פרויקטים של התחדשות עירונית בפתח תקווה

הנתונים מוכיחים: פתח תקווה מודל 2021 – עלייה גבוהה בהתחדשות העירונית

מנהלת כרמים להתחדשות עירונית בפתח תקווה פרסמה את הנתונים לשנת 2021, לפיהם אישרו בעיר 16 מתחמים של פינוי בינוי ו-27 היתרים לתמ"א 38. סה"כ מדובר על כ-5000 יחידות דיור, שאמורות להחליף את הישנות – עלייה משמעותית ביחס לשנים הקודמות. גרינברג: "התחדשות עירונית בעיר היא כורח המציאות".

אם תטיילו לכם בפתח תקווה, במיוחד במרכז העיר, תגלו במספר רב של רחובות פרויקטים של התחדשות עירונית – פינוי בינוי ותמ"א 38. פתח תקווה, כמו כל עיר ותיקה וגדולה, סובלת מהתקף גבוה של בניינים ישנים, שלא רק מכערים את חזותה, אלא גם ובעיקר מסוכנים לדייריה. זאת הסיבה שהעירייה דוחפת יזמים יחד עם התושבים (נדרשת הסכמתם) להרים פרויקטים מהסוג הזה בקצב גבוה, כמו שמעיד הדו"ח של כרמים.

עלייה של 172% במספר יחידות הדיור המאושרות

לפי הנתונים של 2021, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של פתח תקווה אישרה 16 מתחמי פינוי בינוי המכילים 4394 יחידות דיור חדשות. עלייה של 172% במספר היחידות המאושרות ביחס לשנת 2020, זאת בנוסף לכ-70 דונם של שטח ציבורי פתוח כלול בתוכניות.

 בדו"ח של כרמים מצויין כי בנוסף, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה המליצה להפקדה 5 מתחמים לפינוי ובינוי בפתח תקווה עם 1612 יחידות דיור, רובן במרכז העיר, ביניהם פרויקט התחדשות ברחובות פינסקר והרמן פוגל בכיכר התרבות. גם כאן, יש עלייה משמעותית (1690%) – נתון המשקף את הקצב הגבוה של התוכניות שהגיעו לטיפול הוועדה. 2 מתחמים מתוכם הם בשלב קבלת ההיתר, או לפני קבלת היתר ומכילים 238 יחידות דיור.

מבחר פרויקטים התחדשות עירונית בפתח תקווה. צילום: ינואר 2022 (לחצו להגדלה)

גרינברג: התחדשות עירונית - כורח המציאות

הנתונים מלמדים במסגרת ההתחדשות העירונית מתוכננים 14,200 מ"ר לטובת הציבור, שישמשו לגני ילדים, בתי ספר, מעונות יום ועוד. עבור תכניות תמ"א 38, ניתנו 27 היתרים בשנת 2021 מתוכם 14 בניינים שנכנסו כבר למסגרת של הריסה ובנייה.

ראש העיר רמי גרינברג התייחס לנתונים והודה לתושבים על האמון ושיתוף הפעולה להגשמת חזון ההתחדשות העירונית. "מדובר בכורח המציאות", ציין. "ההתחדשות העירונית תאפשר  איכות חיים ובטיחות עבור תושבי השכונות הוותיקות. במקביל, אנחנו מקדמים מבני ציבור, תשתיות, מוסדות חינוך, גינות ציבוריות ועוד". 

ראש מנהלת כרמים, נעם סלע התייחס לנתונים וציין כי 2021 הביאה בשורה לתושבי פתח תקווה. "אנו שמחים לממש את מדיניות ראש העיר ומאמין שנמשיך בפעילות הענפה גם בשנת 2022."

התחדשות עירונית בפתח תקווה - לפני-אחרי
התחדשות עירונית בפתח תקווה - לפני-אחרי

עוד ב-נדלן

וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »
דירות חדשות למכירה בפתח תקווה

מתפתחת: על פי נתוני הלמ"ס – בפ"ת נמכרו 668 דירות מפרוץ המלחמה. רק 22 פחות מת"א

לפי הנתונים, רק בתל אביב (690) נמכרו יותר דירות בין אוקטובר לנובמבר. גם במדד הדירות החדשות פתח תקווה צמודה לתל אביב עם 339 דירות חדשות, לעומת 358, שנמכרו בעיר הגדולה. פתח תקווה, בכלל, נמצאת בין ארבעת הערים בהן נמכרו הכי הרבה דירות חדשות – לצד ירושלים, אשדוד ותל אביב. מעל ל-45% מהדירות שנמכרו הן דירות חדשות, עלייה של 25.3% בהשוואה לאוגוסט עד אוקטובר.

המשך קריאה »
ילין 5 פתח תקווה הרב בלוי 1 פתח תקווה

מתחדשים במרכז ומזרח העיר פתח תקווה: ילין 5 והרב בלוי 1 קיבלו היתר הריסה

אפשר להגיד מזל טוב לדיירים, שהשלימו את השלב הראשון בדרך לדירה חדשה בבנייני מגורים מודרניים, במקום הישנים הקיימים היום, במסגרת פרויקט תמ"א 38/2. ביחד, מדובר בפרויקטים שיאכלסו יחד 63 דירות חדשות, כש-20 מתוכן יהיו שייכות לדיירים הותיקים ו-43 למכירה בשוק החופשי. "אנו צופים שהבנייה תסתיים תוך 30 חודשים", מסר עורך דין הדיירים, שי פרטוש.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading