יוסי שושני - הפועל פתח תקווה

הטור של יוסי שושני – "סכנת" עלייה

את הרוח החדשה שנושבת בהפועל פתח תקווה אפשר להרגיש ממרחקים. האווירה שהייתה במשחק ביום שישי האחרון מול בני ריינה ובטח התוצאה שלו, התכתבו היטב עם חגיגות סיום חג הפורים, שבא על כולם (ובמיוחד על האוהדים) לטובה. עם סיום הליגה הסדירה, התחושה היא אופטימית מאוד מכל הבחינות וגם הסיכויים קיימים – אבל האם הפועל ערוכה לעלייה?

לצערי, נבצר ממני להגיע למשחק ביום שישי, אבל לפעמים מהטלוויזיה רואים דברים שלא ניתן לראות מהיציע – במיוחד בפן המקצועי. המשחק סימן את השינוי שחל בקבוצה. אם לפני מספר חודשים שיחקנו לא מסודר והסתפקנו בשליחת כדורים ארוכים – היום זה כבר סיפור אחר. השחקנים מגיעים להרבה יותר מצבים, שחלקם מתבטאים בכיבושים. פעם רביעית ברציפות שמרנו על רשת סגורה, אבל ההגנה שלנו טובה לאורך כל העונה..

אוהדי הפועל פתח תקווה ביציע
אוהדי הפועל פתח תקווה ביציע

אם נסתכל למציאות בעיניים, הסיכויים קיימים, אך עם פער של 6 נק' מהמקום השני, לא רק שאנחנו צריכים לשחק אפילו טוב יותר מאשר עכשיו, הקבוצה גם תלויה בתוצאות של האחרות. שני משחקי המפתח הם מול בני ריינה וכפר קאסם בחוץ, אבל נהיה חייבים תוצאות טובות גם במשחקי הבית, במיוחד במשחק המפתח בשישי הקרוב מול בני יהודה. הליגה מאוד נזילה, אבל גם השתיים הראשונות הן לא קבוצות מלהיבות. 

בשביל להוציא תוצאות טובות, השחקנים חייבים תמיכה מאסיבית של הקהל. אני צופה שאם נהיה מועמדים לעלייה, האצטדיון יהיה מלא בלפחות עשרת אלפים צופים נלהבים של הפועל פתח תקווה, בכל משחק בית, שמייחלים לצאת לדרך חדשה אחרי עשור שלם בליגה הלאומית. 

עם כל ההתלהבות, הפועל נמצאת במה שאני קורא לו, "סכנת" עלייה. אני לא חושב שהסגל, בטח לא הנוכחי, בנוי לליגת העל. אנחנו במצב של חוסר ודאות ניהול-עסקי- ארגוני. בליגת העל צריך להביא כסף מהבית. והרבה. אםד ניומן יכול להיות האיש לכך, אבל שאלה גדולה אם הוא רוצה להיכנס לבעלות מלאה, או שהוא רק מסתפק בספונסר.

עוז פרץ נאבק על הכדור. מימין אביב סלם
עוז פרץ נאבק על הכדור. מימין אביב סלם

בשביל להביא שחקנים טובים צריך להכניס את הכיס ולהשקיע לפחות 10 מליון רק לתקציב שחקנים. בשבילו זה כמובן כסף קטן. הוא מסוגל, אבל השאלה אם הוא רוצה. בסתר ליבם האוהדים בונים על זה שאולי הוא אפילו ישים פי 5. בכל זאת, הבן אדם שווה יותר משני מיליארד דולר. 

וכדאי שגם הוא ירצה את זה. למרות עשור בלאומית, ההגמוניה של האהודים בעיר נוטה עדיין לכיוון הפועל. להפועל, בניגוד למכבי, יש בסיס מוצק של 10,000 אוהדים לפחות, שיבואו לכל משחק בית. סטייל באר שבע. 

אז נוימן, מחכים לך.

יוסי שושני, 58, שחקן עבר ואוהד שרוף
תמונות: קובי אליהו, הפועל פתח תקווה

עוד ב-ספורט

מכבי פתח תקווה בית"ר ירושלים 3:0 - תאריך 16.3

כ-10,000 צופים ראו את בית"ר י-ם מביסה את מכבי פ"ת ביציעים ובמגרש. הפועל בצרות

שבת מאכזבת לשתי הפתח תקוואיות הסתיימה בהפסדים כואבים לשתי הירושלמיות, שקבעו: מכבי לא תשחק בפלייאוף העליון והפועל צריכה סוג של נס כדי להישאר בליגה. כ-8000 אוהדי בית"ר, שכבשו את אצטדיון "שלמה ביטוח", ביטלו לחלוטין את כ-2000 אוהדי מכבי ומשכו את הצהובים-שחורים לניצחון 3:0. הפועל פתח תקווה עמוק במקום האחרון אחרי הפסד 0:1 בטדי להפועל ירושלים. נתנחם שיהיה עוד דרבי במאי.

המשך קריאה »

צפו: כ-8000 צופים הגיעו לדרבי הגדול של פתח תקווה. רק הכדורגל ניצח (וידאו)

חגיגת כדורגל במשחק מחשמל של היה פה עשור בין מכבי להפועל פתח תקווה הסתיים בתיקו 2:2, לאכזבתם של אוהדי שתי הקבוצות. הפועל, שאירחה את המשחק, מילאה את היציע המזרחי והביאה 6522 אוהדים ואילו מכבי הביאה כמות נכבדה של 1380 משלה, שמילאו את יציעי 4+5. למרות המתח הרב במשחק הגורלי, האירוע התנהל בצורה מסודרת ללא אלימות או תקריות. צפו בדברי האוהדים:

המשך קריאה »
מתן גושה בן שהר לקראת הדרבי

יהיה מלא בדרבי? מקווים לפחות ל-8000 צופים. צפו בגושה ושהר בקריאה לאוהדים

הפועל פתח תקווה תארח בעוד יומיים (9.3, שבת, 15:00) את מכבי פתח תקווה לדרבי הכי חם שהיה פה בעשור האחרון. שתי הקבוצות, שעלו העונה לליגת העל, מסתכלות אחת על השנייה בלבן של העיניים במשחק הגורלי עם שאיפות שונות: מכבי – פלייאוף עליון. הפועל – הישרדות. ותרו עוד כ-4000 כרטיסים למשחק. גושה: "צריכים את הקהל של הפועל"; שהר: "מצפים לנוכחות גבוהה של אוהדי מכבי".

המשך קריאה »

כ-1000 אוהדי מכבי פתח תקווה צפו ב-3:0 מהמם על הפועל תל אביב (וידאו)

באחת מהופעות הטובות ביותר של המועדון הפתח תקוואי בשנים האחרונות, היממו שחקניו של רן קוז'וק את אלו של יוסי אבוקסיס וסגרו את המשחק כבר בדקה ה-65' עם צמד של בן שהר, לאחר שלוקה שטור כבש את הראשון, לא לפני שמוחמד הינדי החמיץ פנדל ואל ים קנצפולסקי מהפועל הורחק. במכבי לוטשים עיניים לפלייאוף העליון, שיכול לקדם אותה מקצועית ולהכניס לקופתה כסף רב.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading