יריד תעסוקה לצעירים בפתח תקווה

צפו: כ-600 בני נוער ביקרו ביריד התעסוקה לצעירים של עיריית פתח תקווה בקניון הגדול

נראה שהיוזמה של העירייה נחלה הצלחה יחסית, כשרבים ממחפשי העבודה לחופש הגדול, מצאו את מבוקשם, הודות לעשרות המעסיקים שהגיעו ליריד שהתקיים אמש, ביניהם נציגים של חנויות אופנה, מסעדות, מתחמי אטרקציות וקייטנות, מפעלים, חברות ביטוח ואפילו משטרת ישראל. חבל שהחלק השני של היריד, שהיה מיועד לבני 18 פלוס, נותר די שומם. 

עיריית פתח תקווה, בשיתוף הקניון הגדול, הרימו יוזמה ראויה לציון, במיוחד בתקופה כזאת בה מעסיקים בתחומים רבים מחפשים בנרות ידיים עובדות. בחודשים האחרונים הגיעו לפתח תקווה NEWS עשרות פניות של מעסיקים (במיוחד כאלה שהם בעלי עסקים חדשים), שסיפרו על המצוקה שלהם בגיוס עובדים צעירים שרבים מהם מעדיפים להישאר בבית ולחיות על חשבון ההורים.

צפו בביקור ביריד התעסוקה לצעירים

הדרישה בתחום המסעדות גבוהה מתמיד

"בכל שנה אנחנו מנסים להביא את החיבור בין המעסיקים לעובדים צעירים בפתח תקווה – לרמה גבוהה יותר", מספר דרור, מנהל אגף מנהיגות לצעירים בעיריית פתח תקווה, בין מארגני היריד, הטוען כי יש כיום כ-27 אלף בני נוער בפתח תקווה, עיר ששליש מאוכלוסייתה היא גילאי 0 עד 18. "מחפשים למצוא את הדבר הבא שיכול להכשיר את הצעירים שלנו כדי לפתח אותם כאזרחים טובים יותר ותושבים טובים יותר בעיר שלנו".

כשהגענו ליריד גילינו מציאות אחרת, כשמאות (לפי ההערכות, 600) בני נוער הגיעו ליריד במטרה לחפש עבודה – ורובם גם נרשמו אצל המעסיקים הרבים, שהציבו דוכנים בהם סיפרו על העבודות והתפקידים המוצעים. "אנחנו מחפשים להגדיל את כוח האדם אפילו פי 2", סיפרה לנו יונית, מנהלת הסניף בכפר גנים של BIGA, רשת מסעדות המאפים. "הדרישה לכוח אדם אצלו ובכלל התחום המסעדנות היא גבוהה מתמיד".

נרשמים ביריד התעסוקה
נרשמים ביריד התעסוקה

לא דורשים ניסיון. לא דורשים תואר

לא רק מעסיקים של מסעדות היו ביריד. גם משטרת ישראל וחברות גדולות כמו חברת הביטוח AIG, או למשל מפעל "ניסטק", המייצר רכיבי אלקטרוניקה במפעלו שברחוב הסיבים. "הגענו ליריד, כי אנחנו תמיד מחפשים ידיים עובדות למפעל שלנו", מספרת נעמי, מנהלת משאבי האנוש במפעל, המעסיק כ-500 עובדים בפתח תקווה, רובם תושבי העיר. "אנחנו לא דורשים ניסיון או תואר. רק מחפשים אנשים שישתלבו אצלנו ויעבדו תוך כדי הכשרה".

לאחר החלק הראשון המוצלח של היריד, שפנה בעיקר לבני נוער תיכוניסטים המחפשים עבודה לחופש הגדול, החלק השני, שפנה לגילאים המבוגרים יותר של לפני ואחרי צבא, קצת אכזב. לא ראינו את אותה תכונה והתלהבות וכשעזבנו את המקום באיזור 8 בערב, רק מעטים הגיעו למתחם. יכול להיות שזאת שוב המוטיבציה הנמוכה בקרב אותם צעירים לצאת לעבוד, שעוד נגררת מתקופת הקורונה, או העובדה שהידיעה על קיום הרידי לא הגיעה אליהם מספיק. 

יריד התעסוקה לצעירים בפתח תקווה
יריד התעסוקה בפתח תקווה - הגדולים יותר לא הגיעו

עוד ב-מהנעשה בעיר

מחויבים אורי אהד

מחויבים דרשו ספורט, קשרי חוץ ומינהלת תעסוקה בכניסה לקואליציית מועצת העיר פ"ת

הרשימה, שזכתה לשלושה מקומות במועצה ובכ-11,000 קולות של תושבי העיר בבחירות המקומיות 2024, אומנם ציפתה ליותר בקלפי, אבל בטוחה בכוחה להשפיע על פתח תקווה בחמש השנים הקרובות באמצעות תפקידי המפתח. יו"ר מחויבים, עו"ד אורי אהד, משאיר את המחלוקות מול רמי גרינברג בצד: "מברכים את ראש העיר על ההחלטה ומצפים לשיתוף פעולה פורה למען התושבים".

המשך קריאה »
רמי גרינברג - קואליציה רחבה

אחדות בפתח תקווה: גרינברג צפוי להכריז על קואליציה מקיר לקיר במועצת העיר

אחרי שהצליח להגיע לרוב מוחלט של כמעט 90% בבחירות לראשות העירייה ועל הדרך גם הכניס 13 מושבים עבור סיעתו "התחדשות", ראש העיר מאחד אליו את כל הסיעות – מחויבים, יחדיו, יש עתיד, ש"ס, העבודה-מרצ, יהדות התורה וישראל ביתנו – במועצה ללא אופוזציה עם 29 חברים. "הצלחנו להביא בשורה שטרם זכורה בעיר ויכולה לשמש מודל גם ברמה הארצית", מסר. ישיבת המועצה הראשונה תתקיים ביום שישי הקרוב.

המשך קריאה »
חלי פרידמן, ליאה צור, אור כרוזים, גלית כספי, בטי שרייבר

טד נשי: מיזם "She Ted – נשים מדברות חדשנות" ייפתח ביום שני הבא בפתח תקווה

המרכז לחדשנות, שפתחה העירייה לפני מספר חודשים במגדלי ב.ס.ר סיטי, יארח בתחילת שבוע הבא (18.3, שעה 18:30) את הפורמט, המורכב משלושה מפגשים לאורך השנה על טהרת המין הנשי, בו יועברו הרצאות מעוררות השראה, בסגנון מותג הועידות TED. במפגש הראשון, שצפוי להתקיים מול כ-130 נשים, יתקיימו הרצאות קצרות של ארבע דמויות מעוררות השראה, כל אחת מעולם תוכן אחר.

המשך קריאה »
דינה רווח יו"ר נעמת פתח תקווה

דינה רווח, יו"ר נעמת מרחב פ"ת: "המדינה צריכה להיערך אסטרטגית להגדלת המעונות בעיר"

יום אחרי שזכתה לאות כבוד, יחד עם שבע נשים נוספות, על פועלה לטובת קידום ועזרה לנשים בפתח תקווה, רווח מציינת את יום האישה הבינלאומי החל היום, עם תחושה אופטימית, מהולה בחשש. היא מציינת לטובה את התרומה של עיריית פתח תקווה לחיזוק מעמד האישה, אך חוששת מהשכר התקוע של המטפלות, הסייעות והגננות המסורות ימשיך להיתקע ויהיה לה קשה לגייס כוח אדם. ראיון עם אישה חזקה.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading