פרויקט פארק המוזיאונים של חברת שפיר

העירייה אישרה: פרויקט "פארק המוזיאונים" ברמת ורבר יוקם על ידי חברת שפיר מגורים

לפי הדיווח, חברת הבנייה הותיקה, תשקיע במתחם החדש כמיליארד שקלים, שיכלול שטח עילי של כ-100 אלף מ"ר, תשעה בנייני מגורים גדולים (מ-11 עד 30 קומות), שיאכלסו כ-2000 דיירים בכ-850 יחידות דיור. ביקור בשטח הישן והמוזנח סביב מתחם התרבות של פתח תקווה, רק הדגיש עד כמה המקום זקוק להתחדשות עירונית. גד גרשון: "דיירי הפרויקט שותפים לדרך".

ההתחדשות העירונית בפתח תקווה קיבלה בימים האחרונים בוסט נוסף, לאחר שהועדה המקומית לתכנון ובנייה, אישרה תב"ע של פרויקט רחב מימדים, "פארק המוזיאונים", שאמור להוות נדבר משמעותי בדרך לשינוי פניה של שכונת רמת ורבר הותיקה. על פי התכנון, יוקם בצמוד לפארק יד לבנים, סוג של שכונה קטנה, שתכיל מאות רבות של דיירים ותיקים, לצד חדשים.

מה יש כיום בשטח? צפו בתמונות (27.6.22)

המשמעות: כ-600 יחידות דיור חדשות

מי שזכתה בבוננזה היא חברת "שפיר מגורים", מקבוצת "שפיר הנדסה ותעשייה בע"מ", שכבר הספיקה לתקוע יתד בשכונה, בדמות שלט המבשר על הפרויקט המתפתח. השלט יכול להפיח תקווה בלבבות התושבים, שסובלים ממגורים ישנים ומוזנחים, שחלקם מהווים סכנה בטיחותית. המבנים שיהרסו מכילים ברובם דירות קטנות (של כ-50 מ"ר) ובתכנון לפנות 236 יחידות דיור. 

לפי התכנון, בחזית רח' ארלוזורוב, יוקמו ארבעה מגדלי מגורים. שניים בני 29 ו-30 קומות (ממגדלי המגורים הגבוהים בעיר, נכון להיום) ועוד שניים בני 24 קומות כ"א. את הפרויקט ישלימו עוד חמישה מגדלים "צנועים" יותר בני 11 קומות כ"א, שינשקו לפארק.

קשה שלא לזהות את האטרקטיביות של הפרויקט. ראשית, מדובר בלוקיישן מנצח: פארק יד לבנים, העוטף את הפרויקט, שודרג דרמטית לאחרונה ועומד בסטנדרט של פארק עירוני מכובד, שכיף לשהות ולטייל בו. ומעבר לזה, "פארק המוזיאונים", צמוד למתחם התרבות של פתח תקווה אבל גם נמצא מרחק כ-10 דקות הליכה מתחנת הרכבת הקלה הצמודה לבילינסון. כ-15 דקות הליכה ממתחם ב.ס.ר סיטי ודן טאון.

הדמיית פרויקט פארק המוזיאונים - חברת שפיר מגורים (באדיבות: רוטמן אדריכלים)
הדמיית פרויקט פארק המוזיאונים - חברת שפיר מגורים (באדיבות: רוטמן אדריכלים)

שווי שוק 10.2 מיליארד ש"ח. משרדים: בפתח תקווה

לפי התכנון, הפרויקט, שתוכנן על ידי האדריכל גיורא רוטמן, צפוי להכיל גם שטחים מסחריים לרגלי בנייני המגורים הגבוהים בחזית רחוב ארלוזורוב. סה"כ מדובר על שטח של כ-20 דונם, בו, על פי חברת שפיר מגורים, יושקעו למעלה ממיליארד שקלים. "שפיר הנדסה" (פ' דגושה), חברת האב, היא חברה ציבורית, הנסחרת לפי שווי שוק של 10.2 מיליארד ש"ח ומשרדיה הראשיים נמצאים בפתח תקווה ברח' ברקת 12.

הרזומה של החברה, שהוקמה על ידי יעקב שפירא ב-1968, הוא רחב היקף ומכיל עשרות רבות של פרויקטים של ייצור ואספקת חומרי גלם לבנייה, תשתיות, זכיינות וייזום בנייה למגורים. הקבוצה גם עוסקת בפרויקטים תחבורתיים, ביניהם שותפות עם CAF הספרדית במכרז להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה במרכז והשתתפות במכרז להקמת הקו הכחול בירושלים.

"אנו רואים בפרויקט 'פארק המוזיאונים' חשיבות עצומה ובדיירי הפרויקט שותפים לדרך", מסר גד גרשון, מנהל תחום ההתחדשות העירונית ב"שפיר מגורים". "אנו מקווים לצאת במהרה לדרך עם הפרויקט ובכוונתנו להביא אליו את כלל יכולות החברה, כמו שאנו עושים שנים רבות בשלל פרויקטים דומים ברחבי הארץ ויחד ליצור מתחם מגורים מעולה".

פרויקט פארק המוזיאונים על המפה

שטח פרויקט פארק המוזיאונים במפה

ההערכה האופטימית: בעוד שנתיים הריסה

גרשון מספר כי שלב התכנון של הפרויקט החלו כבר לפני 12 שנים, כשבשנים האחרונות הוא מתבסס בעיקר על תכנית המתאר של שכונת רמת ורבר (ראו קובץ בתחתית הכתבה). שפיר נכנסו לפרויקט לפני 6 שנים, עוד בתקופת ראש העיר אבישי ברוורמן, שלטענת שפיר, לא ממש דחף את התוכניות. "מדובר בתהליך ארוך, שהחל עם החתמת הדיירים, עד שהגיעו להסכמה מלאה", הוא מציין. "עדיין יש דרך ארוכה למימוש הפרויקט".

לדברי גרשון, ההערכה האופטימית מדברת על כך, שלאחר האישור האחרון של הועדה המקומית, יוסרו ההתנגדויות שיוגשו לועדה המחוזית ובעוד כשנה וחצי יחלו להגיש היתרי בנייה. כך שעל פי ההערכה, אם הכל יתקדם לפי הציפיות של אנשי שפיר, ההריסה תחל בעוד כשנתיים והפרויקט עצמו יאוכלס באופן מלא רק לקראת סוף העשור הנוכחי.

גד גרשון - מנהל התחדשות עירונית ב"שפיר מגורים"
גד גרשון - מנהל התחדשות עירונית ב"שפיר מגורים" (צילום: יונתן בן חיים)

בונים על המטרו

אחד מהגורמים שהופכים את הפרויקט למורכב עוד יותר, הוא התכנון של קו "המטרו 2" (הקו הכתום), שתחנה שלו אמורה להיבנות ממש סמוך לפרויקט, על פינת ארלוזרוב-כצנלסון (ראו תמונה), מה שכנראה ייקח קצת שטח מגודלו של החניון התת-קרקעי של הפרויקט. למרות זאת בשפיר יכולים להיות מרוצים מכך, שהקו רק יחזק את האטרקטיביות של מיקום הפרויקט. 

"מי שהספיק לרכוש דירה במתחם, עשה עסקה טובה מאוד", מציין גרשון. "המחירים אמורים לעלות בצורה מטורפת. 

מה לגבי פרויקטים נוספים בפתח תקווה?

"קודם כל חברת שפיר מאוד מחוברת לעיר. המשרדים שלנו נמצאים בפתח תקווה ואנחנו כל הזמן עם היד על הדופק. יש כבר תכנית לפרויקט נוסף במזרח העיר וכמובן בודקים אופציות נוספות".  

עוד ב-נדלן

קרן ספרה רכשה מ"שיכון ובינוי" 50% מחניון שניידר פ"ת תמורת 91 מיליון ש"ח

עסקת הענק בתחום החניונים בפתח תקווה, הפכה לרשמית אתמול, לאחר שחברת קרנות הגידור המובילה בישראל הודיעה על חתימת הסכם, במסגרתו הקרן, תחת המותג PARK IN, תהיה שותפה במחצית מהבעלות על החניון החדש – השני בגודלו בעיר. העסקה בוצעה לפי שווי נכסי של 182 מיליון ש"ח לחניון, הכוללים תמורה של 31 מיליון ש"ח תמורת ההון העצמי, ו-60 מיליון ש"ח, המהווים 50% מחוב השותפות לבנקים

המשך קריאה »
נכס מסחרי להשכרה ז'בוטינסקי 105 פתח תקווה

מלך המזרנים OUT: שטח 100 מ"ר בחזית ז'בוטינסקי 105 פ"ת – מוצע להשכרה

לאחר שנים רבות, חנות המזרנים של על הרחוב הסואן, לפני הפנייה לרח' איינשטיין, פינתה את הנכס, שפעם הייתה בו חנות החיות "מלך האריות". איזה "מלך ייכנס" במקום, עדיין לא ידוע, מאחר שהשלט להשכרה נתלה רק לפני כשבוע וחצי. מדובר בלוקיישן אטרקטיבי בו חולפים עשרות אלפי אנשים מדי יום במכונית, ברגל וברכבת הקלה, שרואים היטב את המבנה בן שתי הקומות.

המשך קריאה »
אפעל 13 פתח תקווה על ציר ז'בוטינסקי צומת

בניין המשרדים אפעל 13 פתח תקווה של דמרי נפתח לשיווק: משכירים קומות שלמות

כל מי שעובר בצומת גהה בכניסה לעיר, ויש עשרות אלפים כאלה ביום, לא יכול שלא לשים לב לשלט ענקי עם מספר טלפון, המופיע על חזית הבניין, שפונה לתחילת רחוב ז'בוטינסקי. על מה שהיה פעם מוסך GMS, בנתה חברת הבנייה "דמרי בנייה וקבלנות" (לא להתבלבל עם חברת הנדל"ן י.ח. דמרי), בניין 'בוטיקי' בן 7 קומות על שטח כולל של 9110 מ"ר. השיווק כבר החל והבנייה צפויה להסתיים בדצמבר.

המשך קריאה »
נדל"ן מגורים פתח תקווה

הלמ"ס: עלייה של כמעט 50% במכירות דירה בפתח תקווה ברבעון האחרון לעומת הקודם

שוק נדל"ן המגורים בעיר מתאושש תשעה חודשים אחרי פרוץ המלחמה? עוד מוקדם לדעת, אבל הנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מראים מגמה משמעותית של עלייה בקצב מכירת הדירות (חדשות ויד שניה). למרות החששות והתחזיות הפסימיות בפתח תקווה מכרו בין מרץ למאי 24, לא פחות מ-539 דירות, לעומת 362 שמכרו בין דצמבר 23 לפברואר 24.

המשך קריאה »