יוסי שושני - הפועל פתח תקווה

הטור של יוסי שושני: רשמית אנחנו בתמונה – וזה מחייב גם את ההנהלה

בפעם הראשונה מזה הרבה שנים, לא מצאתי היום חנייה פנויה במשחק בית ונאלצתי לחנות קילומטר מהאצטדיון. כבר אז הבנתי את התכונה הרבה שיש בקרב ההנהלה, צוות האימון, השחקנים – ובעיקר האוהדים, לקראת משחק הבית הראשון בפלייאוף העליון מול בני יהודה. אקורד הסיום של המשחק, עם ניצחון מהדהד של 4:0, השלים את התפאורה והרוח החגיגית שיש בהפועל פתח תקווה.

שמעתי שהפרשנים בערוץ הספורט הרהרו בקול על כך שבני יהודה ממש מכרה את המשחק. אני לא מאמין בזה, אבל היכולת שלה באמת יכולה להעלות מחשבות בנושא. בלי אף בעיה למסגרת היא נראתה כמו הצל של עצמה. אבל זה לא מפחית מהפרגון שצריך לתת לשחקנים של עפר טסלפה, שלא רק שמרו על שער נקי משחק חמישי ברציפות, אלא גם הגיעו להרבה הזדמנויות ואפילו כבשו עוד שער שנפסל בהחלטה תמוהה.

טעימה מהיציע

הפועל עשתה סוג של קרקס לשחקנים הזהובים, שרוב ההרכב בנוי שם על שחקני ליגת העל. הקבוצה טרפה את הדשא, שלושת הבלמים עשו שוב עבודה מצוינת. כמו כמעט תמיד, קשה לציין שחקן בולט, כי הקבוצה משחקת מאוד קבוצתי ואין לה שחקן מסוג "שובר שוויון", אך יחד עם זאת ראוי לציין את רועי זיקרי, שנותן קבלות עם צמד, שמוכיח שהוא שחקן ראוי לליגת העל. 

השחקן ה-12 היה הקהל (יותר -3000), דחף ועודד לאורך כל המשחק, מה שגרם למוטיבציה עוד יותר מוגברת אצל השחקנים. כרגע אנחנו חזק בתמונת העלייה עם העיניים כלפי המשחקים של 2 הקבוצות מלמעלה: בני ריינה (משחק חוץ) וכפר קאסם (משחק בית) נצחונות בשני המשחקים האלה יקרבו את הפועל לעלייה בצורה משמעותית וכמובן צריך גם להשיג תוצאות טובות במשחקי הבית – אבל לזה אני לא דואג – בעיקר בזכות דחיפת הקהל.

נותרו לנו עוד 3 משחקי בית שאני מעריך שיגיעו אליהם לפחות 5000 אוהדים וימלאו את היציע המערבי. במידה והמשחקים ייקבעו עלייה, לא אופתע עם האצטדיון יהיה מלא. ההנהלה חייבת להיות ערה לרוח המנשבת בקרב האוהדים ולהשקיע. שזה אומר לפתוח את הכיס לתת לשחקנים מענקי עלייה, שיהוו עבורם תמריץ נוסף. במקביל, חייבים כל הזמן לייצר וודאות ושקט למערכת. 

הפנטזיות מתחילות לרוץ לאוהדים בראש והההנהלה, כמו השחקנים, עכשיו צריכה לקחת את הקבוצה צעד קדימה. אני יושב בקרב האוהדים ושומע את רחשי ליבם, עושים חישובים ומדברים על עלייה. חשוב להרגיע את המערכת לתת לה יציבות. מקבוצה שמטרתה הייתה להישאר ליגה, אנחנו הפכנו להיות מועמדים לעלייה. זה שיפט לא פשוט, אבל הוא מחייב חשיבה עמוקה מאוד לטווח הקרוב, לצד הרחוק.

יוסי שושני, 58, שחקן עבר, אוהד הווה

תמונת רקע: קובי אליהו, הפועל פתח תקווה

עוד ב-ספורט

הפועל פתח תקווה ילדים א'

הפועל פתח תקווה ילדים א' הביסו 9:0 את עמישב בדרבי שנערך בסירקין

העונה המופלאה של שנתון 2010 במחלקת הנוער ממשיכה לייצר שיאים חדשים, עם ניצחון ענק. הפועל הפגינה עליונות מוחלטת מפתיחת המשחק וכבר במחצית התוצאה הייתה 7:0, מה שלא הותיר ספק לגבי יחסי הכוחות במגרש. את השערים כבשו: יאיר פז (שלושער), איתי ג'יני (שלושער – סה"כ 18 שערים העונה), עידן טסה (צמד) ועומרי טהרני קינח בפנדל, שקבע את התוצאה.

המשך קריאה »

זו שלמעלה וזו שלמטה: מכבי פתח תקווה השפילה 4:1 את הפועל פתח תקווה (וידאו)

הדרבי הפתח תקוואי שנערך אתמול אומנם היה לפרוטוקול בלבד, לאחר שהפועל ירדה ליגה ומכבי הבטיחה את הישארותה, אבל היוקרה העירונית הייתה על הכף. כ-2000 אוהדי מכבי (לה זה היה משחק ביתי) מול כ-400 אוהדי הפועל, ראו משחק חד צדדי שהבהיר לכולם מי קבוצת הכדורגל ששולטת בעיר. לאחר סיום המשחק נרשמה תיגרת אוהדים במגרש האימונים של מכבי.

המשך קריאה »

מכבי פתח תקווה יצאה במבצע: קנו כרטיס לגמר הגביע וקבלו גם כרטיס לדרבי. כמה כרטיס?

בעוד יומיים (שבת, 18:00), ייערך הדרבי הפתח תקוואי באצטדיון שלמה ביטוח, בסוג של משחק לפרוטוקול בלבד – היות ומכבי הבטיחה את הישארותה בליגת העל ואילו הירידה של הפועל פתח תקווה נקבעה סופית לשתי קבוצות הכדורגל של העיר נשאר להילחם על היוקרה העירונית – גם במגרש וגם ביציע. לראשונה, מאז הדרבים האחרונים – למכבי צפוי להיות רוב ביציעים. מחירי הכרטיסים – בפנים.

המשך קריאה »

ניצחון אחד מגביע והעפלה לאירופה: מכבי פתח תקווה בגמר גביע המדינה לכדורגל (וידאו)

שחקניו של רן קוז'וך עשו את מה שמצופה מהם וניצחו בחצי הגמר את הפועל נוף הגליל מהליגה הלאומית 3:0 משערים של מאור לוי, לירן חזן ועצמי של אזולאי במשחק שנערך בנתניה. כ 3000 אוהדים ליוו את הקבוצה למשחק, כשחלקם חיכו להריע לשחקנים במגרש האימונים בן דרור, לאחר שחזרו העירה. הגמר ייערך בבלומפילד ב-30.5 (20:30) מול הפועל באר שבע, לה מכבי הפסידה בגמר של 2020.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading