רכבת בתחנת סגולה פתח תקווה

ממחר יהיה קל ומהר יותר? רכבת ישראל מחדשת את הפעילות בפתח תקווה

אחרי חודשיים של עבודות, התבשרנו על כך שממחר (שני, 6.5), הרכבת תעבור בעיר ותיפתח את דלתותיה מחדש לנוסעים הרבים הצפויים לנסוע בה. העבודות התבצעו במסגרת הפרויקט הלאומי "המסילה המזרחית", שאמור לייצר ציר רכבת נוסף בין איזור הצפון למרכז ולדרום, מה שצפוי לשפר באופן משמעותי את התנועה של הנוסעים ברכבות. "העבודות בוצעו בהצלחה – תוך עמידה בלו"ז", מסר מנכ"ל הרכבת.

רכבת ישראל תחדש את הפעילות בפתח תקווה, לאחר עבודות שהתארכו זמן לא מבוטל וגררו ביקורת גם על העיתוי. ממחר נוסעי הרכבת יוכלו לחזור לשגרה ולעלות בה בפתח תקווה בתחנות קריית אריה (האצטדיון) וסגולה. עבודות רחבות היקף לחיבור המסילה המזרחית עם רשת המסילות הארצית בוצעו באיזור ראש העין ובכל רחבי מסילת טבעת השרון כגון הארכת רציפים, עבודות תחזוקה שוטפות, הגבהת מסילות ועוד.

תחנת הרכבת קריית אריה - תושבת למשך חודשיים

מטרת העבודות בפרויקט הלאומי "המסילה המזרחית", הוא לשפר את הנסיעה ברכבת ובכך לצמצם את הגודש בכבישים, זיהום האוויר, ולהגביר את בטיחות כלל משתמשי הדרך. במסגרת הפרויקט, התבצע חיבור המסילה המזרחית העתידית, עם רשת המסילות הארצית במסילת טבעת השרון הקיימת, הכוללות פירוק של מערכות החשמול והרכבתן מחדש בתוואי המסילה החדש, פירוק והרכבה של מערכות תקשורת ואיתות, והנחה של מפלגים.

לדברי רכבת ישראל, היא ביצעה עבודות להרמת גובה המסילה, בכל תחנות השרון במטרה לשפר את הבטיחות והשירות על ידי הקטנת מרווח העלייה לרכבת מהרציף, והתקדמה בעבודות להארכת הרציפים בתחנות פתח תקווה קרית אריה, פתח תקווה סגולה, בני ברק וראש העין, שנועדו לטובת שדרוג התחנות ושיפור השירות לנוסע. בנוסף, בוצעו עבודות חיוניות באזור בני ברק לצורך בניית גשר הרלינג להקמת שכונת מגורים חדשה.

פתח תקווה - חניון תחנת רכבת סגולה החדש
חניון תחנת הרכבת בסגולה: יהיה ממחר מלא?

"חיבור תוואי המסילה המזרחית לטבעת השרון מהווה אבן דרך משמעותית במהפכת התשתיות שאנו מבצעים, שמטרתה לחבר את מדינת ישראל באמצעות רשת של מסילות מתקדמות, בהתאם לתוכנית החומש של משרד התחבורה ורכבת ישראל", מסר יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני. " תנופת הפיתוח הענפה, יחד עם תכנית ההצטיידות רחבת ההיקף בקרונות חדשים, יאפשרו מעבר של יותר משתמשי רכבת וישפרו משמעותית את מרקם החיים במדינת ישראל".

שיקו זנה, מנכ"ל רכבת ישראל, הוסיף כי "העבודות בטבעת השרון בוצעו בהצלחה מלאה תוך עמידה בלוחות הזמנים המאתגרים וזאת בזכות עובדי ועובדות רכבת ישראל וקבלנים רבים השותפים לעשייה שביצעו בחודשיים האחרונים עבודה מאומצת מסביב לשעון על מנת לבצע מגוון של עבודות שישפרו משמעותית את השירות לנוסעים".

עוד ב-רכב ותחבורה

כביש סגולה אם המושבות הדמיה

מתכננת כביש אם המושבות: "זה ציר שישמש לתנועה עירונית". התושבים: בחרנו עו"ד

ד"ר אליה בן שבת, שנבחרה לתכנן מטעם משרד התחבורה את הכביש, שצפוי לחבר את סגולה לאם המושבות, מעבירה מסר למתנגדים: "לאור המאפיינים של ציר אם המושבות המתוכנן, ולאור הקיבולת ומהירויות הנסיעה שיתאפשרו לאורכו, נראה שהוא צפוי לשמש בעיקר תנועה עירונית ולא תנועה עוברת". בינתיים הודיעו המתנגדים שבחרו בעו”ד דקלה מוסרי טל ועו"ד ורד מאירוביץ סייג לייצגם.

המשך קריאה »
מפגש תושבים רמי גרינברג כביש סגולה אם המושבות

צפו: מפגש התושבים המתוח עם רמי גרינברג בנושא כביש סגולה-אם המושבות (וידאו)

כ-100 תושבים, בעיקר משכונות אם המושבות החדשה והותיקה, הגיעו אמש לאודיטוריום של חטיבת הביניים "אחד העם", לשיח עם ראש העיר, בנוגע לתכנון ההולך והמתרקם של סלילת הכביש החדש, בן 6 הנתיבים. הכביש, שאמור לעבור צמוד לבתי השכונות, מדיר שינה מעיני רבים. "הכביש הזה הוא יריקה בפרצוף שלנו", אמרה אחת התושבות לגרינברג, שהקשיב לדברים – אבל לקראת הסוף איבד את הסבלנות.

המשך קריאה »
מפגש תושבים בבית ספר פאול קור אם המושבות נגד כביש סגולה אם המושבות

"לכביש כזה ליד בית ספר – שום קיר אקוסטי לא יעזור": תושבים מוחים ליד פאול קור (וידאו)

ארבעה ימים לפני מפגש התושבים עם ראש העיר רמי גרינברג ונציגי נתיבי איילון בדבר תכנון כביש סגולה-אם המושבות, שאמור לעבור סמוך מאוד לבית הספר היסודי שעל רחוב רבקה גובר – הגיעו אליו מספר תושבים והביעו את מחאתם לעיני מצלמות "פתח תקווה NEWS". "אני לא מאמין שגרינברג יחתום על כביש כזה, שירעיל את הילדים שלנו", אמר התושב סמי לוי. "הוא יהיה אחראי על זה לדיראון עולם".

המשך קריאה »
AI כביש אם המושבות סגולה

צפו: תושבים מחריפים את המחאה נגד כביש סגולה-אם המושבות פ"ת באמצעות AI (וידאו)

שיחת היום בעיר, תופסת היום טוויסט מיוחד, עם סרטון ויראלי שהגיע אלינו מאחד מאנשי המחאה, שממחיש באמצעות בינה מלאכותית את המצב היום (2025), לעומת מה שמתוכנן להיות אחד מהכבישים הרחבים ואולי גם הסואנים של פתח תקווה. תושבים עמם שוחחנו מסרו לנו שהם נדהמו לראות את המצגת שהוצגה בכנס התחבורה, כי חשבו שהכביש קטן הרבה יותר. "הסרטון ממחיש את ההבדל. מפחיד".

המשך קריאה »

השאירו פרטים וקבלו עדכונים שותפים על תכנים שעולים לאתר

Loading
כדאי לכם להיות עם יד על הדופק

רוצים לקבל את החדשות על פתח תקווה ראשונים?

קבלו התראה על כל אייטם חדש

Loading