ניר לוין חוזר להפועל פתח תקווה

צפו בשערי העבר: ניר לוין סוגר מעגל לאחר שמונה אתמול למנהל המקצועי של הפועל פ"ת

יומיים אחרי התפטרותו של המנכ"ל אבי יחיאל, הודיע אתמול (שישי, 17.5) המועדון על מינויו של חלוץ העבר האגדי של הקבוצה בשנות ה-90', לעמוד בראש הצוות המקצועי של הפועל, שירדה לליגה הלאומית. חרושת השמועות בדבר מינויו החלה כבר בתחילת החודש, כשהיה ברור שגורלה של הקבוצה נחרץ. "תפקיד מאוד משמעותי של התוויית הדרך המקצועית של המועדון, גם בבוגרים וגם בקבוצת הנוער", אמר.

לוין שיחק שנים רבות במדים הכחולים לבנים של הפועל פתח תקוה וכעת הוא סוגר מעגל, עם חוזה לשנתיים הקרובות, כשהמטרה היא ברורה: עליית ליגה מהירה – ואחרי זה תקיעת יותר בליגת העל וחזרה לימים המאושרים מלפני 30 שנה, כשהפועל פתח תקווה הייתה חלק בלתי נפרד מצמרת הכדורגל הישראלי. עכשיו לוין סוגר מעגל והאוהדים מקווים שהוא האדם הנכון שיעזור להפועל לחזור למה שהיא הייתה.

צפו בדברי ניר לוין אתמול (באדיבות דוברות הפועל פתח תקווה)

9 עונות, 225 משחקים, 121 שערים כשחקן. 4 קדנציות כמאמן

לוין שיחק תשע עונות בהפועל בין 1984 ל-1993 (עם הפסקה של עונה בגנט בלגיה) , בהן כבש 121 שערים ב-225 הופעות. לוין זכה בתואר האחרון של המועדון – גביע המדינה בעונת 91/92 – כן, כבר חלפו 32 שנה מאז – בתקופה שרוב סגל הקבוצה הנוכחית עדיין לא נולד. לאחר פרישתו ב-1995, הוא מיד החל בקריירת אימון, שכללה ארבע קדנציות בהפועל בעונות: 96-98, 99-00, 02 וב-2005.

למרות שהוא לא בקשר מקצועי עם המועדון כמעט מזה שני עשורים – תמיד יש בקרב האוהדים דיבורים על ניר לוין. עוד לפני שנקבעה ירידת הקבוצה ליגה, עלו קולות בקרב האוהדים ברשתות החברתיות – וגם ביציע – למנות את לוין לתפקיד בקבוצה – ואתמול הם שמחו לשמוע שה קורה. לוין גם אימן במכבי תל אביב, הפועל חיפה, הפועל באר שבע, הפועל תל אביב ותפקידו האחרון היה המנהל הטכני של הנבחרות הצעירות.

ניר לוין כובש מול הפול פיינרוד ב-1992

"הפועל הייתה המקפצה שלי כשחקן"

"זו התרגשות גדולה עבורי", אמר לוין בוידאו שפרסמה דוברות הקבוצה. "הפועל פתח-תקוה בשבילי היא בית, לא עוד מועדון. תמיד הרגשתי הכי נוח והכי טוב בהפועל פתח תקוה. אין ספק שמדובר באתגר, יש כאן הרבה עבודה מבחינת בניית המערכת, מאמן, שחקנים וצוות מקצועי, כדי שנגיע לפתיחת האימונים עם קבוצה מאורגנת ומסודרת ונצעיד את המועדון לעתיד טוב ומוצלח".

מה הפועל פתח תקווה עבורך?

"זה התחיל ב-1984 כשהגעתי לכאן בפעם הראשונה, את רוב הקריירה שלי עשיתי בהפועל פתח תקווה כשחקן, כולל השנים הכי יפות עם הישגים לא מבוטלים כמו הגביע שזכינו והמאבקים הזכורים על האליפות נגד מכבי חיפה.

למעשה זו הייתה המקפצה הכי גדולה שלי כשחקן, ובאמת הרגשתי הכי נוח והכי טוב בהפועל פתח תקווה. זו פעם ראשונה שאני עושה את התפקיד הזה וגם מבחינת המועדון פעם ראשונה שיש מישהו בתפקיד הזה, אז הדברים יהיו תוך כדי תנועה, אבל אין ספק שזה אתגר לבנות משהו עם המועדון ולצאת לדרך הזאת".

ניר לוין כובש נגד מכבי נתניה 90/91

ניר לוין כובש מול מכבי תל אביב - 88/89

ניר לוין כובש צמד מול מכבי תל אביב (90/91)

עוד ב-ספורט

מתן גושה תאונת אופנוע

מתן גושה מהפועל "מבנה" פתח תקווה נפצע קשה בתאונת אופנוע בדרום. מצבו יציב.

הבלם של היורדת סובל מפגיעה רב מערכתית. גושה בן ה-25 החליק מהאופנוע שלו בכביש 4, סמוך לניצן – צומת אשכולות ועף ממנו. חובשים ופראמדיקים של מד"א הוזעקו למקום והעניקו לו טיפול לפני שפינו אותו לבית החולים ברזילי, שם הוא מטופל כשהוא בהכרה מלאה ומצבו יציב. השחקנים והצוות המקצועי של הפועל מתפללים להחלמתו: "המועדון עוקב אחרי מצבו וילוו את השחקן ומשפחתו בכל מה שיצטרכו", נמסר.

המשך קריאה »

רגל ימין לקראת אירופה: מכבי פתח תקווה ניצחה את מכבי חיפה 1:3 בבת גלים

נכון, זה רק משחק אימון, מול הירוקים, שהיו בהרכב חסר, אבל אולי זה סימן לעונה מוצלחת עבור הפתח תקוואים מחזיקי הגביע, שעוד פחות מחודש ישחקו לראשונה באירופה מאז 2005. במשחק, שהיה סגור לקהל, החיפאים עם המאמן החדש-ישן ברק בכר, פתחו עם שער של דין דוד בדקה ה-30, אך מכבי החזירה עם שלישייה של לוגסי (32), קרצו (72 ודזנט (76) במשחק הבכורה של המאמן החדש דן רומן.

המשך קריאה »
הפועל מבנה פתח תקווה

"מבנה" תהיה נותנת החסות הראשית של הפועל פתח תקווה – גם בעונה הבאה

הקבוצה, שירדה העונה מליגת העל לאחר עונה אחת בלבד, הודיעה כי חברת הנדל"ן העסקי תתמוך בה גם בעונת 24/25 – כך על פי דיווח של המועדון. "שמחים וגאים על הבעת האמון בנו דווקא עכשיו, שיתוף הפעולה יביא להצלחות", אמר טים פלוטקין, המנכ"ל החדש. בהפועל גם מעודדים מקצב גיוס הכספים של עמותת האוהדים, שכבר הגיע לשני מיליון ש"ח, חודשיים לפני שריקת הפתיחה למשחק הראשון.

המשך קריאה »
אוהדי מכבי פתח תקווה - מתכוננים לבראגה?

מכבי פתח תקווה תפגוש את בראגה מפורטוגל בסיבוב השני של הליגה האירופית

ההגרלה שנערכה היום, קבעה כי הקבוצה הפתח תקוואית, שחוזרת לכדורגל האירופאי לאחר כמעט שני עשורים, תפגוש את הפורטוגזים החזקים לשני משחקים: הראשון יתקיים ב-25.7 בחוץ והשני יתקיים כעבור שבוע (1.8) במשחק ביתי, שלצערינו, ייערך בסופיה. במכבי יתנו עדיפות לרכישת חבילות למשחקים לבעלי מנויים ומצפים למאות אוהדים שילוו את הקבוצה בשני המשחקים באירופה.

המשך קריאה »