שילוט חוצות פתח תקווה

סופית: הבחירות לרשויות המקומיות נדחו. "שלטי בחירות יוסרו עד ה-31.10"

בצל המלחמה, הכנסת אישרה הערב בקריאה שנייה ושלישית את החוק לדחיית בחירות  2023 ל-30 בינואר 2024 – שלושה חודשים אחרי המועד המתוכנן, שאמור היה להיות בשלישי הבא. אם תהיתם מה יעלה בגורלם של עשרות רבות של שלטי קמפיינים, שעדיין פזורים ברחבי פתח תקווה, אז אלו שתלויים על שטחי חוצות הפרסום – יוסרו. "גם אם לא נמצא תחלופה, נסיר את השלטים", מסרו מחברת השילוט.

מיד כשפרצה המלחמה, היה ברור לכל כי הבחירות לראשות העיר פתח תקווה ולנציגי המועצה – יידחו לפחות לשלושה חודשים. היום התקבל האישור הרשמי לכך מהכנסת. אלא שעל רקע הימשכות המלחמה בעזה, לפי הצעת החוק וביוזמת חברי הכנסת, נקבע כי הממשלה רשאית להחליט ברוב של 80 חברי כנסת על דחייה נוספת ל-27 בפברואר 2024.

שילוט חוצות התחדשות קמפיין בחירות ברחוב גיסין פתח תקווה
שילוט חוצות התחדשות קמפיין בחירות ברחוב גיסין פתח תקווה

שטחי הפרסום יישארו ריקים?

התגובה המיידית מצד הרשויות המקומיות, הייתה דרישה כלפי משרד הפנים והאוצר, להגדיל את תקציב הקמפיינים – אלא שכלל לא בטוח שזה יקרה. בנוסף, רוב השלטים הנמצאים על שלטי החוצות המוכרים, יוסרו, כך לדברי מוקי גרוסברג, מנכ"ל ובעלים של "מבט ראשון", החברה שזכתה במכרז שלטי החוצות של עיריית פתח תקווה רק לפני מספר חודשים. 

"יהיה פתטי להשאיר את השלטים של הקמפיינים", מסר גרוסברג, שתחת חברתו פורסמו עשרות שלטי חוצות לבחירות לרשויות המקומיות 2023. "אנחנו נפעל על מנת להסירם עד ה-31.10, כפי שתוכנן, גם אם לא נמצא חלופה". גרוסברג לא תולה תקוות גדולות בכך שחברות מסחריות יפרסמו אצלו בתקופה קשה זו. "קיבלנו הרבה הזמנות לפני המלחמה. אוקטובר היה אמור להיות חודש מכירות חזק, אבל הכל השתנה ב7.10. מיד אחרי זה היו ביטולים של פרסום".

מוקי גרוסברג, בעלים ומנכ"ל "מבט ראשון" - ברוך הבא לפתח תקווה
מוקי גרוסברג, בעלים ומנכ"ל "מבט ראשון" - "ספגנו הרבה ביטולים. השלטים יישארו ריקים

פרסום חוצות במלחמה יהיה זול יותר

יש לציין כי העירייה עצמה ממשיכה לפרסם בשלטי חוצות, כחלק מהמכרז בו זכתה "מבט ראשון", בו היא מחויבת להקצות כ-50 אחוז משטחי הפרסום לטובת מסרים עירוניים. "אני מפסיד פעמיים, גם בגלל שחברות מסחריות לא מפרסמות וגם בגלל שאני מחויב לספק את העבודה בחינם, כחלק מתנאי המכרז – עבור המסרים של העירייה, הקשורים ללחימה".

למרות שגרוסברג, כמו חברות פרסום ושילוט רבות בכל הארץ , ספג מכה עסקית קשה, הוא מנסה להסתכל קדימה ושואף לכך ששלטי הבחירות יוחלפו בשלטים אחרים של חברות מסחריות – ולא יישארו ריקים. "אני קורא לחברות מסחריות שרוצות לפרסם מסרים של אחדות, תרומה והתנדבות – לפנות אלינו. כמובן שנשנה את התמחורים שלנו לאור המצב והפרסום יהיה במחיר זול יותר", הוא אומר.

שלטי פרסום בזמן מלחמה בפתח תקווה - רח' גיסין-
שלטי פרסום בזמן מלחמה בפתח תקווה - רח' גיסין-

האם יוסרו השלטים המאולתרים?

באותה נשימה הוא גם קורא לעירייה להתחשב בו. "אני מקווה שהעירייה תבוא לקראתנו בתקופה הזאת ולא תגבה מאיתנו את דמי הזיכיון ואגרות השילוט בגין התקופה שאנחנו לא עובדים".

יש לציין שברחבי העיר עדיין פזורים עשרות רבות של שלטי חוצות במקומות לא פורמליים ומוסדרים, כמו על עצים, שיחים ועמודים מאולתרים. לכך גם יש להוסיף עשרות של שלטים שעדיין מתנוססים על קירות ומרפסות בתים. מעבר לזיהום הסביבתי יש בכך טעם לפגם, היות והגורל של המדינה חשוב הרבה יותר ממי ייכנס למועצה. מהעירייה טרם התקבלה תשובה אם ומתי יוסרו השלטים. 

מהעירייה נמסר: "העירייה אינה צד להליך הבחירות וכל שלט המוצב במקום אסור, מוסר ע"י הפיקוח והשיטור".

שלטי בחירות מאולתרים בצומת "חצי חינם" פתח תקווה
שלטי בחירות מאולתרים בצומת "חצי חינם" פתח תקווה
שלטי בחירות מאולתרים שעברו השחתה - צומת גיסין-הרב מלכה פתח תקווה
שלטי בחירות מאולתרים שעברו השחתה - צומת גיסין-הרב מלכה פתח תקווה

עוד ב-בחירות 2024

ישיבת מועצת העיר הראשונה פתח תקווה מרץ 2024

צפו: אחדות פורים במועצת עיריית פתח תקווה. 29 חברים הושבעו הצהרים באולם שרת (וידאו)

חברי הקואליציה מקיר לקיר התאחדו למושב הראשון של מועצת העיר אחרי הבחירות. רמי גרינברג, שלט ביד רמה בישיבה, שעברה ללא מחלוקות וללא התנגדויות. הקטעים המרגשים: השבעות חברי המועצה החדשים ושירת התקווה בסיום, אותה הוביל ראש העיר, שאחז במיקרופון. שאלנו את צדוק בן משה, אורי אהד, ליאה צור ואלישיב עמיצור – איך הם רואים את פ"ת עוד חמש שנים ולמה הם מתחפשים בפורים.

המשך קריאה »
רמי גרינברג - ראש עיריית פתח תקווה לחמש שנים נוספות

בלי עוררין: רמי גרינברג נבחר לכהונה נוספת בפ"ת. זנזורי ובורשבסקי כנראה לא יהיו במועצה

התוצאות הסופיות, חוץ מכ-4500 קולות חיילים, מצביעות על ניצחון מוחלט של ראש העיר המכהן, שאפילו הפתיעו את תומכיו ומקורביו. מפח נפש לענת זנזורי (6.8%) וגנאדי בורשבסקי (6.4%), שלא רק נחלו מפלה בהתמודדות מולו, גם לא הצליחו לעבור את אחוז החסימה כדי להיכנס למועצה – ויישארו מחוץ לעירייה לפחות בחמש השנים הקרובות. שיעור ההצבעה היה נמוך ביותר: 48.8% בלבד.

המשך קריאה »

לפי מדגם ערוץ 14: ניצחון סוחף של רמי גרינברג בקרב על ראשות עיריית פתח תקווה

כצפוי, ראש העיר המכהן, כנראה יישב על כסאו עד לפחות 2029, כך מסתמן, לפחות, מהמדגם הטלוויזיוני, ממנו עולה שגרינברג זוכה ב-87 אחוז מהקולות, כשהרחק מאחוריו גנאדי בורשבסקי עם 7% וענת זנזורי עם 6%. אחוז ההצבעה בפתח תקווה היה 48.8, כלומר היו יותר פתח תקוואים שלא הצביעו, לעומת פתח תקוואים שמימשו את זכותם הדמוקרטית. דמוקרטי זה לא, אבל משקף את אחוז ההצבעה הארצי הדומה.

המשך קריאה »

זהו יום הבוחר: כל הרשימות, כל המועמדים ומספרים שכדאי לדעת על בחירות פ"ת 2024

אחרי חמש שנים ושתי דחיות בעקבות מלחמת 7 באוקטובר, מחר (27.2, שלישי), ילכו תושבי העיר לקלפיות בעיר לבחור את הנציגים, שיקבעו איך יראו חיי היומיום שלנו. על הכיסא של רמי גרינברג יתמודדו ענת זנזורי וגנאדי בורשבסקי, אבל הקרב האמיתי הוא על מקום במועצת העיר, בין הרשימות – ובתוכן. מזג האוויר יאיר פנים ולא צפוי גשם. יחד עם יום השבתון – כולם מקווים שאחוזי ההצבעה יהיו גבוהים.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading