות הפרס בטקס אתמול. רווח - מימין

עושות מקסימום, מרוויחות מנימום

"זה אתגר קשה", מתייחסת רווח לעבודה כיו"ר נעמת פתח תקווה. "הקושי העיקרי הוא בעיקר בכוח האדם. המטפלות, הסייעות והגננות שלנו עובדות ונותנות את הנשמה. הן עוברות את כל ההכשרות הנדרשות על זמנן הפנוי. הן נמצאות שם בשביל הזאטוטים. הכל תחת פיקוח. הורה יכול להרגיש בטוח כשהוא שם את הילד שלו בנעמ"ת. אבל יחד עם זאת, השכר תקוע ולא מאפשר למשוך כוח אדם טוב ולהגדיל אותו".

כמה מרוויחה סייעת בנעמת בתחילת דרכה?

"שכר מינימום", משיבה רווח. "מי שמגיע לעבוד בתפקיד סייעת במעונות שלנו, בדרך כלל כבר יש לה משפחה, לפעמים ארבעה-חמישה ילדים משל עצמה ולפעמים גם היא קשת יום. שכר כזה לא מאפשר לה להתפרנס בכבוד – בטח אם מדובר במשרה שמחייבת מסירות ואחריות. נכון שנילווים לכך תנאים סוציאליים, אבל הבסיסי נמוך מדי ומקשה למשוך אליו כוח אדם טוב".

נעמת, למי שלא מכיר, היא תנועת הנשים הגדולה בישראל, כמוסד ללא כוונת רווח, שמטרותיו לקדם את מעמד האישה בישראל ולהביא לשינוי המדיניות החברתית לקראת השגת שוויון בין המינים במשפחה, בעבודה, בחברה ובכלכלה. כל חברות ההסתדרות הן חברות התנועה. מדי חמש שנים נערכות בחירות לראשות התנועה ולמוסדותיה. כיום יש כ-30 יושבות ראש המרחבים הפזורים ברחבי הארץ, ביניהן רווח האחראית על מרחב פתח תקווה, הכולל גם את ראש העין, אריאל ואלעד.

 

דינה רווח (משמאל) עם מקבלות הפרס בטקס אות האישה פתח תקווה
דינה רווח (משמאל) עם מקבלות הפרס בטקס אות האישה פתח תקווה

"אנחנו במלחמת הישרדות"

המעונות שקיימים היום בפתח תקווה הם ברחובות רחל המשוררת, ארלוזרוב, ברטונוב בכפר גנים, קדיש לוז (מעון דפנה), המעון הרב תכליתי ביוספטל ו"מעון כלנית", שנמצא ליד קניון סירקין ברח' ירון מאיה. ששת המעונות מטפלים במאות ילדים מדי יום. הורים שילדיהם רשומים במעונות של נעמת, נהנים מסבסוד בשכר הלימוד – בהתאם לנתונים הסוציו-אקונומיים והמשכורות שלהם.

נוכח הגידול באוכלוסיית העיר, הם צפויים לקום עוד מעונות?

"היום זו מלחמת קיום להחזיק את הסניפים שנשארו. יש בעיה של כח אדם. אנחנו עושים הכל כדי לשרוד. להביא מטפלות חדשות וטובות זה אתגר קשה מאוד. גם מטפלות טובות, שעוברות את כל ההכשרה אצלנו, בהרבה מקרים מעדיפות לעזוב תוך תקופה קצרה, למקום בו היא תוכל להשתכר יותר. המדינה חייבת לתקצב יותר את מעונות נעמת, על מנת שנוכל להחזיק מטפלות טובות בשכר גבוה יותר".

 

דינה רווח מימין עם רחל אלון, יועצת ראש העיר פתח תקווה לשוויון מגדרי
דינה רווח מימין עם רחל אלון, יועצת ראש העיר פתח תקווה לשוויון מגדרי

"פתח תקווה עמדה בתו תקן השוויון המגדרי"

משרדה של רווח נמצא בבניין מועצת הפועלים ברח' ההסתדרות, משם היא מנהלת את הפעילות נעמת במרחב פתח תקווה. עד לפני מספר שנים היא הייתה יו"ר העובדים בבית חולים השרון פתח תקווה, שהיה בסכנת סגירה. "בהרבה מאמץ הצלחנו לא רק להשאיר את בית החולים בפתוח, אלא גם שיפרנו ושיפצנו אותו", אומרת דווח. "אני גאה על כך ואקח את זה איתי לנצח, כי בית החולים הזה חשוב מאוד לפתח תקווה". 

האם פתח תקווה היא עיר שמקדמת נשים? 

"פתח תקווה היא העיר שנותנת הזדמנות שווה לגברים ונשים – ואני אומרת לך את זה מידיעה מדויקת", משיבה רווח. "גרינברג היה ראש העיר היחיד, שנענה לבקשת נעמת לבדוק 'תו תקן מגדרי'", הבודק בצורה אמפירית את נתוני גברים מול נשים – ונמצא שפתח תקווה עומדת בתקן ומעל ומעבר. בתוך זה גם אציין את עבודתה הטובה והמסורה של רחל אלון, האחראית בעיריית פתח תקווה על שוויון מגדרי וארגנה את הטקס אמש".

"בסיס פעילותה של נעמת פתח תקווה הוא חיזוק מעמד האישה בעיר, זאת מבלי לגרוע את זכויותיה של עיריית פתח תקווה בנושא", מוסיפה רווח. "פתח תקווה זו עיר שנעים לגור בה וליהנות מפעילות תרבותית, שטחים ירוקים וקהילתיות. עיר גדולה, שכל אחד בה מרגיש שהוא בן יחיד בבית". 

דינה רווח בטקס יום האישה

עוד ב-מהנעשה בעיר

דריה קוניוך פתח תקווה

תעלומה: איפה הילדה דריה קוניוך בת ה-11 שנעלמה לפני 24 שעות במרכז פתח תקווה?

הילדה נראתה בפעם האחרונה אתמול בבוקר (רביעי, 17.4.24) ברחוב האחים שטרייט, סמוך לרחוב פינסקר. הדאגה לגורלה גבר מאוד, עקב הזמן הרב שחלף מאז היעלמותה והאיזור בו נעלמה – בו יש רבים של עוברים ושבים של אנשים שמגיעים ממקומות שונים לעיר. המשטרה מבקשת מהציבור לפנות אליה מכל מי שיודע דבר על מקום הימצאה. גובה: 1.5 מ', רזה, שיער ארוך, חלק ושחור.

המשך קריאה »
גן ילדים אם המושבות פתח תקווה

הפתעה נעימה: גני הילדים נפתחו הבוקר בפתח תקווה. חוזרים לשגרה גם בצהרונים

ההורים תושבי העיר התעוררו הבוקר עם ההודעה המפתיעה של פיקוד העורף, על כך שחוזרים לשגרה יממה מוקדם יותר, לאחר שבמוצאי שבת נקבע כי כל המוסדות החינוכיים, הקייטנות והטיולים יתבטלו ל-48 שעות, בעקבות המתקפה האיראנית. לפיכך, רוב גני הילדים בעיר של העירייה והפרטיים פתחו את השערים כבר ב-8:30 בבוקר וילמדו בהם עד 13:00. בצהרונים הילדים ישהו עד 16:00.

המשך קריאה »
יריד תעסוקה קניון הגדול פתח תקווה 2024

רולדין, בורגר ראנץ', גולדה ולנדוור יציעו עבודה לנוער של פתח תקווה ביריד בקניון הגדול

היריד, שמארגנת עיריית פתח תקווה, יתקיים ב-22.5, יום רביעי מ-18:00 עד 19:30 ברחבת החניה של עופר הקניון הגדול – מול הפארק הגדול. ביריד צפויים להשתתף עשרות עסקים וחברות מהעיר ומחוצה לה, שיציעו לנוער עבודה כמדריכים, מלצרים, ברמנים, מוכרים בחנות, נציגי מכירות, קופאים ועוד. גרינברג: "חיבור בין בני הנוער לחברות ולעסקים בפתח תקווה מטיב עם שני הצדדים".

המשך קריאה »
הקרייה האקדמית פתח תקווה כיום ולפי ההדמיה בעוד כמה שנים

העירייה: מתחילים לקדם את קמפוס הסטודנטים של פתח תקווה בקרייה האקדמית

אם יש משהו שחסר בעיר זו אווירה סטודנטיאלית אמיתית. לפי התכנונים של עיריית פתח תקווה, המצב הזה אמור להשתנות בשנים הקרובות, כשעל הפרק: שטח ענק, שבו יוקמו מבנים של המתחם האוניברסיטאי, זאת לצד מעונות לסטודנטים ומגוון אפשרויות פנאי, בילוי וספורט, כפי שמבטיחים בחיים עוזר. הפרוייקט יוקם בתחום הרחובות רבין, דרגנר והשחם, וישתרע על פני עשרות דונמים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading