לירון גולדנברג, מנכ"ל החברה לפיתוח פתח תקווה (חלפ"ת)

צפו: באצטדיון "שלמה ביטוח" בפתח תקווה לא רק משחקים כדורגל, אלא גם עושים עסקים

הפעילות העסקית במתחם, שתפסה תאוצה דווקא במהלך תקופת הקורונה, כבר מגובה במספרים. לדברי "החברה לפיתוח פתח תקווה" (החלפ"ת), שמפעילה ומנהלת את המתחם, פועלים בו מספר דו ספרתי של עסקים שונים, המניבים לו כ-7 מיליון ש"ח בשנה, עם רווח של כמיליון בשנה. קפצנו לביקור ודיברנו עם בעלי העסקים במקום, שסיפרו לנו למה הם רואים בו לוקיישן מנצח. 

אם יש טעות אחת שאין לה מחיר (למעשה, יש), זה לקרוא לאצטדיון, שנמצא ברח' שלמה שמלצר, בשם המקורי שלו – "אצטדיון המושבה". בכל פעם שתעשו זאת, ידאגו בתקיפות אנשי החלפ"ת לתקן אתכם להקפיד לקרוא לו בשם אצטדיון "שלמה ביטוח", על שם חברת הביטוח, מ"קבוצת שלמה", אותה הקים אותו שמלצר, שנפטר ביולי 2014.

צפו בביקור במתחם העסקים באצטדיון "שלמה ביטוח"

שחר גולדברג, בעלי "סטודיו גולדברג"

50 מטר שלט, 2.7 מיליון ש"ח לארבע שנים

הסכם החסות, שהביטוי הבולט שלו (תרתי משמע) הוא שלט הפרסום הענקי (באורך של כ-50 מטרים), שמוטבע על שטחו החיצוני של גג האצטדיון (משני הצדדים) והפך לסוג של מונומנט פתח תקוואי, מבטיח למתחם 2.7 מיליון ש"ח לתקופה של 4 שנים (החל מ-2020).

אגב, המיתוג והקמת השלטים עלו ל"שלמה ביטוח" כחצי מיליון ש"ח. לאור העובדה כי למתחם האצטדיון מגיעים בשנה כ-300 אלף אנשים (ולא רק למשחקי הכדורגל), לאנשי החלפ"ת אין ספק כי "שלמה ביטוח" תממש את האופציה לחסות ל-4 שנים נוספות (עד 2028). 

"אצטדיונים והיכלי ספורט בעולם, הנקראים על שם מותגים מסחריים, הפכו בשנים האחרונות לתופעה מוכרת ומקובלת המייצרת הכנסה משמעותית", ציין בפנינו, לירון גולדנברג, מנכ"ל החלפ"ת, שערך לנו את הסיור במקום. "עיריית פתח תקוה, באמצעות החלפ"ת, היא אחת הערים הבודדות שהצליחה להשיג חסות במכרז (Naming) – לקריאת שם מסחרי לאצטדיון הכדורגל העירוני". 

מי זוכר שעד לפני קצת יותר מעשור, האצטדיון של פתח תקווה נקרא "האורווה", ומי שזכה להיות בו יודע שמשמעות השם, היא הרבה יותר ממטאפורית. אצטדיון "שלמה ביטוח", שנחנך בדצמבר 2011, הוא אומנם לא בסדר גודל של בלומפילד, טדי וסמי עופר, אבל הוא כבר מוכר לכל חובב כדורגל בארץ ולו רק בשל העובדה, כי במקרים רבים הוא משמש כבית זמני לקבוצות מחוץ לעיר, שאין באפשרותן לקיים את משחקיהן באצטדיונים שלהם.

השלט בפתח אצטדיון שלמה ביטוח
אצטדיון שלמה ביטוח - קיבל אישור סוף סוף.

מחכים לאוהדי בית"ר

זה בדיוק מה שיקרה בתחילת עונת הכדורגל הנוכחית, שם צפויה בית"ר ירושלים לשחק את משחקיה הביתיים הראשונים (ועוד לא בטוח אם זה יהיה בליגת העל – תלוי בבקרה התקציבית). במתחם האצטדיון בונים על כך שהמוני אוהדים צהובים-שחורים יפקדו את המקום, כשהסיפתח אמור להיות דרבי עירוני מול הפועל ירושלים בגביע הטוטו, שייערך כבר ב-2.8. מה שקצת מקלקל את האווירה, היא העובדה ששתי הפתח תקוואיות, יסתפקו בעונת 22/23 באירוח קבוצות מהליגה הלאומית.

אבל עזבו רגע את הכדורגל. מתחם אצטדיון "שלמה ביטוח", הוא מתחם עסקי לכל דבר. בראשית ימיו, הוא הכיל עסקים בודדים כמו חנות האופניים "מצמן את מרוץ" ובהמשך התווספה גם VINO, מסעד,ה שהיא גם סוג של אולם אירועים, שעורך בעיקר בריתות, אחת כזאת התקיימה בדיוק כשביקרנו במקום. התנופה העסקית קרתה בעיקר בשנתיים האחרונות לאחר הסכם החסות.

לפני כשנה הוקם ה-QBAR, בר הספורט-גיימינג הגדול בפתח תקווה, עליו כתבנו לא מזמן, שהצטרף למועדון הביליארד הענקי במתחם, Gold & Ball, שהוקם ב-2012 ומתפרש על פני כ-1000 מ"ר, ששייך גם הוא לבעלים, אלון מזרחי. בנוסף הוקמו שני חדרי כושר, "סטודיו גולדברג" של שחר גולדברג בקומת הקרקע ו-Drive בקומה הראשונה. לאלה מצטרפת גם חנות הספורט "ספורט-בול".

עושים HYPE סביב חדשנות בספורט

בנוסף, המתחם כולל מרכז חדשנות בשם "HYPE", ליזמות טכנולוגית ולמחקר ופיתוח בתחומי הספורט. לאחר התעניינות גדולה ממספר גופים מרכזיים, העוסקים בהקמת ותפעול מרכזי חדשנות, זכתה חברת HYPE Sports Innovation  היזמית והמפעילה של הרשת הגדולה ביותר בעולם לאקסלרטורים בתחום החדשנות בספורט, להקים את המרכז העולמי בפתח תקווה ומשרדיה שוכנים בקומה הראשונה של האצטדיון.

החברה הוקמה בשנת 2015 ומאז יזמה, הקימה ותפעלה 26 אקסלרטורים ב- 12 מוקדים ברחבי העולם (בארה"ב, סין, טאיוואן, אוסטרליה, גרמניה וכו'), כולל 6 תוכניות וירטואליות לחלוטין. בתוכניות השונות השתתפו עד כה 320 סטארט-אפים, שגייסו למעלה מ- 190 מיליון דולר. "המיקום באצטדיון מושלם עבורינו", אמר לנו, אמיר רווה, בעלי החברה. "מעבר לזה שהוא קרוב לתחנת הרכבת, יש פה מעטפת להפוך את המקום הזה מושלם לחדשנות בספורט".

המרכז אמור לשמש כאבן שואבת ליזמים וחברות הזנק מתחומי הספורט מהארץ ומחו"ל ולהוות קטליזטור לקידום ולהרחבת פעילויות יזמיות וכלכליות נוספות בעיר, לרווחת כלל התושבים. במרכז יבדקו טכנולוגיות פורצות דרך באצטדיון, כמו שדרוג חווית הצופה בבית ובמגרש, אינטליגנציה מלאכותית, ניתוח ושדרוג ביצועים ועוד.

אמיר רווה, הבעלים של HYPE
אמיר רווה, הבעלים של HYPE

עוטפים את המתחם עם 5G

בהקשר הזה, החלפ"ת יצאה במכרז ראשון מסוגו להקמה והפעלת רשת פרטית G5, שתפעל סביב האצטדיון. מכירים את זה שאתם מתקשים לגלוש בסלולר באצטדיון הומה? אז לא עוד. אצטדיון "שלמה ביטוח", אמור להיות האצטדיון הראשון בעולם, שיאפשר כיסוי מיטבי ואפשרות לביצוע שימושים ייחודיים באמצעות מכשיר הסלולר האישי בטכנולוגיה זו. 

הרשת תעזור לכך שהמתחם יהפוך לאזור בדיקות וניסויים ייחודי מסוגו בארץ, שימשוך אליו סטארט-אפים מתחומי הטכנולוגיה, הספורט, הבריאות, הבינה המלאכותית ועוד. "המהלך החדשני יהווה פריצת דרך משמעותית בתחומי הטכנולוגיה והחדשנות ויקדם את העיר צעד נוסף קדימה", מציין גולדנברג.

עוד סטארטאפ הקשור לספורט ונמצא במתחם, הוא MIXZONE ("מיקס זון"), שמפתח את המערכת (כן, זאת ממש מערכת) של שילוט הספונסרים, שאנחנו רואים מאחורי גבים של ספורטאים, המתראיינים לשידורי ספורט. "בחרנו במקום הזה כי יש פה ריכוז של חברות בתחומי ספורט שונים", מספר נדב סופר, מנכ"ל החברה. "מעבר לשיתופי פעולה עסקיים איתם, אנחנו גם מתאמנים פה בחדרי הכושר ושותים בירה בבר. זה קונספט מדהים עבורינו".

נדב סופר, מנכ"ל מיקס זון
נדב סופר, מנכ"ל מיקס זון

מעבר לחנויות, עסקי הבילוי והכושר ומרכז החדשנות, במתחם מנצלים כל מילימטר להשכרה וזה גם כולל את אותם בתי ספר ללימוד רכיבת אופנועים, ביצוע טסטים, לימוד נהיגה משאיות, נהיגה ספורטיבית, ניסוי כלי רכב, אירועי מכוניות ועוד – הפועלים באיזור החנייה של האצטדיון.

בנוסף, החלפ"ת משכירים את שלושת מגרשי הכדורגל בצידי האצטדיון (כולל אחד שהוקם רק לאחרונה) לחברות מסחריות ולמאמנים העושים אימונים פרטיים. בנוסף, מושכרים שטחים ל"מכון 1", המבצע בדיקות רפואיות לספורטאים, ול"פאנל ספורט" – בית ספר המתמחה בלימוד מקצועות הספורט (טכנאים, שדרים וכו'). בנוסף, מושכרים במתחם שטחים חד פעמית – לחתונות, בר מצוות, קורסים, אירועי חברות וכנסים שונים.

לדברי אנשי החלפ"ת, העסקים מכניסים לחברה מספר מיליונים בהכנסות לחברה וזה מה שעושה את המתחם רווחי, זאת למרות שהם מודים כי אירועי הכדורגל, עד עתה הם הפסדיים. "כל המהפך הזה בוצע בשלוש השנים האחרונות", מציין גולדנברג. "הרבה בזכות הדחיפה של ראש העיר רמי גרינברג, שדוחף ומעצים את הפעילות במתחם. מנכס הפסדי וחצי ריק, הגענו למצב של נכס רווחי ושוקק חיים".

כתבה זו היא בשיתוף עם החברה לפיתוח פתח תקווה (חלפ"ת)

עוד ב-בשיתוף-עם

הברדקיה פתח תקווה

הברדקיה – מתחם משחקים ולימודים התפתחותי לפעוטות נפתח בנווה עוז פתח תקווה

אם חשבתם שהפתרון להעסיק את הקטנים (במיוחד בחורף הקרב ובא), הוא עוד פעם הג'ימבורי בקניון הגדול, אז כדאי לכם לדעת שיש גם אופציה אחרת. במרכז המסחרי החדש בפינת דנמרק-דגניה, פתחו מקום ייחודי, שעוד אין כמוהו בעיר – ולא רק בגלל שהוא פתוח בשבת. על שטח של 350 מ"ר, הקימו שני זוגות צעירים, שהשקיעו כ-1.5 מיליון ש"ח בעסק, שעונה על צורך של הורים וילדים פתח תקוואים רבים.

המשך קריאה »
ריקובר אנד קו, טייגר, קירוסקאי ו- גוטוירט הפועל פתח תקווה

הפועל "מבנה" פתח תקווה מדווחת על ארבעה ספונסרים חדשים ומבצע גיוס כספים

הכחולים-לבנים מסירקין מנצלים את הפגרה לפעילות עסקית, במטרה לחזק את המועדון, שנמצא במקום השני בליגה הלאומית עם שאיפות ברורות לחזור לליגת העל. לפי הדיווח, הסכמי חסות נסגרו בחודש האחרון עם החברות: קירוסקאי, גוטוירט, ריקובר אנד קו וטייגר. בד בבד, לקראת פתיחת חלון ההעברות, פתח המועדון במבצע גיוס כספים, שמטרתו לעמוד ביעד הגיוס של תחילת העונה – 3 מיליון ש"ח.

המשך קריאה »
תובל סעדון - RANGE אופנועים

ריינג' אופנועים פתחו סוכנות חדשה בב.ס.ר סיטי. צפו בשני דגמים מובילים (וידאו)

סוכנות האופנועים המובילה בפתח תקווה, הגיעה לאחרונה למתחם העסקי ומציעה שלל דגמים של אופנועים וקטנועים מהמותגים הכי חזקים בשוק של הדו-גלגלי. השוק פורח לאחרונה בעיר, הרבה הודות לעומס בכבישים והמחסור בחניות – שהופכים את המכונית לנטל עבור רבים. "קהל הלקוחות שלנו גם נהנה מתנאי מימון אטרקטיביים, שלא ימצאו במקומות אחרים", אומר תובל סעדון, מנכ"ל הסוכנות.

המשך קריאה »

השאירו פרטים וקבלו עדכונים שותפים על תכנים שעולים לאתר

Loading