השטח עליו צפויה לקום שכונה - מול שכונת אחדות פתח תקווה

העירייה היום למשרד הפנים: השאירו את השטח מול שכונת אחדות שייך לפתח תקווה

הדרישה נמסרה במסגרת ישיבה שהתקיימה היום עם נציגי ועדת הגבולות, גורמים במנהל ההנדסה ובעלי זכויות הקרקע שנמצאת דרומית לשכונה הותיקה, על ציר 471. בשטח מתוכננת התחדשות עירונית מאסיבית ולכן חשוב לעירייה, שהוא יישאר בשטחה ויסופח לה. ראש העיר, רמי גרינברג: "השטח נחוץ לטובת שימושים ציבוריים ואנחנו נמשיך לפעול מול משרד הפנים לטובת הנושא".

השטח המדובר נמצא סמוך לכפר מעש וגת רימון, ישובים המסופחים למועצת דרום השרון ולגני תקווה, שהיא מועצה מקומית עצמאית. עדיין אין תוכנית לבנייה על השטח, אבל בעיריית פתח תקווה רואים בו המשך ישיר להתחדשות העירונית הצפויה במזרח העיר, לרבות "שכונת סירקין" (שתתפצל למספר תתי שכונות), בה צפויות להיבנות לא פחות מ-8500 יחידות דיור עד לעשור הבא.

רמי גרינברג על רקע עיריית פתח תקווה
רמי גרינברג על רקע עיריית פתח תקווה

כתוב את הכותרת כאן

לפי דיווח של העירייה, נפגש היום ראש העיר, רמי גרינברג, עם ועדת הגבולות של משרד הפנים ובדיון עלה עתידו של שטח זה, זאת קראת הכרעה שצפויה בנושא. השטח נמצא דרומית לציר 471, מול שכונת אחדות, שהיא עצמה צפויה לעבור התחדשות עירונית מאסיבית בשנים הקרובות. בפגישה נכחו גם בעלי הזכויות בקרקע וגרומים במנהל ההנדסה. 

במסגרת הפגישה הדגיש גרינברג בפני נציגי הוועדה את החשיבות שהשטח המדובר יישאר בפתח תקווה ולא יעבור למועצה האזורית דרום השרון. ראש העיר, יחד עם מהנדס העיר, איציק אוז'בלו, ציינו כי השטח מיועד לתמוך בהתחדשות העירונית בשכונת אחדות ובגידול הצפוי באוכלוסייה. לשם כך, הם מבקשים להשאיר את השטח בפתח תקווה ולאפשר בו שימושים ציבוריים. יצויין כי כבר היום קיימת גישה לשטח באמצעות גשר  להולכי רגל משכונת אחדות לאיזור כפר מעש.

גשר הולכי רגל המקשר בין שכונת אחדות לכפר מעש (צילום: גוגל סטריט וויו)
גשר הולכי רגל המקשר בין שכונת אחדות לכפר מעש (צילום: גוגל סטריט וויו)

"עיריית פתח תקוה מקדמת בשנים האחרונות את ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות ובכלל זה גם בשכונת אחדות", מסר ראש העיר רמי גרינברג. "במסגרת זו, אנחנו ממשיכים לפעול מול משרד הפנים, כדי שהשטח שנמצא במחלוקת, דרומית לציר 471 – מול שכונת אחדות, יישאר בתחומי העיר פ"ת. השטח נחוץ לטובת שימושים ציבוריים ואנחנו נמשיך לפעול מול משרד הפנים לטובת הנושא".

כזכור, לפני כחצי שנה, שרת הפנים (היוצאת) איילת שקד קיבלה את בקשתו של גרינברג, לספח לפתח תקווה שני תאי שטח, על מה שאמורה להיבנות "סירקין הקטנה", המתפרסים על פני 95 דונם, לטובת קידום תשתיות תחבורה, שאמורים לשרת את תושבי העיר.

עוד ב-מהנעשה בעיר

שוב טרור פלילי בעיר: שני פצועים קשה בפיצוץ רכב בפתח תקווה. צפו בתמונות מהאירוע

שני בני אדם נפצעו באורח קשה בפיצוץ רכב ברחוב סמיר משה נקאש בשכנות כפר ג'נים ג' שבפתח תקווה. צוות מד"א העניק להם טיפול רפואי במקום. המשטרה איתרה שרידי פריט אמל"ח ברכב שעלה באש. חבלן המשטרה העביר את הפריט להמשך בחינה ומיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי. תושבי השכונה הסתודדו שעות ארוכות בקרבת מקום בזמן שהמשטרה טיפלה בזירה. "רק בנס לא נפגעו ילדים", אמרו התושבים.

המשך קריאה »

תסביר לנו: יוסף חדאד מגיע לפתח תקווה להרצאה בעופר הקניון הגדול ב-21.7

בעוד שבוע, ביום ראשון הבא (19:00), יגיע למתחם הקולנוע הוט סינמה שבקניון, הערבי-ישראלי, שהפך המסביר ללאומי, שכל אחד מאיתנו אוהב לשמוע, לערב אישי תחת הכותרת: "גאה להיות ערבי וגאה להיות ישראלי". חדאד יספר על חוויותיו האישיות – מהילדות בנצרת ועד הבחירה להתנדב לשרות בצה"ל, הפציעה הקשה במלחמת לבנון השניה ועוד היום, איך הגיע להיות הפנים של ההסברה הישראלית בעולם.

המשך קריאה »
צדוק בן משה חוגג 60 עם משפחתו

כ-100 מוזמנים הגיעו לקאסה 61 פ"ת לחגוג 60 לסגן ראש העיר צדוק בן משה (וידאו)

אחד מהתושבים הצבעוניים והמוכרים ביותר בעיר, חגג הערב שישה עשורים במסיבת הפתעה, שארגנו לו חבריו התושבים יפית חיים לוי, מטי חי ושרון אלדד. למרות ההכנות הרבות שנדרשו לאירוע המושקע, בן משה נראה די מופתע בכניסה לאולם, אבל לא לקח לו יותר מכמה שניות להבין מה קורה – ומיד היא זרם עם החגיגה. מי שלא הגיע, היה ראש העיר רמי גרינברג, ששהה מחוץ לעיר ושלח את ברכתו.

המשך קריאה »
רמי גרינברג ואביב כוכבי מרכז מורשת צה"ל פתח תקווה

אביב כוכבי ורמי גרינברג הניחו אבן פינה למיזם מערכות ישראל בפתח תקווה ליד הפארק הגדול

הרמטכ"ל לשעבר וראש העיר השתתפו בטקס שהתקיים ביום שישי האחרון ברח' בזל, היכן שנמצאת כיום חניית הכורכר, שזה המקום בו צפוי לקום מוזיאון/מרכז לימוד למורשת הצה"לית. בטקס החגיגי גם השתתפו יו"ר ארגון יד לבנים אלי בן שם, סמנכ"ל וראש אגף משפחות הנצחה ומורשת, אריה מועלם, משפחות שכולות ואורחים רבים. במוזיאון צפויים להיות סימולטרים מתקדמים, שידמו ישיבה במטוס קרב.

המשך קריאה »