השתלת איברים יעקב מלכה , יהונתן סמו

עוד השתלה מרגשת בבילינסון: יהונתן יצחק סמו ז"ל הציל את חייהם של מאיר ויעקב

הרופאים של בית החולים בפתח תקווה מקבוצת הכללית, נאבקו בימים האחרונים על חייו של לוחם הצנחנים, אך הוא נפטר. לאחר פטירתו, החליטה משפחתו לתרום את איבריו ולהעניק חיים לשישה אנשים ביניהם: יעקב מלכה מקריית גת, שזכה לתרומת לב ומאיר אצבהא מקרית גת, אף הוא, שזכה להשתלת ריאות ואמר: "בזכותו אני חוזר לחיות. בזכותו אוכל סוף סוף להרים את הילדים שלי על הידיים ולשחק איתם".

המלחמה הכואבת מביאה איתה גם בשורות מנחמות ואופטימיות מבית החולים בילינסון פתח תקווה. לאחר שלפני יותר מחודש, חמישה ימים מפרוץ המלחמה, דיווחנו לכם על אולגה פייקין וארבעה אנשים נוספים שעברו השתלת איברים של סגן רועי נהרי ז"ל, שנפל בקרבות, היום התבשרנו על מקרה דומה – הפעם של יהונתן יצחק סמו ז"ל, לוחם בצנחנים מכרמי צור, שנפטר מפצעיו לאחר שנפצע בקרב ברצועת עזה ב-8.11.

"לא יכולתי ללכת 50 מ' בלי להתעייף - עכשיו יש לי לב צעיר"

איבריו השותלו בלא פחות משישה אנשים ביניהם יעקב מלכה, אב לארבעה ילדים מקרית גת שסובל כבר שנים מאי ספיקת לב ואף עבר השתלת לב מלאכותי. למרות ההשתלה, מצבו התדרדר בשנים האחרונות והוא היה נתון בסכנת חיים. "אלה רגשות מעורבים לקבל השתלת לב מחייל שנפל. אף אחד לא ייחל לכך", אמר בהתרגשות אחרי ההשתלה.

במבצע ההשתלות השתתפו אנשי צוות רבים ביניהם: מתאמת ההשתלות, אחיות ואחים חדר ניתוח, מרדימים, סניטרים, אנשי מעבדה, מחלקת הטיפול הנמרץ, אנשי מחלקת הרנטגן והפתולוגיה ועוד.

"קודם לא יכולתי ללכת 50 מטרים מבלי להתעייף – ועכשיו יש לי לב של אדם צעיר בן 21", הוסיף מלכה. יהונתן נתן לי את הזכות לרדוף אחרי הילד בן השנה וחצי שלי. אני מייחל לעלות לקברו של יהונתן ז״ל ולומר לו תודה בשמי ובשם כל המשפחה שלי. אשמח מאוד לפגוש את המשפחה של יהונתן ז״ל ולהודות גם להם".

צפו בדבריו של יעקב מלכה (מתוך טיקטוק פתח תקווה NEWS). באדיבות: בית חולים בילינסון

@ptnews.tiktok צפו בדבריו המרגשים של יעקב מלכה שבגופו הושתל ליבו של יהונתן יצחק סמו הי"ד. סמו נפל לפני שבוע בקרבות בעזה. ההשתלה התבצעה בבית החולים בילינסון פתח תקווה #השתלתלב #בילינסון #יהונתןיצחקסמו ♬ Hometown Bar - Karissa Ella

"הלב של יהונתן ז"ל, הוא הלב של מדינת ישראל"

גם מאיר אצבהא, בן 36 מקרית גת גם הוא, נשוי ואב לשניים, סוהר שב"ס לשעבר – קיבל את בריאותו וחייו בחזרה בזכות השתלת ריאותיו של סמו. אצבהא סבל ממחלת ריאות קשה שסיכנה את חייו. המחלה החריפה לאחר שחלה בקורונה – והוא נזקק באופן דחוף להשתלת הריאות. "אני מודה למשפחת סמו שעשו את הדבר הכי אצילי ברגע הכי כואב שלהם", אמר אחרי ההשתלה.

"בתוך המלחמה הזו והימים הנוראיים, קיבלתי קרן אור ואוויר לנשימה כשהמנתחים בבילינסון השתילו בי את הריאות של הלוחם יהונתן סמו ז"ל", הוסיף. "בזכותם אני חוזר לחיות. בזכותם אוכל סוף סוף להרים את הילדים שלי על הידיים ולשחק איתם. אני שולח להם נחמה גדולה ותודה מקרב לב".

בית החולים בילינסון נחשב לאחד מבתי החולים הנודעים בעולם בתחום ההשתלות ובכל שנה מבצע מאות כאלה מכל הסוגים – ובהצלחה. "הלב הזה, שפעם בגופו של יהונתן ז"ל והיום פועם בגופו של יעקב, הוא הלב של מדינת ישראל", מסר פרופ' דן ערבות, מנהל המערך לניתוחי לב וחזה בבילינסון שביצע את השתלת הלב. "השתלת לב, היא למעשה להעניק חיים מתוך השכול והכאב. מדובר במעשה אצילי מאין כמותו".

מושתל הלב, יעקב מלכה, עם פרופ׳ ברק וד״ר בן-גל. קרדיט לצילום: דוברות בילינסון
מושתל הלב, יעקב מלכה, עם פרופ׳ ברק וד״ר בן-גל. קרדיט לצילום: דוברות בילינסון

"אין לתאר את תעצומות הנפש העילאיות של משפחה הבוחרת להציל חיים בתוך האבל"

מנהל היחידה לאי ספיקת לב במערך הקרדיולוגיה בבילינסון, ד"ר טוביה בן גל, התייחס גם הוא להשתלה שעברה מלכה. "יעקב זכה בלב צעיר ובריא, מתוך האסון הקשה שפקד את משפחת סמו", אמר. "הצלת חייו של יעקב היא נקודת אור אחת בתוך התקופה הקשה שעוברת על כולנו. אין לתאר את תעצומות הנפש העילאיות של משפחה הבוחרת להציל חיים בתוך האבל הפרטי הבלתי נתפס שלה".

פרופ' מרדכי קרמר, מנהל מערך הריאות בבילינסון, התייחס להשתלת הראות של אצבהא. "מאיר שסבל ממחלת ריאות קשה, חוזר לנשום בזכות האצילות של המשפחה של סמ"ר יהונתן סמו ובתוך עוד רגע כזה מרגש, מורכב, כואב. בתוך מלחמה שיש בה עצב, אבל גם קצת תקווה".

תמי פינק, מתאמת ההשתלות בבית החולים בילינסון, אמרה: "ליוויתי את משפחת סמו בימים הכי קשים ומורכבים שלהם, ליד מיטתו של יהונתן במחלקת טיפול נמרץ. גם לי יש בן לוחם בחזית והשיחות הרבות ביני לבין אימו של יהונתן ז"ל היו מאמא אחת לשנייה. יהונתן נפל בהגנה על המולדת ומשפחתו כמו המשיכה את שמו יהו-נתן -כשנתנה חיים ל-6 אנשים בהחלטה אצילית ומרגשת זו". 

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

אדווה דדון בקניון הגדול

לא מדברים על נוכלים: אדווה דדון תגיע לעופר הקניון הגדול פתח תקווה ל"ערב אישי"

כתבת החדשות המובילה מחדשות 12, הידועה בכתבות התחקיר שלה, תעביר ב-(28.7את הרצאתה "סיפור על גבורה וחודש" במקום הכי מסחרי בפתח תקווה, במתחם הקולנוע "הוט סינמה". במסגרת ההרצאה, היא תחשוף את הסיפורים של הגיבורות והגיבורים מהשבת השחורה של ה-7 לאוקטובר ואת סיפורה האישי שלה ושל בן זוגה, השחקן ידין גלמן, לוחם ביחידה מובחרת, שנפצע בקרב.

המשך קריאה »
מיכל פרנקל ביטון בעמי בסר סיטי פתח תקווה . משמאל מאיה ביטון ואלירן מזרחי

"נורו מחובקים": אמה של מאיה ביטון ז"ל מספרת על בתה בתערוכה שנפתחה בפ"ת (וידאו)

מתחם ב.ס.ר סיטי אירח אתמול אימהות שכולות במסגרת "חיבוק אחרון" – מיצג שנפתח לאחרונה ומספר את סיפורן של 25 מהן שאיבדו את ילדיהן במלחמת "חרבות ברזל". מיכל פרנקל ביטון, אמה של מאיה הפתח תקוואית, שעבדה במסעדת קפאו במתחם ונרצחה במסיבת הנובה יחד עם בן זוגה, אלירן מזרחי, סיפרה על רגעיה האחרונים. "שבוע לפני הרצח, הם אמורים היו להתארס".

המשך קריאה »
חיבוק אחרון - תערוכת צילומים בעמי ב.ס.ר סיטי

"חיבוק אחרון" – תערוכת צילומים חדשה של אימהות שכולות מוצגת בעמי ב.ס.ר סיטי

אלפי העוברים והשבים במתחם המסחרי ומרכז העסקים הכי פתוח בפתח תקווה, כבר הבחינו במיצג התערוכה שהוצב לפני כשבוע בין בניין ב.ס.ר Y ל-ב.ס.ר T, סמוך לסניף מקדונלד'ס. התערוכה מציגה צילומים של הצלמת יפעת פאר, יחד עם סיפוריהם של האמהות, שאיבדו את ילדיהן במתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר. מחר, צפוי להתקיים טקס במקום, בנוכחות ראש העיר רמי גרינברג.

המשך קריאה »
מירי מסיקה משטרת פתח תקווה ממ"ד שלום פתח תקווה

צפו: משטרת פתח תקווה בית חינוך ממ"ד שלום שרים לזכר דור מנגדי ז"ל (וידאו)

היום יצא לאור קליפ מרגש של "שיר תקווה" אותו שר אנשי המשטרה בעיר ותלמידי החינוך המיוחד משערייה, בליווי הזמרת מירי מסיקה. הביצוע הוקדש לרב סמל דור מנגדי ז"ל, לוחם במשטרת ישראל, שנפל בקרב בקיבוץ בארי ב-7.10, ולכל הגיבורים שנפלו בהגנה על המולדת. הקליפ צולם על רחבת תחנת המשטרה ברח' שטמפפר. מיכאל וקנין כתב את המילים ושמעון בוסקילה את הלחן.

המשך קריאה »