פתח תקווה

דחייה נוספת בהשקת הרכבת הקלה: סוף מאי. התדירות בהשקה – 6 דקות בין רכבת לרכבת

אין הקלה בפקקים, אבל יש את הרכבת הקלה בטסטים. זה מה שחווים תושבי פתח תקווה מדי יום ביומו בחודשים האחרונים והתסכול הולך וגובר, כשנזכרים בתאריך ההשקה המקורי – סוף נובמבר 2022. מאז פרסמנו מספר אייטמים על דחיות – ואנחנו מקווים שזה האחרון ושהאייטם הבא יהיה עם מועד השקה ודאי. בעלי עסקים בב.ס.ר סיטי: "כל דחייה פוגעת במחזורים של העסק".

אם לא תהיינה הפתעות (וכבר למדנו לא להיות מופתעים בכל הקשור לרכבת הקלה בפתח תקווה), המהפך התחבורתי המשמעותי ביותר, שידעה ההסטוריה של העיר בתקופה המודרנית, יחל בעוד כחודש (הימור שלנו – 28.5 מייד אחרי שבועות), כשעשרות אלפי נוסעים יעצרו בתחנות פינסקר, קרול, דנקנר, בילינסון, שחם, שנקר וקריית אריה – בדרך לבית, לעבודה, לחוג או למשחק כדורגל. אירופה בפתח תקווה.

מחכים למשיח וגם לרכבת (מתוך טיקטוק פתח תקווה NEWS)

"מאכזב לשמוע שדחו שוב את ההשקה. מפסידים כסף"

פי שדיווחנו באייטם הדחייה האחרון לפני שלושה שבועות, חברת "תבל" מבית אגד, המפעילה את הקו, עורכת נסיעות מבחן ("טסטים") אבל לצער כל העומדים בפקקים, הם רואים אותה נוסעת ריקה. בפעם האחרונה שדיווחנו, תאריך ההשקה המתוכנן היה לאמצע מאי – אבל העניינים מתעכבים.

משיחה שביצענו עם אחד מנהגי הרכבת, עולה כי הם בודקים תפעול כלל המערכות לפי התכנון המקורי, אבל לפעמים יש בדיקות שיש לבצע יותר זמן, כי התגלו תקלות. מה גם שאנחנו עוברים תקופה של חגים והרבה ימים "מתים". בעלי העסקים שיושבים על ציר הרכבת הקלה בב.ס.ר סיטי כבר מיואשים ולא מתרשמים.

"פתחנו את החנות במיקום זה ובמתחם הכי יוקרתי בפתח תקווה, גם בגלל הרכבת הקלה", אמר לפתח תקווה NEWS, מעוז חי נתן מ"גרובר פארם חיות מחמד ודגי נוי", הנמצאת מרחק דקה הליכה מהתחנה. "היו כל כך הרבה ציפיות מהרכבת הקלה, שתזרים לשם אנשים ושתהיה להם גישה קלה נוחה ומהירה לחנות. עצוב ומאכזב לשמוע שדחו שוב את ההשקה".

מעוז חי נתן מ"גרובר פארם חיות מחמד ודגי נוי" "כל דחייה מאכזבת"
מעוז חי נתן מ"גרובר פארם חיות מחמד ודגי נוי" "כל דחייה מאכזבת"

בהשקה תדירות נמוכה ועדיפות ב-30 אחוז מהמקרים למכוניות

כפי שדיווחנו בעבר, דחיית השקת הרכבת הקלה פוגעת בכל העסקים בפתח תקווה במאות אלפי שקלים, במיוחד אלו שנמצאים על צירי התחנות המרכזיים, כמו זה של תחנת "שחם". "כל דחייה נוספת מעכבת את כניסת הלקוחות לחנות, פוגעת במחזורים של העסק וגורמת לכל העסקים שממוקמים בתווי הרכבת לפגיעה ולהפסדים. אני מקווה שיתעשתו שם מקבלי ההחלטות ויאיצו את הפתיחה", הוסיף מעוז.

