צופרים בפתח תקווה

העירייה: התקנו עוד שני צופרים לשיפור שמיעת האזעקות ברחבי פתח תקווה

עיריית פתח תקווה הודיעה כי הוסיפו את הצופרים בשכונות הדר גנים וכפר גנים, זאת לאחר שתושבים רבים התלוננו שאינם שמעו חלק מהאזעקות במהלך המלחמה, מה שסיכן את שלומם ואת היכולת שלהם להגיע במהירות למרחב מוגן. לאחר ההתקנה, פרוסים כיום בעיר 28 צופרים, זאת לאחר שבשנה שעברה, לפני המלחמה, הותקנו עוד חמישה. מתחילת המלחמה היו בעיר 25 אזעקות של צבע אדום.

אם גם לכם קרה שלא שמעתם אזעקות בפתח תקווה – אז אתם לא לבד. בשבועות האחרונים, מאז החלה המלחמה ב-7 באוקטובר, עלו תלונות רבות ברשתות החברתיות מקרב תושבי העיר, כי הם אינם שומעים היטב את האזעקות. לאור זאת, העירייה מדווחת כי ראש העיר רמי גרינברג ביקש מפיקוד העורף לבדוק את הנושא ולהוסיף עוד צופרים בשכונות בהם נטען כי האזעקה אינה נשמעת היטב.

פתח תקווה - נקווה שלא נצטרך להשתמש בצופרים יותר
פתח תקווה - נקווה שלא נצטרך להשתמש בצופרים יותר

לאחר בדיקות, שבוצעו כחלק מסיור משותף עם פיקוד העורף ואגף ביטחון, פיקוח וחירום ברשות, ולאחר ריכוז הנתונים שעלו מהשטח, הוחלט על הצבת שני צופרים נוספים באזורים שונים בעיר – האחד בשכונת הדר גנים והשני בשכונת כפר גנים. לדברי העירייה, שני צופרים אלה אמורים לתת מענה משלים לתושבי השכונות שטענו כי במקומות מסוימים, האזעקה אינה נשמעת היטב.

זהו, למעשה, מהלך משלים של העירייה, לאחר שלפני כשנה וחצי ושנתיים הותקנו עוד חמישה צופרים בעיר (בשכונות בילינסון, אחדות, יוספטל ושניים נוספים באזורי התעשייה), סך הכל יש בפתח תקווה כיום 28 צופרים, שפרוסים ברחבי העיר. מתחילת המלחמה היו 25 התראות של צבע אדום ורק שתיים בעשרת הימים האחרונים (מה-10.11)- שתיהן ביום שישי.

"אנו קשובים לרחשי הציבור ולתלונותיהם, ואכן התגלו פערים בנושא הצופרים, שהושלמו כעת במהלך משותף של הרשות ופיקוד העורף", מסר ראש העיר רמי גרינברג. "פריסת הצופרים נותנת כיום מענה איכותי ויעיל ואנו נמשיך לבחון את הצרכים ואת הפערים, באם יתגלו, באופן קבוע. אני מבקש להזכיר לציבור כי מטרת האזעקה היא להישמע במרחב הציבורי הפתוח, ולאו דווקא בתוך הבתים הסגורים. לכן פיקוד העורף ממליץ על התקנת אפליקציה ייעודית בסלולר ושימוש ברדיו ו/או בטלוויזיה".

עוד ב-פתח תקווה במלחמה

מרסלו עם הלב של דור זימל

צפו בסרטון המרגש: מרסלו מודה לדוד זימל ז"ל על שהציל את חייו בהשתלת לב בבילינסון

בית החולים בילינסון בפתח תקווה, המוביל בהשתלות בישראל, ממשיך לספק לנו סיפורים מרגשים עצובים-שמחים, שרק במדינה שלנו יכולים לקרות. הפעם, רגע לפני ליל הסדר, בוצעה השתלת ליבו של רב הסרן במילואים, שנפצע אנושות במתקפת הכטב"מ בצפון ונפטר מפצעיו. "התחלתי לעשות אחד ועוד אחד – והבנתי מי החייל שהציל אותי", אמר המושתל. "בטוח שאני אמשיך את הכוח של הבן שלכם".

המשך קריאה »
מקלט נייד פתח תקווה

מתמגנים: מועצת עיריית פתח תקווה אישרה תקציב של 20 מיליון ש"ח למקלטים, ממ"דים ומרחבים מוגנים

מלחמת ה-7 באוקטובר והמתקפה האיראנית במוצאי שבת האחרון, כנראה עשו את שלהם ובישיבת המועצה שהתקיימה היום אושר תקציב חריג למיגון, שבעיקר אמור לתת מענה באיזורי המגורים הישנים ובשכונות הותיקות, בהם תושבים רבים גרים ללא דיור מוגן ראוי. "התקציב יאפשר הקמת מקלטים ציבוריים חדשים שיצטרפו לעשרות הממ"דים שהוצבו לאחרונה ברחבי העיר", נמסר. עוד אושרו תקציבים לשדרוג הדר גנים, קישור פסגת הדר לכביש 4 ושדרוג פארק יד לבנים

המשך קריאה »
פתח תקווה רח' ראשון לציון

פתח תקווה מתעוררת למלחמה עם איראן: שקט בכבישים וברחובות. אירועים התבטלו

את הלילה ההסטורי, בו הופגזנו עם מאות טילים, ש-99% אחוז מהם יורטו, העבירו תושבי העיר בשקט יחסי, ללא אזעקות, אבל עם חרדה מתמדת, מהולה בעצב על תוכניות של בילוי וכיף – אותם גנזו האיראנים, בעקבות החלטת פיקוד העורף לבטל כל פעילות במוסדות החינוך, טיולים, קייטנות. אלפי הורים, תושבי העיר, נאלצו לקחת יום חופש מהעבודה להישאר עם הילדים בבתים. עיריית פ"ת קיימה הערכת מצב.

המשך קריאה »
אורלי גלבוע רמי גרינברג בטקס לו יהי למען החזרת דניאלה גלבוע

צפו: עשרות תלמידים והורים של בית ספר "נתן יונתן" שרו "לו יהי" למען דניאלה גלבוע (וידאו)

כ-150 איש נכחו בטקס המיוחד והמרגש, כששירה של נעמי שמר נשמע היטב באם המושבות החדשה, סוג תפילה המונית למען גלבוע, תושבת פתח תקווה ובעבר תושבת השכונה, שנחטפה בשביעי באוקטובר וכבר מעל לחצי שנה נמצאת בשבי. "אני מקווה שהתפילה הזאת תפתח את שערי שמיים – ודניאלה, כמו כל החטופים, יגיעו במהרה הביתה – ויוכלו לחגוג איתנו את חג החירות", אמרה לפתח תקווה NEWS, אורלי, אמה של דניאלה.

המשך קריאה »

השארו מעודכנים!

הירשמו כדי לקבל תוכן והתראות בלעדיים ישירות למייל

Loading