פתח תקווה תמשיך לחכות לרכבת הקלה: לא תהיה השקה גם במאי. בעלי עסקים זועמים

זוהי הפעם ה-5 שאנחנו מדווחים על הדחייה של האירוע התחבורתי המשמעותי ביותר בעידן המודרני של העיר, זאת כשהתאריך המקורי להשקה (שגם הוא נדחה), היה נובמבר 22. לפי דיווחים, קצב ההתקדמות איטי מהצפוי, כשאנחנו בעיצומו של השלב האחרון לפני ההפעלה, שהחל ב-8 באפריל. בנוסף נודע, כי שרת התחבורה רגב, תפעל להעביר מידיה של נת"ע את ניהול הקמת המטרו.

רק בחודש הקודם דיווחנו לכם בסוג של אופטימיות כי הרכבת הקלה תתחיל להעלות ולהוריד נוסעים בפתח תקווה כבר בחודש מאי, כשהצפי היה לחלק השני של החודש. כיום נודע, השלב האחרון, שאמור להתבצע ב-45 יום, לא הספיק, עקב החגים, שגרמו לחוסר בימי אימונים לנהגים. היום דווח בתקשורת הארצית כי רק בשבועיים הקרובים, יחלו נסיעות בתדירות שתהיה קרובה לזו המתוכננת, שכפי שדיווחנו לכם, מדובר על רכבת כל 6 דקות (פחות בחצי ממה שמתכונן לאחרי שלב ההשקה).

צפו: העסקים - הנפגעים הראשיים של הרכבת

מחכים למשיח: צפו במכוניות עומדים בפקק - והרכבת לא זזה

לפי אתר גלובס, התקלות במערכות, שגרמו לעצירות חירום של הרכבת, לא הסתיימו, אף שהשתפרו באופן משמעותי. משיחה שקיימנו עם נהג שעושה "טסטים" על הקו, להערכתו גם יש סיכוי כי הרכבת לא תושק אפילו ביוני וההשקה תידחה ליולי. יש לציין כי הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן ייסע מפתח תקווה (שם יהיו לו 9 תחנות) דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים ועלות הקמתו נאמדת ב-18.7 מיליארד שקל.

בנוסף, נודע כי רגב תפעל להוצאת פרויקט המטרו מנת"ע לנת"י (נתיבי ישראל), זאת בעקבות חוסר שביעות רצונה מניהול פרויקט הרכבת הקלה. מלשכתה של השרה נמסר כי "חברת נת"ע חרגה מהתקציב של הפרויקט בכ-3 מיליארד שקלים ומלוחות הזמנים של הפרויקט במעל שנה וחצי".

הרכבת הקלה עוקפת את הפקקים בציר ז'בוטינסקי - חבל שהיא עדיין ריקה מנוסעים

כאמור, היעד המקורי היה אוקטובר 2021 וכעת נראה שההשקה לא תקרה לפני יוני 2023. בשמה של רגב נמסר כי "יהיו נגזרות ומשמעויות לחברות שלא עומדות ביעדים שלהן, בוודאי כשמדובר ביעדים שהן עצמן מציבות". בינתיים, בעלי העסקים מפתח תקווה, שציר הרכבת הקלה עובר לידם, ממשיכים לסבול – גם מהעיכוב וגם מחוסר הודאות ומזה שאין תאריך מוגדר להשקה. 

"נמאס לנו מהטסטים, אנחנו צריכים שיגיעו לכאן אנשים", אמרה לפתח תקווה NEWS בעלת סניף מיסטר פרצלס, שנמצא על ציר הרכבת הקלה, בעמי ב.ס.ר סיטי, שצמוד לתחנת השחם. "אנחנו נמצאים במתחם מסחרי מדהים, שבכוונה נבנה סמוך לתחנת הרכבת הקלה. אנחנו זקוקים לכך שהרכבת הקלה תתחיל לפעול".

עוד ב-רכב ותחבורה

חניה חינם בפתח תקווה

עיריית פתח תקווה בהודעה משמחת: חניה חינם בכחול-לבן במהלך כל חג הפסח

העירייה, שידועה גם ככה בגישתה הסלחנית כלפי עבירות חנייה, באה לקראת תושבי העיר והמבקרים בה, עוד יותר בגדול הפעם, לאחר הדיווח שלה כי היא לא תבצע בימי החג (22 עד 29 באפריל כולל) פעולות אכיפה בחניות המותרות בעיר. העירייה מדגישה כי האכיפה תמשיך נגד חניה במקום בו אסורה החניה, בריונות חניה ועבירות תעבורה, כמו חניה באדום לבן, חניה על מדרכה וחניה על מעבר חצייה וכדומה

המשך קריאה »
יריד מכוניות חשמליות - הקניון הגדול פתח תקווה

בפעם השנייה: הקניון הגדול בפתח תקווה יארח יריד מכוניות חשמליות בחודש הבא

המקום הכי מסחרי בפתח תקווה, יארח בחניון החיצוני מול הפארק, במשך יומיים (4 ו-5 באפריל, חמישי-שישי הבא), יריד מכוניות חשמליות שני, אחרי הראשון שנערך בשנה שעברה. לאור ההתעניינות ההולכת והגוברת בסוג מכוניות זה, בקרב תושבי העיר והסביבה, צפוי להגיע קהל רב לחזות בדגמים הכי חדשים בשוק של יבואנים מובילים, כמו BYD, טסלה, GEELY ועוד. הכניסה חופשית ללא תשלום.

המשך קריאה »
ליים LIME פתח תקווה ביום הבחירות

חברת ליים (Lime) קורקינטים חשמליים תאפשר נסיעה חינם בפתח תקווה ביום הבחירות

חברת הכלים החשמליים השיתופיים הגדולה בעולם, תעניק ביום שלישי הבא (27.2) לכל תושב עיר שרוצה להצביע לרשויות המקומיות (וגם לכאלה שרוצים לנצל את השבתון לשופינג), שתי רכיבות של עד 15 דקות בחינם, אותן ניתן לנצל במהלך טווח של שעתיים. "המטרה היא להוריד חסמים תחבורתיים עבור מצביעים פוטנציאליים בימי בחירות ולספק כלי תחבורה נגיש ויעיל", נמסר.

המשך קריאה »
פקקים בפתח תקווה - נת"צ בפתח תקווה

מרגישים את הפקק? דו"ח ארגון "15 דקות": פתח תקווה מקום 4 בישראל בסלילת נת"צים

ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל, פרסם אתמול את הדו"ח השנתי שלו, שממנו עולה כי בעיר נסללו בין 2018 ל-2023 מסלולי נת"צ באורך של 6.1 ק״מ, לעומת 1.2 ק"מ שנסללו בשנים קודמות. חלק גדול מהמספר הזה שייך לנת"צ הארוך בדרך רבין. בנוסף, פתח תקווה דורגה במקום השני בתיכנון נתיבים לתחבורה ציבורית ונמנית על הערים המובילות בקידום תשתיות לתחבורה מקיימת ושבילי אופניים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading