מתחם גיסין Giss-in

סקירה: במתחם החדש Giss-in אם המושבות נערכים לפתיחה כוללת. מי פתח ומי בדרך?

מרכז האוכל המדובר של העיר, צובר תאוצה ומביקור במקום היום עולה, כי כל העסקים נמצאים בשלב כזה או אחר לקראת הפתיחה, או שכבר פתחו את שעריהם לקהל הלקוחות. בחנויות ובמסעדות עובדים במרץ, מתקינים שלטים, מחברים לחשמל ועושים הכנות אחרונות לקראת פתיחה רשמית. מי שאמורים לתת את האות לפתיחה הוא "זד מרקט" – שוק האיכרים הישראלי הענק, שמכוון לצאת לדרך כבר החודש.

לפני פחות מ-3 חודשים חשפנו בפניכם את רשימת המותגים והעסקים, שבדרך לאכלס את Giss-In (מתחם גיסין אם המושבות), כשהכל היה רק על הנייר. היום, כל מי שעובר במקום (ויש המונים כאלה), כבר יכול לראות הרבה יותר מניצנים של מרכז מסחרי בסגנון שלא הכרנו בעיר. מספר עסקים כבר נפתחו, אבל כולם  מצפים לבאזז המשמעותי כשהכל ייפתח.

אז מי כבר פתח?

B-Fresh (בי פרש, או ביפרש)

מותג השייקים הישראלי, היווה הלכה למעשה את הסיפתח של המתחם, שפתח את הסניף הפתח תקוואי לפני כחודש. הדוכן צבר הרבה מעריצים צעירים, בעיקר תושבי השכונה, שתופסים דרינק טעים (ולפעמים גם בריא) בשעות הצהרים. מתושבי השכונה נשמעו לא מעט תלונות על המחירים (24 ש"ח על השייק הכי קטן. טוב, ככה זה גם בכל עשרות הסניפים של הרשת), אבל עדיין פותחים את הכיס והסניף זוכה להצלחה בפתיחה.

בית הפנקייק המקורי פתח תקווה

בדיוק לפני ארבעה שבועות ביקרנו ביום הפתיחה ועדיין יש באזז בשכונות סביב המקום. בשעות רבות על פני היום (בעיקר בשעות אחה"צ ובשבתות), המקום זוכה לתפוסה מלאה, שלא לדבר על תורים בכניסה (גם את זה ראינו). מגיעים לשם בעיקר בני נוער, משפחות עם ילדים תושבי השכונה. גם כאן יש תלונות (צפויות) על כאבים בכיס, אבל בסניף לא מודאגים (כל עוד מלא). 

בית הפנקייק פתח תקווה בשעות העומס
בית הפנקייק פתח תקווה בשעות העומס

 פיצוחי המושבה

מותג הפיצוחים הותיק והמוכר בפתח תקווה, בבעלות שרון שוהי, העביר מערבה את משכנו החדש מ"מרכז הגורמה" בבן דרור (כ-500 מטרים משם) ופתח סניף משודרג במקום היותר אסטרטגי של Giss-in. החנות פתחה את שעריה לפני מספר ימים והלקוחות הקבועים (בין אם הם באו לקחת חבילה, או להצטייד בגרעינים), שמחים לגלות מקום מעוצב, דנדש ומטופח. בחנות בונים על הפתיחה של כל המתחם, מה שאמור להביא לקוחות חדשים.

פיצוחי המושבה פתח תקווה
הסניף המשודרג של פיצוחי המושבה ב-Giss-in

אניס (Anise)

טרנד סגנון החיים הבריא לא פסח גם על מתחם Giss-in עם פתיחתו של הסניף הפתח תקוואי השני של רשת חנויות הטבע הותיקה (1994), לה כ-50 סניפים ברחבי הארץ. החנות, שנמצאת בדופן המערבי הצדדי מביקור במקום, מחכה ללקוחות חובבי הבריאות של פתח תקווה, שזכו לסניף נוסף לזה שכבר קיים בכפר גנים. החנות נפתחה, בהשקה שקטה, לפני מספר ימים. למי שמתעניין – כבר יש מבצעים.

מי בדרך לפתיחה?

זד מרקט – שוק איכרים ישראלי

המותג המרכזי במתחם Giss-in כבר ממרק את הסחורה (וגם את הקופות) לתושבי השכונות (ולאלה שיבואו מרחוק), כשהכיוון זה לפתוח עוד החודש. פגשנו במקום את הבעלים אייל זכריה (שהוא גם מחזיק יותר מחצי מהבעלות על מתחם Giss-In) ואת שותפו צחי דוד, שוקדים בקדחנות על ההכנות האחרונות כדי להכין מקום, שאמור לספק "חוות קנייה אחרת", לדבריהם. 

הקצבים מירושלים

הסניף של הרשת, שנוסדה בירושלים (טוב, לא מפתיע), נמצאת בתוך מתחם ה-"זד מרקט". כל המקררים (וגם הקופות) כבר מחכים לסחורת הבשר המשובח, שניצה (מנהלת הסניף) מבטיחה שתגיע עם הפתיחה, שצפויה לקרות יחד עם זו של "זד מרקט". עדיין אין שלט, אבל התכונה היא רבה. בסניף מבטיחים לבשר מעושן, שעוד לא הכרנו. מחירים לא מפרסמים. בנתח קצבים ובמעדני גורמה יכולים להתחיל לדאוג? 

הקבצים מירושלים פתח תקווה - מחכים לבשר ב-Giss-In
הקבצים מירושלים פתח תקווה - מחכים לבשר ב-Giss-In

גוד פארם

בסניף של רשת מוצרי הפארם גוד פארם במתחם עדיין לא הביאו את הסחורה, אבל המדפים כבר מוכנים. הסניף ב-Giss-In, אמור להיות הסניף השלישי של הרשת בפתח תקווה (אחרי שניים במרכז העיר – ברוטשילד ובשטמפפר). ברשת, של רמי לוי (אלא מי), דוגלים במחירים נוחים, שאמורים להוות תחרות משמעותית לסניף הסופר פארם שממול (במרכז רום). 

קרייזי מיט

כשהגענו למקום פגשנו את אמיר שטורך, שבבעלותו גם הסניף השני בז'בוטינסקי (שגם הוא חדש), על פתיחתו דיווחנו לא מזמן. הסניף ב-Giss-in הוא צנוע יותר מזה שליד מתחם ב.ס.ר סיטי, אבל בונים על הלוקיישן מזיל הריר, לא פחות מהפיות הרעבים, שיחכו לטורטיות הבשר בסניף. השלט כבר נתלה, אבל הוא עוד לא מואר. מחכים לחשמל. פתיחה? רק עוד חודש.

פופולו פיצה

גם בפיצרייה היחידה במתחם מכינים את השלט ותפסנו אותם בביקור רגע לפני תלייה. פגשנו במקום את שי הבעלים, שסיפר לנו על הייחודיות של הרשת "פיצה משובחת על פי משקל". לרשת, שאינה מוכרת לפתח תקוואים (ובכלל), יש עוד שני סניפים (בחיפה ובהוד השרון). לדברי הבעלים, הפתיחה ממש קרובה ויהיה אפשר לטעום את הפיצה כבר ביום יומיים הקרובים. 

פיצה פופולו פתח תקווה - לפני הרמת השלט
פיצה פופולו פתח תקווה - לפני הרמת השלט

סבלנות, סבלנות

במתחם קיימים עוד שישה מותגים, שלפי הביקור, נמצאים די רחוק ממצב פתיחה. מדובר בשני מותגי הלחם ("לחם ארטיזן" ו-"תחנת לחם"), שמקווים לעשות מהפך בצריכת הלחם של תושבי השכונות, ג'ויה, המסעדה האיטלקית, שצפויה לקום על הדופן המזרחי, הסניף הפתח תקוואי של רשת הבשרים "עד העצם" ואופטיקה בורוכוב, המותג היחיד במתחם, שאינו קשור לאוכל. מי שעדיין חסר שלט, הוא הסניף הצפוי של "פלאפל בריבוע", שאמור לעבור מזרחה, לאחר שכבר נסגר בתחנות הדלק פז ("תחנת האצטדיון" בגיסין. 

עוד ב-אוכל ובילויים

כ-16,000 תושבים הגיעו לפסטיבל הקינוחים הראשון של פתח תקווה ביד לבנים (וידאו)

האירוע הסתיים אתמול בהצלחה עם הופעתה של הזמרת יסמין מועלם, מהכוכבות העולות של המוסיקה הישראלית. כבר בשעה 19:30 החלו הראשונים מהקהל להגיע ועמדו בתור הארוך שהשתרך כמעט עד רחוב ארלוזורוב. התור התקדם במהירות וכולם נכנסו לפני ההופעה של מועלם, שהחלה ב-21:30. הפסטיבל החל כבר שלשום עם הופעה של כוכבת הילדים ניבה קשת ולאחר מכן הזמר מוש בן ארי.

המשך קריאה »
מריונלה פתח תקווה

מריונלה (MARIONELLA) האיטלקית נפתחה אתמול בפתח תקווה בהשקעה של 6.5 מיליון ש"ח

עם שטח של 350 מ"ר (לא כולל החצר והדשא), שיכול להכיל כמעט 150 סועדים בו זמנית, בעלי המסעדה בהחלט נותנים כאן הצהרת כוונות ומעלים את רף התחרות של המסעדות האיטלקיות של פתח תקווה. המקום החדש, במתחם המסחרי של הסיבים 18, מחליף את הסניף האחרון ששרד מרשת ספגטים. יחד עם עיצוב יוקרתי ושף בעל שם – במריונלה בטוחים שיש להם קלף מנצח (וכשר). התפריט עם המחירים – בפנים

המשך קריאה »
קובי אשרת היכל התרבות פתח תקווה

צפו: אולם מלא צופים בהיכל התרבות פתח תקווה בערב יום הולדת 80 לקובי אשרת (וידאו)

כ-800 פתח תקוואים הגיעו לערב הוקרה, שהתקיים לכבודו של המלחין עם הרזומה הכי חזק בתולדות המוסיקה בישראל. אומנים רבים כיבדו את אושרת בשירים שהולחנו על ידו לאורך השנים, ביניהם: ריקי גל, בן ארצי, נתן דטנר, חלב ודבש עם לאה לופטין ועוד רבים וטובים. הערב אורגן על ידי אגף התרבות של עיריית פתח תקווה, בראשות אריה ימיני. אושרת: "אני מרגיש בן 40". צפו בראיונות מאחורי הקלעים.

המשך קריאה »
מיקי שמו קונדיטורייה שמו פתח תקווה

בקרוב: סניף חדש של "קונדיטוריית שמו" ייפתח בעופר הקניון הגדול פתח תקווה

בעוד כחודשיים תתווסף לחובבי הבצק והמאפים, עוד אופציה קולינארית – והפעם מבית הייצור של מיקי שמו, אחד מהשף-קונדיטורים המוכרים בישראל, שיפתח את הסניף ה-14 שלו במקום הכי מסחרי בעיר – הקניון הגדול. לדברי הרשת, בסניף החדש, שגודלו יהיה 30 מ"ר, יושקעו כ-700 אלף ש"ח עם עיצוב מוקפד של סטודיו MU. "מעכשיו גם בפתח תקווה יוכלו ליהנות ממגוון המוצרים שלנו", אומרים בשמו.

המשך קריאה »