מי ייבחר ליו"ר? מימין: אלעד שונשיין, אביעד ליבוביץ' וארטיום סלוצקי (תמונות מתוך פייסבוק)

הפועל פתח תקווה ירדה ליגה באופן מעשי. את האוהדים מעניין: מי יהיה ב-ועד המנהל?

האפיזודה של הכחולים-לבנים מסירקין בליגת העל הייתה קצרה באופן טראגי, לאחר ששנה בלבד מאז עלתה מהליגה הלאומית, אתמול נקבע באופן מעשי, שאוהדי הפועל צריכים לתכנן לו"ז חדש ולסגור שוב את ימי שיש בצהרים. זה קרה אחרי הפסד 0:1 הכי כואב בחוץ למ.ס. אשדוד, שכבשה שער שאושר בהחלטה שערורייתית. בינתיים, האוהדים מתכוננים לבחירות הועד המנהל, שייערכו ביום שלישי (30.4).

אי אפשר לתאר שברון לב גדול יותר ממה שקרה להפועל פתח תקווה אתמול באשדוד. השופט שניר לוי, לא ראה עבירה כפולה של שני שחקני מ.ס. אשדוד על פורצ'ן באסיי, שדהרו בדרך אל השער, שבסופו של דבר ניצח את המשחק. למרות שמצלמות הטלוויזה הראו בבירור כי השער היה צריך להיפסל, שופטי ה-VAR, לא העמידו את לוי על טעותו. גם שופט העבר הבינלאומי לירון ליאני, טען בפייסבוק: "מדובר בטעות קשה וכפולה הן של שופט המשחק והן של שופט המסך".

שתי העבירות על פורצ'ן באסיי, שקדמו לשער של מ.ס. אשדוד, שהיה צריך להיפסל
שתי העבירות על פורצ'ן באסיי, שקדמו לשער של מ.ס. אשדוד, שהיה צריך להיפסל

1624 בוחרים 3 מ-14 מועמדים ל-7 מקומות בועד

ה-1:0 לאשדוד קבע שהסיכוי היחיד להפועל פתח תקווה להישאר בליגה הוא שהיא תנצח את שלושת המשחקים שנותרו לה בהפרש שערים גבוה ולקוות שמ.ס אשדוד תפסיד את שלושת המשחקים עד סוף העונה ובנוסף שהפועל תל אביב תנצח רק את המשחק נגד אשדוד ותפסיד בשניים האחרים. הסיכוי שזה יקרה הוא אפסי, ומעבר לכך, לא נראה שיש אפשרות שבכושרה וביכולתה – הפועל מסוגלת לנצח שלושה משחקים רצוף, אחרי שניצחה שלושה משחקים בליגה בכל העונה.

גם אוהדי הפועל פתח תקווה השרופים ביותר הבינו שנסתם הגולל באופן סופי גם אם לא תיאורטי ,על סיכויי ההישארות ועכשיו מה שמעניין אותם זה ההיערכות לעונה הבאה, כשבראש ובראשונה הבחירות לוועד המנהל של עמותת האוהדים, שצפויות להתקיים ב-30 לרביעי (יום שלישי), באמצעות הצבעה אינטרנטית כל אחד (מבין 1624 חברי עמותה), יכול לבחור 3 מתוך 14 מועמדים, מהם יגעו שבעה חברי ועד סך הכל.

אוהדי הפועל פתח תקווה בבלומפילד. ייפגשו בעונה הבאה שם את הפועל תל אביב?

מה יהיה עם נוימן?

למי שלא מכיר את המודל העסקי של הפועל פתח תקווה, הסבר קצר: הפועל פתח נמצאת באופן רשמי בבעלות עמותת הכחולה (עמותת האוהדים), כלומר היא מה שנקרא "קבוצת אוהדים" (כמו הפועל ירושלים). כל חבר עמותה משלם דמי חברות של כ-1500 ש"ח, שמקנים לו כמובן גם מנוי למשחקי הקבוצה. העמותה הצליחה לגייס העונה דרך האוהדים סכום לא מבוטל של ארבעה מיליון ש"ח. הקמת העמותה, השאיפה הייתה להגיע ל-5000 חברים, אבל כמובן שזה לא יקרה – אם לא יגיעו ההצלחות.

בעקבות ירידת הליגה, ייתכן וחצי לא יחדשו את דמי החברות שלהם וכך גם הכספים שהעמותה תוכל להעביר לקבוצה, יהיו גם הם נמוכים בחצי. מה שעוד מדאיג זה שלא ידוע מה יהיה גורל התמיכה של הספונסר אדם נוימן (מייסד WEWORK), שהתחייב וגם קיים, לשים שקל על כל שקל של האוהדים עד 2025 וכרגע לא ברור אם ימשיך לתמוך  בקבוצה.

רם לוי - עם הלוגו של קבוצת מבנה על מדי הפועל פתח תקווה

נותק הקשר - נותק הכסף?

הקשר המשפחתי בינו לבין הקבוצה נותק, לאחר הגירושין של מנכ"ל הקבוצה אבי יחיאל לעדי, אחותו של נוימן בדצמבר 2023. אחת מה'נדוניות' שיחיאל הביא איתו, מעבר להיותו שחקן עבר בולט, כשנבחר למנכ"ל ביולי 2020, הייתה התמיכה של נוימן. היא גם נתנה דרייב (ואולי גם חלומות) לאוהדים, שהרבה כסף יזרום מהאפיק הזה לקבוצה – במיוחד ממי שנמצא במקום 1,368 בדירוג האנשים העשירים בעולם, לאחר ששווי הונו קפץ מ-1.4 מיליארד דולרים ל-2.2 מיליארד דולרים.

אדם נוימן - יישאר כמובטח מעבר ל-2025?
פוסט מההכרזה על הסכם התמיכה של נוימן עד 2025

מי ייתן גב?

לאחר שירידת הליגה נקבעה מעשית, בהפועל פתח תקווה יעשו הכל כדי לחזור מיד לליגת העל ולנסות לתקוע יתר. המצב הכלכלי המעורפל, יחייב את הועד המנהל שייבחר, לעשות את הכל לצאת כמו שיותר מהר מהערפול ולהיערך טוב לליגה הלאומית – כי העלייה בחזרה כלל לא מובטחת. ומעבר לזה, אם וכאשר בעונת 25/26 שוב הפועל תשחק בליגת העל – היא חייבת גב כלכלי חזק הרבה יותר ממה שיש לה היום.

על פי ההערכות, למרות ירידת הליגה, יש רוב לתמיכה בקרב מועמדים לועד המנהל להמשך כהונתו של יחיאל כמנכ"ל הקבוצה. יש הערכה גבוהה כלפיו, כשחקן עבר, שמחובר מאוד למועדון. גם לא נעלם מעיניהם ההצלחה של מחלקת הנוער העונה – לאחר שקבוצת הנוער עלתה לליגה הראשוני. חשוב לציין כי לועד המנהל יש זכות וטו, בכל הקשור למינוי המנכ"ל – כך שגם נושא עתידו של יחיאל במועדון, אינו ברור.

אבי יחיאל, מנכ"ל הפועל פתח תקווה בחגיגות האליפות לפני שנה
אבי יחיאל, מנכ"ל הפועל פתח תקווה בחגיגות האליפות לפני שנה

בעל בית, רק עמותה, או שת"פ?

14 המועמדים לשבעה חברי ועד המנהל של האוהדים – הם מגוונים, אך יש להם מכנה משותף אחד: אהדה בלתי מתפשרת להפועל פתח תקווה, חלקם הם מה"אוהדים השרופים", שעומדים כל המשחק ביציע ומנצחים על עידוד הקהל. שלושה מועמדים בולטים הם איש העסקים אלעד שונשיין (אחיו של חבר המועצה איתי שונשיין, עו"ד עמיאל לייבוביץ', שכיהן בועדת הביקורת של העמותה וארטיום סלוצקי, אוהד שרוף, שידוע בארגון קבוצת הותיקים.

השאלה המסקרנת ביותר היא מהו העתיד הכלכלי של מועדון הפועל פתח תקווה לטווח הקרוב והרחוק. אם מסתכלים קדימה, אז בעיני רבים מהאוהדים המודל צריך להיות מודל "בעל הבית" של הקבוצות הגדולות. בדומה להפועל ב"ש (ברקת), מכבי ת"א (גולדהאר), מכבי חיפה (שחר) ובית"ר ירושלים (אברמוב). אלא שבשנים עברו הפועל "נכוותה" מבעלי בית שבסופו של דבר פגעו בקבוצה והביאה אותה למצב של פשיטת רגל.  

"המנטרה שלי תמיד הייתה: למצוא בעל בית שישים הרבה כסף, שייפעל בשיתוף פעולה עם העמותה", כך אמר לפתח תקווה NEWS, עו"ד גל רזינסקי, חבר הועד המנהל היוצא. "אם יבוא מישהו כזה, הוא חייב שהעמותה תפעל לצידו ותהיה הגורם המקשר בינו לבין האוהדים והקהילה. כמו שהיה תמיד, הועד המנהל לא ייקבע שום דבר שקשור לפן המקצועי. את זה עושה המאמן שימונה על ידי המנכ"ל".

מי ייבחר ליו"ר? מימין: אלעד שונשיין, אביעד ליבוביץ' וארטיום סלוצקי (תמונות מתוך פייסבוק)
מי ייבחר ליו"ר? מימין: אלעד שונשיין, עמיאל ליבוביץ' וארטיום סלוצקי (תמונות מתוך פייסבוק)

"מי שדורש מכירה לאלתר - הוא טיפש"

מנגד, ליבוביץ' מביע עמדה מעט שונה. "מי שבעקבות העונה האחרונה בוחר לזלזל בהיתכנות פעילותה של הפועל כקבוצת אוהדים, ודורש מכירה לאלתר, הוא או טיפש או מאוד מתוסכל, או אוהד של קבוצה אחרת שפועלת בעיר", כתב בפייסבוק. שונשיין ציין בנושא: "אני מתכוון להביא לועד המון ניסיון ניהולי, ולגייס את הקהילה העסקית למען הצלחת המועדון".

סלוצקי כתב: "כאיש פיננסים, אני מבין מה החשיבות של התנהלות כלכלית נכונה, מה קצה גבול הסיכונים שניתן לקחת, מתי צריך לעצור סיכון כלכלי ומתי צריך לשנות כיוון במסלול בלי לפגוע בעקרונות החשובים".

 

מועמדים לועד המנהל של הפועל פתח תקווה? זה המקום שלכם להכניס את הציטוט שלכם - איפה אתם רואים את הפועל פתח תקווה בשנת 2030. לחצו כל כפתור הוואצאפ מצד שמאל למטה - בגלישה בסלולר.

יואב דיוויד נחום:
יואב דיוויד נחום:
קרא עוד
.הפועל פתח תקוה תהיה בשנת 2030 קבוצה לגיטימית בליגת העל אשר תתבסס על שחקני בית שגדלו במחלקת הנוער המפוארת של המועדון, יחד עם שחקנים מקומיים וזרים איכותיים.זה יתאפשר גם על ידי שיתוף פעולה עם אנשי עסקים אמידים אוהדי הקבוצה, שבכל שנה יתנו גב כלכלי לפעילות הקבוצה.

עוד ב-ספורט

ניצחון אחד מגביע והעפלה לאירופה: מכבי פתח תקווה בגמר גביע המדינה לכדורגל (וידאו)

שחקניו של רן קוז'וך עשו את מה שמצופה מהם וניצחו בחצי הגמר את הפועל נוף הגליל מהליגה הלאומית 3:0 משערים של מאור לוי, לירן חזן ועצמי של אזולאי במשחק שנערך בנתניה. כ 3000 אוהדים ליוו את הקבוצה למשחק, כשחלקם חיכו להריע לשחקנים במגרש האימונים בן דרור, לאחר שחזרו העירה. הגמר ייערך בבלומפילד ב-30.5 (20:30) מול הפועל באר שבע, לה מכבי הפסידה בגמר של 2020.

המשך קריאה »

צפו: מכבי פתח תקווה הדהימה את מכבי תל אביב ברבע הגמר באצטדיון "שלמה ביטוח"

כ-8500 צופים הגיעו אמש למשחק הגביע בו אירחה מכבי את האלופה שבדרך מתל אביב. למרות פערי הכוחות, הפתח תקוואים גילו הרבה נחישות, במיוחד כאשר הצליחו להשוות בתוספת הזמן ל-2:2 ולקבוע הארכה. בהארכה הם גילו עליונות, שקיבלה ביטוי עם שני שערים של הצעירים ניב יהושוע ואלירן חזן – שקבעו 4:2 מדהים. "אחד הניצחונות הגדולים בהיסטוריה שלנו", אמרו במכבי.

המשך קריאה »

חגיגת גביע בפ"ת: מכבי והפועל צפויים לארח היום ומחר כ-16,000 צופים (יחד)

אם יש משהו שיכול לנחם אחרי האכזבה של שתי קבוצות הכדורגל הפתח תקוואיות בליגת העל, זה סיבוב רבע גמר גביע המדינה, שזימן לנו את האלופה שבדרך מכבי תל אביב, שתתארח באצטדיון שלמה ביטוח מחר (20:30) למשחק מול מכבי פתח תקווה ומחרתיים (19:30) הפועל "מבנה" פתח תקווה תארח את הפועל באר שבע. כל הפרטים על מקומות הישיבה ולינקים לכרטיסים – בפנים!

המשך קריאה »
מכבי פתח תקווה בית"ר ירושלים 3:0 - תאריך 16.3

כ-10,000 צופים ראו את בית"ר י-ם מביסה את מכבי פ"ת ביציעים ובמגרש. הפועל בצרות

שבת מאכזבת לשתי הפתח תקוואיות הסתיימה בהפסדים כואבים לשתי הירושלמיות, שקבעו: מכבי לא תשחק בפלייאוף העליון והפועל צריכה סוג של נס כדי להישאר בליגה. כ-8000 אוהדי בית"ר, שכבשו את אצטדיון "שלמה ביטוח", ביטלו לחלוטין את כ-2000 אוהדי מכבי ומשכו את הצהובים-שחורים לניצחון 3:0. הפועל פתח תקווה עמוק במקום האחרון אחרי הפסד 0:1 בטדי להפועל ירושלים. נתנחם שיהיה עוד דרבי במאי.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading