מבני מגורים בפתח תקווה - משלמים פחות ארנונה

תושבי פתח תקווה ומשלמים ארנונה? צפו להחזר ממוצע של 160 ש"ח למשפחה ב-2023

לפי הדיווח, העירייה ביקשה ממשרד הפנים שלא להעלות את הארנונה למגורים בשיעור עליית המדד (1.37 אחוז). המשמעות היא שבחישוב השנתי יוחזרו כ-15 מיליון ש"ח, לכ-90 אלף בתי אב משלמי ארנונה למגורים בעיר. רמי גרינברג: "למרות ההקפאה, נמשיך לקדם פרוייקטים במיליוני שקלים. יותר מבני ציבור, יותר פארקים חדשים ויותר איכות חיים". מאיפה הכסף? מהארנונה לעסקים, כמובן. 

לצד ההתפתחות העסקית של העיר, אי אפשר להתעלם מהבנייה למגורים, שהולכת ומרחבת עם פרויקטים חדשים וכאלה של התחדשות אירונית. לפי התחזיות, תוך עשור אוכלוסיית העיר צפויה לגדול בעוד כ-150 אלף תושבים ולקראת 2040, היא תגיע לכחצי מיליון. יותר תושבים, אומר יותר ארנונה ויותר הכנסות לעירייה – אבל זה גם אומר יותר הוצאות. יחד עם זאת, לפי המהלכים של העירייה הנוכחית, המדיניות היא למתן את מיסי הארנונה למגורים, אבל לבנות על מיסי הארנונה לעסקים.

מבנים מסחריים מול מבני מגורים - פתח תקווה
מבנים מסחריים מול מבני מגורים - פתח תקווה

יותר עסקים. יותר הכנסה מארנונה

כנס העסקים של עיריית פתח תקווה, אותו סיקרנו בפתח תקווה NEWS, סיפק נתונים מרשימים לגבי ההתפתחות העסקית של העיר. עד 2030 צפויים להתווסף לעיר אלפי משלמי ארנונה עסקית מהכיסים של בעלי עסקים קטנים (חנויות ומסעדות) ועד חברות ענק כמו אינטל וסייברארק בהווה ועזריאלי ופוקס בעתיד, המחזיקות בבניינים שלמים, חלקם רבי קומות. 

עם הכוונה להקפיא לתושבים את עלות הארנונה למגורים, מאוד לא מפתיע שלעיריית פתח תקווה ישנו תמריץ להביא כמה שיותר עסקים לתחומה, שכן אלו הם בעצם מקור ההכנסה העיקרי שלהה. מנגד, התושבים החדשים שיתווספו לתחומה, יצרכו את שירותיה ויגדילו את הוצאותה. 

האסטרטגיה הזו כנראה תמשיך להוכיח את עצמה גם בשנים הבאות, כמו שקרה בתקופת הקורונה בה העירייה סיימה מאוזנת ובמקביל השירותים לתושבים עלו בפרמטרים רבים. כששאלנו גורמים בעירייה האם העלאת הארנונה לעסקים גם כן תוקפא, או תגדל – הם הבטיחו לעדכן בהמשך.

פתח תקווה - מבני מגורים לצד מבני משרדים
פתח תקווה - מבני מגורים לצד מבני משרדים

יכולת הספיגה תלויה בעסקים

לפי הדיווח, הקפאת עליית הארנונה למגורים תתבטא בכך שחשבון הארנונה של ינואר 2023, צפוי להיות נמוך מחשבון – דצמבר 2022, זאת למרות שהמדד אמור לעלות ב-4% – הפרש, שכאמור, העירייה אמורה לספוג, אך כל בר דעת יכול להבין ש"יכולת הספיגה", תתאפשר הודות לארנונה של העסקים. מהעירייה נמסר כי היא תפעל מול משרד הפנים כדי שיאשר את המהלך כמתבקש. צו הארנונה יובא לאישור המועצה בהתאם להוראות החוק בסוף חודש יוני.

 "בשנים האחרונות התחלנו בתהליך התייעלות משמעותי", מסר ראש העיר, רמי גרינברג. "בשנת 2023, העלייה האוטומטית של הארנונה למגורים תבוטל לחלוטין. יחד עם זאת, אנחנו מעצימים את השירותים לתושב ומקדמים פרוייקטים במיליוני שקלים. יותר מבני ציבור, יותר פארקים חדשים ויותר איכות חיים. נמשיך לנהוג באחריות בקופה הציבורית ולחדש את העיר למען התושבים".

עוד ב-מהנעשה בעיר

דפנה שנטל מחופשת בשניידר

פורים שמח בשניידר: האחיות הגשימו חלום לדפנה עם הלב המלאכותי – להתחפש לחיפושית

דפנה שנטל בת ה-5.5 נולדה עם הפרעה בקצב הלב ומוטציה גנטית, שיכולה להוביל לפגיעה בתפקוד הלב. היא הגיעה לבית החולים בפתח תקווה, לאחר שבחודשים האחרונים התפקוד הלבבי שלה התדרדר, עד למצב שלא יכול היה לתמוך בתפקוד מערכות הגוף. שנטל נזקקה לתמיכה חוץ גופית שתחליף את לבה, עד שתימצא תרומה ללב אנושי ותוכל לעבור השתלה מצילת חיים.

המשך קריאה »
מחויבים אורי אהד

מחויבים דרשו ספורט, קשרי חוץ ומינהלת תעסוקה בכניסה לקואליציית מועצת העיר פ"ת

הרשימה, שזכתה לשלושה מקומות במועצה ובכ-11,000 קולות של תושבי העיר בבחירות המקומיות 2024, אומנם ציפתה ליותר בקלפי, אבל בטוחה בכוחה להשפיע על פתח תקווה בחמש השנים הקרובות באמצעות תפקידי המפתח. יו"ר מחויבים, עו"ד אורי אהד, משאיר את המחלוקות מול רמי גרינברג בצד: "מברכים את ראש העיר על ההחלטה ומצפים לשיתוף פעולה פורה למען התושבים".

המשך קריאה »
רמי גרינברג - קואליציה רחבה

אחדות בפתח תקווה: גרינברג צפוי להכריז על קואליציה מקיר לקיר במועצת העיר

אחרי שהצליח להגיע לרוב מוחלט של כמעט 90% בבחירות לראשות העירייה ועל הדרך גם הכניס 13 מושבים עבור סיעתו "התחדשות", ראש העיר מאחד אליו את כל הסיעות – מחויבים, יחדיו, יש עתיד, ש"ס, העבודה-מרצ, יהדות התורה וישראל ביתנו – במועצה ללא אופוזציה עם 29 חברים. "הצלחנו להביא בשורה שטרם זכורה בעיר ויכולה לשמש מודל גם ברמה הארצית", מסר. ישיבת המועצה הראשונה תתקיים ביום שישי הקרוב.

המשך קריאה »
חלי פרידמן, ליאה צור, אור כרוזים, גלית כספי, בטי שרייבר

טד נשי: מיזם "She Ted – נשים מדברות חדשנות" ייפתח ביום שני הבא בפתח תקווה

המרכז לחדשנות, שפתחה העירייה לפני מספר חודשים במגדלי ב.ס.ר סיטי, יארח בתחילת שבוע הבא (18.3, שעה 18:30) את הפורמט, המורכב משלושה מפגשים לאורך השנה על טהרת המין הנשי, בו יועברו הרצאות מעוררות השראה, בסגנון מותג הועידות TED. במפגש הראשון, שצפוי להתקיים מול כ-130 נשים, יתקיימו הרצאות קצרות של ארבע דמויות מעוררות השראה, כל אחת מעולם תוכן אחר.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading