הרכבת הקלה על ציר ז'בוטינסקי פתח תקווה

לא אחרי פסח וגם לא ביום העצמאות: פתיחת הרכבת הקלה בפ"ת – כנראה רק במאי

הדחיות האינסופיות במה שאמור לגרום למהפכה תחברותית בעיר – נמשכות. נודע כי רק בעוד שבועיים, נת"ע תעביר לחברת תבל, מקבוצת אגד, זו שאמורה להיות אחראית על הפעלת הקו, את הפרויקט – ואז יידרשו לה עוד 45 ימי הפעלה מלאים, לפני המעבר להפעלה מסחרית. זה אומר, שבחישוב פשוט, אם הכל יילך כשורה, הקו האדום ייפתח רק לקראת אמצע מאי, בעוד חודשיים.

אחרי שהמועד המקורי לפתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה, היה אמור להיות בנובמבר 2022, הוא נדחה פעם נוספת למרץ 2023 ואחרי זה לאחרי פסח. לפני כחודש, שרת התחבורה, מירי רגב, הבטיחה כי הוא יפעל עד יום העצמאות (כשהיו שמועות שפתיחתו מתוכננת ליום העצמאות עצמו ב-25.4), היום כבר יודעים שצפויה דחייה נוספת.

הרכבת הקלה בפתח תקווה
הרכבת הקלה בפתח תקווה - זו רק נסיעת טסט

בהתחלה - רק קצב של 50%

לפי הפרסומים, נודע כי חתימה על הסכם ההפעלה המעודכן בין נת"ע לחברת תבל, שנדרשת לפני מסירת הפרויקט אליה, צפויה לקרות רק בעוד שבועיים (סוף מרץ). בעקבות ניסויי ההפעלה זיהו בנת"ע (נתיבי תחבורה עירונית) צורך בתוספת אנשי תפעול בתחנות ובשינויים נוספים, מעבר לאלה שנקבעו במכרז שבו זכתה תבל.

על כן, יידרשו כנראה לבצע שינויים בהסכם בין שתי החברות – המוערך בכרבע מיליארד שקלים. בנוסף, יש לנת"ע הסכם עם החברה הסינית CRTG על סך 130 מיליון ש"ח, האחראית על תפעול מערכות החשמל והתקשורת, בנוסף להתקנת המסילות.

לוח הזמנים הנוכחי מציב את תאריך הפתיחה לקראת חופשת הקיץ של בתי הספר, ונסיעה של ישראלים רבים לחופשות בחו"ל, מה שאמור לסייע לתבל להתמודד עם הביקוש לנסיעות בקו, שצפוי לפעול בתחילה בקצב של כ-50% מהמתוכנן.

עיכובים שווים מילונים

הקו האדום יפעל בין פתח תקווה לבת ים, כאשר 10 מבין 34 התחנות שלו הן תת קרקעיות. נודע כי בנת"ע כבר עובדים על הארכת הקו לראשון לציון, כדי שיוכל לשמש גם את הבאים לאזור התעסוקה החדש במתחם ה-1000. משרד התחבורה כבר הקציב 100 מיליון שקל לתכנון ההארכה, שתכלול מסלול נוסף באורך של 2.5 ק"מ ו-4 תחנות נוספות. עלות הבנייה צפויה להיות מעל מיליארד ש"ח.

הלחץ של נת"ע לפתוח את הקו האדום בזמן, גוררת הקשחת עמדות מצד הקבלנים שדורשים כספים נוספים. ההערכה היא שעלות העיכובים בפתיחת הקו עומדת על כ־30־50 מיליון שקל בכל חודש. כפי שכבר דיווחנו, חלק ניכר מהעיכובים נגרמו בשל תקלות שהתגלו במערכת האיתות והאינטגרציה שלה עם יתר המערכות האחרות של הרכבת הקלה.

העיכובים הרבים גורמים הפסדים מצטברים של מליוני שקלים לעסקים הממוקמים על ציר הרכבת הקלה בז'בוטינסקי, במיוחד סמוך למתחם ב.ס.ר סיטי.

פתח תקווה
הרכבת הקלה על ציר ז'בוטינסקי ב.ס.ר סיטי פתח תקווה

עוד ב-רכב ותחבורה

חניון שניידר פתח תקווה נפתח

צפו: החניון השני בגודלו בפתח תקווה נפתח היום בבית החולים שניידר (וידאו)

לא פחות מ-1500 מקומות חניה, מפוזרים על פני שבעה מפלסים, אמורים לשפר משמעותית את מצוקת החניה של בית החולים לילדים ושל המבקרים והעובדים בבית החולים בילינסון הצמוד לו. החניון החדש, שנבנה במשך שלוש שנים, למעשה מגדיל את חניון בית החולים פי שמונה. עלות החנייה היא אטרקטיבית יחסית לחניה של בתי חולים בערים אחרות – 25 ש"ח בלבד ליום שלם. צפו בביקור:

המשך קריאה »
כביש 471 ו-444 פתח תקווה

מחלצים פקק לפתח תקווה? נתיבי ישראל תתחיל בקרוב עבודות בכבישי 444 ו-471

לפי הדיווח, החברה הוציאה צו לתחילת העבודות, שצפויות להתבצע בקרוב בצומת נחשונים-מגדל אפק, שמדי בוקר חולפים בו אלפי מכוניות, כשרבות מהן שייכות לפתח תקוואים, או לכאלה שעובדים בעיר. לפי התכנון, יתווספו שני נתיבים נוספים על כביש 444 וכביש נתיב האצה בכביש 471. תושבי העיר, שעובדים בראש העין מתזמנים לפעמים שעה בעומס, במה שאמורה להיות נסיעה של כמה דקות. האם זה ישתנה?

המשך קריאה »
חניון ציבורי רחוב השחם פתח תקווה

בשורה לעובדים ולמבלים: עיריית פתח תקווה מכפילה את החניון הציבורי בשחם. העבודות החלו

אחד ממקומות החנייה הכי עמוסים בעיר, בדרך להתרחב בצורה משמעותית, במרכז העסקים והבילויים של רח' שחם. מתחם הכורכר, שאלפי מכוניות חונות בו מדי יום, יוסיף לשטחו מאות חניות נוספות, במטרה להקל על הצפיפות במקום שבכל יום רגיל משעה 9:00, כבר מפוצץ במכוניות של העובדים במשרדים. גם בלילות ובערבים, במיוחד של סופ"ש קשה למצוא מקום פנוי. העירייה: "פועלים לתת מענה חניה חינמי לתושבים".

המשך קריאה »
מכוניות חשמליות בפתח תקווה

עיר מחשמלת: יותר מ-13,000 מכוניות חשמליות נמכרו לפתח תקוואים מתחילת השנה

אם גם אתם שמתם לב לכמות הבלתי נגמרת של GEELY, ORA, TESLA, BYD, MG ועוד חשמליות על הכבישים שלנו – יש לזה גם אסמכתא. לפי נתוני משרד התחבורה, פתח תקווה נמצאת במקום השני אחרי תל אביב בכמות כלי הרכב החשמליים, שנקנו על ידי תושבי העיר – החל מינואר 2024. המיתון, המלחמה ומצב הרוח הלאומי – מסתבר שלא משפיעים על מי שרואה חשמלית על כבישי פתח תקווה – ורוצה גם אחת משלו.  

המשך קריאה »