עוד נודע לנו, שתדירות הרכבת בחודשים הראשונים תהיה כל 6 דקות, שזה פי שניים מהתכנון של רכבת כל 3 דקות. הרעיון הוא לעשות את הכל באופן מבוקר ובתדירות מוגבלת, אשר תעלה באופן הדרגתי עד לשיא, וזאת על פי תוכנית עבודה שאושרה על ידי משרד התחבורה. לפי דה מרקר, הרכבת לא צפויה לקבל העדפה בכל 51 הצמתים שהיא חולפת בהם, אלא רק ב-70% מהם.

המשמעות היא שב-30% מהצמתים הרכבת הקלה, המכוניות, הן אלה שיקבלו את העדיפות ברמזור, מה שיכול לגרום לרכבת לחכות דקה-שתיים עד שהוא יתחלף. הסיבה לכך, היא שהמערכת שאמורה לטפל בהעדפה של הרכבת הקלה בצמתים, עדיין לא הגיעה ליציבות. ברכבת הקלה בודקים את התיאום בין מועד הגעתן של הרכבות הקלות לצמתים, למערכת הרמזורים.

הרכבת הקלה על ציר ז'בוטינסקי פתח תקווה
הרכבת הקלה על ציר ז'בוטינסקי פתח תקווה

העסק נפגע מכל דחייה של הרכבת הקלה? התקשרו אלינו

עוד ב-רכב ותחבורה

חניה חינם בפתח תקווה

עיריית פתח תקווה בהודעה משמחת: חניה חינם בכחול-לבן במהלך כל חג הפסח

העירייה, שידועה גם ככה בגישתה הסלחנית כלפי עבירות חנייה, באה לקראת תושבי העיר והמבקרים בה, עוד יותר בגדול הפעם, לאחר הדיווח שלה כי היא לא תבצע בימי החג (22 עד 29 באפריל כולל) פעולות אכיפה בחניות המותרות בעיר. העירייה מדגישה כי האכיפה תמשיך נגד חניה במקום בו אסורה החניה, בריונות חניה ועבירות תעבורה, כמו חניה באדום לבן, חניה על מדרכה וחניה על מעבר חצייה וכדומה

המשך קריאה »
יריד מכוניות חשמליות - הקניון הגדול פתח תקווה

בפעם השנייה: הקניון הגדול בפתח תקווה יארח יריד מכוניות חשמליות בחודש הבא

המקום הכי מסחרי בפתח תקווה, יארח בחניון החיצוני מול הפארק, במשך יומיים (4 ו-5 באפריל, חמישי-שישי הבא), יריד מכוניות חשמליות שני, אחרי הראשון שנערך בשנה שעברה. לאור ההתעניינות ההולכת והגוברת בסוג מכוניות זה, בקרב תושבי העיר והסביבה, צפוי להגיע קהל רב לחזות בדגמים הכי חדשים בשוק של יבואנים מובילים, כמו BYD, טסלה, GEELY ועוד. הכניסה חופשית ללא תשלום.

המשך קריאה »
ליים LIME פתח תקווה ביום הבחירות

חברת ליים (Lime) קורקינטים חשמליים תאפשר נסיעה חינם בפתח תקווה ביום הבחירות

חברת הכלים החשמליים השיתופיים הגדולה בעולם, תעניק ביום שלישי הבא (27.2) לכל תושב עיר שרוצה להצביע לרשויות המקומיות (וגם לכאלה שרוצים לנצל את השבתון לשופינג), שתי רכיבות של עד 15 דקות בחינם, אותן ניתן לנצל במהלך טווח של שעתיים. "המטרה היא להוריד חסמים תחבורתיים עבור מצביעים פוטנציאליים בימי בחירות ולספק כלי תחבורה נגיש ויעיל", נמסר.

המשך קריאה »
פקקים בפתח תקווה - נת"צ בפתח תקווה

מרגישים את הפקק? דו"ח ארגון "15 דקות": פתח תקווה מקום 4 בישראל בסלילת נת"צים

ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל, פרסם אתמול את הדו"ח השנתי שלו, שממנו עולה כי בעיר נסללו בין 2018 ל-2023 מסלולי נת"צ באורך של 6.1 ק״מ, לעומת 1.2 ק"מ שנסללו בשנים קודמות. חלק גדול מהמספר הזה שייך לנת"צ הארוך בדרך רבין. בנוסף, פתח תקווה דורגה במקום השני בתיכנון נתיבים לתחבורה ציבורית ונמנית על הערים המובילות בקידום תשתיות לתחבורה מקיימת ושבילי אופניים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading