בלכמן מנס: המדריך לייצור המוני של מוצר פלסטיק

Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp

מהו ייצור המוני? ייצור המוני הוא השם הכולל לתהליך בו מוצרים נוצרים ומשוכפלים בקנה מידה ובכמויות גדולות. כל מה שאנחנו רואים בחנויות הוא תוצאה של ייצור המוני (עם מספר יוצאים מן הכלל שניתן לייחס את היווצרותם לייצור ידני). ניתן לומר כי ייצור המוני הוא ה"קסם" שלוקח את המוצר והופך אותו מרעיון בלבד למשהו מוחשי המונח על מדפי חנויות ברחבי העולם.

ייצור המוני של פלסטיק

פלסטיק הוא אחד החומרים הנפוצים ביותר לשימוש בייצור המוני. את סגולותיו ויתרונותיו גילו עוד בעת העתיקה, בה היה שימוש נרחב בחומרים פלסטיים טבעיים כגון שרפי עצים, שעוות ותאית. אולם, הפלסטיק כפי שאנו מכירים אותו היום הומצא רק בשנת 1909 ע"י מדען אמריקאי בשם לאו הנדריק בייקלנד. זמן קצר לאחר מכן פלסטיק הפך למרכיב משמעותי בתעשיית הייצור. 

אי אפשר להבין את ההיסטוריה של המאה העשרים ללא הפלסטיק, מגיוסו למאמץ המלחמתי במלחמת העולם ועד לתפקידו המרכזי במהפכת הצרכנות והגלובליזציה. מחיר נוח, גמישות, יעילות ועמידות – אלו הן הסיבות שהפכו את הפלסטיק לחביב היצרנים והממציאים במאה השנים האחרונות. 

שיטת הייצור בה משתמשים על מנת לייצר בייצור המוני את מוצרי הפלסטיק היא שיטת הזרקת הפלסטיק לתבניות. זוהי שיטה שהוכיחה את עצמה ביעילותה, והיא מציעה עלות- תועלת מירבית עבור פרויקטים גדולים.

בלכמן מנס היסטוריה של הפלסטיק

מהם שלבי הייצור של שיטת הזרקת פלסטיק לתבניות?

שלב ראשון: קונספט. לפני שמתחילים בייצור המוצר החדש, צריך שתהיה לכם הבנה צלולה וברורה של המוצר שלכם. האם יש לו שוק? אילו מטרות הוא משרת? מהם הסיכונים והעלויות הכרוכים ביצירת המוצר החדש? כל אלו ועוד הן שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם. 

שלב שני: עיצוב. אז חשבתם על הכל – ובאמת המוצר החדש שלכם הוא פנטסטי. מה עושים עכשיו? השלב השני (והמרגש) הוא לעצב מודל תלת מימדי בעזרת מחשב שיאפשר לכם לסיים את העיצוב שלכם. המודל מאפשר זיהוי ואיתור של פגמים עתידיים, התאמה לשיטת היצור המבוקשת ומאפשר התחלה בטוחה וזהירה של הייצור. 

שלב שלישי: יצירת אב טיפוס. עיצוב דיגיטלי ועיצוב תבניות זה נהדר, אך אתם תצטרכו ליצור כמה אבות טיפוס של מוצרים על מנת להיות מוכנים כמו שצריך לייצור המוני. רק לאחר שיוצרים אב טיפוס ניתן לבדוק פרמטרים פיזיים של המוצר שלכם, כגון יציבות מבנית, מראה, פונקציונליות ועוד שורה של דברים שעיצוב דיגיטלי בלבד פשוט לא יכול לספק.

שלב רביעי: יצירת התבנית. על מנת להתחיל בייצור המוני בשיטת הזרקת פלסטיק לתבניות, יש ליצור תבנית מתאימה אשר אליה הפלסטיק יוזרק. התבנית צריכה להיות מדויקת במיוחד, בדר"כ מפלדה עמידה ווהיא תתוכנן באמצעים ממוחשבים. קראו עוד על הליך יצירת התבנית באתר של בלכמן מנס.

שלב חמישי: בדיקות. לפני השקת המוצר, אנו יוצרים סדרה מוגבלת של מוצר. הליך הבדיקות מאפשר לאמוד את האפקטיביות של המוצר עוד יותר, וכן לתת משוב בעל ערך על תהליך הייצור עצמו. 

שלב שישי: התחלת הייצור. שלב זה הוא השיא של היצירה. לאחר שלב הבדיקות יהיה לכם מושג מדויק לגבי הצרכים, וכן אם נדרשים עוד גימורים. המוצר מוכן ליציאה אל השוק- מהדף אל העולם האמיתי.  

בלכמן מנס: מלווה אתכם מיצירת תבנית ועד הייצור

ייצור המוני עלול להרתיע, בעיקר אם מעולם לא עסקתם בכל הקשור לעולם הזה. עם שותפים כמו בלכמן מנס אתם יכולים להיות בטוחים שאתם נמצאים בידיים נכונות. עם ניסיון של יותר מ- 50 שנה וידע רחב ונרחב על פלסטיק ותהליכי הזרקה וייצור תבניות, ליוונו מאות יצרנים בפיתוח המוצר שלהם.
אתם מוזמנים ליצור אתנו קשר לכל שאלה שיש לכם בנושא ייצור המוני בשיטת הזרקת פלסטיק לתבניות.

עוד בפתח תקווה

אירוע בנק טפחות בפאב פטריקס

משכנתא על הבר: בנק מזרחי טפחות קיים אירוע מקורי בפאב "פטריקס" בפתח תקווה

הבנק אירח בפאב כ-50 מתושביה הצעירים של העיר, רגע לפני הרכישה הגורלית של חייהם למפגש בו הם קיבלו תשובות לשאלות הכי בוערות בנושא משכנתאות – והכל על כוס בירה ובאווירה משוחררת. את הבנק ייצגה באירוע, שרון בן יהודה, סגנית מנהל זרוע המשכנתאות של מזרחי טפחות והמוזמנים אף זכו לביקור אורח של דביר בנדק, הפרזנטור של המותג.

המשך קריאה »
קיבוץ להבקיבוץ להב: איך ערב שירים נולד? על אירוע עמיצור אילן

קיבוץ להב: איך ערב שירים נולד? על אירוע עמיצור אילן

איך שיר נולד אנחנו כבר יודעים (כמו תינוק, בהתחלה זה כואב…), אבל איך נולד ערב שירים, שנכתבו אי שם בשנות ה-50-60 של המאה הקודמת? חברי קיבוץ להב, קיימו לאחרונה אירוע שהוקדש לשיריו של עמיצור אילן, חבר הקיבוץ, שלא רק היה ממקימיו לפני 70 שנה, אלא גם הרוח התרבותית החיה ב-15 השנים הראשונות לקיומו. אותה רוח הורגשה היטב בערב השירה המרגש, שנערך לאחרונה בקיבוץ.

המשך קריאה »
פתח תקווה NEWS - ג'ואל אלון

ג'ואל אלון, מומחה עסקי, על אתגר הריכוזיות בעידן הדיגיטלי: "מהפכה רגולטורית"

בעקבות השקת האינטרנט פרצו לחיינו חמשת ענקיות GAFAM (גוגל, אפל, פייסבוק, אמזון ומיקרוסופט) והשתלטו על נתחים ניכרים מהכלכלה העולמית. ג'ואל אלון, מומחה עסקי ותיק ומשפטן, כותב על שתי נשים חזקות בעולם העסקי, העתידות לשנות את חוקי המשחק.

המשך קריאה »
נגישות

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading