טקס הסרת הלוט מאנדרטת פארק חרבות ברזל כפר גנים

חדש: פארק "חרבות ברזל" נחנך בשכונת כפר גנים בטקס בהשתתפות משפחות חללים

האירוע המרגש, בציון ט"ו בשבט, התקיים בפארק החדש ברח' ויצמן 44, המתפרש על שטח של כ-8 דונם, בו נשתלו כ-150 עצים מסוגים שונים. בפארק הוצבה אנדרטה עם שמות הנופלים מאז ה-7 באוקטובר, תושבי ותושבות העיר – או כאלו בעלי זיקה לעיר. במהלך הטקס נשאו דברים משפחותיהם של הנופלים והנרצחים תומר ברק, אסי אסאצ'אלו, רותי אקוני, ירין אפרים ואור מזרחי.

פארק חרבות ברזל נחנך בשכונת כפר גנים ב' בטקס עם הרבה דמעות וכאב, אך גם עם תקווה. במהלך הטקס, שנערך בפארק החדש בכפר גנים, עלו לבמה חוה ברק, סבתו של סמ"ר תומר ברק ז"ל, שנפל בלחימה ב-7.10, זמנה סמה, אבו של אסי אסאצ'אלו ז"ל, לוחם הנח"ל, שריי, אחות של ירין אפרים ז"ל, שנרצח במסיבה ברעים ואתמול גם צוין יום הולדתו, רחל לוי אחות של רותי אקוני, שנרצחה ב-7.10 יחד עם בעלה ובתה בנתיב העשרה – ואבי מזרחי, אביו של סמ"ר אור מזרחי, שנפל בקרבות בתחילת המלחמה.

צפו בקטעים מהטקס:

רמי גרינברג ליד שמות הנופלים

"עם ישראל מתמודד מאז פרוץ המלחמה עם בשורות איוב, כאב עצום, אובדן ושכול", אמר בטקס, ראש העיר רמי גרינברג. "בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו אבל עם ישראל נחוש ואיתן, נלחם על הבית, נלחם על החירות בארצנו. האחדות, הלכידות והערבות ההדדית היא מהות כוחנו. נמשיך ללחום בכל החזיתות ולנצח, למענינו ולמען הדורות הבאים".

בסיום האירוע הקריא ראש העיר את שמות כל החללים ויחד עם בני המשפחות הסירו את הלוט מעל שלט ההנצחה. את הטקס הנעימו בשירה אור רם ושירי מאור והפיקה אותו סיגל רפאלי, מנהלת סניף יד לבנים פתח תקווה.

חוה ברק ליד הכיתוב עם שם נכדה - תומר ז"ל
צילומים: ליאור קמחי

פארק חרבות ברזל - על המפה

אביו של אור מזרחי ז"ל

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

על האש פתח תקווה

הכינו את הבשר: איפה אפשר לעשות מנגל בפתח תקווה ביום העצמאות?

קראת יום העצמאות, שיתקיים בעוד יומיים, הכנו לכם טבלה עם רשימת 30 המקומות בהם ניתן לעשות "על האש" בעיר. את הרשימה פרסמה העירייה. ניתן למיין את הטבלה לפי שכונות. חשוב לציין כי חל איסור לעשות מנגלים בפארק הגדול (פארק אוחיון). מי שמחפש לעשות על האש בפארק גדול – יוכל לעשות זאת בפארק יד לבנים. בנוסף, העירייה פרסמה מספר הוראות וכללים שיש להקפיד עליהם:

המשך קריאה »
אלי שתיוי אביו של עידן בועדת הכנסת

צפו באלי שתיוי, אביו של עידן מפ"ת: הם אונסים בעזה גם את הגברים (וידאו כתוביות)

הדברים שאמר האב של החטוף, הנמצא בעזה שבעה חודשים בדיוק, בועדת הכנסת – עדיין מהדהדים בעוצמה והפכו ויראליים ברשתות החברתיות. מאז השביעי באוקטובר, הפך שתיוי לסמל של משפחות החטופים, כאחד שלא מתחשבן ואומר את כל אשר על ליבו הכואב. "החטופות שחזרו מספרות לנו שאונסים את הגברים. מלבישים אותם כמו נשים, מגלחים אותם. חייבים לשמוע את הדברים האלו", אמר.

המשך קריאה »
ליבו של דור זימל פועל בגופו של מרסלו - המפגש המרגש

צפו: קרובי משפחתו של דור זימל ז"ל, מקשיבים לליבו הפועם שהושתל בבילינסון פ"ת

בית החולים הפתח תקוואי, ממשיך לספק רגעים מרגשים, שאפילו תסריטי הוליווד, לא היו יכולים לכתוב אותם. אתמול התרחש מפגש מרגש בין מרסלו גוטהלף, שליבו של דור, שנפטר מפצעיו מכטב"מ בערב אל-עראמשה, הושתל בגופו. "אמרתי למרסלו שהוא מקבל לב של אריה והוא דופק כמו לב של אריה. כשאני שומע את הלב אצל מרסלו, זה להרגיש את דור, גם כשהוא לא פה", אמר אביו של דור.

המשך קריאה »
קאלקידן מהרי פתח תקווה

סוף חג עצוב כל כך: רס"ר (במיל') קאלקידן מהרי מפתח תקווה נהרג במרכז עזה

עצב בעיר בעקבות הודעתו של דובר צה"ל על כי מהרי ז"ל בן ה-37, נהרג יחד עם עידו אביב (28, מקריית ים), נהרגו אתמול (ראשון, 28.4) מפיצוץ במבנה שבו שהה הכוח שלהם, ליד פרוזדור נצרים במרכז רצועת עזה. באירוע גם נפצע לוחם מילואים נוסף באורח קשה באירוע ופונה במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. אמו של מהרי ששוהה באתיופיה. אחייניתו: "את זעקת האם שמענו עד ירושלים".

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading