חברות הייטק בפתח תקווה חוזרות לשגרה

צפו: הייטקס פתח תקווה מורידים מסכות וחוזרים לשגרה – האם גם למשרדים? קפצנו לביקור

אם יש משהו שעדיין מטריד את מנהלי ההייטק בעיר ובכלל, כשבאופן סמלי, גם אם לא פורמאלי, הקורונה כבר מאחורינו, זה האם תחזור למשרדים הנוצצים אותה אחוות עבודה וגיבוש, כמו שהיה רק לפני 25 חודשים. אז כשביקרנו היום במקום, אחרי החגים ואחרי המגיפה, קשה לומר שראינו את כל העמדות מאוישות, אבל עובדים ובעלי עסקים עמם שוחחנו, לא הסתירו את הגעגוע לפברואר 2020.

בפתח תקווה תעשיית ההייטק פורחת. עשרות חברות טכנולוגיות ממשיכות להתפתח ולעשות מיליונים, אם לא מיליארדים (וכמובן, גם לחפש את העובדים הכי טובים). אומרים שהקורונה עשתה טוב להייטק ובפתח תקווה זה באמת מגובה במספרים, כמו שדיווחנו בלא מעט אייטמים שפרסמנו לאחרונה. אבל אם נשאיר את הביזנס בצד, האישיו עכשיו הוא יותר חלוקת העבודה בית/משרד.

צפו בביקור של פתח תקווה NEWS TV במתחם ההייטק בעיר

ההייטקיסטים גילו בשנתיים האחרונות את היתרונות שבעבודה מהבית והחסרונות של עבודה מהמשרד. חיסכון בפקקים, גמישות בית משפחה ובכלל שלא צריך להתארגן ואפשר לעבוד בפיז'מה. לדברי אורית ברקסמאייר, סמנכ"לית משאבי אנוש ב-PIXELLOT (פיקסלוט), שפיתחה מערכת אוטומטית המשדרת ספורט בכל העולם, "50 אחוז מהעובדים עדיין יעדיפו לדעתי לעבוד הרבה יותר מהבית".

בפיקסלוט ראינו משרדים מלאים יותר ביחס לביקורים קודמים שלנו במקום וברקסמאייר מסכימה שיש כאן סוג של מגמה. "העובדים אוהבים לעבוד מהבית, אבל הם מבינים שאין תחליף למפגשי הצוות הפרונטאליים ולשיחות המסדרון". בפיקסלוט מספרים לנו שיש להם עובדים שרגלם כמעט ואינה דורכת במשרד (גם כי הם לא צריכים להיות במשרד וגם כי הם עובדים טוב מהבית), אבל הרבה יותר שמחים להגיע היום למשרד. לשם כך החברה גם דואגת לאירועים מיוחדים, שייתנו עוד יותר מוטיבציה להיפגש עם כולם ולהגיע למשרד.

Anna Chernyavsky - Senior Sales Manager at Watergen Ltd
Anna Chernyavsky - Senior Sales Manager at Watergen Ltd

לקוחות מגיעים מחו"ל? עוד סיבה טובה להגיע למשרד

"עוד שינוי מרענן, שאנחנו מרגישים בפוסט קורונה הוא החזרה לשגרה גם מבחינת הגעת לקוחות", מספרת לנו אנה צ׳רניאבסקי, מנהלת מכירות בכירה ב-WATERGEN, החברה שעשתה קסם ויצרה מכונות שהופכות אוויר למים ונמכרות בכל רחבי העולם. "לאנשים נמאס מהזום. מגיעים אלינו כמעט מדי יום אנשים מחו"ל לפגישות עסקיות וזו עוד סיבה טובה כמובן להגיע למשרד. 

כששוחחנו עם בעלי המסעדות במתחמי ההייטק, ראינו הרבה יותר מחיוך על הפנים. אחרי שנתיים מהגיהנום, פתאום פותחים שולחנות והמסעדות מתמלאות בהייטקיסטים רעבים, שנמאס להם להזמין טייקאווי או פיקאפ, אלא להגיע למשרד ולצאת עם החבר'ה לעסקית צהריים. כן, ממש כמו פעם.

עדי וויקפילד - נאפיס - בונה על העסקיות
עדי וויקפילד - נאפיס - בונה על העסקיות

מחזות שלא נראו שנתיים

בנאפיס, היושבים למרגלות מגדלי CYBERARK, גילינו תפוסה כמעט מלאה בשולחנות המסעדה (לצד שקיות המשלוחים בכניסה). מחזות שלא נראו שנתיים. "מגיעים לפה מנכ"לים וסמנכ"לים ויושבים פה לפגישות עסקיות", מספר עדי וויקפילד, מבעלי המסעדה. "היום הגיע לפה מנכ"ל ששנתיים אנחנו עושה לו משלוחים והיום המזכירה שלו מתקשרת ומודיעה לי – הוא רוצה להזמין מקום. זאת הרגשה נהדרת". 

גם המתחרה השכן של וויקפילד, דוד בלוך, הבעלים של מסעדת השף "המקדש", שאמורה להיפתח אוטוטו (8.5), בצמוד לנאפיס, מודה כי יש בו אופטימיות בכל מה שקשור לעסקיות צהרים. "עברנו לפתח תקווה מכפר סבא, בתקווה שעובדי ההייטק כאן ימלאו את המסעדה. גם ככה אנחנו לא עושים משלוחים. אנחנו מכינים תפריטים מיוחדים ומותאמים לארוחות עסקיות". 

לסיכום, יצאנו מהמתחם בתחושה טובה של רוח רעננה או דף חדש. איך שלא תסתכלו על זה, ההייטקס מתחילים לחזור למשרדים. גם אם זה בקטנה.

דוד בלו - מסעדת המקדש
דוד בלו - מסעדת המקדש

עוד ב-טכנולוגיה

עוד עובדים בעיר? חברת ההייטק סלברייט (Cellebrite) מגייסת 30 עובדים למשרדים בפתח תקווה

ענקית ההייטק, שמשרדיה בפארק עופר WEST מאוכלסים בכ-500 עובדים (מתוך 1000 סה"כ), מחפשת כח אדם חדש, לאור התרחבות החברה, שעוסקת בפתרונות לחקירות דיגיטליות. המשרות הפנויות הן בתחומים R&D, HR, IT, ו-Operations. בחברה מדווחים כי עשרות משרות נוספות נפתחו באירופה, ארה"ב, אוסטרליה והמזרח הרחוק. תדמור-אילת: "אנחנו קולטים טאלנטים שמחפשים עבודה עם משמעות".

המשך קריאה »
ביקור רמי גרינברג בבזק בינלאומי פתח תקווה

בזק בינלאומי TECH אירחה את ראש העיר רמי גרינברג במשרדי החברה בפתח תקווה

הביקור אצל חברת התקשורת במשרדים ברח' שחם התקיים עוד לפני הבחירות, שהסתיימו בניצחון מוחץ של גרינברג. קובי מזרחי, מנהל השיווק בחברה, הציג לראש העיר את כלל פעילותה בהיבט המקצועי ובהיבט הקהילתי, כולל שיתופי פעולה חדשים עם מיקרוסופט וחברות מובילות בתחום ה-IT, לצד פעילות התנדבותית ענפה של עובדות ועובדי החברה עם קהילות שונות בעיר.

המשך קריאה »
סאן ספארק פתח תקווה

"סאן ספארק" תפתח בקרוב מרכז טכנולוגי לילדים בפתח תקווה ברח' מבצע קדש

המרכז ייפתח כחלק משיתוף פעולה של רשת מרכזי הידע, יחד עם עיריית פתח תקווה ומקפ"ת, מתוך שאיפה לקדם בקרב הדור הצעיר חינוך טכנולוגי חדשני, המשלב מקצועות סייבר והייטק בעולם הדיגיטלי. המרכז החדש צפוי לקיים עשרות פעילויות, חוגים וקורסים באווירה המותאמת לילדי הגן, היסודי והתיכון – בו הילדים ירכשו ידע ומיומנות לטכנולוגיה ופיתוח חשיבה אינטלקטואלית.

המשך קריאה »
תדיראן טקס ראש השנה 2023

צפו: תדיראן אירחה כ-200 איש לטקס הרמת כוסית ראש השנה במשרדים בפתח תקווה

החברה, שמשרדיה הראשיים ברח' רבניצקי בסגולה, קיבלה את פניהם של בכירים בעירייה, ביניהם ראש העיר רמי גרינברג, ראש מנהלת העסקים והייטק שלמה בנימין, מהנדס העיר, איציק אוז'לבו ועוד רבים מאנשי הקהילה העסקית בעיר. בטקס הרימו כוסית ונשאו דברים, ביניהם, המנכ"ל והבעלים משה ממרוד, שאמר: "פתח תקווה היא עיר הברכה שלנו. מאחל שנמשיך לצמוח כאן".

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading