בלכמן מנס: המדריך לייצור המוני של מוצר פלסטיק

מהו ייצור המוני? ייצור המוני הוא השם הכולל לתהליך בו מוצרים נוצרים ומשוכפלים בקנה מידה ובכמויות גדולות. כל מה שאנחנו רואים בחנויות הוא תוצאה של ייצור המוני (עם מספר יוצאים מן הכלל שניתן לייחס את היווצרותם לייצור ידני). ניתן לומר כי ייצור המוני הוא ה"קסם" שלוקח את המוצר והופך אותו מרעיון בלבד למשהו מוחשי המונח על מדפי חנויות ברחבי העולם.

ייצור המוני של פלסטיק

פלסטיק הוא אחד החומרים הנפוצים ביותר לשימוש בייצור המוני. את סגולותיו ויתרונותיו גילו עוד בעת העתיקה, בה היה שימוש נרחב בחומרים פלסטיים טבעיים כגון שרפי עצים, שעוות ותאית. אולם, הפלסטיק כפי שאנו מכירים אותו היום הומצא רק בשנת 1909 ע"י מדען אמריקאי בשם לאו הנדריק בייקלנד. זמן קצר לאחר מכן פלסטיק הפך למרכיב משמעותי בתעשיית הייצור. 

אי אפשר להבין את ההיסטוריה של המאה העשרים ללא הפלסטיק, מגיוסו למאמץ המלחמתי במלחמת העולם ועד לתפקידו המרכזי במהפכת הצרכנות והגלובליזציה. מחיר נוח, גמישות, יעילות ועמידות – אלו הן הסיבות שהפכו את הפלסטיק לחביב היצרנים והממציאים במאה השנים האחרונות. 

שיטת הייצור בה משתמשים על מנת לייצר בייצור המוני את מוצרי הפלסטיק היא שיטת הזרקת הפלסטיק לתבניות. זוהי שיטה שהוכיחה את עצמה ביעילותה, והיא מציעה עלות- תועלת מירבית עבור פרויקטים גדולים.

בלכמן מנס היסטוריה של הפלסטיק

מהם שלבי הייצור של שיטת הזרקת פלסטיק לתבניות?

שלב ראשון: קונספט. לפני שמתחילים בייצור המוצר החדש, צריך שתהיה לכם הבנה צלולה וברורה של המוצר שלכם. האם יש לו שוק? אילו מטרות הוא משרת? מהם הסיכונים והעלויות הכרוכים ביצירת המוצר החדש? כל אלו ועוד הן שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם. 

שלב שני: עיצוב. אז חשבתם על הכל – ובאמת המוצר החדש שלכם הוא פנטסטי. מה עושים עכשיו? השלב השני (והמרגש) הוא לעצב מודל תלת מימדי בעזרת מחשב שיאפשר לכם לסיים את העיצוב שלכם. המודל מאפשר זיהוי ואיתור של פגמים עתידיים, התאמה לשיטת היצור המבוקשת ומאפשר התחלה בטוחה וזהירה של הייצור. 

שלב שלישי: יצירת אב טיפוס. עיצוב דיגיטלי ועיצוב תבניות זה נהדר, אך אתם תצטרכו ליצור כמה אבות טיפוס של מוצרים על מנת להיות מוכנים כמו שצריך לייצור המוני. רק לאחר שיוצרים אב טיפוס ניתן לבדוק פרמטרים פיזיים של המוצר שלכם, כגון יציבות מבנית, מראה, פונקציונליות ועוד שורה של דברים שעיצוב דיגיטלי בלבד פשוט לא יכול לספק.

שלב רביעי: יצירת התבנית. על מנת להתחיל בייצור המוני בשיטת הזרקת פלסטיק לתבניות, יש ליצור תבנית מתאימה אשר אליה הפלסטיק יוזרק. התבנית צריכה להיות מדויקת במיוחד, בדר"כ מפלדה עמידה ווהיא תתוכנן באמצעים ממוחשבים. קראו עוד על הליך יצירת התבנית באתר של בלכמן מנס.

שלב חמישי: בדיקות. לפני השקת המוצר, אנו יוצרים סדרה מוגבלת של מוצר. הליך הבדיקות מאפשר לאמוד את האפקטיביות של המוצר עוד יותר, וכן לתת משוב בעל ערך על תהליך הייצור עצמו. 

שלב שישי: התחלת הייצור. שלב זה הוא השיא של היצירה. לאחר שלב הבדיקות יהיה לכם מושג מדויק לגבי הצרכים, וכן אם נדרשים עוד גימורים. המוצר מוכן ליציאה אל השוק- מהדף אל העולם האמיתי.  

בלכמן מנס: מלווה אתכם מיצירת תבנית ועד הייצור

ייצור המוני עלול להרתיע, בעיקר אם מעולם לא עסקתם בכל הקשור לעולם הזה. עם שותפים כמו בלכמן מנס אתם יכולים להיות בטוחים שאתם נמצאים בידיים נכונות. עם ניסיון של יותר מ- 50 שנה וידע רחב ונרחב על פלסטיק ותהליכי הזרקה וייצור תבניות, ליוונו מאות יצרנים בפיתוח המוצר שלהם.
אתם מוזמנים ליצור אתנו קשר לכל שאלה שיש לכם בנושא ייצור המוני בשיטת הזרקת פלסטיק לתבניות.

עוד ב-בשיתוף-עם

זויה צ'רקסקי, “Let My People Go”, שנות האלפיים, אוסף לוין

עופר לוין: " לזויה צ'רקסקי ביטוי אמנותי מיוחד המתכתב עם המציאות הישראלית"

האמנית זויה צ'רקסקי עלתה לאחרונה לכותרות בעקבות תערוכה חדשה שלה במוזיאון היהודי בניו-יורק בשם "7 באוקטובר, 2023". בתערוכה מוצגות 12 עבודות המהוות ביטויים עזים למעשי הזוועה שבוצעו בידי חמאס. עבור חובבי האמנות בישראל שהתוודעו בעבר ליצירותיה של צ'רקסקי, עבודותיה הנוכחיות הן המשך ישיר לתהליך ארוך שנים של עיסוק ביקורתי בסוגיות רגישות במציאות הישראלית והיהודית.

המשך קריאה »
דניאל כהן תאטרון המסילה פתח תקווה

צפו: למעלה מ-300 צופים באולם מלא בהופעה של דניאל כהן בתאטרון המסילה פ"ת

הסטנדאפיסט הלוהט סגר במוצ"ש האחרון עוד "סולד אאוט" בעיר עם הופעה מלאה בצחוקים באולם ההופעות שבאם המושבות, שברח' האחים בכר. הרבה יותר מ"ערב סביר", כמו שהוא קורא להופעה. כהן לא חסך במילים, נגע בכל סוגי הקהלים, כשהכל מתובל בתוכן אקטואלי. כששאלנו, הוא לא התאפק לצחוק עלינו: ״פתח תקווה היא עיר שיש בה את כל מחזור החייםֿ, מתחיל בבלינסון ונגמר בבית עלמין ירקון".

המשך קריאה »

שחזור מידע נתונים בסביבות עבודה היברידיות: אתגרים ופתרונות לקראת שנת 2024

בעולם העסקי המודרני, אנו עדים למעבר משמעותי לסביבות עבודה היברידיות, שבהן נתונים ומידע נמצאים הן בענן והן במערכות מקומיות. המעבר הזה מעלה אתגרים חדשים בתחום שחזור מידע, כאשר ארגונים צריכים להתמודד עם סיטואציות בהן מידע חיוני נמצא בסכנה או אבד. במאמר זה נסקור את האתגרים שהמצב יוצר ואת הפתרונות להם – בראייה לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה

המשך קריאה »
אגריפוד-טק

גיל הורסקי: "ענף החקלאות בישראל נפגע אנושות, אך תעשיית האג-טק המקומית יכולה לסייע"

רשת המשקפיים הותיקה, שנרכשה לפני שנה על ידי סופר פארם, מוסיפה בעיר חנות שלישית בנוסף לאלו הקיימות בקניון הגדול ובקניון סירקין. מאז הרכישה, הקונספט של הסניפים מעט שנה – יותר בוטיקיים, מצומצמים, אך עדיין עם מבחר גדול של משקפי שמש ומשקפי ראיה של מותגים שונים ובמחירים מגוונים. המבצעים הבולטים במצאנו: טום פורד ב-50% הנחה ו-1:1 על כל משקפי הראייה.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading