פרויקט פארק המוזיאונים של חברת שפיר

העירייה אישרה: פרויקט "פארק המוזיאונים" ברמת ורבר יוקם על ידי חברת שפיר מגורים

לפי הדיווח, חברת הבנייה הותיקה, תשקיע במתחם החדש כמיליארד שקלים, שיכלול שטח עילי של כ-100 אלף מ"ר, תשעה בנייני מגורים גדולים (מ-11 עד 30 קומות), שיאכלסו כ-2000 דיירים בכ-850 יחידות דיור. ביקור בשטח הישן והמוזנח סביב מתחם התרבות של פתח תקווה, רק הדגיש עד כמה המקום זקוק להתחדשות עירונית. גד גרשון: "דיירי הפרויקט שותפים לדרך".

ההתחדשות העירונית בפתח תקווה קיבלה בימים האחרונים בוסט נוסף, לאחר שהועדה המקומית לתכנון ובנייה, אישרה תב"ע של פרויקט רחב מימדים, "פארק המוזיאונים", שאמור להוות נדבר משמעותי בדרך לשינוי פניה של שכונת רמת ורבר הותיקה. על פי התכנון, יוקם בצמוד לפארק יד לבנים, סוג של שכונה קטנה, שתכיל מאות רבות של דיירים ותיקים, לצד חדשים.

מה יש כיום בשטח? צפו בתמונות (27.6.22)

המשמעות: כ-600 יחידות דיור חדשות

מי שזכתה בבוננזה היא חברת "שפיר מגורים", מקבוצת "שפיר הנדסה ותעשייה בע"מ", שכבר הספיקה לתקוע יתד בשכונה, בדמות שלט המבשר על הפרויקט המתפתח. השלט יכול להפיח תקווה בלבבות התושבים, שסובלים ממגורים ישנים ומוזנחים, שחלקם מהווים סכנה בטיחותית. המבנים שיהרסו מכילים ברובם דירות קטנות (של כ-50 מ"ר) ובתכנון לפנות 236 יחידות דיור. 

לפי התכנון, בחזית רח' ארלוזורוב, יוקמו ארבעה מגדלי מגורים. שניים בני 29 ו-30 קומות (ממגדלי המגורים הגבוהים בעיר, נכון להיום) ועוד שניים בני 24 קומות כ"א. את הפרויקט ישלימו עוד חמישה מגדלים "צנועים" יותר בני 11 קומות כ"א, שינשקו לפארק.

קשה שלא לזהות את האטרקטיביות של הפרויקט. ראשית, מדובר בלוקיישן מנצח: פארק יד לבנים, העוטף את הפרויקט, שודרג דרמטית לאחרונה ועומד בסטנדרט של פארק עירוני מכובד, שכיף לשהות ולטייל בו. ומעבר לזה, "פארק המוזיאונים", צמוד למתחם התרבות של פתח תקווה אבל גם נמצא מרחק כ-10 דקות הליכה מתחנת הרכבת הקלה הצמודה לבילינסון. כ-15 דקות הליכה ממתחם ב.ס.ר סיטי ודן טאון.

הדמיית פרויקט פארק המוזיאונים - חברת שפיר מגורים (באדיבות: רוטמן אדריכלים)
הדמיית פרויקט פארק המוזיאונים - חברת שפיר מגורים (באדיבות: רוטמן אדריכלים)

שווי שוק 10.2 מיליארד ש"ח. משרדים: בפתח תקווה

לפי התכנון, הפרויקט, שתוכנן על ידי האדריכל גיורא רוטמן, צפוי להכיל גם שטחים מסחריים לרגלי בנייני המגורים הגבוהים בחזית רחוב ארלוזורוב. סה"כ מדובר על שטח של כ-20 דונם, בו, על פי חברת שפיר מגורים, יושקעו למעלה ממיליארד שקלים. "שפיר הנדסה" (פ' דגושה), חברת האב, היא חברה ציבורית, הנסחרת לפי שווי שוק של 10.2 מיליארד ש"ח ומשרדיה הראשיים נמצאים בפתח תקווה ברח' ברקת 12.

הרזומה של החברה, שהוקמה על ידי יעקב שפירא ב-1968, הוא רחב היקף ומכיל עשרות רבות של פרויקטים של ייצור ואספקת חומרי גלם לבנייה, תשתיות, זכיינות וייזום בנייה למגורים. הקבוצה גם עוסקת בפרויקטים תחבורתיים, ביניהם שותפות עם CAF הספרדית במכרז להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה במרכז והשתתפות במכרז להקמת הקו הכחול בירושלים.

"אנו רואים בפרויקט 'פארק המוזיאונים' חשיבות עצומה ובדיירי הפרויקט שותפים לדרך", מסר גד גרשון, מנהל תחום ההתחדשות העירונית ב"שפיר מגורים". "אנו מקווים לצאת במהרה לדרך עם הפרויקט ובכוונתנו להביא אליו את כלל יכולות החברה, כמו שאנו עושים שנים רבות בשלל פרויקטים דומים ברחבי הארץ ויחד ליצור מתחם מגורים מעולה".

פרויקט פארק המוזיאונים על המפה

שטח פרויקט פארק המוזיאונים במפה

ההערכה האופטימית: בעוד שנתיים הריסה

גרשון מספר כי שלב התכנון של הפרויקט החלו כבר לפני 12 שנים, כשבשנים האחרונות הוא מתבסס בעיקר על תכנית המתאר של שכונת רמת ורבר (ראו קובץ בתחתית הכתבה). שפיר נכנסו לפרויקט לפני 6 שנים, עוד בתקופת ראש העיר אבישי ברוורמן, שלטענת שפיר, לא ממש דחף את התוכניות. "מדובר בתהליך ארוך, שהחל עם החתמת הדיירים, עד שהגיעו להסכמה מלאה", הוא מציין. "עדיין יש דרך ארוכה למימוש הפרויקט".

