שכונת יוספטל פתח תקווה - התחדשות עירונית?

העירייה: יוספטל לקראת הפקדה. בתכנון – 4300 יחידות דיור, במקום 1380 שיש כיום

ההתחדשות העירונית במזרח העיר תופסת תאוצה – ולא רק בגלל סירקין. לפי דיווח שהוציאה עיריית פתח תקווה, התקיים היום דיון בועדה המחוזית, לקראת הפקדת תכנית החידוש של השכונה הותיקה. לפי התכנון, כבר בשנים הקרובות, המבנים הישנים והמוזנחים, שנמצאים על שטח של 339 דונם, יוחלפו במבני מגורים מודרניים וחדישים. יזמי הנדל"ן כבר לוטשים עיניים לכיוון יוספטל. 

כבר לפני יותר משנה וחצי כתבנו כאן כי העירייה, יחד עם כרמים, המינהלת להתחדשות העירונית, שמות דגש חזק מאוד על שכונת יוספטל. פרסום התכנית המקורית, באוקטובר 2021, יצא בדיוק באותו שבוא בו נספה בשכונה הילד אמיל אלופר, משריפה שפרצה בבית אביו הנמצא בשכונה. קשה שלא לקשר בין המבנה הישן בו הוא גר, לשריפה הקטלנית שגבתה את חיי בנו. אם השריפה הייתה פורצת בבניין חדיש, מוגן עם מערכות כיבוי, אולי הטרגדיה הייתה נמנעת. לכן,  גם "תכנית יוספטל" היא בלתי נמנעת.

צפו בביקור שלנו בשכונת יוספטל לפני יותר משנה

תוספת של כ-10,000 תושבים?

היום קיבלנו אישור לכך כי הדיון בועדה המחוזית נותן אור ירוק לקראת הפקדת התכנית, שאיזור התכנון שלה תחום בין כביש 483, המחבר את פתח תקוה לראש העין, ממערב דרך ירושלים (כביש 40), מדרום שכונת קריית אלון וממזרח נחל מזור ומחנה סירקין. לפי העירייה ו"כרמים", התכנית מציעה התחדשות עירונית איכותית, תוך שמירת הזהות המקומית של השכונה.

בתכנון להרוס לא פחות מ-1380 יחידות דיור, המצויות בעיקר במבני שיכונים ("רכבות") וכן במבנים צמודי קרקע ולבנות במקומן, על שטח של 338 דונים, לא פחות מ-4300 יחידות דיור חדשות, שצפויות להכיל כ-12 אלף תושבים. רח' וייסבורג, הרחוב הראשי והמרכזי בשכונה יכיל את המאסה של הדירות ויכלול לאורכו גם חזיתות מסחריות והוא למעשה יחבר את שלושת השכונות במזרח העיר: יוספטל, שיכון הפועל המזרחי (מצפון) ושכונת סירקין העתידית (ממזרח).

תכנית יוספטל החדשה
תכנית יוספטל החדשה

גרינברג: "צדק הסטורי"

לדברי העירייה, התכנית מגדילה באופן משמעותי את שטחי הציבור הבנויים והפתוחים בשכונה, לרבות פארק שילווה את נחל מזור. התכנית אף תאפשר הקמת מגוון שטחי ציבור, ובתוכם בתי ספר, גני ילדים ומעונות יום, מועדוני נוער וקשישים ומרכז תרבות, שטחי ספורט ונופש.

מבחינה התחבורה, התכנית צפויה להסדיר  את החיבורים אל תכנית סירקין העתידית ולכל המרחב, וכן מציעה רשת אופניים המתחברת לצירים העירוניים והבינעירוניים. לדברי העירייה, התכנית נותנת דגש בהגדלת הקישוריות לתחבורה ציבורית וחיבור לתחנת המטרו העתידית. "אנחנו עושים צדק היסטורי עם תושבי שכונת יוספטל", מסר ראש העיר, רמי גרינברג. "הדיון היום בועדה המחוזית הינו צעד משמעותי נוסף לקראת הבשורה בקרוב שתבטיח איכות חיים לתושבי השכונה".

דעה

"הפוטנציאל של שכונת יוספטל הוא אדיר, עקב המיקום הפסטורלי שלה והנגישות הגבוהה לצירי תחבורה ראשיים: כביש 40, כביש 483, כביש 6 וכביש 5. השכונה גם סמוכה לתחנת הרכבת של ראש העין מזרח, שעתידה לחזור ולשרת את תושבי האזור ולציר תנועה של כביש 40, בו יש קווי אוטובוס לכל רחבי המרכז.

בנוסף, יוספטל קרובה מרחק הליכה לפארק מקורות הירקון ותל אפק ופארקים מקומיים עם מתקנים חדישים, שכבר היום ניתן למצוא בשכונה.

יוספטל יכולה להתפתח כמו הדר גנים החדשה, אם ימשיכו לפתח אותה נכון וישקיעו במוסדות חינוך, אזורי מסחר וקניונים. חשוב לתת לתת עדיפות לתוכניות לאומיות, של דירות בהנחה, על מנת לאפשר להצעיר את השכונה, בדומה לשכונות שנבנו במסגרת תוכניות אלו ברחבי הארץ".

אלעד ביטון, ענר נדל"ן
אלעד ביטון, ענר נדל"ן

עוד ב-נדלן

קרן ספרה רכשה מ"שיכון ובינוי" 50% מחניון שניידר פ"ת תמורת 91 מיליון ש"ח

עסקת הענק בתחום החניונים בפתח תקווה, הפכה לרשמית אתמול, לאחר שחברת קרנות הגידור המובילה בישראל הודיעה על חתימת הסכם, במסגרתו הקרן, תחת המותג PARK IN, תהיה שותפה במחצית מהבעלות על החניון החדש – השני בגודלו בעיר. העסקה בוצעה לפי שווי נכסי של 182 מיליון ש"ח לחניון, הכוללים תמורה של 31 מיליון ש"ח תמורת ההון העצמי, ו-60 מיליון ש"ח, המהווים 50% מחוב השותפות לבנקים

המשך קריאה »
נכס מסחרי להשכרה ז'בוטינסקי 105 פתח תקווה

מלך המזרנים OUT: שטח 100 מ"ר בחזית ז'בוטינסקי 105 פ"ת – מוצע להשכרה

לאחר שנים רבות, חנות המזרנים של על הרחוב הסואן, לפני הפנייה לרח' איינשטיין, פינתה את הנכס, שפעם הייתה בו חנות החיות "מלך האריות". איזה "מלך ייכנס" במקום, עדיין לא ידוע, מאחר שהשלט להשכרה נתלה רק לפני כשבוע וחצי. מדובר בלוקיישן אטרקטיבי בו חולפים עשרות אלפי אנשים מדי יום במכונית, ברגל וברכבת הקלה, שרואים היטב את המבנה בן שתי הקומות.

המשך קריאה »
אפעל 13 פתח תקווה על ציר ז'בוטינסקי צומת

בניין המשרדים אפעל 13 פתח תקווה של דמרי נפתח לשיווק: משכירים קומות שלמות

כל מי שעובר בצומת גהה בכניסה לעיר, ויש עשרות אלפים כאלה ביום, לא יכול שלא לשים לב לשלט ענקי עם מספר טלפון, המופיע על חזית הבניין, שפונה לתחילת רחוב ז'בוטינסקי. על מה שהיה פעם מוסך GMS, בנתה חברת הבנייה "דמרי בנייה וקבלנות" (לא להתבלבל עם חברת הנדל"ן י.ח. דמרי), בניין 'בוטיקי' בן 7 קומות על שטח כולל של 9110 מ"ר. השיווק כבר החל והבנייה צפויה להסתיים בדצמבר.

המשך קריאה »
נדל"ן מגורים פתח תקווה

הלמ"ס: עלייה של כמעט 50% במכירות דירה בפתח תקווה ברבעון האחרון לעומת הקודם

שוק נדל"ן המגורים בעיר מתאושש תשעה חודשים אחרי פרוץ המלחמה? עוד מוקדם לדעת, אבל הנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מראים מגמה משמעותית של עלייה בקצב מכירת הדירות (חדשות ויד שניה). למרות החששות והתחזיות הפסימיות בפתח תקווה מכרו בין מרץ למאי 24, לא פחות מ-539 דירות, לעומת 362 שמכרו בין דצמבר 23 לפברואר 24.

המשך קריאה »