רכבת בתחנת סגולה פתח תקווה

ממחר יהיה קל ומהר יותר? רכבת ישראל מחדשת את הפעילות בפתח תקווה

אחרי חודשיים של עבודות, התבשרנו על כך שממחר (שני, 6.5), הרכבת תעבור בעיר ותיפתח את דלתותיה מחדש לנוסעים הרבים הצפויים לנסוע בה. העבודות התבצעו במסגרת הפרויקט הלאומי "המסילה המזרחית", שאמור לייצר ציר רכבת נוסף בין איזור הצפון למרכז ולדרום, מה שצפוי לשפר באופן משמעותי את התנועה של הנוסעים ברכבות. "העבודות בוצעו בהצלחה – תוך עמידה בלו"ז", מסר מנכ"ל הרכבת.

רכבת ישראל תחדש את הפעילות בפתח תקווה, לאחר עבודות שהתארכו זמן לא מבוטל וגררו ביקורת גם על העיתוי. ממחר נוסעי הרכבת יוכלו לחזור לשגרה ולעלות בה בפתח תקווה בתחנות קריית אריה (האצטדיון) וסגולה. עבודות רחבות היקף לחיבור המסילה המזרחית עם רשת המסילות הארצית בוצעו באיזור ראש העין ובכל רחבי מסילת טבעת השרון כגון הארכת רציפים, עבודות תחזוקה שוטפות, הגבהת מסילות ועוד.

תחנת הרכבת קריית אריה - תושבת למשך חודשיים

מטרת העבודות בפרויקט הלאומי "המסילה המזרחית", הוא לשפר את הנסיעה ברכבת ובכך לצמצם את הגודש בכבישים, זיהום האוויר, ולהגביר את בטיחות כלל משתמשי הדרך. במסגרת הפרויקט, התבצע חיבור המסילה המזרחית העתידית, עם רשת המסילות הארצית במסילת טבעת השרון הקיימת, הכוללות פירוק של מערכות החשמול והרכבתן מחדש בתוואי המסילה החדש, פירוק והרכבה של מערכות תקשורת ואיתות, והנחה של מפלגים.

לדברי רכבת ישראל, היא ביצעה עבודות להרמת גובה המסילה, בכל תחנות השרון במטרה לשפר את הבטיחות והשירות על ידי הקטנת מרווח העלייה לרכבת מהרציף, והתקדמה בעבודות להארכת הרציפים בתחנות פתח תקווה קרית אריה, פתח תקווה סגולה, בני ברק וראש העין, שנועדו לטובת שדרוג התחנות ושיפור השירות לנוסע. בנוסף, בוצעו עבודות חיוניות באזור בני ברק לצורך בניית גשר הרלינג להקמת שכונת מגורים חדשה.

פתח תקווה - חניון תחנת רכבת סגולה החדש
חניון תחנת הרכבת בסגולה: יהיה ממחר מלא?

"חיבור תוואי המסילה המזרחית לטבעת השרון מהווה אבן דרך משמעותית במהפכת התשתיות שאנו מבצעים, שמטרתה לחבר את מדינת ישראל באמצעות רשת של מסילות מתקדמות, בהתאם לתוכנית החומש של משרד התחבורה ורכבת ישראל", מסר יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני. " תנופת הפיתוח הענפה, יחד עם תכנית ההצטיידות רחבת ההיקף בקרונות חדשים, יאפשרו מעבר של יותר משתמשי רכבת וישפרו משמעותית את מרקם החיים במדינת ישראל".

שיקו זנה, מנכ"ל רכבת ישראל, הוסיף כי "העבודות בטבעת השרון בוצעו בהצלחה מלאה תוך עמידה בלוחות הזמנים המאתגרים וזאת בזכות עובדי ועובדות רכבת ישראל וקבלנים רבים השותפים לעשייה שביצעו בחודשיים האחרונים עבודה מאומצת מסביב לשעון על מנת לבצע מגוון של עבודות שישפרו משמעותית את השירות לנוסעים".

עוד ב-רכב ותחבורה

חניון שניידר פתח תקווה נפתח

צפו: החניון השני בגודלו בפתח תקווה נפתח היום בבית החולים שניידר (וידאו)

לא פחות מ-1500 מקומות חניה, מפוזרים על פני שבעה מפלסים, אמורים לשפר משמעותית את מצוקת החניה של בית החולים לילדים ושל המבקרים והעובדים בבית החולים בילינסון הצמוד לו. החניון החדש, שנבנה במשך שלוש שנים, למעשה מגדיל את חניון בית החולים פי שמונה. עלות החנייה היא אטרקטיבית יחסית לחניה של בתי חולים בערים אחרות – 25 ש"ח בלבד ליום שלם. צפו בביקור:

המשך קריאה »
כביש 471 ו-444 פתח תקווה

מחלצים פקק לפתח תקווה? נתיבי ישראל תתחיל בקרוב עבודות בכבישי 444 ו-471

לפי הדיווח, החברה הוציאה צו לתחילת העבודות, שצפויות להתבצע בקרוב בצומת נחשונים-מגדל אפק, שמדי בוקר חולפים בו אלפי מכוניות, כשרבות מהן שייכות לפתח תקוואים, או לכאלה שעובדים בעיר. לפי התכנון, יתווספו שני נתיבים נוספים על כביש 444 וכביש נתיב האצה בכביש 471. תושבי העיר, שעובדים בראש העין מתזמנים לפעמים שעה בעומס, במה שאמורה להיות נסיעה של כמה דקות. האם זה ישתנה?

המשך קריאה »
חניון ציבורי רחוב השחם פתח תקווה

בשורה לעובדים ולמבלים: עיריית פתח תקווה מכפילה את החניון הציבורי בשחם. העבודות החלו

אחד ממקומות החנייה הכי עמוסים בעיר, בדרך להתרחב בצורה משמעותית, במרכז העסקים והבילויים של רח' שחם. מתחם הכורכר, שאלפי מכוניות חונות בו מדי יום, יוסיף לשטחו מאות חניות נוספות, במטרה להקל על הצפיפות במקום שבכל יום רגיל משעה 9:00, כבר מפוצץ במכוניות של העובדים במשרדים. גם בלילות ובערבים, במיוחד של סופ"ש קשה למצוא מקום פנוי. העירייה: "פועלים לתת מענה חניה חינמי לתושבים".

המשך קריאה »
מכוניות חשמליות בפתח תקווה

עיר מחשמלת: יותר מ-13,000 מכוניות חשמליות נמכרו לפתח תקוואים מתחילת השנה

אם גם אתם שמתם לב לכמות הבלתי נגמרת של GEELY, ORA, TESLA, BYD, MG ועוד חשמליות על הכבישים שלנו – יש לזה גם אסמכתא. לפי נתוני משרד התחבורה, פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי תל אביב בכמות כלי הרכב החשמליים, שנקנו על ידי תושבי העיר – החל מינואר 2024. המיתון, המלחמה ומצב הרוח הלאומי – מסתבר שלא משפיעים על מי שרואה חשמלית על כבישי פתח תקווה – ורוצה גם אחת משלו.  

המשך קריאה »