לדברי גרשון, ההערכה האופטימית מדברת על כך, שלאחר האישור האחרון של הועדה המקומית, יוסרו ההתנגדויות שיוגשו לועדה המחוזית ובעוד כשנה וחצי יחלו להגיש היתרי בנייה. כך שעל פי ההערכה, אם הכל יתקדם לפי הציפיות של אנשי שפיר, ההריסה תחל בעוד כשנתיים והפרויקט עצמו יאוכלס באופן מלא רק לקראת סוף העשור הנוכחי.

גד גרשון - מנהל התחדשות עירונית ב"שפיר מגורים"
גד גרשון - מנהל התחדשות עירונית ב"שפיר מגורים" (צילום: יונתן בן חיים)

בונים על המטרו

אחד מהגורמים שהופכים את הפרויקט למורכב עוד יותר, הוא התכנון של קו "המטרו 2" (הקו הכתום), שתחנה שלו אמורה להיבנות ממש סמוך לפרויקט, על פינת ארלוזרוב-כצנלסון (ראו תמונה), מה שכנראה ייקח קצת שטח מגודלו של החניון התת-קרקעי של הפרויקט. למרות זאת בשפיר יכולים להיות מרוצים מכך, שהקו רק יחזק את האטרקטיביות של מיקום הפרויקט. 

"מי שהספיק לרכוש דירה במתחם, עשה עסקה טובה מאוד", מציין גרשון. "המחירים אמורים לעלות בצורה מטורפת. 

מה לגבי פרויקטים נוספים בפתח תקווה?

"קודם כל חברת שפיר מאוד מחוברת לעיר. המשרדים שלנו נמצאים בפתח תקווה ואנחנו כל הזמן עם היד על הדופק. יש כבר תכנית לפרויקט נוסף במזרח העיר וכמובן בודקים אופציות נוספות".  

עוד ב-נדלן

וילה למכירה בפתח תקווה נווה עוז

צפו מבפנים: וילה ענקית בנווה עוז מוצעת לאחרונה למכירה ב-7.4 מיליון ש"ח (וידאו)

בסימטה הולנדית שקטה ודו סטרית, נושק לנווה עוז הותיקה, על רחוב סעדיה עפארי 26, נמצאת וילה, שהוקמה לפני כ-20 שנה, בה התגוררו עד לאחרונה משפחה של זוג רופאים. ביקור מבפנים גילה לנו שהיא אומנם זקוקה שיפוץ (לא מהיסוד), אבל המיקום והגודל (12.5 חדרים על 300 מ"ר), עושים את שלהם וכבר משכו לא מעט מתעניינים לנכס, שרק לאחרונה הוצע למכירה על ידי משרד תיווך ניסן אילון.

המשך קריאה »
רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב פתח תקווה

פרויקט רוטשילד-רינגלבלום-בצ'אייב של שמי אושר להפקדה. לפי התמונות אפשר להבין למה

קירות מתפוררים, עמודים עם יציבות בסימן שאלה, סורגים חלודים, זבל וגרוטאות – קשה להאמין שככה חיים בפתח תקווה בשנת 2024. אבל בעוד כשלוש-ארבע שנים, לפי התכנון יקומו במקום 54 יחידות דיור ישנות ומוזנחות כ-220 דירות חדשות בארבעה בניינים, שלושה מהם בני 10 קומות ועוד מגדל מגורים ענק של כ-27 קומות באחד מהפרויקטים הבולטים של חיים שמי. צפו בתמונות מהשטח.

המשך קריאה »
דירות חדשות למכירה בפתח תקווה

מתפתחת: על פי נתוני הלמ"ס – בפ"ת נמכרו 668 דירות מפרוץ המלחמה. רק 22 פחות מת"א

לפי הנתונים, רק בתל אביב (690) נמכרו יותר דירות בין אוקטובר לנובמבר. גם במדד הדירות החדשות פתח תקווה צמודה לתל אביב עם 339 דירות חדשות, לעומת 358, שנמכרו בעיר הגדולה. פתח תקווה, בכלל, נמצאת בין ארבעת הערים בהן נמכרו הכי הרבה דירות חדשות – לצד ירושלים, אשדוד ותל אביב. מעל ל-45% מהדירות שנמכרו הן דירות חדשות, עלייה של 25.3% בהשוואה לאוגוסט עד אוקטובר.

המשך קריאה »
ילין 5 פתח תקווה הרב בלוי 1 פתח תקווה

מתחדשים במרכז ומזרח העיר פתח תקווה: ילין 5 והרב בלוי 1 קיבלו היתר הריסה

אפשר להגיד מזל טוב לדיירים, שהשלימו את השלב הראשון בדרך לדירה חדשה בבנייני מגורים מודרניים, במקום הישנים הקיימים היום, במסגרת פרויקט תמ"א 38/2. ביחד, מדובר בפרויקטים שיאכלסו יחד 63 דירות חדשות, כש-20 מתוכן יהיו שייכות לדיירים הותיקים ו-43 למכירה בשוק החופשי. "אנו צופים שהבנייה תסתיים תוך 30 חודשים", מסר עורך דין הדיירים, שי פרטוש.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading