שריפה בפתח תקווה - טרור מסריח

טרור מסריח? תושבי פתח תקווה שוב התעוררו בבוקר לריח שריפה עז. זו הסיבה

הרשתות החברתיות והודעות הוואטסאפ הוצפו במידע על סירחון של עשן שחדר לכל רחבי העיר וגם לעבר ערים סמוכות. כפי הידוע, מקור הריח הוא כתוצאה משריפות פיראטיות, ללא פיקוח בשטחי איזור יהודה ושומרון, כאשר המוקד העיקרי הינו ביישוב רנתיס המרוחק כ-20 ק"מ (קו אווירי) מהעיר שלנו. "הריח היה בלתי נסבל ונמשך זמן רב בשעות המוקדמות של הבוקר", מסרה תושבת.

כפי הידוע, אזור הדליקות ממוקם גיאוגרפית במיקום גבוה לעיר פתח תקווה ולפיכך עקב אינוורסיה (היפוך טמפרטורות), כלומר התנאים המטאורולוגיים, מפגע הריח מגיע לאזור גוש דן לרבות בקעת אונו, שוהם, ראש העין, מועצה אזורית דרום השרון, אלעד ועוד. עניין הריח סוקר גם בתקשורת הארצית ואזרחים רבים הביעו את חששם כי מדובר בסוג חדש של טרור המגיע מהפלשתינאים.

 

צפו בדבריו של גיא סמט, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה (מתוך טיקטוק פתח תקווה NEWS) - באדיבות המשרד לאיכות הסביבה

בתחומי שטחי הדליקות פועל המנהל האזרחי בשיתוף פעולה עם כוחות הביטחון במטרה לכבות את הדליקות והערכת צוות המנהל הוא כי משך פעולות הכיבוי עשוי להימשך מספר ימים. מדובר בעבודת כיבוי רחבת היקף הכוללת שימוש בכ-300 משאיות עם חומר כיסוי לסיום מצב הבעירה במקום. לאור היקף הדליקה והאמצעים הרבים הנדרשים לכיבוי, הצפי כי הריח יוסיף להיות מורגש משך מספר ימם נוספים.

כמו כן, עומדת עיריית פתח תקווה בקשר רציף עם יחידת ינשוף של רשות הטבע והגנים לטובת המשך בקרה של מוקדי שריפות, ככל שיהיו כאלה בשטחים פתוחים באזורים הסמוכים לעיר.

מסך עשן פתח תקווה

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "המשרד להגנת הסביבה מוטרד מאוד משריפות הפסולת בשטחי הרשות הפלסטינית והשפעתן על הציבור והסביבה, ונמצא כל העת בקשר עם המנהל האזרחי, שכל הסמכויות לטיפול בפסולת ושריפתה ביהודה ושומרון נתונות בידיו.

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, נמצאים בשטח השריפה, יחד עם סמנכ"ל בכיר לאכיפה ולפיקוח, יצחק בן דוד (בנדה) וקמ"ט איו"ש של המנהל האזרחי, בני אלבז. זאת, כדי לוודא כי המנהל האזרחי והגורמים השונים מטפלים בנושא. מסיור בשטח עולה כי עיקר הפסולת הנשרפת היא פסולת בניין.

מנתוני תחנות ניטור האוויר הארצי, נמדדו עליות בריכוזי החלקיקים ובריכוזי הבנזן באזורים אלו. כמו כן, בשעות אלו שוררים תנאים מטארולוגיים קשים, רוחות דרום מזרחיות חלשות אשר מקשות על פיזור מזהמי האוויר. שילוב השריפות והתנאים המטאורולוגיים מביאים לעליה בריכוזי המזהמים אשר נמדדו בתחנות הניטור. במקביל, המשרד שלח כוננים לאזור מוקדי הפניות, כרגע אין הנחיות התנהגות מיוחדת לציבור בנוגע לזיהום האוויר, המשרד יעקוב אחר הטיפול במפגע זה ויעדכן במידת הצורך.

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

קאלקידן מהרי פתח תקווה

סוף חג עצוב כל כך: רס"ר (במיל') קאלקידן מהרי מפתח תקווה נהרג במרכז עזה

עצב בעיר בעקבות הודעתו של דובר צה"ל על כי מהרי ז"ל בן ה-37, נהרג יחד עם עידו אביב (28, מקריית ים), נהרגו אתמול (ראשון, 28.4) מפיצוץ במבנה שבו שהה הכוח שלהם, ליד פרוזדור נצרים במרכז רצועת עזה. באירוע גם נפצע לוחם מילואים נוסף באורח קשה באירוע ופונה במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. אמו של מהרי ששוהה באתיופיה. אחייניתו: "את זעקת האם שמענו עד ירושלים".

המשך קריאה »
מרסלו עם הלב של דור זימל

צפו בסרטון המרגש: מרסלו מודה לדוד זימל ז"ל על שהציל את חייו בהשתלת לב בבילינסון

בית החולים בילינסון בפתח תקווה, המוביל בהשתלות בישראל, ממשיך לספק לנו סיפורים מרגשים עצובים-שמחים, שרק במדינה שלנו יכולים לקרות. הפעם, רגע לפני ליל הסדר, בוצעה השתלת ליבו של רב הסרן במילואים, שנפצע אנושות במתקפת הכטב"מ בצפון ונפטר מפצעיו. "התחלתי לעשות אחד ועוד אחד – והבנתי מי החייל שהציל אותי", אמר המושתל. "בטוח שאני אמשיך את הכוח של הבן שלכם".

המשך קריאה »
מקלט נייד פתח תקווה

מתמגנים: מועצת עיריית פתח תקווה אישרה תקציב של 20 מיליון ש"ח למקלטים, ממ"דים ומרחבים מוגנים

מלחמת ה-7 באוקטובר והמתקפה האיראנית במוצאי שבת האחרון, כנראה עשו את שלהם ובישיבת המועצה שהתקיימה היום אושר תקציב חריג למיגון, שבעיקר אמור לתת מענה באיזורי המגורים הישנים ובשכונות הותיקות, בהם תושבים רבים גרים ללא דיור מוגן ראוי. "התקציב יאפשר הקמת מקלטים ציבוריים חדשים שיצטרפו לעשרות הממ"דים שהוצבו לאחרונה ברחבי העיר", נמסר. עוד אושרו תקציבים לשדרוג הדר גנים, קישור פסגת הדר לכביש 4 ושדרוג פארק יד לבנים

המשך קריאה »
פתח תקווה רח' ראשון לציון

פתח תקווה מתעוררת למלחמה עם איראן: שקט בכבישים וברחובות. אירועים התבטלו

את הלילה ההסטורי, בו הופגזנו עם מאות טילים, ש-99% אחוז מהם יורטו, העבירו תושבי העיר בשקט יחסי, ללא אזעקות, אבל עם חרדה מתמדת, מהולה בעצב על תוכניות של בילוי וכיף – אותם גנזו האיראנים, בעקבות החלטת פיקוד העורף לבטל כל פעילות במוסדות החינוך, טיולים, קייטנות. אלפי הורים, תושבי העיר, נאלצו לקחת יום חופש מהעבודה להישאר עם הילדים בבתים. עיריית פ"ת קיימה הערכת מצב.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading