מידרג: פתח תקווה מקום שני בשביעות רצון התושבים, לאחר שב-2018 דורגה אחרונה

לפי דירוג העיריות השנתי של אתר הדירוגים המוכר, העיר מדורגת עם ציון של 3.73, המשוכלל לפי מדדים שונים, רק שתי עשיריות פחות מראשון לציון, שבמקום הראשון. אל הסקר נכנסו 22 עיריות, להן היו לפחות 100 מדרגים, שענו על 17 שאלות שונות. עוד מהדירוג: פתח תקווה טובה לזוגות הצעירים, מרוצים ממספר מקומות החנייה ומרמת התכנון והבנייה בעיר. 

למרות שפתח תקווה היא עיר גדולה, מורכבת ועם הרבה בעיות, נראה שהתושבים שבעי רצון, כך עולה לפי דירוג שעשה אתר הדירוגים "מידרג". לפי הדירוג, בין חמש הערים הגדולות בישראל, ראשון לציון גרפה את המקום הראשון עם ציון של 3.75 מתוך 5. פתח תקווה דורגה במקום השני בדירוג חמש הערים הגדולות בהפרש קטן – 3.73.

לפי נתוני האתר, פתח תקווה, היא ההפתעה הגדולה של הדירוג השנתי, בהתחשב בכך שב-2018 היא הגיעה למקום האחרון בין חמש העיריות הגדולות (שכוללות את ירושלים, תל אביב, חיפה וראשון לציון). את השינוי הדרמטי אפשר לייחס להיבחרו של ראש העיר רמי גרינברג ב-2018, שזוכה לאהדה גורפת בקרב תושבי העיר, זאת למרות החשדות לשחיתות והחקירה הפלילית. 

מבט על מתחם האוכל והקניון GISS-IN ברחוב גיסין אם המושבות

התושבים בפתח תקווה בעיקר מרוצים ממספר מקומות החניה בעיר (2.83 מול 2.54 של ראשון לציון), ומרמת התכנון ובנייה בעיר, בתחומים של קידום התחדשות עירונית, מתן היתרי בנייה ועידוד זוגות צעירים. פתח תקווה זכתה לעליית הציון הגבוהה ביותר ואחריה נמצאת ראשון לציון, עם עלייה של 0.34 בדירוג הכללי שהביאה אותה למקום הראשון. ירושלים עם עלייה של 0.24, אך עדיין נשארה במקום הרביעי.

מידרג העיריות נערך זו השנה החמישית בתאר בו רשומים 933,370 ישראלים. 5,961 מתוכם, תושבים של 22 הערים הגדולות בישראל, ענו על הדירוג, וחילקו ציונים לתפקוד העיריות שלהם. לפי אתר מידרג, בדירוג השתתפו רק תושבים מאומתים (לפי מספר סלולר ייחודי). כל תושב יכול היה למלא את הדירוג פעם אחת בלבד והקישור לשאלון אינו ניתן היה להעברה.

מבט על קריית אריה ואם המושבות

41% מרוצים בפתח תקווה. 4% בחיפה

גולשי האתר דירגו את תפקוד העיריות שלהם ב-17 שאלות שונות, כמו: האם יש תמורה לארנונה, איך הייתה התנהלות העירייה במהלך מגפת הקורונה, מצב הניקיון, מצב מערכת החינוך, התרבות והפנאי, התכנון והבנייה, התקשורת מול התושבים, מצב הפארקים, מתקני הספורט והתחבורה הציבורית. בנוסף נשאלו מה הדבר המתסכל ביותר בתפקוד העירייה, מה הדבר הטוב ביותר בעיר ועוד.

על השאלה האם בפתח תקווה מקבלים תמורה לאגרה, ענו 41 אחוזים מהתושבים בחיוב ואם נשווה זאת לחיפה, הרי ששם רק 4% השיבו בחיוב לשאלה זו. על השאלה עד כמה בעיר שלכם חושבים על זוגות צעירים ומעודדים לגור בה, קיבלה פתח תקווה את הציון 3.10, רק שש עשירות פחות ממודיעין שדורגה ראשונה בשאלה זו. 

פתח תקווה זכתה במקום השני בסקר (מתוך חמש העיריות הגדולות) בשאלות שהתייחסו בנוגע לטיפול של העירייה בקורונה בפרמטרים של התנהלות מערכת החינוך בעיר בזמן המגפה, פריסת מתחמי בדיקות וחיסונים בעיר ועזרה לתושבים חולים וקשישים. 

גשר המיתרים בלילה פתח תקווה. באדיבות: שי בן סניור
גשר המיתרים בלילה פתח תקווה. באדיבות: שי בן סניור

תגובת ראש העיר כפי שנשלחה לנו (עם טלפון)

לאחר כמעט 4 שנים של מאמץ בלתי פוסק להצעיד את העיר שלנו קדימה, בשעה האחרונה נחשפנו לנתונים מצויינים המתפרסמים ע"י אתר מידרג לשנת 2022. מתברר שגם במדרג כמו במחקרים נוספים שנעשו לאחרונה עולה כי פתח תקווה עשתה בשנים האחרונות את השדרוג והשיפור המשמעותיים ביותר ומובילה בפרמטרים רבים וזאת לעומת שנים עברו שהייתה במקומות נמוכים מאד.

אני מודה לכל עובדי העירייה על העבודה סביב השעון לרווחת התושבים. עבודתכם המסורה באה לידי ביטוי בשטח וכמובן גם בסקר המצורף ובסקרים נוספים שפורסמו לאחרונה. אני מודה לכם, תושבי פ"ת היקרים, על האמון והערכה ועל האהבה והגאווה בפתח תקווה עירנו הנפלאה!!! נמשיך לפעול למענכם ולמען העיר היקרה שלנו בכל העוצמה ובכל נושא שיידרש.

רמי גרינברג, ראש העיר | 054-6733156

עוד ב-מהנעשה בעיר

חגי יהודה בש

שבוע לאחר שטבע בבריכה בצימר: נקבע מותו של חגי יהודה בש מפתח תקווה

במשך ימים ארוכים נלחמו בבית החולים פוריה בטבריה על חייו של הילד בן ה-5, אבל הלילה (בין חמישי לשישי) כוחו לא עמד לו והוא נפטר. חגי, שהתחנך בתלמוד תורה ברכת יעקב, הוא בנו של הרב אריאל שלמה בש, רב ידוע בעיר מקהילת חברון היכל יחזקאל שבעיר ושל אשתו תמר – טבע במהלך חופשה משפחתית. בשעה זו הוא מובא למנוחות בבית העלמין סגולה.

המשך קריאה »
דריה קוניוך פתח תקווה

תעלומה: איפה הילדה דריה קוניוך בת ה-11 שנעלמה לפני 24 שעות במרכז פתח תקווה?

הילדה נראתה בפעם האחרונה אתמול בבוקר (רביעי, 17.4.24) ברחוב האחים שטרייט, סמוך לרחוב פינסקר. הדאגה לגורלה גבר מאוד, עקב הזמן הרב שחלף מאז היעלמותה והאיזור בו נעלמה – בו יש רבים של עוברים ושבים של אנשים שמגיעים ממקומות שונים לעיר. המשטרה מבקשת מהציבור לפנות אליה מכל מי שיודע דבר על מקום הימצאה. גובה: 1.5 מ', רזה, שיער ארוך, חלק ושחור.

המשך קריאה »
גן ילדים אם המושבות פתח תקווה

הפתעה נעימה: גני הילדים נפתחו הבוקר בפתח תקווה. חוזרים לשגרה גם בצהרונים

ההורים תושבי העיר התעוררו הבוקר עם ההודעה המפתיעה של פיקוד העורף, על כך שחוזרים לשגרה יממה מוקדם יותר, לאחר שבמוצאי שבת נקבע כי כל המוסדות החינוכיים, הקייטנות והטיולים יתבטלו ל-48 שעות, בעקבות המתקפה האיראנית. לפיכך, רוב גני הילדים בעיר של העירייה והפרטיים פתחו את השערים כבר ב-8:30 בבוקר וילמדו בהם עד 13:00. בצהרונים הילדים ישהו עד 16:00.

המשך קריאה »
יריד תעסוקה קניון הגדול פתח תקווה 2024

רולדין, בורגר ראנץ', גולדה ולנדוור יציעו עבודה לנוער של פתח תקווה ביריד בקניון הגדול

היריד, שמארגנת עיריית פתח תקווה, יתקיים ב-22.5, יום רביעי מ-18:00 עד 19:30 ברחבת החניה של עופר הקניון הגדול – מול הפארק הגדול. ביריד צפויים להשתתף עשרות עסקים וחברות מהעיר ומחוצה לה, שיציעו לנוער עבודה כמדריכים, מלצרים, ברמנים, מוכרים בחנות, נציגי מכירות, קופאים ועוד. גרינברג: "חיבור בין בני הנוער לחברות ולעסקים בפתח תקווה מטיב עם שני הצדדים".

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading