בית ספר לכדורגל הפועל פתח תקווה. צילום: אסף הופמן

מכבי 1:0 משמח, הפועל 0:1 עצוב. בינתיים, הקבוצות משווקות חזק את בתי הספר לכדורגל

שתי קבוצות הכדורגל של העיר כבר לא מושלמות. אחרי שמכבי פתח תקווה חזרה ביום חמישי האחרון עם ניצחון על רמת השרון, הפועל פתח תקווה כשלה אתמול בבית עם אותה תוצאה. למרות זאת, שתי הקבוצות עדיין מוליכות את טבלת הליגה הלאומית לאחר שני מחזורים. במקביל, ההרשמה לבתי הספר לכדורגל שני המועדונים בעיצומה: המחירים דומים, בהפועל נותנים אימון ניסיון חינם ובמכבי יש אקדמיה לבנות. הפרטים בפנים.

כ-1800 אוהדי הפועל הגיעו אמש לאצטדיון "שלמה ביטוח" לחזות במשחקה של קבוצתם מול הפועל כפר סבא. בקרב האוהדים הייתה תכונה גדולה, כשהם מילאו כמעט עד אפס מקום את יציעים 1+2 ולא הפסיקו לעודד כל המשחק, זאת למרות שכבר בדקה ה-8 ספגה הפועל שער מרגליו של אלירן רוהאנה, שדחק מקרוב, כדור שעבר רק במעט את קו השער ולקח לשופט המשחק כמה שניות ארוכות של התמהמהות עד שהוא אושר.

צפו באווירה ביציעים ובכניסות - הפועל פ"ת-הפועל כפ"ס 1:0

כועסים על השופט

למרות שלפי המצלמות, השער היה חוקי, זה היה אות להתחלה של שרשרת החלטות שיפוט מעוררות מחלקות של השופט עומר בירן, שכמעט כולן נטו לרעת הפועל פתח תקווה. התגובה של האוהדים הייתה צפויה ובירן וצמד השופטים זכה לשריקות בוז צורמות בסיום המחצית והמשחק, לצד קריאות "מהמר, מהמר" ואפילו זריקת מים על הקוון.

למרות ההפסד והיכולת החלשה, בקבוצה מתנחמים לפחות בעובדה שמדובר רק במחזור ה-3 והדרך עוד ארוכה. מנגד, מכבי פתח תקווה ממשיכה עם הרצף המושלם, לאחר שחזרה עם עוד שלוש נקודות ביום חמישי מרמת השרון, שם ניצחה 1:0 – ושוב מפנדל של טל בן חיים, בדיוק כמו שקרה במחזור הקודם בבית מול אח"י נצרת. למרות שבשני המשחקים, השחקנים לא הפגינו רמה מרשימה, במכבי יודעים שהתוצאות הן החשובות ואם זה יימשך כך, הקבוצה תוכל לתכנן את ליגת העל כבר במרץ.

אצטדיון "שלמה ביטוח" אתמול. אכזבה
אצטדיון "שלמה ביטוח" אתמול. אכזבה

יאללה, לבית ספר

בהיבט העסקי-מסחרי, שתי הקבוצות החלו בשבועיים האחרונים בקמפיינים שיווקיים די בולטים, לקידום הרישום לבתי הספר לכדורגל, שאת הביטוי שלהם אפשר לראות בשלטי חוצות שנתלו בעיר, בשלטי פרסומות במשחקים וכמובן גם באינטרנט ובמדיה החברתית. בקבוצות יודעים שעכשיו זה בדיוק ה"מאני-טיים", כשההורים בעיר מחפשים תעסוקה "חוגית", ופעילות ספורטיבית לילדיהם אחרי שעות הלימודים.

האופציה של בתי הספר לכדורגל, המיועדים לגילאי 4-13, קורצת לרבים מההורים, גם מתוך מחשבה, שאם הילד יתמיד ויהיה כשרוני, הוא יוכל להשתלב במחלקות הנוער של המועדון ואולי יהיה לו עתיד בכדורגל. עבור הקבוצות מדובר גם במנוף עסקי וכלכלי. אם נעשה חישוב קצר, נגלה ש-500 תלמידים (זה הצפי בממוצע לשתי הקבוצות) כפול 4000 ש"ח (מחיר ממוצע לשנה), יוצא כ-2 מיליון ש"ח ממוצע הכנסה לקבוצה.

כדורים באוויר. בית הספר לכדורגל של הפועל פתח תקווה. צילום: אסף הופמן

אז איפה כדאי להירשם? השוואה בין בתי הספר לכדורגל בעיר

בית הספר לכדורגל - הפועל פתח תקווה

בית הספר לכדורגל של הפועל פתח תקווה נפתח לפני שבוע וכבר נרשמו אליו 220 תלמידים. מדובר למעשה בשני סניפים של בתי ספר – אחד מתאמן במגרשי האימונים של אצטדיון המושבה (עלות: 4150 ש"ח) והשני בסירקין (עלות: 3930). התשלומים מתבצעים בפריסה ל-10 תשלומים חודשיים והעלות שצוינה כוללת גם דמי רישום חד פעמיים על סך של 850 לתלמיד.

בהפועל מצפים שבחודש-חודשיים הקרובים, המספר יוכפל ל-450-500. בהפועל מציינים בית הספר עבר העונה שדרוג מקצועי משמעותי, אותו יוביל המאמן דורון פטשניק, בעל ניסיון אימון של מעל 20 שנה. "דורון מביא איתו רוח חדשה לבית ספר. הוא דוגל בשיטת שלושת הצבעים, המאפשרת לשחקן הצעיר להבין טוב יותר את המשחק וככה להתקדם מקצועית".

בהפועל מדגישים כי גם התנאים של בית ספר שודרגו ביחס לשנים עברו – הן ברמת הציוד, הן ברמת המגרשים והן באיכות וכמות המאמנים, מה שמאפשר יחס אישי לכל שחקן. בקבוצה מעניקים לכל ילד אימון ניסיון בחינם, כך שהוא והוריו יוכלו להתרשם – ואז להחליט אם להירשם או לא. דמי הרישום כוללים ציוד הכולל תיק, כדור, נעליים, 2 חולצות, 2 מכנסיים ו-2 זוגות גרביים. אגב, גם בנות יכולות להירשם ולהתאמן יחד עם הבנים. במידה ותהיה היענות גדולה בקרב הבנות, יישקלו בהפועל לפתוח קבוצות לבנות בלבד.

משקיעים בשיווק: באנר עם הנעה לפעולה לרישום לבית הספר לכדורגל באתר של הפועל פתח תקווה
בית הספר לכדורגל - מכבי פתח תקווה

במכבי מנגד, המחירים די זהים. כאן מדובר על 4000 ש"ח ב-10 תשלומים הכוללים גם את דמי הרישום (ע"ס 800 ש"ח). אם תרצו אימון ניסיון, זה אפשרי, אבל בניגוד להפועל, זה כרוך בתשלום (100 ש"ח – חד פעמי והילד מקבל כדור. אם הוא נרשם, זה יורד מהעלות השנתית.) בקבוצה מוסרים שנערך גם אימון ניסיון פתוח ללא תשלום.

גם מכבי, מי שנרשם יקבל ערכת ציוד דומה (חוץ מנעליים) לזו של מכבי וכן מנוי למשחקי הקבוצה הבוגרת. במכבי מוסרים שההרשמה אוטוטו נסגרת וכי נרשמו כבר כ-700!. בניגוד להפועל, במכבי פועלת אקדמיה, שכבר פועלת מספר שנים, המיועדת לקבוצות ייחודיות לבנות שאוהבות כדורגל. שם העלות היא 2000 ש"ח לשנה + 800 ש"ח דמי רישום. 

"בית הספר של מכבי ידוע באיכותו בכל המובנים", מוסרים במכבי. "המועדון כל הזמן מייצר שחקנים לקבוצות הנוער. בכל קבוצה יש עד 25 תלמידים שמודרכים על ידי שני מאמנים. הצוות המקצועי של הקבוצה מקפיד לעקוב אחרי הכישרונות". בקבוצה מציינים כי האימונים יערכו בבן דרור ובקרוב גם במגרשי האימונים סמוך לאצטדיון המושבה.

קרדיט תמונה פותחת: אסף הופמן, הפועל פתח תקווה

עוד ב-ספורט

מתן גושה תאונת אופנוע

מתן גושה מהפועל "מבנה" פתח תקווה נפצע קשה בתאונת אופנוע בדרום. מצבו יציב.

הבלם של היורדת סובל מפגיעה רב מערכתית. גושה בן ה-25 החליק מהאופנוע שלו בכביש 4, סמוך לניצן – צומת אשכולות ועף ממנו. חובשים ופראמדיקים של מד"א הוזעקו למקום והעניקו לו טיפול לפני שפינו אותו לבית החולים ברזילי, שם הוא מטופל כשהוא בהכרה מלאה ומצבו יציב. השחקנים והצוות המקצועי של הפועל מתפללים להחלמתו: "המועדון עוקב אחרי מצבו וילוו את השחקן ומשפחתו בכל מה שיצטרכו", נמסר.

המשך קריאה »

רגל ימין לקראת אירופה: מכבי פתח תקווה ניצחה את מכבי חיפה 1:3 בבת גלים

נכון, זה רק משחק אימון, מול הירוקים, שהיו בהרכב חסר, אבל אולי זה סימן לעונה מוצלחת עבור הפתח תקוואים מחזיקי הגביע, שעוד פחות מחודש ישחקו לראשונה באירופה מאז 2005. במשחק, שהיה סגור לקהל, החיפאים עם המאמן החדש-ישן ברק בכר, פתחו עם שער של דין דוד בדקה ה-30, אך מכבי החזירה עם שלישייה של לוגסי (32), קרצו (72 ודזנט (76) במשחק הבכורה של המאמן החדש דן רומן.

המשך קריאה »
הפועל מבנה פתח תקווה

"מבנה" תהיה נותנת החסות הראשית של הפועל פתח תקווה – גם בעונה הבאה

הקבוצה, שירדה העונה מליגת העל לאחר עונה אחת בלבד, הודיעה כי חברת הנדל"ן העסקי תתמוך בה גם בעונת 24/25 – כך על פי דיווח של המועדון. "שמחים וגאים על הבעת האמון בנו דווקא עכשיו, שיתוף הפעולה יביא להצלחות", אמר טים פלוטקין, המנכ"ל החדש. בהפועל גם מעודדים מקצב גיוס הכספים של עמותת האוהדים, שכבר הגיע לשני מיליון ש"ח, חודשיים לפני שריקת הפתיחה למשחק הראשון.

המשך קריאה »
אוהדי מכבי פתח תקווה - מתכוננים לבראגה?

מכבי פתח תקווה תפגוש את בראגה מפורטוגל בסיבוב השני של הליגה האירופית

ההגרלה שנערכה היום, קבעה כי הקבוצה הפתח תקוואית, שחוזרת לכדורגל האירופאי לאחר כמעט שני עשורים, תפגוש את הפורטוגזים החזקים לשני משחקים: הראשון יתקיים ב-25.7 בחוץ והשני יתקיים כעבור שבוע (1.8) במשחק ביתי, שלצערינו, ייערך בסופיה. במכבי יתנו עדיפות לרכישת חבילות למשחקים לבעלי מנויים ומצפים למאות אוהדים שילוו את הקבוצה בשני המשחקים באירופה.

המשך קריאה »