השתלת איברים יעקב מלכה , יהונתן סמו

עוד השתלה מרגשת בבילינסון: יהונתן יצחק סמו ז"ל הציל את חייהם של מאיר ויעקב

הרופאים של בית החולים בפתח תקווה מקבוצת הכללית, נאבקו בימים האחרונים על חייו של לוחם הצנחנים, אך הוא נפטר. לאחר פטירתו, החליטה משפחתו לתרום את איבריו ולהעניק חיים לשישה אנשים ביניהם: יעקב מלכה מקריית גת, שזכה לתרומת לב ומאיר אצבהא מקרית גת, אף הוא, שזכה להשתלת ריאות ואמר: "בזכותו אני חוזר לחיות. בזכותו אוכל סוף סוף להרים את הילדים שלי על הידיים ולשחק איתם".

המלחמה הכואבת מביאה איתה גם בשורות מנחמות ואופטימיות מבית החולים בילינסון פתח תקווה. לאחר שלפני יותר מחודש, חמישה ימים מפרוץ המלחמה, דיווחנו לכם על אולגה פייקין וארבעה אנשים נוספים שעברו השתלת איברים של סגן רועי נהרי ז"ל, שנפל בקרבות, היום התבשרנו על מקרה דומה – הפעם של יהונתן יצחק סמו ז"ל, לוחם בצנחנים מכרמי צור, שנפטר מפצעיו לאחר שנפצע בקרב ברצועת עזה ב-8.11.

"לא יכולתי ללכת 50 מ' בלי להתעייף - עכשיו יש לי לב צעיר"

איבריו השותלו בלא פחות משישה אנשים ביניהם יעקב מלכה, אב לארבעה ילדים מקרית גת שסובל כבר שנים מאי ספיקת לב ואף עבר השתלת לב מלאכותי. למרות ההשתלה, מצבו התדרדר בשנים האחרונות והוא היה נתון בסכנת חיים. "אלה רגשות מעורבים לקבל השתלת לב מחייל שנפל. אף אחד לא ייחל לכך", אמר בהתרגשות אחרי ההשתלה.

במבצע ההשתלות השתתפו אנשי צוות רבים ביניהם: מתאמת ההשתלות, אחיות ואחים חדר ניתוח, מרדימים, סניטרים, אנשי מעבדה, מחלקת הטיפול הנמרץ, אנשי מחלקת הרנטגן והפתולוגיה ועוד.

"קודם לא יכולתי ללכת 50 מטרים מבלי להתעייף – ועכשיו יש לי לב של אדם צעיר בן 21", הוסיף מלכה. יהונתן נתן לי את הזכות לרדוף אחרי הילד בן השנה וחצי שלי. אני מייחל לעלות לקברו של יהונתן ז״ל ולומר לו תודה בשמי ובשם כל המשפחה שלי. אשמח מאוד לפגוש את המשפחה של יהונתן ז״ל ולהודות גם להם".

צפו בדבריו של יעקב מלכה (מתוך טיקטוק פתח תקווה NEWS). באדיבות: בית חולים בילינסון

@ptnews.tiktok צפו בדבריו המרגשים של יעקב מלכה שבגופו הושתל ליבו של יהונתן יצחק סמו הי"ד. סמו נפל לפני שבוע בקרבות בעזה. ההשתלה התבצעה בבית החולים בילינסון פתח תקווה #השתלתלב #בילינסון #יהונתןיצחקסמו ♬ Hometown Bar - Karissa Ella

"הלב של יהונתן ז"ל, הוא הלב של מדינת ישראל"

גם מאיר אצבהא, בן 36 מקרית גת גם הוא, נשוי ואב לשניים, סוהר שב"ס לשעבר – קיבל את בריאותו וחייו בחזרה בזכות השתלת ריאותיו של סמו. אצבהא סבל ממחלת ריאות קשה שסיכנה את חייו. המחלה החריפה לאחר שחלה בקורונה – והוא נזקק באופן דחוף להשתלת הריאות. "אני מודה למשפחת סמו שעשו את הדבר הכי אצילי ברגע הכי כואב שלהם", אמר אחרי ההשתלה.

"בתוך המלחמה הזו והימים הנוראיים, קיבלתי קרן אור ואוויר לנשימה כשהמנתחים בבילינסון השתילו בי את הריאות של הלוחם יהונתן סמו ז"ל", הוסיף. "בזכותם אני חוזר לחיות. בזכותם אוכל סוף סוף להרים את הילדים שלי על הידיים ולשחק איתם. אני שולח להם נחמה גדולה ותודה מקרב לב".

בית החולים בילינסון נחשב לאחד מבתי החולים הנודעים בעולם בתחום ההשתלות ובכל שנה מבצע מאות כאלה מכל הסוגים – ובהצלחה. "הלב הזה, שפעם בגופו של יהונתן ז"ל והיום פועם בגופו של יעקב, הוא הלב של מדינת ישראל", מסר פרופ' דן ערבות, מנהל המערך לניתוחי לב וחזה בבילינסון שביצע את השתלת הלב. "השתלת לב, היא למעשה להעניק חיים מתוך השכול והכאב. מדובר במעשה אצילי מאין כמותו".

מושתל הלב, יעקב מלכה, עם פרופ׳ ברק וד״ר בן-גל. קרדיט לצילום: דוברות בילינסון
מושתל הלב, יעקב מלכה, עם פרופ׳ ברק וד״ר בן-גל. קרדיט לצילום: דוברות בילינסון

"אין לתאר את תעצומות הנפש העילאיות של משפחה הבוחרת להציל חיים בתוך האבל"

מנהל היחידה לאי ספיקת לב במערך הקרדיולוגיה בבילינסון, ד"ר טוביה בן גל, התייחס גם הוא להשתלה שעברה מלכה. "יעקב זכה בלב צעיר ובריא, מתוך האסון הקשה שפקד את משפחת סמו", אמר. "הצלת חייו של יעקב היא נקודת אור אחת בתוך התקופה הקשה שעוברת על כולנו. אין לתאר את תעצומות הנפש העילאיות של משפחה הבוחרת להציל חיים בתוך האבל הפרטי הבלתי נתפס שלה".

פרופ' מרדכי קרמר, מנהל מערך הריאות בבילינסון, התייחס להשתלת הראות של אצבהא. "מאיר שסבל ממחלת ריאות קשה, חוזר לנשום בזכות האצילות של המשפחה של סמ"ר יהונתן סמו ובתוך עוד רגע כזה מרגש, מורכב, כואב. בתוך מלחמה שיש בה עצב, אבל גם קצת תקווה".

תמי פינק, מתאמת ההשתלות בבית החולים בילינסון, אמרה: "ליוויתי את משפחת סמו בימים הכי קשים ומורכבים שלהם, ליד מיטתו של יהונתן במחלקת טיפול נמרץ. גם לי יש בן לוחם בחזית והשיחות הרבות ביני לבין אימו של יהונתן ז"ל היו מאמא אחת לשנייה. יהונתן נפל בהגנה על המולדת ומשפחתו כמו המשיכה את שמו יהו-נתן -כשנתנה חיים ל-6 אנשים בהחלטה אצילית ומרגשת זו". 

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

מרסלו עם הלב של דור זימל

צפו בסרטון המרגש: מרסלו מודה לדוד זימל ז"ל על שהציל את חייו בהשתלת לב בבילינסון

בית החולים בילינסון בפתח תקווה, המוביל בהשתלות בישראל, ממשיך לספק לנו סיפורים מרגשים עצובים-שמחים, שרק במדינה שלנו יכולים לקרות. הפעם, רגע לפני ליל הסדר, בוצעה השתלת ליבו של רב הסרן במילואים, שנפצע אנושות במתקפת הכטב"מ בצפון ונפטר מפצעיו. "התחלתי לעשות אחד ועוד אחד – והבנתי מי החייל שהציל אותי", אמר המושתל. "בטוח שאני אמשיך את הכוח של הבן שלכם".

המשך קריאה »
מקלט נייד פתח תקווה

מתמגנים: מועצת עיריית פתח תקווה אישרה תקציב של 20 מיליון ש"ח למקלטים, ממ"דים ומרחבים מוגנים

מלחמת ה-7 באוקטובר והמתקפה האיראנית במוצאי שבת האחרון, כנראה עשו את שלהם ובישיבת המועצה שהתקיימה היום אושר תקציב חריג למיגון, שבעיקר אמור לתת מענה באיזורי המגורים הישנים ובשכונות הותיקות, בהם תושבים רבים גרים ללא דיור מוגן ראוי. "התקציב יאפשר הקמת מקלטים ציבוריים חדשים שיצטרפו לעשרות הממ"דים שהוצבו לאחרונה ברחבי העיר", נמסר. עוד אושרו תקציבים לשדרוג הדר גנים, קישור פסגת הדר לכביש 4 ושדרוג פארק יד לבנים

המשך קריאה »
פתח תקווה רח' ראשון לציון

פתח תקווה מתעוררת למלחמה עם איראן: שקט בכבישים וברחובות. אירועים התבטלו

את הלילה ההסטורי, בו הופגזנו עם מאות טילים, ש-99% אחוז מהם יורטו, העבירו תושבי העיר בשקט יחסי, ללא אזעקות, אבל עם חרדה מתמדת, מהולה בעצב על תוכניות של בילוי וכיף – אותם גנזו האיראנים, בעקבות החלטת פיקוד העורף לבטל כל פעילות במוסדות החינוך, טיולים, קייטנות. אלפי הורים, תושבי העיר, נאלצו לקחת יום חופש מהעבודה להישאר עם הילדים בבתים. עיריית פ"ת קיימה הערכת מצב.

המשך קריאה »
אורלי גלבוע רמי גרינברג בטקס לו יהי למען החזרת דניאלה גלבוע

צפו: עשרות תלמידים והורים של בית ספר "נתן יונתן" שרו "לו יהי" למען דניאלה גלבוע (וידאו)

כ-150 איש נכחו בטקס המיוחד והמרגש, כששירה של נעמי שמר נשמע היטב באם המושבות החדשה, סוג תפילה המונית למען גלבוע, תושבת פתח תקווה ובעבר תושבת השכונה, שנחטפה בשביעי באוקטובר וכבר מעל לחצי שנה נמצאת בשבי. "אני מקווה שהתפילה הזאת תפתח את שערי שמיים – ודניאלה, כמו כל החטופים, יגיעו במהרה הביתה – ויוכלו לחגוג איתנו את חג החירות", אמרה לפתח תקווה NEWS, אורלי, אמה של דניאלה.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading