גנאדי בורשבסקי - פודקאסט פתח תקווה NEWS

גנאדי בורשבסקי לפודקאסט פתח תקווה NEWS: "רמי גרינברג פועל בלי תכנון"

המועמד, שהכריז לא מזמן על התמודדות נוספת מול ראש העיר, פותח מבערים לקראת בחירות 2023 לרשויות המקומיות, שיתקיימו ב-31.10. בראיון הוא מספר על אכזבתו מהדרך שבה מנוהלת העיר ועל השלטון, הדיקטטורי לדבריו, אותו מכתיב העומד בראשה. "רמי משתמש במשאבים העירוניים בדרך לא חוקית. אני מכיר אותו שנים רבות. הדרך היא אותה דרך וההתנהלות היא אותה התנהלות".

בורשבסקי, בן 56, תושב פתח תקווה מאז עלייתו לישראל לפני 30 שנים וכיום מתגורר בשכונת נווה גן. הוא כחבר מועצה משנת 2001, כשבשנתיים האחרונות הוא באופוזיציה ואולי הדמות המזוהה ביותר להתנגדותו לראש העיר רמי גרינברג, כשהקמפיין הבולט שניהל מולו, היה נגד השימוש המאסיבי בשמו בשלטי החוצות בעיר. "הגשתי שלוש עתירות שהתקבלו והוא חויב להוריד את השלטים. אפשר היה גם להגיש 50 עתירות".

מנחה: איציק זיאת. הפקה: eBrand

"אנחנו כבר בדיקטטורה במועצה - וכולם שותקים"

בורשבסקי לא מפחד להגיד בצורה בולטת ונחרצת את דעתו על ראש העיר, שלפי התחושה בעיר, הוא מקבל תמיכה גורפת מתושבי פתח תקווה. "אנשים עדיין לא הפנימו", הוא אומר נחרצות. "גרינברג משקיע כל שנה כ-100 מיליון ש"ח בפרסום של עצמו. הוא דואג לפרסם את עצמו בכל אירוע עירוני".

לבורבסקי טענות גם כלפי ההתנהלות האישית של גרינברג. "איך אדם עם כיפה על הראש מציג את עצמו כעובד 24/7? למה אף אחד לא יודע באיזה בית כנסת הוא מתפלל? אתם יודעים שהוא ישן בלשכה שלו? הוא בכלל לא פתח תקוואי. אם אתה משקיע 100 מיליון כל שנה בקידום השם שלך – אז ברור שכולם יחשבו שאתה הכי טוב. מיליארד ש"ח בשנה מתקציב העירייה מוקדש למשכורות. אם הוא עושה הכל – מה עושים האחרים"?

לטענת בורשבסקי, גרינברג מנהל בפתח תקווה שלטון דיקטטורי. "בישיבות המועצה לא נותנים לי לדבר", הוא אומר. "22 חברי מועצה מתוך 29 מתנהגים כמו סמרטוטים שלו. אנחנו כבר בדיקטטורה – וכולם שותקים".

בורשבסקי: "יש הצפה של משרדים"

האזינו לראיון בספוטיפיי

בורשבסקי מגיע לראיון הפודקאסט של פתח תקווה NEWS
בורשבסקי מגיע לראיון הפודקאסט של פתח תקווה NEWS

"יש הצפה של משרדים ומסחר"

הביקורת של בורשבסקי מופנית כלפי גרינברג בעיקר בהיבט של חוסר תכנון. "יש הצפה של משרדים ומסחר בפתח תקווה בלי תכנון קדימה", הוא טוען ומדגים את הטענה עם מה שקרוב אליו אישית – שכונת נווה גן. "הפרויקט של דמרי הוא דוגמא לחוסר תכנון. 750 יחידות דיור על שטח קטן, כשלכל דירה מוקצת חניה אחת, כשידוע שמשפחות מחזיקות בממוצע יותר ממכונית אחת. איפה יחנו שאר המכוניות? בנווה גן צמח היקף הפרויקטים המסחריים מ-500 מ"ר ל- 4000 מ"ר – פי שמונה".

"בהתחדשות העירונית העירייה צריכה לקחת יוזמה"

לבורשבסקי ביקורת גם לגבי ההתנהלות כלפי העסקים במרכז העיר. "קחו לדוגמא את המדרחוב ברח' ההגנה. גם שם אין תכנון. מה שעושים שם זה אפילו לא פלסתר שאפשר להדביק. ספסלים ותאורה – זה מה שיביא לקוחות לעסקים שם? משקיעים משאבים ותקציב בשכונות החדשות – אבל במרכז העיר כלל לא משקיעים".

בהתייחס לאישומים הפליליים כלפי גרינברג, אמר בורשבסקי: "אומרים שעוד מעט מגישים כתב אישום. לא משנה אם זה יקרה עוד חודש, עוד חצי שנה, או עוד שנה. הדרך היא אותה דרך עם אותה התנהלות – כמו שאני מכיר את גרינברג שנים רבות".

עוד ב-בחירות 2024

ישיבת מועצת העיר הראשונה פתח תקווה מרץ 2024

צפו: אחדות פורים במועצת עיריית פתח תקווה. 29 חברים הושבעו הצהרים באולם שרת (וידאו)

חברי הקואליציה מקיר לקיר התאחדו למושב הראשון של מועצת העיר אחרי הבחירות. רמי גרינברג, שלט ביד רמה בישיבה, שעברה ללא מחלוקות וללא התנגדויות. הקטעים המרגשים: השבעות חברי המועצה החדשים ושירת התקווה בסיום, אותה הוביל ראש העיר, שאחז במיקרופון. שאלנו את צדוק בן משה, אורי אהד, ליאה צור ואלישיב עמיצור – איך הם רואים את פ"ת עוד חמש שנים ולמה הם מתחפשים בפורים.

המשך קריאה »
רמי גרינברג - ראש עיריית פתח תקווה לחמש שנים נוספות

בלי עוררין: רמי גרינברג נבחר לכהונה נוספת בפ"ת. זנזורי ובורשבסקי כנראה לא יהיו במועצה

התוצאות הסופיות, חוץ מכ-4500 קולות חיילים, מצביעות על ניצחון מוחלט של ראש העיר המכהן, שאפילו הפתיעו את תומכיו ומקורביו. מפח נפש לענת זנזורי (6.8%) וגנאדי בורשבסקי (6.4%), שלא רק נחלו מפלה בהתמודדות מולו, גם לא הצליחו לעבור את אחוז החסימה כדי להיכנס למועצה – ויישארו מחוץ לעירייה לפחות בחמש השנים הקרובות. שיעור ההצבעה היה נמוך ביותר: 48.8% בלבד.

המשך קריאה »

לפי מדגם ערוץ 14: ניצחון סוחף של רמי גרינברג בקרב על ראשות עיריית פתח תקווה

כצפוי, ראש העיר המכהן, כנראה יישב על כסאו עד לפחות 2029, כך מסתמן, לפחות, מהמדגם הטלוויזיוני, ממנו עולה שגרינברג זוכה ב-87 אחוז מהקולות, כשהרחק מאחוריו גנאדי בורשבסקי עם 7% וענת זנזורי עם 6%. אחוז ההצבעה בפתח תקווה היה 48.8, כלומר היו יותר פתח תקוואים שלא הצביעו, לעומת פתח תקוואים שמימשו את זכותם הדמוקרטית. דמוקרטי זה לא, אבל משקף את אחוז ההצבעה הארצי הדומה.

המשך קריאה »

זהו יום הבוחר: כל הרשימות, כל המועמדים ומספרים שכדאי לדעת על בחירות פ"ת 2024

אחרי חמש שנים ושתי דחיות בעקבות מלחמת 7 באוקטובר, מחר (27.2, שלישי), ילכו תושבי העיר לקלפיות בעיר לבחור את הנציגים, שיקבעו איך יראו חיי היומיום שלנו. על הכיסא של רמי גרינברג יתמודדו ענת זנזורי וגנאדי בורשבסקי, אבל הקרב האמיתי הוא על מקום במועצת העיר, בין הרשימות – ובתוכן. מזג האוויר יאיר פנים ולא צפוי גשם. יחד עם יום השבתון – כולם מקווים שאחוזי ההצבעה יהיו גבוהים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading