השלט בפתח אצטדיון שלמה ביטוח

בעקבות עליית הפתח תקוואיות: באצטדיון "שלמה ביטוח" מצפים לכ-300 אלף צופים בעונת 23/24

האם עלייתן לליגת העל של מכבי פתח תקווה והפועל פתח תקווה תייצר בוסט עסקי לעיר ולעסקים בה? נראה שכן, אבל זו שאלה מעט כללית, שעוד מוקדם לתת עליה תשובה. מה שכן, אם מסתכלים על המספרים, ניתן להעריך כי במידה ושתי הקבוצות תצלחנה ויעפילו לפלייאוף העליון (נחזיק אצבעות), האצטדיון יהיה מלא בעשרת אלפים צופים כל משחק – ובטח מול הקבוצות הגדולות. מה המשמעות העסקית של כך?

לאחר שמונה שנים ארוכות, שוב יש לפתח תקווה שתי נציגות בליגת העל. שתי קבוצות הכדורגל הבכירות בעיר הבטיחו את עלייתן לפני שבועיים (מכבי) ובשבוע שעבר (הפועל) וכבר התחילו את ההכנות לעונה הבאה. מי שאולי גם צריך להתכונן, זהו אצטדיון "שלמה ביטוח", שהוא כמתחם והעסקים בו, מתנהל כעסק לכל דבר ועניין ומכאן, תחת אחריותה של החברה לפיתוח פתח תקווה (החלפ"ת).

אוהדי הפועל פתח תקווה במפגן עידוד מדהים באצטדיון שלמה ביטוח
אוהדי הפועל פתח תקווה במפגן עידוד מדהים באצטדיון שלמה ביטוח

מספר שיא שלא היה מאז הקמת האצטדיון

לפי חישוב (גס) שעשינו, מכבי והפועל פתח תקווה צפויות לארח כל אחת כ-20 משחקים בעונה הבאה (ליגה רגילה, גביע, גביע הטוטו ופלייאוף) – סה"כ כ-40 משחקי בית. במידה ושתי הקבוצות יצליחו ויעפילו לליגת העל, ניתן לצפות לממוצע של כ-7000-8000 צופים, שיורכבו מאוהדי הקבוצות מפתח תקווה ומאוהדי קבוצת החוץ. 

לכך יש להוסיף גם משחקי קבוצות מחוץ לעיר, שיאלצו לארח באצטדיון "שלמה ביטוח" – מסיבות כאלה ואחרות. סקציית נס ציונה, שאירחה בעונה שעברה בפתח תקווה, ירדה ליגה והיא צפויה לחזור לארח בביתה. יחד עם זאת, האצטדיון צפוי לארח משחקי רדיוס של קבוצות אחרות (כמו שהיה העונה עם בית"ר ירושלים ובני סכנין) וכן משחקי נבחרות מסוימים. זה מביא אותנו למספר הסביר של לא פחות מ-400 אלף צופים – מספר שיא שלא היה כדוגמתו – מאז הקמת האצטדיון בדצמבר 2011.

אוהדי הפועל פתח תקווה - ימלאו את האצטדיון?
אוהדי הפועל פתח תקווה - ימלאו את האצטדיון?

עלייה של כ-50% בטראפיק מהעונה החולפת

יש לציין כי מספר זה מתקרב למספרים של האצטדיונים הגדולים של סמי עופר, בלומפילד וטדי, בהם כידוע משחקות קבוצות עם קהל אוהדים רב יותר מזה של הפועל פתח תקווה ומכבי פתח תקווה יחד. יוסי קרואני, ממלא מקום מנכ"ל החלפ"ת, שהחליף החודש בתפקידו את המנכ"ל היוצא, לירון גולדנברג, מאשש את המספרים שלנו. "300 אלף צופים בעונה הבאה זה מספר הגיוני, אם שתי הקבוצות יצליחו", אמר לפתח תקווה NEWS.

קרואני עדיין לא נמצא עמוק במספרים, אבל הוא מעריך שבעקבות עליית מכבי והפועל לליגת העל, מספר המבקרים יגדל בכ-50% לעומת העונה הקודמת. לדבריו, "אצטדיון "שלמה ביטוח" כמתחם עסקי, אינו נשען אך ורק על משחקי כדורגל. זה מקום לאנשים שוחרי תברות ספורט. יש כאן הרבה מעבר כמו מגרשי אימון, חדר כושר, מקומות בילוי וכל הפסיליטיס מסביב. יחד עם זאת, כמות גדולה של צופים, כמובן שתעשה רק טוב לעסקים בסביבת האצטדיון ובעיר בכלל".

עולים לחצי גמר גביע הטוטו- האוהדים חוגגים
אוהדי מכבי באצטדיון שלמה ביטוח

ארבעת הגדולות*8 = 100 אלף צופים

"כולם ירוויחו מעליית הפועל ומכבי. זה יוסיף צבע ועניין לעיר אחרי מספר שנים של דעיכה בכדורגל", מתייחס לנושא בר מזרחי, בעלי ה-QBAR, בר הספורט של האצטדיון. "אנחנו צופים שהגידול במספר הצופים ישפיע באופן ישיר לטובה על הגידול בהכנסות שלנו. הקהל הרב שיבוא למשחקים באצטדיון יוכל להגיע אלינו לפני ואחרי כל משחק וליהנות מהאווירה אצלנו".

גם בהנחה כי מכבי והפועל לא יצליחו להגיע בעונה הבאה לפלייאוף העליון, מובטחים לפחות 8 משחקי בית עם אצטדיון מלא – זה במשחקים מול שתי התל-אביביות, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים. המשמעות היא קרוב ל-100 אלף צופים רק במשחקים האלה. שזה יותר מסך כל הצופים שמכבי והפועל הביאו יחדיו בעונה שעברה לכל משחקי הבית.

"אצטדיון שלמה ביטוח הוא מהטובים בארץ, מוביל וחדשני, ויש בו עשרות עסקים וכן תכניות להמשך פיתוח המגרשים והעסקים סביב", מסרו מעיריית פתח תקווה. "במקום גם יש מספר מגרשי דשא סינטטי, שמאפשרים אימון למספר קבוצות במקביל ובכך הופכים אותו למתחם אימונים מרכזי בישראל".

QBAR פתח תקווה קיו בר - בר מזרחי
QBAR פתח תקווה קיו בר - בר מזרחי

אילו עסקים פועלים במתחם אצטדיון "שלמה ביטוח"? צפו:

עוד ב-ספורט

צפו: מכבי פתח תקווה הדהימה את מכבי תל אביב ברבע הגמר באצטדיון "שלמה ביטוח"

כ-8500 צופים הגיעו אמש למשחק הגביע בו אירחה מכבי את האלופה שבדרך מתל אביב. למרות פערי הכוחות, הפתח תקוואים גילו הרבה נחישות, במיוחד כאשר הצליחו להשוות בתוספת הזמן ל-2:2 ולקבוע הארכה. בהארכה הם גילו עליונות, שקיבלה ביטוי עם שני שערים של הצעירים ניב יהושוע ואלירן חזן – שקבעו 4:2 מדהים. "אחד הניצחונות הגדולים בהיסטוריה שלנו", אמרו במכבי.

המשך קריאה »

חגיגת גביע בפ"ת: מכבי והפועל צפויים לארח היום ומחר כ-16,000 צופים (יחד)

אם יש משהו שיכול לנחם אחרי האכזבה של שתי קבוצות הכדורגל הפתח תקוואיות בליגת העל, זה סיבוב רבע גמר גביע המדינה, שזימן לנו את האלופה שבדרך מכבי תל אביב, שתתארח באצטדיון שלמה ביטוח מחר (20:30) למשחק מול מכבי פתח תקווה ומחרתיים (19:30) הפועל "מבנה" פתח תקווה תארח את הפועל באר שבע. כל הפרטים על מקומות הישיבה ולינקים לכרטיסים – בפנים!

המשך קריאה »
מכבי פתח תקווה בית"ר ירושלים 3:0 - תאריך 16.3

כ-10,000 צופים ראו את בית"ר י-ם מביסה את מכבי פ"ת ביציעים ובמגרש. הפועל בצרות

שבת מאכזבת לשתי הפתח תקוואיות הסתיימה בהפסדים כואבים לשתי הירושלמיות, שקבעו: מכבי לא תשחק בפלייאוף העליון והפועל צריכה סוג של נס כדי להישאר בליגה. כ-8000 אוהדי בית"ר, שכבשו את אצטדיון "שלמה ביטוח", ביטלו לחלוטין את כ-2000 אוהדי מכבי ומשכו את הצהובים-שחורים לניצחון 3:0. הפועל פתח תקווה עמוק במקום האחרון אחרי הפסד 0:1 בטדי להפועל ירושלים. נתנחם שיהיה עוד דרבי במאי.

המשך קריאה »

צפו: כ-8000 צופים הגיעו לדרבי הגדול של פתח תקווה. רק הכדורגל ניצח (וידאו)

חגיגת כדורגל במשחק מחשמל של היה פה עשור בין מכבי להפועל פתח תקווה הסתיים בתיקו 2:2, לאכזבתם של אוהדי שתי הקבוצות. הפועל, שאירחה את המשחק, מילאה את היציע המזרחי והביאה 6522 אוהדים ואילו מכבי הביאה כמות נכבדה של 1380 משלה, שמילאו את יציעי 4+5. למרות המתח הרב במשחק הגורלי, האירוע התנהל בצורה מסודרת ללא אלימות או תקריות. צפו בדברי האוהדים:

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading