שריפה בפתח תקווה - טרור מסריח

טרור מסריח? תושבי פתח תקווה שוב התעוררו בבוקר לריח שריפה עז. זו הסיבה

הרשתות החברתיות והודעות הוואטסאפ הוצפו במידע על סירחון של עשן שחדר לכל רחבי העיר וגם לעבר ערים סמוכות. כפי הידוע, מקור הריח הוא כתוצאה משריפות פיראטיות, ללא פיקוח בשטחי איזור יהודה ושומרון, כאשר המוקד העיקרי הינו ביישוב רנתיס המרוחק כ-20 ק"מ (קו אווירי) מהעיר שלנו. "הריח היה בלתי נסבל ונמשך זמן רב בשעות המוקדמות של הבוקר", מסרה תושבת.

כפי הידוע, אזור הדליקות ממוקם גיאוגרפית במיקום גבוה לעיר פתח תקווה ולפיכך עקב אינוורסיה (היפוך טמפרטורות), כלומר התנאים המטאורולוגיים, מפגע הריח מגיע לאזור גוש דן לרבות בקעת אונו, שוהם, ראש העין, מועצה אזורית דרום השרון, אלעד ועוד. עניין הריח סוקר גם בתקשורת הארצית ואזרחים רבים הביעו את חששם כי מדובר בסוג חדש של טרור המגיע מהפלשתינאים.

 

צפו בדבריו של גיא סמט, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה (מתוך טיקטוק פתח תקווה NEWS) - באדיבות המשרד לאיכות הסביבה

בתחומי שטחי הדליקות פועל המנהל האזרחי בשיתוף פעולה עם כוחות הביטחון במטרה לכבות את הדליקות והערכת צוות המנהל הוא כי משך פעולות הכיבוי עשוי להימשך מספר ימים. מדובר בעבודת כיבוי רחבת היקף הכוללת שימוש בכ-300 משאיות עם חומר כיסוי לסיום מצב הבעירה במקום. לאור היקף הדליקה והאמצעים הרבים הנדרשים לכיבוי, הצפי כי הריח יוסיף להיות מורגש משך מספר ימם נוספים.

כמו כן, עומדת עיריית פתח תקווה בקשר רציף עם יחידת ינשוף של רשות הטבע והגנים לטובת המשך בקרה של מוקדי שריפות, ככל שיהיו כאלה בשטחים פתוחים באזורים הסמוכים לעיר.

מסך עשן פתח תקווה

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "המשרד להגנת הסביבה מוטרד מאוד משריפות הפסולת בשטחי הרשות הפלסטינית והשפעתן על הציבור והסביבה, ונמצא כל העת בקשר עם המנהל האזרחי, שכל הסמכויות לטיפול בפסולת ושריפתה ביהודה ושומרון נתונות בידיו.

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, נמצאים בשטח השריפה, יחד עם סמנכ"ל בכיר לאכיפה ולפיקוח, יצחק בן דוד (בנדה) וקמ"ט איו"ש של המנהל האזרחי, בני אלבז. זאת, כדי לוודא כי המנהל האזרחי והגורמים השונים מטפלים בנושא. מסיור בשטח עולה כי עיקר הפסולת הנשרפת היא פסולת בניין.

מנתוני תחנות ניטור האוויר הארצי, נמדדו עליות בריכוזי החלקיקים ובריכוזי הבנזן באזורים אלו. כמו כן, בשעות אלו שוררים תנאים מטארולוגיים קשים, רוחות דרום מזרחיות חלשות אשר מקשות על פיזור מזהמי האוויר. שילוב השריפות והתנאים המטאורולוגיים מביאים לעליה בריכוזי המזהמים אשר נמדדו בתחנות הניטור. במקביל, המשרד שלח כוננים לאזור מוקדי הפניות, כרגע אין הנחיות התנהגות מיוחדת לציבור בנוגע לזיהום האוויר, המשרד יעקוב אחר הטיפול במפגע זה ויעדכן במידת הצורך.

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

אדווה דדון בקניון הגדול

לא מדברים על נוכלים: אדווה דדון תגיע לעופר הקניון הגדול פתח תקווה ל"ערב אישי"

כתבת החדשות המובילה מחדשות 12, הידועה בכתבות התחקיר שלה, תעביר ב-(28.7את הרצאתה "סיפור על גבורה וחודש" במקום הכי מסחרי בפתח תקווה, במתחם הקולנוע "הוט סינמה". במסגרת ההרצאה, היא תחשוף את הסיפורים של הגיבורות והגיבורים מהשבת השחורה של ה-7 לאוקטובר ואת סיפורה האישי שלה ושל בן זוגה, השחקן ידין גלמן, לוחם ביחידה מובחרת, שנפצע בקרב.

המשך קריאה »
מיכל פרנקל ביטון בעמי בסר סיטי פתח תקווה . משמאל מאיה ביטון ואלירן מזרחי

"נורו מחובקים": אמה של מאיה ביטון ז"ל מספרת על בתה בתערוכה שנפתחה בפ"ת (וידאו)

מתחם ב.ס.ר סיטי אירח אתמול אימהות שכולות במסגרת "חיבוק אחרון" – מיצג שנפתח לאחרונה ומספר את סיפורן של 25 מהן שאיבדו את ילדיהן במלחמת "חרבות ברזל". מיכל פרנקל ביטון, אמה של מאיה הפתח תקוואית, שעבדה במסעדת קפאו במתחם ונרצחה במסיבת הנובה יחד עם בן זוגה, אלירן מזרחי, סיפרה על רגעיה האחרונים. "שבוע לפני הרצח, הם אמורים היו להתארס".

המשך קריאה »
חיבוק אחרון - תערוכת צילומים בעמי ב.ס.ר סיטי

"חיבוק אחרון" – תערוכת צילומים חדשה של אימהות שכולות מוצגת בעמי ב.ס.ר סיטי

אלפי העוברים והשבים במתחם המסחרי ומרכז העסקים הכי פתוח בפתח תקווה, כבר הבחינו במיצג התערוכה שהוצב לפני כשבוע בין בניין ב.ס.ר Y ל-ב.ס.ר T, סמוך לסניף מקדונלד'ס. התערוכה מציגה צילומים של הצלמת יפעת פאר, יחד עם סיפוריהם של האמהות, שאיבדו את ילדיהן במתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר. מחר, צפוי להתקיים טקס במקום, בנוכחות ראש העיר רמי גרינברג.

המשך קריאה »
מירי מסיקה משטרת פתח תקווה ממ"ד שלום פתח תקווה

צפו: משטרת פתח תקווה בית חינוך ממ"ד שלום שרים לזכר דור מנגדי ז"ל (וידאו)

היום יצא לאור קליפ מרגש של "שיר תקווה" אותו שר אנשי המשטרה בעיר ותלמידי החינוך המיוחד משערייה, בליווי הזמרת מירי מסיקה. הביצוע הוקדש לרב סמל דור מנגדי ז"ל, לוחם במשטרת ישראל, שנפל בקרב בקיבוץ בארי ב-7.10, ולכל הגיבורים שנפלו בהגנה על המולדת. הקליפ צולם על רחבת תחנת המשטרה ברח' שטמפפר. מיכאל וקנין כתב את המילים ושמעון בוסקילה את הלחן.

המשך קריאה »