מתחם GISS-IN פתח תקווה ברח' גיסין

בעלי עסקים ב-Giss-In מתוסכלים מהפתיחה המתעכבת. היזמים: המתחם ייפתח בעוד כחודשיים

עשרות אלפי האנשים והמכוניות שעוברים מדי יום ברח' גיסין הסואן שואלים את עצמם מתי המתחם האטרקטיבי ייפתח לציבור, בשעה שהוא עומד שבועות ארוכים ריק, למרות שעבודות הבניה הסתיימו מזמן. בעלי העסקים מצפים לפתיחה, כשבינתיים הם ניזוקים כלכלית. היזמים: "מחכים לחיבור של חברת חשמל".

מתחם Giss-In המסקרן באם המושבות הוא אטרקציה מסחרית, שאמורה (תרתי-משמע) להשביע את רעבונם של תושבי פתח תקווה בכלל, ותושבי השכונות הסמוכות בפרט, המשתוקקים למקום בילוי המבוסס בעיקר על עסקים מתחום המזון והמסעדנות.

צפו: מה קורה במתחם היום?

כפי שדיווחנו בעבר, המתחם, שלפי התכנון המקורי היה אמור להיפתח כבר בספטמבר 2020, סובל מעיכובים, בירוקרטיים בעיקרם ועדיין מחכה לאישור טופס 4, שיאפשר את הכניסה של העסקים אליו. אחד מהעסקים המתוכננים לפעול במתחם הוא הסניף הפתח תקוואי הראשון של רשת B-FRESH (בי פרש), המוכרת משקאות בריאות טבעיים (שייקים).

"כשחתמנו ב-2020 על חוזה הזכיינות, נאמר לנו על ידי הרשת שהפתיחה צפויה ביוני 21 ומאז היא נדחתה עוד 3 פעמים – וגם עכשיו איננו בטוחים מתי היא תקרה", אמר לפתח תקווה NEWS, תושב אם המושבות, אילן שאשא, שבנו אמור לנהל את הסניף המקומי של הרשת. "לצורך כך, לקחנו הלוואות והתחייבויות – אבל לצערנו אנחנו תלויים באוויר ואין לנו עדיין תאריך יעד לפתיחה".

"חיבור המתחם לחברת החשמל יתבצע בימים הקרובים"

לדברי שאשא, הגורמים המעורבים בפרויקט לא מספקים לבעלי העסקים את התשובות הנדרשות והם נופלים בין הכיסאות. "משהו לא מתחבר בין הגורמים – היזם, העיריה, חברת חשמל, מכבי אש, הוא אומר בתסכול. "ראש העיר הפנה אותנו למהנדס העיר, איך עדיין לא קיבלנו תשובות. זה הגיע למצב שהרשת הציעה לנו החזר של כספי ההשקעה, אבל אחרי שחיכינו שנתיים – כמובן שנחכה עוד כמה חודשים. אנחנו על המסלול ורוצים כבר לפתוח".

לדברי העיריה, המתחם כבר קיבל את כל האישורים הקשורים אליה ולה כבר אין צד בעיכוב. מחברת "רושו הנדסה ויזמות", המייצגים את "גיסין-סנטר", החברה שבבעלותה הפרויקט, נמסר כי הפתיחה צפויה בפברואר-מרץ 22 והסיבה לעיכוב היא התלות בחיבור לחשמל. "חיבור המתחם לחברת חשמל אמור להתבצע בימים הקרובים", נמסר. "לאחר מכן נאשר את תוכניות העסקים – טרם התחלת העבודות בעסקים עצמם". 

כך המתחם נראה כיום: החנויות עוד לא התחילו להיבנות

משיחות שקיימנו עם עסקים נוספים הצפויים להיכנס ל-Giss-In, עולה כי העיכוב דווקא עובד לטובתם. שרון מ"פיצוחי המושבה" מצפה בקוצר רוח לכניסה ותולה תקוות רבות במתחם. "שוק האוכל שאמור להיפתח במתחם, יהיה אטרקטיבי לכל התושבים וצפויה תנועה ערה, בטח בפתיחה. יש לי סבלנות ודווקא מתאים לי להיכנס אחרי העמוס הצפוי של ט"ו בשבט", אמר.

מחברת חשמל טרם נמסרה תגובה.

עוד ב-אוכל ובילויים

כ-16,000 תושבים הגיעו לפסטיבל הקינוחים הראשון של פתח תקווה ביד לבנים (וידאו)

האירוע הסתיים אתמול בהצלחה עם הופעתה של הזמרת יסמין מועלם, מהכוכבות העולות של המוסיקה הישראלית. כבר בשעה 19:30 החלו הראשונים מהקהל להגיע ועמדו בתור הארוך שהשתרך כמעט עד רחוב ארלוזורוב. התור התקדם במהירות וכולם נכנסו לפני ההופעה של מועלם, שהחלה ב-21:30. הפסטיבל החל כבר שלשום עם הופעה של כוכבת הילדים ניבה קשת ולאחר מכן הזמר מוש בן ארי.

המשך קריאה »
מריונלה פתח תקווה

מריונלה (MARIONELLA) האיטלקית נפתחה אתמול בפתח תקווה בהשקעה של 6.5 מיליון ש"ח

עם שטח של 350 מ"ר (לא כולל החצר והדשא), שיכול להכיל כמעט 150 סועדים בו זמנית, בעלי המסעדה בהחלט נותנים כאן הצהרת כוונות ומעלים את רף התחרות של המסעדות האיטלקיות של פתח תקווה. המקום החדש, במתחם המסחרי של הסיבים 18, מחליף את הסניף האחרון ששרד מרשת ספגטים. יחד עם עיצוב יוקרתי ושף בעל שם – במריונלה בטוחים שיש להם קלף מנצח (וכשר). התפריט עם המחירים – בפנים

המשך קריאה »
קובי אשרת היכל התרבות פתח תקווה

צפו: אולם מלא צופים בהיכל התרבות פתח תקווה בערב יום הולדת 80 לקובי אשרת (וידאו)

כ-800 פתח תקוואים הגיעו לערב הוקרה, שהתקיים לכבודו של המלחין עם הרזומה הכי חזק בתולדות המוסיקה בישראל. אומנים רבים כיבדו את אושרת בשירים שהולחנו על ידו לאורך השנים, ביניהם: ריקי גל, בן ארצי, נתן דטנר, חלב ודבש עם לאה לופטין ועוד רבים וטובים. הערב אורגן על ידי אגף התרבות של עיריית פתח תקווה, בראשות אריה ימיני. אושרת: "אני מרגיש בן 40". צפו בראיונות מאחורי הקלעים.

המשך קריאה »
מיקי שמו קונדיטורייה שמו פתח תקווה

בקרוב: סניף חדש של "קונדיטוריית שמו" ייפתח בעופר הקניון הגדול פתח תקווה

בעוד כחודשיים תתווסף לחובבי הבצק והמאפים, עוד אופציה קולינארית – והפעם מבית הייצור של מיקי שמו, אחד מהשף-קונדיטורים המוכרים בישראל, שיפתח את הסניף ה-14 שלו במקום הכי מסחרי בעיר – הקניון הגדול. לדברי הרשת, בסניף החדש, שגודלו יהיה 30 מ"ר, יושקעו כ-700 אלף ש"ח עם עיצוב מוקפד של סטודיו MU. "מעכשיו גם בפתח תקווה יוכלו ליהנות ממגוון המוצרים שלנו", אומרים בשמו.

המשך קריאה »