הרכבת הקלה על ציר ז'בוטינסקי פתח תקווה

לא אחרי פסח וגם לא ביום העצמאות: פתיחת הרכבת הקלה בפ"ת – כנראה רק במאי

הדחיות האינסופיות במה שאמור לגרום למהפכה תחברותית בעיר – נמשכות. נודע כי רק בעוד שבועיים, נת"ע תעביר לחברת תבל, מקבוצת אגד, זו שאמורה להיות אחראית על הפעלת הקו, את הפרויקט – ואז יידרשו לה עוד 45 ימי הפעלה מלאים, לפני המעבר להפעלה מסחרית. זה אומר, שבחישוב פשוט, אם הכל יילך כשורה, הקו האדום ייפתח רק לקראת אמצע מאי, בעוד חודשיים.

אחרי שהמועד המקורי לפתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה, היה אמור להיות בנובמבר 2022, הוא נדחה פעם נוספת למרץ 2023 ואחרי זה לאחרי פסח. לפני כחודש, שרת התחבורה, מירי רגב, הבטיחה כי הוא יפעל עד יום העצמאות (כשהיו שמועות שפתיחתו מתוכננת ליום העצמאות עצמו ב-25.4), היום כבר יודעים שצפויה דחייה נוספת.

הרכבת הקלה בפתח תקווה
הרכבת הקלה בפתח תקווה - זו רק נסיעת טסט

בהתחלה - רק קצב של 50%

לפי הפרסומים, נודע כי חתימה על הסכם ההפעלה המעודכן בין נת"ע לחברת תבל, שנדרשת לפני מסירת הפרויקט אליה, צפויה לקרות רק בעוד שבועיים (סוף מרץ). בעקבות ניסויי ההפעלה זיהו בנת"ע (נתיבי תחבורה עירונית) צורך בתוספת אנשי תפעול בתחנות ובשינויים נוספים, מעבר לאלה שנקבעו במכרז שבו זכתה תבל.

על כן, יידרשו כנראה לבצע שינויים בהסכם בין שתי החברות – המוערך בכרבע מיליארד שקלים. בנוסף, יש לנת"ע הסכם עם החברה הסינית CRTG על סך 130 מיליון ש"ח, האחראית על תפעול מערכות החשמל והתקשורת, בנוסף להתקנת המסילות.

לוח הזמנים הנוכחי מציב את תאריך הפתיחה לקראת חופשת הקיץ של בתי הספר, ונסיעה של ישראלים רבים לחופשות בחו"ל, מה שאמור לסייע לתבל להתמודד עם הביקוש לנסיעות בקו, שצפוי לפעול בתחילה בקצב של כ-50% מהמתוכנן.

עיכובים שווים מילונים

הקו האדום יפעל בין פתח תקווה לבת ים, כאשר 10 מבין 34 התחנות שלו הן תת קרקעיות. נודע כי בנת"ע כבר עובדים על הארכת הקו לראשון לציון, כדי שיוכל לשמש גם את הבאים לאזור התעסוקה החדש במתחם ה-1000. משרד התחבורה כבר הקציב 100 מיליון שקל לתכנון ההארכה, שתכלול מסלול נוסף באורך של 2.5 ק"מ ו-4 תחנות נוספות. עלות הבנייה צפויה להיות מעל מיליארד ש"ח.

הלחץ של נת"ע לפתוח את הקו האדום בזמן, גוררת הקשחת עמדות מצד הקבלנים שדורשים כספים נוספים. ההערכה היא שעלות העיכובים בפתיחת הקו עומדת על כ־30־50 מיליון שקל בכל חודש. כפי שכבר דיווחנו, חלק ניכר מהעיכובים נגרמו בשל תקלות שהתגלו במערכת האיתות והאינטגרציה שלה עם יתר המערכות האחרות של הרכבת הקלה.

העיכובים הרבים גורמים הפסדים מצטברים של מליוני שקלים לעסקים הממוקמים על ציר הרכבת הקלה בז'בוטינסקי, במיוחד סמוך למתחם ב.ס.ר סיטי.

פתח תקווה
הרכבת הקלה על ציר ז'בוטינסקי ב.ס.ר סיטי פתח תקווה

עוד ב-רכב ותחבורה

יריד מכוניות חשמליות - הקניון הגדול פתח תקווה

בפעם השנייה: הקניון הגדול בפתח תקווה יארח יריד מכוניות חשמליות בחודש הבא

המקום הכי מסחרי בפתח תקווה, יארח בחניון החיצוני מול הפארק, במשך יומיים (4 ו-5 באפריל, חמישי-שישי הבא), יריד מכוניות חשמליות שני, אחרי הראשון שנערך בשנה שעברה. לאור ההתעניינות ההולכת והגוברת בסוג מכוניות זה, בקרב תושבי העיר והסביבה, צפוי להגיע קהל רב לחזות בדגמים הכי חדשים בשוק של יבואנים מובילים, כמו BYD, טסלה, GEELY ועוד. הכניסה חופשית ללא תשלום.

המשך קריאה »
ליים LIME פתח תקווה ביום הבחירות

חברת ליים (Lime) קורקינטים חשמליים תאפשר נסיעה חינם בפתח תקווה ביום הבחירות

חברת הכלים החשמליים השיתופיים הגדולה בעולם, תעניק ביום שלישי הבא (27.2) לכל תושב עיר שרוצה להצביע לרשויות המקומיות (וגם לכאלה שרוצים לנצל את השבתון לשופינג), שתי רכיבות של עד 15 דקות בחינם, אותן ניתן לנצל במהלך טווח של שעתיים. "המטרה היא להוריד חסמים תחבורתיים עבור מצביעים פוטנציאליים בימי בחירות ולספק כלי תחבורה נגיש ויעיל", נמסר.

המשך קריאה »
פקקים בפתח תקווה - נת"צ בפתח תקווה

מרגישים את הפקק? דו"ח ארגון "15 דקות": פתח תקווה מקום 4 בישראל בסלילת נת"צים

ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל, פרסם אתמול את הדו"ח השנתי שלו, שממנו עולה כי בעיר נסללו בין 2018 ל-2023 מסלולי נת"צ באורך של 6.1 ק״מ, לעומת 1.2 ק"מ שנסללו בשנים קודמות. חלק גדול מהמספר הזה שייך לנת"צ הארוך בדרך רבין. בנוסף, פתח תקווה דורגה במקום השני בתיכנון נתיבים לתחבורה ציבורית ונמנית על הערים המובילות בקידום תשתיות לתחבורה מקיימת ושבילי אופניים.

המשך קריאה »

כדאי להיערך: החל מה-1.3 תופסק תנועת הרכבת הכבדה בפתח תקווה למשך חודשיים

דוברות רכבת ישראל הודיעה לאחרונה כי תנועת הרכבות בעיר תופסק בחודש עד לתאריך 4.5.24 (כולל) בעקבות עבודות לצורך קידום פרויקט "המסילה המזרחית". במטרה לתת פתרון זמני לנוסעי הרכבת, יופעלו היסעים (אוטובוסים ומיניבוסים), אל מגוון יעדים, ביניהם אל ומתחנת הרכבת בקריית אריה. מטרת הפרויקט: לצמצם את הגודש בכבישים, את זיהום האוויר, ולהגביר את בטיחות משתמשי הדרך.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading