פרויקטים של התחדשות עירונית בפתח תקווה

הנתונים מוכיחים: פתח תקווה מודל 2021 – עלייה גבוהה בהתחדשות העירונית

מנהלת כרמים להתחדשות עירונית בפתח תקווה פרסמה את הנתונים לשנת 2021, לפיהם אישרו בעיר 16 מתחמים של פינוי בינוי ו-27 היתרים לתמ"א 38. סה"כ מדובר על כ-5000 יחידות דיור, שאמורות להחליף את הישנות – עלייה משמעותית ביחס לשנים הקודמות. גרינברג: "התחדשות עירונית בעיר היא כורח המציאות".

אם תטיילו לכם בפתח תקווה, במיוחד במרכז העיר, תגלו במספר רב של רחובות פרויקטים של התחדשות עירונית – פינוי בינוי ותמ"א 38. פתח תקווה, כמו כל עיר ותיקה וגדולה, סובלת מהתקף גבוה של בניינים ישנים, שלא רק מכערים את חזותה, אלא גם ובעיקר מסוכנים לדייריה. זאת הסיבה שהעירייה דוחפת יזמים יחד עם התושבים (נדרשת הסכמתם) להרים פרויקטים מהסוג הזה בקצב גבוה, כמו שמעיד הדו"ח של כרמים.

עלייה של 172% במספר יחידות הדיור המאושרות

לפי הנתונים של 2021, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של פתח תקווה אישרה 16 מתחמי פינוי בינוי המכילים 4394 יחידות דיור חדשות. עלייה של 172% במספר היחידות המאושרות ביחס לשנת 2020, זאת בנוסף לכ-70 דונם של שטח ציבורי פתוח כלול בתוכניות.

 בדו"ח של כרמים מצויין כי בנוסף, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה המליצה להפקדה 5 מתחמים לפינוי ובינוי בפתח תקווה עם 1612 יחידות דיור, רובן במרכז העיר, ביניהם פרויקט התחדשות ברחובות פינסקר והרמן פוגל בכיכר התרבות. גם כאן, יש עלייה משמעותית (1690%) – נתון המשקף את הקצב הגבוה של התוכניות שהגיעו לטיפול הוועדה. 2 מתחמים מתוכם הם בשלב קבלת ההיתר, או לפני קבלת היתר ומכילים 238 יחידות דיור.

מבחר פרויקטים התחדשות עירונית בפתח תקווה. צילום: ינואר 2022 (לחצו להגדלה)

גרינברג: התחדשות עירונית - כורח המציאות

הנתונים מלמדים במסגרת ההתחדשות העירונית מתוכננים 14,200 מ"ר לטובת הציבור, שישמשו לגני ילדים, בתי ספר, מעונות יום ועוד. עבור תכניות תמ"א 38, ניתנו 27 היתרים בשנת 2021 מתוכם 14 בניינים שנכנסו כבר למסגרת של הריסה ובנייה.

ראש העיר רמי גרינברג התייחס לנתונים והודה לתושבים על האמון ושיתוף הפעולה להגשמת חזון ההתחדשות העירונית. "מדובר בכורח המציאות", ציין. "ההתחדשות העירונית תאפשר  איכות חיים ובטיחות עבור תושבי השכונות הוותיקות. במקביל, אנחנו מקדמים מבני ציבור, תשתיות, מוסדות חינוך, גינות ציבוריות ועוד". 

ראש מנהלת כרמים, נעם סלע התייחס לנתונים וציין כי 2021 הביאה בשורה לתושבי פתח תקווה. "אנו שמחים לממש את מדיניות ראש העיר ומאמין שנמשיך בפעילות הענפה גם בשנת 2022."

התחדשות עירונית בפתח תקווה - לפני-אחרי
התחדשות עירונית בפתח תקווה - לפני-אחרי

עוד ב-נדלן

גיל קטה על רקע פרויקט בזל פארק

קטה גרופ רכשה קרקע ב-22 מיליון ש"ח ליד האגם של פ"ת – אך המכרז נפתח מחדש

האם חברת הנדל"ן מפתח תקווה, שבונה גם מחוץ לעיר, נכנסת לתחום הנדל"ן המשרדי? לפי דיווח של אתר "מרכז הנדל"ן", עסקת ענק, שנרקמה לאחרונה, מלמדת על כך, אולם העסקה מוטלת בספק כרגע – זאת מכיוון שבית המשפט קבע כי הערך של הקרקע הוא גבוה יותר – וכעת מחכים שיזמים נוספים ישלחו הצעות. ברקע עולות השערות כי קטה ידחפו לשינוי הייעוד למגורים – וכך ירוויחו יותר מהפרויקט.

המשך קריאה »
יהודה הרציג על רקע הדמיית פרויקט אימבר טאוואר

"אימבר טאוור" – המגדל שמבטיח להיות הגבוה ביותר בפ"ת, אושר ע"י הועדה המחוזית

עיריית פתח תקווה הודיעה אתמול בחשבון הפייסבוק שלה, כי אחד מהפרויקטים הנדל"ניים הגרנדיוזיים ביותר בעיר, עולה שלב, לאחר שניתן את האישור הסופי להקמתו. לפי התכנית, מדובר במגדל משרדים גורד שחקים, מהסטייל שאנחנו רואים בדובאי, שיכלול לא פחות מ-40 קומות וימוקם ברחוב אימבר 24-26. היזמית היא קבוצת הרציג נדל"ן, של יהודה הרציג, שמסר: "הפרויקט ייצא לדרך מהר מהמתוכנן".

המשך קריאה »
עיריית פתח תקווה

משרד הביטחון תובע את עיריית פתח תקווה ב-11 מיליון ש"ח על גביית ארנונת סירקין

לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגשה אתמול (7.10) תביעה נגד העירייה, בדרישה להשיב סכום של 11,083,810 שקלים בגין גביית ארנונה שלא כדין, על שטחים במחנה סירקין, שם צפויה לקום שכונת "נוף ירקון". משרד הביטחון טען כי העירייה המשיכה לחייבו בארנונה, זאת למרות פינוי השטחים והודעות מצד משרד הביטחון, כי השטחים אינם עוד ברשותו. העירייה: "המשרד הסתיר נכסים".

המשך קריאה »
קטה גרופ חפץ חיים 80-82

צפו: פרויקט חפץ חיים 80-82 פתח תקווה של קטה גרופ אחרי שלב ההריסה (וידאו)

חברת הנדל"ן הפתח תקוואית, עם מספר הפרויקטים הרב ביותר של התחדשות עירונית בעיר, עולה הילוך עם פרויקט נוסף: והפעם הריסה של שני מבנים ישנים משנות ה-70', שבמקומם יקום מבנה חדש ומודרני בן 9 קומות עם 36 דירות. הפרויקט, על פינת רחוב פינס, ממוקם במזרח העיר, נמצא סמוך ליציאה לכביש 471. בחברה מבטיחים בניין בוטיק מעוצב עם לובי רחב ידיים וחנייה לכל דירה.

המשך קריאה »

השאירו פרטים וקבלו עדכונים שותפים על תכנים שעולים לאתר

Loading