שחקני הפועל פתח תקווה בשמיים אחרי הניצחון על כפר סבא - צילום: Saar Carmeli Photography - סטודיו לצילום סער כרמלי

על הגל: "הפי מנדיי" לשתי הפתח תקוואיות אחרי נצחונות – צמודות בפסגת הליגה הלאומית

איזה ערב מאושר עבר אתמול על הכדורגל בפתח תקווה, כשהפועל (3:1 בחוץ על כפ"ס) ומכבי (3:2 בבית על רמת השרון) הפכו פיגורים וזכו בשלוש נקודות חשובות במאבק הפסגה הרותח על העלייה לליגת העל. מכבי קטעה רצף של חמישה הפסדי ליגה ואילו הפועל השיכה ניצחון ליגה רביעי רצוף – ראשון מזה שנים. שתי הקבוצות גם בונות על הכנסות יפות ממכירות כרטיסים (בדרבי ובגביע). הפרטים בפנים. 

מי אמר שאין כדורגל בפתח תקווה? שתי הקבוצות הבכירות של העיר הראו אתמול שהם בדרך הנכונה להגשים לנו חלום גדול ולראות את שתיהן בעונה הבאה בליגת העל. אחרי הנצחונות אתמול, הן צמודות במקום השני (מכבי) ובשלישי (הפועל) עם 32 נקודות ואפילו אותו הפרש שערים (10). בעוד שבועיים (23.1) תארח הפועל את מכבי ותשאף לנקום על ה-4:0 מהסיבוב ה-1. האוהדים כבר לא יכולים לחכות.

צפו: ערב גדול לפתח תקוואיות

מכבי בונים על הכנסה גבוהה מהגביע

פחות מ-1000 אוהדי מכבי פתח תקווה (למרות כניסה חינם לנשים ומתחת גיל 12), הגיעו אתמול לאצטדיון "שלמה ביטוח" לצפות בשחקניו של בני לם, שהגיעו אליו אחרי 5 הפסדי ליגה רצופים. גם הפעם, כמו מול נס ציונה בגביע, שחקני מכבי ידעו לצאת כמו גדולים מפיגור 1:0 ולנצח משערים של מוחמדי הינדי (בעיטה מרחוק), עידן טוקלומטי (מקרוב) ומוטי ברשצקי, שקבע את ה-3:1 בנגיחה, לפני שרמת השרון צמצמה ל-3:2.

בקבוצה מעודדים מאוד מהשינוי שהביא לם, שהיה במתח רב כל המשחק, אך כמובן מאושר בסיום. גם אבי לוזון נראה מחויך ביציע. לא רק בגלל הניצחון. ההגרלה של רבע הגמר, שזימנה לקבוצתו את מכבי תל אביב ברבע הגמר, תכניס לפי ההערכה לפחות כ-500 אלף ש"ח ממכירת כרטיסים. המשחק הראשון ייערך בבלומפילד ב-1.2.

זה יכול להגיע גם להכנסות של 1,000,000 ש"ח, אם מכבי פתח תקווה, תצליח להעביר את ההכרעה בגומלין במושבה (1.3). במידה וזה יקרה, הצפי למכירת כרטיסים הוא 30 אלף לשני המשחקים ביחד, כשההכנסות אמורות להתחלק שווה בשווה בין הפתח תקוואית לתל אביבי (כש-10 אחוז עוברים להתאחדות).

מיליון שקל זה מספיק כסף, שגם יכול לעזור לחיזוק משמעותי בחלון ההעברות של ינואר – דבר שהאוהדים בונים עליו, כשנכון לעכשיו בוצעו החתמות של גיא דהן ומאור לוי הצעירים – וגם אולי להתמודד עם תביעת הענק של חגי גולדברג, ששיחק מ-2008 עד 2017 בקבוצה וכעת תובע ממנה כמיליון ש"ח, בגין הוצאת תלושי שכר פיקטיביים, תשלום עבור אי קיום שימוע ואי הפרשות לקרן הפנסיה.

אוהדי מכבי פתח תקווה מחויכים לפני המשחק - וגם אחריו

יהיה אצטדיון מלא בדרבי?

אם במכבי מחייכים בשביעות רצון, בהפועל נראה שהאוהדים בשמיים, כשרובם בולעים כובע גדול, אחרי שבמשך כמעט שלושה חודשים דרשו לפטר את עפר טסלפפה, שמצידו הוכיח מה הוא שווה – עם ניצחון חוץ מרשים 3:1 על כפר סבא, לאחר שהפועל נקלעה לפיגור כבר בדקה ה-5. רם לוי עם פצצה לחיבורים בדקה ה-34, מתן גושה מקרוב בדקה ה-66 ורז שטיין (85) לאחר מבצע קבוצתי קבע 3:1,

 כ-1000 אוהדי הפועל פתח תקווה הגיעו לכפר סבא וחזרו מאושרים לעיר וכבר חושבים על הדרבי בעוד שבועיים. לפי ההערכות הקבוצה צפויה למכור לפחות 3000 כרטיסים למפגש אותו היא תארח, כשרוב הכרטיסים צפויים להימכר לאוהדי מכבי, שממעטים עדיין להגיע, אבל דרבי, במקביל להמשך ההצלחות, צפוי להוציא גם את הרדומים לאצטדיון "שלמה ביטוח". בשידור הטלוויזיה אתמול ציין הפרשן אייל לחמן כי הוא צופה לאצטדיון מלא, הפועל תהיה מרוצה גם עם תפוסת אצטדיון של 75%. 

בגביע הוגרלה הפועל מול מ.ס. אשדוד, הגרלת רבע גמר יחסית קלה, למרות שמדובר בקבוצה מליגת העל, השחקנים של רן בן שמעון רחוקים מלהרשים. את המשחק הראשון הפועל תארח (1.2), כשהצפי גם כאן או למכירת לפחות 3000 כרטיסים, בעיקר לאוהדי הפועל (משחקי הגביע אינם נכללים במנוי). גם כאן היא תחלק את ההכנסות ממכירת הכרטיסים עם אשדוד.

בקבוצה מעודדים מהמומנטום ומקווים כי עד שבוע הבא יגיעו ליעד הגיוס שהוצב בתחילת העונה- 2 מיליון ש"ח עבור עמותת "הכחולה" – זאת בעקבות הגדלת התרומות של חברים קיימים. 

רם לוי אחרי שער השוויון - יתחרה על שער העונה? צילום: אסף הופמן, סער כרמלי

עוד ב-ספורט

מתן גושה תאונת אופנוע

מתן גושה מהפועל "מבנה" פתח תקווה נפצע קשה בתאונת אופנוע בדרום. מצבו יציב.

הבלם של היורדת סובל מפגיעה רב מערכתית. גושה בן ה-25 החליק מהאופנוע שלו בכביש 4, סמוך לניצן – צומת אשכולות ועף ממנו. חובשים ופראמדיקים של מד"א הוזעקו למקום והעניקו לו טיפול לפני שפינו אותו לבית החולים ברזילי, שם הוא מטופל כשהוא בהכרה מלאה ומצבו יציב. השחקנים והצוות המקצועי של הפועל מתפללים להחלמתו: "המועדון עוקב אחרי מצבו וילוו את השחקן ומשפחתו בכל מה שיצטרכו", נמסר.

המשך קריאה »

רגל ימין לקראת אירופה: מכבי פתח תקווה ניצחה את מכבי חיפה 1:3 בבת גלים

נכון, זה רק משחק אימון, מול הירוקים, שהיו בהרכב חסר, אבל אולי זה סימן לעונה מוצלחת עבור הפתח תקוואים מחזיקי הגביע, שעוד פחות מחודש ישחקו לראשונה באירופה מאז 2005. במשחק, שהיה סגור לקהל, החיפאים עם המאמן החדש-ישן ברק בכר, פתחו עם שער של דין דוד בדקה ה-30, אך מכבי החזירה עם שלישייה של לוגסי (32), קרצו (72 ודזנט (76) במשחק הבכורה של המאמן החדש דן רומן.

המשך קריאה »
הפועל מבנה פתח תקווה

"מבנה" תהיה נותנת החסות הראשית של הפועל פתח תקווה – גם בעונה הבאה

הקבוצה, שירדה העונה מליגת העל לאחר עונה אחת בלבד, הודיעה כי חברת הנדל"ן העסקי תתמוך בה גם בעונת 24/25 – כך על פי דיווח של המועדון. "שמחים וגאים על הבעת האמון בנו דווקא עכשיו, שיתוף הפעולה יביא להצלחות", אמר טים פלוטקין, המנכ"ל החדש. בהפועל גם מעודדים מקצב גיוס הכספים של עמותת האוהדים, שכבר הגיע לשני מיליון ש"ח, חודשיים לפני שריקת הפתיחה למשחק הראשון.

המשך קריאה »
אוהדי מכבי פתח תקווה - מתכוננים לבראגה?

מכבי פתח תקווה תפגוש את בראגה מפורטוגל בסיבוב השני של הליגה האירופית

ההגרלה שנערכה היום, קבעה כי הקבוצה הפתח תקוואית, שחוזרת לכדורגל האירופאי לאחר כמעט שני עשורים, תפגוש את הפורטוגזים החזקים לשני משחקים: הראשון יתקיים ב-25.7 בחוץ והשני יתקיים כעבור שבוע (1.8) במשחק ביתי, שלצערינו, ייערך בסופיה. במכבי יתנו עדיפות לרכישת חבילות למשחקים לבעלי מנויים ומצפים למאות אוהדים שילוו את הקבוצה בשני המשחקים באירופה.

המשך קריאה »